اخباروگزارشات کارگری ٤ آذرماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ٤ آذرماه ١٣٩٩

– در آستانه پنجمین سالگرد جان باختن مرتضی فرج نیا جوان جویای کارروستای شهرویی براثرتیراندازی نیروهای انتظامی دولت یازدهم،جوانان متقاضی کارهم محلش با تجمع مقابل پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان خواهان اشتغال شدند

– اعتصاب رانندگان توزیع کننده روزنامه دنیای اقتصاد برای اعتراض به جریمه محدودیت تردد کرونایی

– تجمع اعتراضی مشاوران املاک جزیره کیش نسبت به کاهش نرخ کمیسیون مقابل سازمان منطقه آزاد

– الهام صمیمی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران بازداشت شد

– آزادی موقت حنیف شاد لو با قید ضمانت ۱۰۰ میلیون تومانی

– جان باختن کارگرجوان کارخانه روغن‌کشی زیتون گلچین منجیل براثر گیرکردن لای دستگاه پرس

– جان باختن یک کارگر درخمینی شهربراثر سقوط بالابر روی سرش

*در آستانه پنجمین سالگرد جان باختن مرتضی فرج نیا جوان جویای کارروستای شهرویی براثرتیراندازی نیروهای انتظامی دولت یازدهم،جوانان متقاضی کارهم محلش با تجمع مقابل پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ بهبهان خواهان اشتغال شدند

روز دوشنبه ۳ آذر در آستانه پنجمین سالگرد جان باختن مرتضی فرج نیا جوان جویای کارروستای شهرویی براثرتیراندازی نیروی انتظامی دولت یازدهم،جمعی از جوانان متقاضی کار هم محلش با تجمع مقابل ورودی  پالایشگاه بیدبلند ۲ بهبهان،واقع در کیلومتر ۱۷ بزرگراه بهبهان – رامهرمز با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بیکاری وروند استخدام دراین پالایشگاه،خواهان بکارگیری وجذب شدند.

جوانان بیکار حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفتند:علیرغم وجود پالایشگاه بیدبلند در نزدیکی ما، اکثراً بیکار هستیم.

آنها افزودند: باید جوانان بومی در اولویت جذب و استخدام در صنایع پالایشگاهی و نفت و گاز باشند؛ وقتی بومی‌ها بیکارند، چرا از غیربومی‌ها جذب می‌شوند؟!

یکی از جوانان شهرویی با تاکید بر اینکه اشتغال در صنایع محلی، حق مردم بومی است،اضافه کرد: ما جوانان شهرویی نباید برای کار آواره شهرها و استان‌های دیگر باشیم؛ وقتی پالایشگاه در منطقه خودمان است!

قابل یاد آوری است که روز ۲۴ آذرماه ۱۳۹۴، ساکنان روستای شهرویی بهبهان با تجمع مقابل پالایشگاه گازبیدبلند ۲ خواهان کارشدند.این متقاضیان کاربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بیکاری اجتماعشان را به مسیر بهبهان به رامهرمزکشاندند.

 نیروهای انتظامی دولت یازدهم بسوی تجمع کنندگان آتش گشودند وموجب مرگ مرتضی فرج نیا و زخمی شدن ۲ نفردیگرشدند.

روستای شهرویی درشهرستان بهبان دو هزارو ۸۰۰ نفر جمعیت دارد ودر کنار پالایشگاه گاز بید بلند۲ قرار گرفته است.

*اعتصاب رانندگان توزیع کننده روزنامه دنیای اقتصاد برای اعتراض به جریمه محدودیت تردد کرونایی

دوشنبه شب(۳آذر)، رانندگان توزیع کننده روزنامه دنیای اقتصاد در شهرستان ها برای اعتراض به جریمه محدودیت تردد کرونایی دست به اعتصاب زدند واین اعتراض موجب اختلال در توزیع و ارسال روزنامه به شهرستان ها شد.

درهمین رابطه،مسئول توزیع این روزنامه  گفت:لیست ماشین های توزیع کننده روزنامه را به وزارت ارشاد فرستادیم ولی جریمه شدند.

وی افزود: وقتی اعلام شد که روزنامه ها جزو مشاغل اول هستند و می توانند در ایام محدودیت های کرونایی به فعالیت خود ادامه دهند، ما لیست رانندگان توزیع کننده روزنامه را به اداره ارشاد اسلامی فرستادیم و آن ها هم به صورت شفاهی به ما گفتند که مشکلی نیست و می توانند، روزنامه ها را در شهرستان ها توزیع کنند.

اوادامه داد: متاسفانه در چند روز اول ماشین های توزیع کننده روزنامه با وجود هماهنگی با وزارت ارشاد، جریمه شده بودند و همین مسئله سبب اعتصاب آن ها در شب گذشته و اختلال در توزیع و ارسال روزنامه به شهرستان ها شد.

اودرخاتمه گفت: طی مذاکرات مجدد پیمانکار مربوطه با وزارت ارشاد اسلامی قرار شد از امشب، مشکل حل شود و رانندگان توزیع کننده روزنامه، بتوانند بدون نگرانی به فعالیت خود ادامه دهند.

*تجمع اعتراضی مشاوران املاک جزیره کیش نسبت به کاهش نرخ کمیسیون مقابل سازمان منطقه آزاد

روز دوشنبه ۳ آذر، مشاوران املاک جزیره کیش برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به کاهش نرخ کمیسیون دفاتراملاک دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش زدند.

*الهام صمیمی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران بازداشت شد

روز دوشنبه ۳ آذر،الهام صمیمی، دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران، که پیش از این منزلش توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفته بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور،الهام صمیمی که از زمان یورش نیروهای امنیتی، با تهدید خود و خانواده اش، چندین بار احضار شده و مورد بازجویی قرار گرفته بود، روز دوشنبه بازداشت شد‌. علاوه بر بازجویی این فعال دانشجویی در اوین، چندین جلسه بازجویی وی در مکانی غیررسمی و غیر قانونی( خانه امن ضابطین) در خیابان لبافی نژاد تهران صورت گرفته است.

در پی مقاومت او برای مراجعه به مکان مورد نظر و ادامه ی بازجویی، مامورین امنیتی اقدام به تهدید مکرر او و خانواده اش می کنند. پس از آخرین تماس نیروهای امنیتی و آزار و اذیت خانواده وی،  این‌ فعال دانشجویی تحت فشار قرار می گیرد که به زندان اوین مراجعه کند و با مراجعه به زندان اوین، نیروهای امنیتی این فعال دانشجویی را بازداشت می کنند.

لازم به ذکر است نیمه شب ۲۵مهر ماه ماموران امنیتی به خانه الهام صمیمی،  یورش بردند و کتاب‌ها، لوازم شخصی و وسایل الکترونیکی از جمله موبایل و لپ‌تاپ وی و دیگر افراد ساکن در منزل از جمله وسایل بستگان و مهمان‌های او را ربودند. این فعال دانشجویی همچنین طی این یورش به احضار و برخورد امنیتی و قضایی تهدید شده بود.

*آزادی موقت حنیف شاد لو با قید ضمانت ۱۰۰ میلیون تومانی

روز دوشنبه ۳ آذر، حنیف شاد لو با قید ضمانت ۱۰۰ میلیون تومانی بطور موقت از زندان شد.

قابل یاد آوری است که حنیف شاد لو روز جمعه ۲۵ مهر ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در ورامین بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

 ماموران امنیتی در حین بازداشت وی،منزلش را هم تفتیش کردند وبرخی از وسایل شخصی او و خانواده‌اش ازجمله تلفن‌های همراه و مدارک شناسی او را ضبط و با خود بردند.

ماموران اطلاعاتی همچنین پدروی، کامبیز شادلورا مورد ضرب وشتم قراردادند.

*جان باختن کارگرجوان کارخانه روغن‌کشی زیتون گلچین منجیل براثر گیرکردن لای دستگاه پرس

عصر روز دوشنبه ۳ آذر،یک کارگر ۲۲ ساله حین کارنظافت دستگاه پرس در کارخانه روغن‌کشی زیتون گلچین منجیل،استان گیلان براثر کشیده شدن بداخلش وشکستگی جمجمه و سر و گردن جانش را در دم ازدست داد.

*جان باختن یک کارگر درخمینی شهربراثر سقوط بالابر روی سرش

یک کارگر ۴۰ ساله حین کاردر ساختمانی در دست احداث در خمینی شهراستان اصفهان براثر سقوط بالابر روی سرش در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate