اخبار و گزارشات کارگری ١٤ دی ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ۱۴ دی ماه ۱۳۹۹(ویژه نامه تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی)

– گزارشاتی از تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی همراه با تصاویر

– تجمع سراسری کارگران بازنشسته راه آهن در شهرهای مختلف

*گزارشاتی از تجمع  سراسری دوباره کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی همراه با تصاویر

+گزارشی از تجمع امروز بازنشستگان تامین اجتماعی

امروز ۱۴ دیماه در ۲۱ شهر بازنشستگان تامین اجتماعی در مقابل سازمان تامین اجتماعی گردهم آمده اعتراض خود را نسبت به افزایش های ناعادلانه و حقیرانه مستمری ها اعلام کردند. این اعتراضات که بیش از ۲ هزار بازنشسته را به کف خیابان آورده بود در شهرهای شیراز، تبریز، اراک، مشهد، خرم آباد، کرمانشاه، اهواز، تبریز، کرج، اردبیل، همدان، قزوین، نیشابور، اصفهان، شوش دانیال، قم، یزد، سنندج، رشت، گرمه جاجرم برگزار شد. در تهران راس ساعت ۱۰ و سی دقیقه  به دعوت گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان فلزکار مکانیک و بافنده سوزنی تهران، بیش از ۲۰۰ نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی تهران جلوی درب ورودی سازمان تامین اجتماعی تجمع پر شوری را برگزار نمودند. آنان پلاکارها و دست نوشته هایی با خود حمل می کردند که بیانگر خواسته های آنان بود. برخی از شعارها بشرح ذیل بود :  خواسته ی اصلی ما / حق طبق تورم – تنها کف خیابون /  بدس میاد حقمون – خواسته ی ما این زمان/ معیشت است و درمان – خواسته ی ما همینه/ زندگی بهینه – گرانی، تورم / بلای جان مردم – خط فقر ده میلیون / حقوق ما سه میلیون – هزینه ها دلاریه / حقوق ما ریالیه – تا حق خود نگیریم / از پا نمی نشینیم – این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی – صندوق بازنشسته / چرا به گل نشسته – بدهی سازمان پرداخت باید گردد – بازنشسته بیدار است / از تبعیض بیزار است…

سپس بیانیه بازنشستگان قرائت گردید و پس از امضای تعداد زیادی از حضار به نمایندگی از سوی ۳ میلیون و پانصد هزار بازنشسته خطاب به مدیرعامل تامین اجتماعی ( آقای سالاری)  جهت اخذ پاسخ تحویل دبیرخانه ی سازمان تامین اجتماعی گردید.

در طی تجمع بازنشستگان بافنده سوزنی و فلزکار مکانیک به پخش فصلنامه امید و گفتگوی نزدیک با دیگر بازنشستگان پرداختند.

تجمع در ساعت ۱۲ و با قول حضور مجدد در یکشنبه آینده، مورخه ۲۱ دی ماه ۹۹ مقابل مجلس شورای اسلامی، خاتمه یافت.

منبع:کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

+گزارش رسانه ای شده:

تجمع بازنشستگان کارگری مقابل تامین اجتماعی/ از فرمول «چهار – سی ام» رضایت نداریم/ دستمزدمان زیر خط فقر است

بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی به شرایط معیشتی خود اعتراض کردند.

امروز (چهاردهم دیماه) جمعی از بازنشستگان کارگری با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی اهواز، تهران و مشهد، نسبت به شرایط معیشتی و دستمزدهای پایین انتقاد کردند.

این تجمع از ساعت ده صبح امروز برگزار شده و حاضران با در دست داشتن پلاکاردهایی، مطالبات خود را مطرح کرده‌اند.

یکی از بازنشستگان که در اهواز مقابل تامین اجتماعی خوزستان حاضر شده؛ در ارتباط با مطالبات تجمع امروز می‌گوید: مهمترین خواسته ما اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها به اندازه هزینه‌های زندگی است؛ در عین حال از اجرای ناقص همسان‌سازی انتقاد داریم و خواستار افزایش عادلانه و قانونی مستمری‌ها هستیم.

به گفته او، ارائه درمان رایگان و مکفی و خدمات رفاهی مناسب، دیگر خواسته‌های بازنشستگان کارگری است؛ بازنشستگان در عین حال، خواستار مشارکت در تعیین سرنوشت و تشکل‌یابی آزاد و مستقل هستند.

در تجمع امروز، جمعی از بازنشستگان سخت و زیان‌آور نیز حضور دارند؛ یکی از این بازنشستگان می‌گوید: از فرمول «چهار/سی ام» رضایت نداریم و سازمان باید حق و حقوق ما را براساس قانون و مطابق رای دیوان عدالت بپردازد.

بنابهمین گزارش، تجمع امروز در چندین شهر و استان مقابل تامین اجتماعی برگزار شده و همه جا بازنشستگان خواستار توجه به مطالبات معیشتی خود شده‌اند.

– اراک:

– اهواز:

– بجنورد:

– تبریز:

گزارش رسانه ای شده:

جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی با حضور در مقابل اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی خواستار افزایش حقوق خود شدند

جعفر سمساری در خصوص اعتراض جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی به پایین بودن حقوق بازنشستگی خود که ظهر امروز در مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان حضور یافته بودند، اظهار داشت: اعتراض تجمع کنندگان را دریافت کردیم و درخواست آنان را با مسئولان کشوری در میان خواهم گذاشت.

وی افزود: موضوع پایین بودن حقوق بازنشستگان، یک موضوع کشوری است و استان مستقلاً نمی تواند درباره آن تصمیم گیری کند.

وی گفت: با رئیس سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار درباره درخواست های بازنشستگان مکاتبه خواهیم کرد.

– تهران:

– رشت:

– زنجان:

– سنندج:

– شوش و هفت تپه:

– شوشتر:

– قزوین:

– کرج:

– مشهد:

– مشهد ،کارگران بازنشسته راه آهن:

 

-همدان:

گزارش رسانه ای شده:

تجمع بازنشستگان کارگر همدان مقابل تامین اجتماعی استان

حدود ۶۰نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی همدان روز یکشنبه در اعتراض به اعمال “فرمول‌های اصلاحات همسان سازی دریافتی” بازنشستگان جلوی درب تامین اجتماعی همدان تجمع کردند.

بازنشستگان کارگری همدان با تجمع مقابل اداره تامین اجتماعی، خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

این بازنشستگان می‌گویند: در اعتراض به نحوه اجرا و اصلاح همسان‌سازی و میزان ناچیز مستمری‌های خود، مقابل اداره تامین اجتماعی حاضر شده‌ایم و از این نهاد درخواست داریم به مطالبات ما پاسخ دهد.

آنها گفتند: افزایش ناچیز دریافتی‌ها که ناشی از اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی سازمان تامین اجتماعی است و امسال اجرایی شده منطبق با میزان تورم و هزینه‌های زندگی آنان نیست.

بازنشستگان همدانی می‌گویند: اصلاح همسان‌سازی برای بازنشستگان سخت و زیان‌آور با فرمول‌هایی انجام شده که به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست؛ علاوه بر آن، ما خواستار افزایش مستمری‌ها به اندازه سبد معیشت، ارائه خدمات درمانی رایگان و مکفی به بازنشستگان و فراهم آوردن خدمات رفاهی مناسب هستیم.

– یزد:

*تجمع سراسری کارگران بازنشسته راه آهن در شهرهای مختلف:

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate