اخباروگزارشات کارگری ١١ و ١٢ دی ماه ١٣٩٩

فراخوان برای تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی

زمان تجمع:

یکشنبه ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹،ساعت ۱۰ و ۳۰دقیقه

اماکان تجمع:

تهران : مقابل سازمان تامین اجتماعی

شهرستان ها : مقابل اداره کل تامین اجتماعی

– تجمع اعتراضی کارگران اداره آب وفاضلاب شهرستان اندیکا نسبت به عدم پرداخت یکسال حقوق،۳۰ ماه حق بیمه و ۵ سال سنوات وعیدی و وعده های توخالی مسئولان منجمله قالیباف رییس مجلس

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری سریش آباد نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان با انتشار نامه سرگشاده یک خطی:

«کارگران شهرداری شهرسریش آباد نان را به صورت قرضی از نانوایی ها می گیرند»

– محسن عمرانی خطاب به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران : مطالبه ی بازگشت به کار محمد حبیبی

«تشکل های صنفی و سندیکاها زمانی از پشتوانه ی بدنه برخوردار میشوند که بطور مستمر و رادیکال مطالبات بدنه را طلب کنند»

– کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :پرونده سازی علیه کارگران هفت تپه را متوقف و مطالبات آنها را محقق  سازید

– تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست خوزستان نسبت به انتقال آب کارون روی پل هلالی (پل سفید) اهواز

– تجمع اعتراضی اهالی شهرستان لنده  نسبت به ایجاد سد آبریز (مارون۲ )مقابل فرمانداری

– ادامه اعتراضات ویلاسازان شرق اصفهان نسبت به تخریب خانه باغ ها مقابل دفتر نمایندگان مجلس استان

*تجمع اعتراضی کارگران اداره آب وفاضلاب شهرستان اندیکا نسبت به عدم پرداخت یکسال حقوق،۳۰ ماه حق بیمه و ۵ سال سنوات وعیدی و وعده های توخالی مسئولان منجمله قالیباف رییس مجلس

روز پنج شنبه ۱۱دی، کارگران اداره آب وفاضلاب شهرستان اندیکا دراستان خوزستانبرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت یکسال حقوق،۳۰ ماه حق بیمه و ۵ سال سنوات وعیدی وعیدی و وعده های توخالی مسئولان منجمله قالیباف رییس مجلس دست به تجمع در اداره زدند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگاریک رسانه محلی گفت:حدود ۳۰ ماه است که حق بیمه، بیش از ۱ سال حقوق و۵  سال است که سنوات ما پرداخت نشده است!

وی با بیان این که حدود ۶۰ همکارش با چنین مشکلی مواجه هستند گفت: متاسفانه همه مسئولان شهرستان از این وضعیت مطلع اما تاکنون هیچ چاره ای برای حل این مشکل اندیشیده نشده است.

وی گفت: در سفری که قالیباف به شهرستان اندیکا داشت مشکلات را به ایشان منتقل و وی نیز قول داده بود در اسرع وقت به این وضعیت رسیدگی کند اما متاسفانه همه چیز فراموش و تا این لحظه هیچ اقدامی برای حل این مشکل نشده است.

وی ادامه داد: افرادی که با این مشکل مواجه هستند از ۱۰ تا ۲۷ سال سابقه کار دارند و متاسفانه با توجه به شرایط بد اقتصادی با وضعیت بسیار سختی در حال گذران زندگی هستند به نوعی که حتی به نان شب نیز محتاج هستند.

این کارگر معترض افزود: قرار بود با طرح یکپارچه‌سازی ، آبفا روستایی و شهری ادغام شوند تا پرداختی کارکنان شرایط بهتری پیدا کند، اما با این کار، وضعیت وخیم‌تر شده است و همه کارکنان از لحاظ مالی در مضیقه هستند و بعضاً خارج از زمان کاری برای امرار و معاش و حقوق‌های ناچیز کار می‌کنند؛ حتی بعضی از همکاران به خاطر فشارهای مالی و برای رفع گرفتاری و بدهی‌هایی که دارند مجبور به فروش ماشین زیر پای شان شدند.

وی اضافه کرد: با وجود این که از این شرایط در سختی و گرفتاری هستیم، اما ذره‌ای از خدمت به مردم روستا عقب‌نشینی نکرده‌ایم، همه مسئولان شهرستان از وضعیت فعلی آبفا خبر دارند ولی متاسفانه پیگیری نمی‌کنند. ایشان در پایان از مسئولان شهرستان خواستند وضعیت آنان را پیگیری و به این وضعیت نابسامان پایان دهند…

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری سریش آباد نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان با انتشار نامه سرگشاده یک خطی:

«کارگران شهرداری شهرسریش آباد نان را به صورت قرضی از نانوایی ها می گیرند»

روز پنج شنبه ۱۱ دی،کارگران شهرداری سریش آباد در شهرستان قروه استان کردستان درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق و وعده های توخالی مسئولان نامه سرگشاده یک خطی را خطاب به مسئولان کشور،استان کردستان،شهرستان قروه و شهروبخش سریش آباد منتشر کردند.

مخاطبین ومتن این نامه سرگشاده بقرارزیراست:حسن روحانی،آیت الله رییسی،قالیباف،وزیر کشور رحمانی فضلی،نماینده  ولی فقیه دراستان کردستان،استاندار کردستان،فرمانده سپاه پاسداران کردستان،مدیرکل اداره اطلاعات کردستان،فرمانده انتظامی کردستان،فرماندار شهرستان قروه،نماینده مجلس شهرستان قروه ،فرمانده  ناحیه مقاومت قروه،امام جمعه شهرستان قروه،بخشدارشهرسریش آباد،ریاست دادگاه بخش سریش آباد،اعضای شورای اسلامی شهرسریش آباد،فعالان رسانه ای و خبرنگاران کردستان و شهرستان قروه:

«کارگران شهرداری شهرسریش آباد نان را به صورت قرضی از نانوایی ها می گیرند»

درهمین رابطه:اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شهرداری سریش آباد دراعتراض به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان

روز دوشنبه ۲۱ مهر برای ششمین بار، کارگران شهرداری سریش آباد در شهرستان قروه استان کردستان دست از کار کشیده وبا برپایی تجمع اعتراشان را نسبت به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان بنمایش گذاشتند.

کارگران بنابه گفته های خودشان عزمشان جدی است و دیگر به وعده ها دلخوش نمی شوند و تا تسویه حساب کامل به اعتصاب خود پایان نمی دهند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،هفتم مرداد ماه سال جاری+ بود که اعتصاب چند روزه در شهرداری سریش آباد صورت گرفت و در نهایت با وعده های مختلف و تنها پرداخت یک ماه حقوق عقب افتاده آن هم بنا به گفته های کارگران نه به صورت کامل، این اعتصاب پایان یافت.

حال بعد از گذشت دو ماه و نیم از این اعتصاب خبر رسید که هیچ کدام از وعده های داده شده تحقق نیافته و وضعیت اقتصادی کارگران روز به روز در حال وخیم تر شدن است.

در هر صورت این بار کارگران بنابه گفته های خودشان عزمشان جدی است و دیگر به وعده ها دلخوش نمی شوند و تا تسویه حساب کامل به اعتصاب خود پایان نمی دهند.

این کارگران ۵ ماه تمام است حقوق نگرفته اند و در این مدت نرخ ها روز به روز در حال افزایش است و معیشت این افراد با موج بی تفاوتی مسئولان در مرز خطر جدی قرار دارد.

*محسن عمرانی خطاب به شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران : مطالبه ی بازگشت به کار محمد حبیبی

«تشکل های صنفی و سندیکاها زمانی از پشتوانه ی بدنه برخوردار میشوند که بطور مستمر و رادیکال مطالبات بدنه را طلب کنند»

مطالبه ی بازگشت به کار محمد حبیبی

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

احتراما

با توجه به طفره رفتن دولت و بطور خاص وزارت آموزش و پرورش در حمایت از  فعالین صنفی به بهانه تفکیک قوا، اما در مورد اخراج محمد حبیبی ، مسئولیت بطور کامل بر عهده دولت و وزیر آ وپ می باشد.

لذا ضروری است شورای هماهنگی با راه انداختن کارزاری سراسری، خواستار بازگشت به کار محمد حبیبی شود.

لازم به یادآوری است هر زمان شورای هماهنگی بهترین تصمیم ها در مورد منافع معلمان اتخاذ نموده است بدنه ی جامعه حمایت خود را از شورا دریغ نکرده است.

«تشکل های صنفی و سندیکاها زمانی از پشتوانه ی بدنه برخوردار میشوند که بطور مستمر و رادیکال مطالبات بدنه را طلب کنند»

محسن عمرانی، بوشهر

۱۱ دی ماه ۹۹

*کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری ایران :پرونده سازی علیه کارگران هفت تپه را متوقف و مطالبات آنها را محقق  سازید

در این دنیای وارونه ، دیوار  کارگران همیشه کوتاه است .  حقوق این کارگران زحمتکش و تولید کننده گان جامعه بار دیگر مورد تعرض حامیان کارفرما و قوه قضائیه قرار گرفت .

مگر آنها چه میخواهند ؟؟

مطالبات شان بر کسی پوشیده نیست .

خواسته هایشان شامل : پرداخت حقوق های معوقه ،  پرداختن بیمه شان ، توقف بیکار سازی کارگران ، بازنگری به طرح طبقه بندی مشاغل،  بازگشت به کار کارگران اخراجی و از همه مهمتر ؛  خلع ید از بخش خصوصی است.

آنها زحمت می کشند ، و حق دارند ، حقوق مقرر شده قانونی خود را مطالبه نمایند .

انها  از سال ۹۷ پیگیر رفع مشکلات و معضلات محل کارشان هستند . اکنون پس از گذشت چند سال نه تنها به خواسته های خود نرسیدند ، بلکه مجددن مورد تعرض و پرونده سازی قوه قضائیه قرار گرفتند ؟؟!!

و طی این سالها به دفعات با بازداشت ، اخراج و زندان  مواجه  شدند .

ما کارگران از تمامی خواسته های همکاران خود در نیشکر هفت تپه حمایت می کنیم  . همچنین خواهان توقف پرونده سازی علیه پانزده کارگر آن هستیم .

ما اعلام میکنیم که مطالبات آنها ، مطالبه همه کارگران ایران محسوب میشود . همچنین صدای اعتراض شان ، صدای ماست .

ما خواهان بازداشت و محاکمه کارفرمایان خصولتی آقازاده های مفت خور که به تمام هستی کارخانه و زندگی کارگران چنگ انداخته اند ، هستیم . زندان جای کارگران نیست ، بلکه جای کارفرمایان کلاهبردار و دزد و اختلاس گر است .

*تجمع اعتراضی فعالان محیط زیست خوزستان نسبت به انتقال آب کارون روی پل هلالی (پل سفید) اهواز

عصرچهارشنبه ۱۰ دی،جمعی از فعالان محیط زیست خوزستان با برپایی تجمع روی پل هلالی (پل سفید) وبرافراشتن پلاکاردهایی با بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به انتقال آب کارون خواهان لغو مصوبه اختصاص بودجه به طرح‌های انتقال آب این رودخانه شدند.

«نه به انتقال آب کارون» ؛ «انتقال آب بهشت آباد، مرگ کارون» ؛ «شهر من اهواز، جان ما کارون» ؛ «مرگ کارون=مرگ خوزستان=مرگ ایران» ؛ «نه به شکار» ؛ «حقابه زیست محیطی کارون کجاست» ؛ «پرندگان مهاجر راه طولانی را پیموده‌اند این مهمانان را دوست بداریم» از جمله شعارهایی بود که بر پلاکاردهای تجمع کنندگان دیده می‌شد.

این تجمع به بهانه یک سالگی برنامه «چهارشنبه‌های کارونی» برای غذادهی به پرندگان مهاجر برگزار شد. پل هلالی (پل سفید) دومین پل قدیمی بر روی رودخانه کارون در اهواز است که یکی از نمادهای این شهر به شمار می‌آید.

قابل یادآوری است که در جریان این تجمع از ساعت ۱۵تا۱۷ ، پل هلالی برخلاف وعده مسئولان بر روی عبور خودروها مسدود نشد.

*تجمع اعتراضی اهالی شهرستان لنده  نسبت به ایجاد سد آبریز (مارون۲ )مقابل فرمانداری

روز پنج شنبه ۱۱ دی،جمعی از اهالی لنده برای اعتراض به ایجاد سد آبریز (مارون۲ )مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند وخواهان توقف این پروژه شدند.

معترضین با بیان اینکه مخالف توسعه و عمران هیچ منطقه ای نخواهند بود به خبرنگاری گفتند: ایجاد سد آبریز (مارون ۲)باعث نادیده گرفتن حقوق ساکنین اصلی  رودخانه مارون شامل شهرستانهای لنده ،بهمئی،بخشهای چاروسا،دیشموک ،سوق و دشمن زیاری خواهد بود و از جهتی تخریب محیط زیست را در پی دارد.

*ادامه اعتراضات ویلاسازان شرق اصفهان نسبت به تخریب خانه باغ ها مقابل دفتر نمایندگان مجلس استان

روز پنج شنبه ۱۱ دی،جمعی از ویلاسازان شرق اصفهان درادامه اعتراضاتشان نسبت به صدور دستور تخریب خانه باغ های ساخته شده دراراضی کشاورزی دست به تجمع مقابل دفتر نمایندگان مجلس استان زدند.

قابل یادآوری است که هفته گذشته ویلاسازان شرق اصفهان در همین رابطه تجمعی مقابل استانداری برپاکرده بودند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده تخریب نشدن برخی ویلاهای گران‌قیمت با تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث اعتراض اهالی منطقه و وتعدادی ازکشاورزان شده است.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate