اخباروگزارشات کارگری ١۵ دی ماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ١۵ دی ماه ١٣٩٩

– ازسرگیری اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با تجمع در کارخانه

– تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض در پرداخت حقوق مقابل استانداری

– تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی خوزستان نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت حقوق مقابل استانداری

– اعتصاب وتجمع کارگران حجمی نفت و گاز گچساران دراعتراض به قرارداد کار،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمی وپرداخت نشدن بموقع مطالبات برای دومین روز متوالی

– دومین روزتجمع اعتراضی کارخانه پارس پولاد یاران نسبت به بیکارشدن با حقوق معوقه مقابل فرمانداری نایین

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد(آبداران)نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه مقابل استانداری

– اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت لرستان در اعتراض به قراردادکاری،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمب وعدم پرداخت حق بیمه ومطالبات دیگر

– تجمعات اعتراضی دستفروشان سنندج نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در سطح شهر ومقابل استانداری

– حمله  نقابداران با بولدزر به بساط دستفروشان میوه و تره بار اهواز

– پایان اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه پس از ۲ هفته با دستیابی به بخشی از مطالباتشان

– اخراج کارگر حق طلب شهرداری ایلام

– ادامه اعتراضات کارگران معدن آسمینون منوجان نسبت به قراردادهای ماهیانه، اخد تعهد عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین

– جوانمیر مرادی دستگیر شد

– فوزیه خالصی : جوانمیر مرادی را با حیله و دروغ به  حومه شهر کشاندن تا دستگیرش کنند

– بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران در محکومیت صدور حکم ۱۱ سال زندان برای آرش گنجی

– بیکاری بیش از ۴ هزار کارگرتالارهای پذیرایی مشهد

– تجمع اعتراضی فعالان تئاتری نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل مجلس

– تجمع  اعتراضی اعضای تعاونی مسکن عظیمیه  قزوین نسبت به بلاتکلیفی ۳۰ ساله و وعده های توخالی مسئولان مقابل استانداری

– دومین تجمع اعتراضی کشاورزان سی‌سخت نسبت به واگذاری بخشی از اراضی دشتک سی‌سخت

– تجمع اعتراضی ثبت نام کنندگان خودروی هایما  نسبت به بلاتکلیفی مقابل ساختمان قوه قضائیه

– بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۲۲ کارگر شهرک صنعتی جهرم – وخامت حال یکی از کارگران مصدوم

– جان باختن ۲ کارگر راه آهن اصفهان حین ماموریت کاری براثر تصادف

*ازسرگیری اعتراضات کارگران هپکو اراک نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با تجمع در کارخانه

روز دوشنبه ۱۵ دی، کارگران کارخانه هپکو اراک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی تجمعی  دراین واحد تولیدی برپاکردند.

تجمع کنندگان با برافراشتن پلاکاردی با سئوال مقصربدهی ۱۰۰۰میلیاردی هپکو، رفت و آمد مدیران نجومی بگیر، اعتراضات به حق کارگری، واگذاری به تأمین اجتماعی، عدم تهاتر بدهی‌های این شرکت، عدم صدور کارت بازرگانی، نبود توانایی ارائه ضمانت نامه بانکی، سالن‌های خالی از تولید و حقوق معوقه کارگران و بحران،کیست؟اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی اعلام داشتند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:باید هرچه زودتر مساله تهاتر بدهی‌ها به سرانجام برسد و قفل‌های مجموعه باز شود؛ ما توان ساخت بسیاری از ماشین‌آلات صنعتی و معدنی را داریم و درست نیست که این ماشین‌آلات را از خارج وارد کنند.

یکی دیگر از کارگران هپکو گفت: کارگران هپکو به دنبال حاشیه نیستند؛ فقط به دنیال رونق تولید و حل مشکلات مجتمع هستند؛ حیف است که این مجتمع عظیم، دچار مشکلات باشد و نتواند با تمام ظرفیت، تولید کند؛ حالا که بیشتر سهام این مجتمع را به تامین اجتماعی واگذار کرده‌اند، لااقل راهکارهایی بیندیشند که زودتر هپکو به ظرفیت کامل برسد.

*تجمع اعتراضی کارکنان شرکتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض در پرداخت حقوق مقابل استانداری

روز یکشنبه ۱۴ دی، کارکنان شرکتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان یزد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت وتبعیض در پرداخت حقوق مقابل استانداری تجمع کردند.

تجمع کنندگان وجود تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا رااز جمله دلایل اعتراض خود دانستند و به خبرنگار رسانه ای گفتند: چرا حقوق یک نیروی شرکتی بعد از هشت سال سابقه کار سخت باید کف پرداختی قانون کار باشد.

معترضین با اشاره به گرانی‌های مختلف و متعدد، پرداخت غیرمستمر حقوق و مزایا را از دیگر دغدغه‌های خود دانستند و افزودند، مسئولان باید هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی اوضاع نیروهای شرکتی بهداشت در استان یزد اقدام کنند.

کارکنان معترض حوزه بهداشت علوم پزشکی یزد اصلاح دستورالعمل استخدامی این نهاد را خواستار شدند و تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی با بیش از ۱۰سال سابقه کار را از دیگر مطالبات خود دانستند.

برگزاری آزمون درون دانشگاهی برای تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای شرکتی از دیگر مطالبات معترضین علوم پزشکی در استان یزد است.

*تجمع اعتراضی پرستاران شرکتی خوزستان نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت حقوق مقابل استانداری

روز دوشنبه ۱۵ دی،جمعی از پرستاران شرکتی(آوا سلامت)اهواز ودیگر شهرهای خوزستان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم همسان سازی حقوق وتبعیض در پرداخت حقوق دست به تجمع مقابل استانداری در کلانشهر اهواز زدند.

یکی از پرستاران شرکتی آوا سلامت به خبرنگار رسانه ای گفت: با توجه به بخشنامه وزارت بهداشت، مبنی بر افزودن آیتم فوق‌العاده ویژه در احکام کارکنان زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی، مراکز درمانی و بیمارستانی، همه گروه‌های شغلی مختلف پرستاری، اداری و مالی اعم از (نیروهای رسمی، پیمانی، طرحی، قراردادی)، با در نظر گرفتن تبصره ۳ و ۴ مشمول این طرح شدند درحالی که کارکنان شرکتی آوا سلامت، از دریافت این آیتم در احکام حقوقی خود محروم هستند.

این پرستار معترض افزود: با اعمال این آیتم، حقوق پرستاران طرحی شاغل در بیمارستان‌های علوم‌ پزشکی، از ماهیانه ۵ میلیون ششصد هزارتومان به بیش از ۷ میلیون تومان و پرستاران پیمانی و رسمی ۶ میلیون تومان به بیش از ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

وی در ادامه انتقاد خود افزود: پرستاران شرکتی، هم پای دیگر همکاران طرحی، پیمانی و رسمی کار می‌کنند و به یک اندازه شیفت می‌دهند اما میزان حقوق‌های دریافتی ما به سختی به ۴ میلیون و صد هزار تومان می‌رسد.

وی در پایان عنوان کرد: کار پرستاران شرکتی با دیگر پرستاران فرقی ندارد اما در حقوق‌های دریافتی، اختلاف ۲ الی ۴ میلیون تومانی وجود دارد.

*اعتصاب وتجمع کارگران حجمی نفت و گاز گچساران دراعتراض به قرارداد کار،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمی وپرداخت نشدن بموقع مطالبات برای دومین روز متوالی

روز یکشنبه ۱۴ دی برای دومین روزمتوالی، کارگران حجمی نفت و گاز گچساران برای اعتراض به قرارداد کار،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمی وپرداخت نشدن بموقع مطالبات دست از کار کشیدند در محوطه شرکت کردند.

 توضیحات یکی از کارگران حجمی نفت و گاز گچساران بنقل ازیک منبع خبری محلی:

۳۸۰نفر نیروی دستور کاری شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران قریب به ۱۰ سال بلاتکلیف مانده و ساختار سازمانی آنها درست نشده و در این سالها فقط وعده و وعید که امروز فردا هفته بعد ماه بعد درست میشه دارن مارو فریب می دهند…سه ماه است حقوق دریافت نکرده ایم…امسال افزایش حقوقی که شورای عالی کار تصویب کرد به ما پرداخت نشد…اضافه کار…پاداش…کارانه…لباس…و و و طرح طبقه بندی مشاغل طبق گفته مسئولان به ما تعلق نمیگیره…جان ما به لبمان رسیده و در سختترین قسمت های وزارت نفت مشغول بکاریم…آیا بعد از ده سال ارکان ثالث شدن ما کار سختی است…لطفا پیگیری کنید و صدای مارو به مسئولان برسانید

۱_ عدم پرداخت منظم حقوق…۲_عدم لحاظ افزایش حقوق مصوب شورای عالی کار _۳_ساختار سازمانی نداشتن و بلاتکلیفی محض_۴_پرداخت حقوق بصورت دستور کاری با حداقل حقوق ۵_به گفته مسئولان عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای ما۶_ندادن لباس_۷_نداشتن اعتبار دفترچه های بیمه۸_و …….

*دومین روزتجمع اعتراضی کارخانه پارس پولاد یاران نسبت به بیکارشدن با حقوق معوقه مقابل فرمانداری نایین

روز دوشنبه ۱۵ دی برای دومین روز متوالی، کارگران کارخانه پارس پولاد یاران واقع در نایین برای اعتراض به بیکارشدن با حقوق معوقه دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان اصفهان زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده، شرکت  پارس پولاد یاران نخستین شرکت تخصصی و خصوصی تولید بریکت سرد در ایران و دارای ظرفیت اسمی سالیانه ۳۰۰ هزار تن است.

این شرکت در سال ۹۳ جواز تاسیس دریافت کرده و در سال ۹۷ به طور رسمی به بهره برداری رسیده است، اما در بهترین حالت در سال های گذشته به تولید ۱۸۰ هزار تنی رسیده و فقط با ۶۰ درصد ظرفیت خود کار کرده است.

آنطور که افراد آگاه خبر داده اند، مشکل اصلی این شرکت تامین ماده اولیه آهن اسفنجی است که پیگیری های مسئولان آن از وزارت صمت و انجمن تولیدکنندگان فولاد برای کسب سهمیه تاکنون موفقیت آمیز نبوده است.

وزارتخانه سهمیه ۱۵۰ هزار تنی برای تامین آهن اسفنجی برای این مجموعه در اردیبهشت ماه تعیین کرد که هم داده نشد و در نتیجه، تولید شرکت پارس پولاد یاران نایین از ابتدای زمستان امسال متوقف شد.

یکی از اعضای هیات مدیره شرکت ۲ گفت: ما تنها واحد خصوصی تولیدکننده بریکت سرد در کشور هستیم و به همین دلیل مسئولان نمی دانستند ما را در کدام رسته قرار دهند،، در نهایت نیز در رسته ذوب القایی قرار گرفتیم.

وی بیان داشت: ‌واحدهای ذوب القایی می توانند از قراضه یا آهن اسفنجی برای تولید استفاده کنند، اما مصرف واحد ما فقط آهن اسفنجی است، در نتیجه وقتی سهمیه ای به ما تعلق نگرفت باید از واسطه ها آن هم با ۲۵ تا ۳۰ درصد بالای قیمت مواد اولیه دریافت کنیم؛ این در حالی است که خریدها به صورت نقدی انجام می شود، اما در برخی موارد مواد اولیه خریداری شده تحویل نشده است.

این عضو هیات مدیره یادآور شد: از آنجایی که سهمیه آهن اسفنجی نداشته و نخواستیم با واسطه ها کار کنیم، از ابتدای دی ماه ۱۲۰ نفر پرسنل شرکت بیکار شده اند.

وی به طرح این پرسش پرداخت که در حالی که ظرفیت کل تولید آهن اسفنجی کشور سالیانه ۳۱ میلیون تن است و ۲۵ میلیون تن آن توسط فولادسازان به شیوه قوس یا القایی مصرف می شود، باقی مانده ۶ میلیون تن آهن اسفنجی به کجا می رود؟

وی ادامه‌داد: همچنین با افت فشار گاز در کارخانجات بزرگ مثل فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان، واحدهای احیاء شان را از مدار خارج و نیازشان به آهن اسفنجی را از سایر شرکت های بزرگ تامین می کنند و این شرایط به ضرر ما که بخش خصوصی و کوچک هستیم تمام می شود.

این عضو هیات مدیره هشدار داد: در صورت تامین نشدن مواد اولیه مورد نیاز، هیچ آینده ای برای ادامه فعالیت شرکت متصور نیستیم، در حالی که مسئولان از روز نخست نسبت به تامین مواد اولیه مورد نیاز اطمینان خاطر داده بودند.

وی یادآوری کرد: ‌در سال های گذشته نیز این مشکلات وجود داشت و در نتیجه هیچ وقت کارخانه با ظرفیت کامل کار نکرد، همچنین در طرح توسعه این شرکت برای راه اندازی یک خط تولید ۳۶۰ هزار تنی دیگر برنامه ریزی کرده بودیم که با شرایط کنونی مسکوت مانده است.

این مسئول بیان داشت:‌ در حالی که در سال های گذشته تلاش زیادی برای تامین قطعات یدکی و مصرفی با دور زدن تحریم ها انجام شد، اما امروز قادر به تامین مواد اولیه مورد نیاز نیستیم.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد(آبداران)نسبت به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه مقابل استانداری

روز یکشنبه ۱۴ دی برای چندمین بار، کارگران شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد(آبداران)برای اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق وپرداخت ناقص حق بیمه مقابل استانداری اجتماع کردند.

یکی از آبداران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: ما شرمنده زن و فرزندان خودمان هستیم و دل‌مان از دست برخی مسئولان خون است.

یک آبدار دیگر حاضر درتجمع گفت: از سال ۷۹ تا کنون در مجموعه آب و فاضلاب خدمت می‌کنم با این وضع و شرایط در هیچ جای دیگر بکار گرفته نمی‌شوم آیا پس از حدود ۲۱ حق زندگی نداریم.

 یکی دیگر ازآبداران معترض گفت: با وجود همه مشکلاتی که در این هفت هشت ماه برای ما آبداران بوجود آمد هیچ گونه خللی در آبرسانی روستاهای استان بوجود نیامد اما چرا مطالبات و حق ما را نمی‌دهند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات ما آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد قرارداد منعقد شده با ما ۱۷۳ نفر آبدار است که روزانه ۲ تا ۴ ساعت برای ما حساب می‌کنند و به قول خودشان می‌خواهند حقوق به ما دهند که این مساله را نمی‌پذیریم.

 این آبدار تصریح کرد: دکتر گیاهی معاون منابع انسانی آبفای کشور در نشستی که ۱۵ آبان ماه داشتیم قرار بود مشکلات ما حل شود اما مشکل‌مان که حل نشد و همان حداقل بیمه‌ای که تا شهریور ماه به آن دلخوش بوده‌ایم را نیز قطع کردند.

 وی تاکید کرد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد باید پاسخگوی مطالبات و مشکلات آبداران باشد. یکی از همکاران ما پریروز فوت کرد اما متاسفانه بیمه ندارد و هم اکنون خانواده‌اش فاقد بیمه هستند کی باید پاسخگوی این خانواده باشد؟

 یکی دیگر از این آبداران گفت: از خرداد ماه ۹۹ تاکنون مطالبه داریم و تا شهریورماه نیز بیمه واریز کردند اما تاکنون بیمه نیستیم.

آبدار دیگری افزود: در این شرایط کرونایی و وضعیت اقتصادی از تیرماه تاکنون یک ریال حقوق دریافت نکرده‌ایم. از مسئولان و متولیان استانی و کشوری انتظار داریم به مشکلات آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد در این شرایط اقتصادی و کرونایی رسیدگی کنند.

 وی خاطرنشان کرد: فرزند ۶ ساله دارم که با مشکل بیماری قلبی مواجه است و آبان ماه امسال برای انجام عمل جراحی در دی ماه نوبت زدم اما متاسفانه با وجود اینکه از بیمارستان زنگ زدند که برای انجام عمل مراجعه کنید دفترچه بیمه نداریم و حقوقی هم به ما پرداخت نشده که بتوانم فرزندم را درمان کنم.

 آبدار دیگری ادامه داد: جرم ما چیست آیا جز خدمت و آبرسانی به مردم چیز دیگیر هست با این وضعیت تا آلان برای گذران زندگی خود تنها گدایی نکرده‌ایم.

 وی تاکید کرد: ۲۰سال سابقه آبداری دارم و هم اکنون هفت ماه (از خردادماه تاکنون) حقوق دریافت نکرده‌ام و روزانه سه ساعت کار برای ما حساب می‌کنند و وقتی علتش را پیگیری می‌کنیم می گویند چرا چون تجمع کردید!

 یک آبدار دیگر عنوان کرد: ما هیچ گونه بحث سیاسی با کسی نداریم و فقط و فقط به خاطر دفاع از حق و حقوق و مطالبات‌مان تجمع مصلحت‌آمیز کرده‌ایم.

 یکی دیگر از این آبداران گفت: ۲۲سال سابقه کار دارم که کارمان با کلر است اما متاسفانه با وجود این حقوق به ما نمی‌دهند و بیمه و ساعت کاری (۲۴ساعته کار می‌کنیم اما ساعت کاری ما را ۴ ساعت حساب می‌کنند) ما را کم کرده‌اند. بخدا نان برای فرزندانمان نداریم و در مقابل خانواده و زن و بچه‌مان از بی پولی بعلت ندادن حقوق در این شرایط اقتصادی و کرونایی خجالت می‌کشم. اگر ما را نمی‌خواهند تحت پوشش کمیته امداد قرار دهند.

*اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت لرستان در اعتراض به قراردادکاری،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمب وعدم پرداخت حق بیمه ومطالبات دیگر

روز یکشنبه جمعی از کارگران کشت و صنعت لرستان برای اعتراض به قراردادکاری،دستمزد زیر حداقل حقوق رسمب وعدم پرداخت حق بیمه ومطالبات دیگردست از کارکشیدند ودراین مجتمع اجتماع کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در این رابطه با اشاره به برخی اعتراضات کارگران کشت و صنعت لرستان در خصوص عدم پرداخت بیمه و مزایای آنها،به خبرنگار رسانه ای گفت: یکی از پیمانکاران، قرارداد با این کارگران را در قالب قرارداد «حجمی» منعقد کرده بود که کارگران به برخی مواد این قرارداد اعتراض داشتند.

وی با بیان اینکه در این راستا ما جلسه‌ای را برگزار کردیم، افزود: مواردی که با قانون کار مغایرت داشت را ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه به ما قول داده‌اند که این قرار داد را اصلاح کنند، گفت: همچنین تاکید شده که حقوق کارگران بر اساس قانون کار و آنچه که قانون کار تحت عنوان مطالبات کارگری لحاظ کرده را پرداخت کنند.

آشتاب با بیان اینکه امروز نیز همکاران به کشت و صنعت مراجعه و صحبت‌های لازم را داشتند و کارگران نیز به سر کار خود برگشتند، عنوان کرد:کارفرماهم قول داده‌اند که قرار داد این کارگران را اصلاح کنند.

وی، تصریح کرد:کارفرمااعلام کرد که ما تابع قانون کار هستیم، اصلاحی که راجع به قرارداد بوده را به طور حتم انجام می‌دهیم، به گونه‌ای که قانون کار رعایت شود.

پرداختی کارگران نباید کمتر از حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، یادآور شد: در مجموع حدود هزار نفر در کشت و صنعت لرستان فعالیت دارند، قرار داد «حجمی» یاد شده که مورد اعتراض بوده مربوط به کارگران بخش گلخانه آن بوده که قرار بوده به شکل «حجمی» واگذار شود.

وی گفت: کارفرما مختار است که نوع قرار داد را تنظیم کند، اما آنچه که مهم بوده، پرداختی که به کارگر صورت می‌گیرد، نباید کمتر از حداقل حقوق دستمزد مصوب شورای عالی کار باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بیمه این کارگران هم باید پرداخت شود، عنوان کرد: حقوق آنها و تمام مطالبات کارگر بایستی بر اساس قانون باشد.

*تجمعات اعتراضی دستفروشان سنندج نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در سطح شهر ومقابل استانداری

روز یکشنبه ۱۴ دی همزمان باآغاز طرح ساماندهی دستفروشان سنندج در خیابان فردوسی این شهرستان ، دستفروشان سنندج برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی تجمعاتی را در سطح شهر ومقابل استانداری کردستان برپاکردند.

یکی از دستفروشان سنندجی که ظهر امروز در تجمع جلوی استانداری کردستان حضور داشت، به خبرنگار رسانه ای گفت: اگر امروز این جمعیت ۳۰۰ نفری را می‌بینید دلیلش این است که همگی مشکل داریم.

وی افزود: مسئولان شهرداری برای حل مشکل ما ایجاد بازار روز را پیشنهاد داده در حالی که شهر سنندج آنقدر بزرگ و پرجمعیت نیست که جوابگوی بازار روز باشد.

اوادامه داد: من وقتی در مرکز شهر دو سه روز یکبار هیچ‌گونه فروشی ندارم چگونه می‌توانم در بازار روز اطراف شهر درآمد داشته باشم.

وی بیان کرد: درآمد ما به اندازه‌ای کم است که نمی‌توانیم مخارج یومیه خودمان را تامین کنیم.

او در ادامه سخنان خود به نبود کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی در استان اشاره‌ کرد و گفت: اگر در استان ما کارخانه مناسبی وجود داشته باشد دیگر شاهد بیکاری این جمعیت نیستیم که برای تامین مخارج خود به مجبور به انتخاب شغل دستفروشی هستند.

وی اظهار کرد: به نظر مسئولان مگر درآمد ما چقدر است که می‌خواهند ما را از هسته مرکزی شهر که منبع ناچیز درآمد ماست جمع کنند! به خداوند قسم که از پس مخارج روزانه خانواده‌ام با این شرایط پس نمی‌آیم و از سر ناچاری است که در سرما و گرما بساط کرده و به دنبال یک لقمه نان حلال هستیم.

وی افزود: الان چند سال است که شهرداری می‌گوید که دستفروشان را ساماندهی می‌کند و چند بار از ما هزینه ساماندهی گرفته اما وضعیت همین است که می‌بینید.

وی ادامه داد: شغل ما به گونه‌ای است که از بی‌سواد تا فوق لیسانس در آن فعالیت دارد و به دنبال رزق حلال هستیم نه ارازل و اوباش و اغتشاش‌گر.

وی با انتقاد از وعده‌های بی‌سرانجام دولت اظهار کرد: استان کردستان چند کارخانه مانند بارز، پتروشیمی و نیروگاه برق را دارد که همه نیروهای آن را غیربومی‌های دیگر استان تشکیل داده‌اند و بسیار کم از نیروهای بومی در آنها استفاده شده است.

یکی دیگر از دستفروشان خاطر نشان کرد: من که مدرک دانشگاهی و چند گواهینامه فنی ‌و حرفه‌ای دارم اما بیکارم و چون هیچ‌گونه کاری برایم پیدا نمی‌شود ناگزیر مجبور به دستفروشی هستم.

وی افزود: ما که گیاه نیستیم فتوسنتز کنیم، زندگی برایمان هم خرج دارد و زن و بچه‌هایمان چشم امیدشان به ما دستفروش است، سوال اینجاست چرا این گونه با ما رفتار می‌شود؟

اودر پایان سخنان خود گفت: من با ۴۵ هزار تومان یارانه در حالی که یارانه معیشتی را هم نمی‌گیرم چگونه زندگی‌ام را بچرخانم؟

*حمله  نقابداران با بولدزر به بساط دستفروشان میوه و تره بار اهواز

ساعت ۳ بامداد روزجمعه ۱۲ دی ماه،افرادی نقابدار با همراهی بولدزر به بساط دستفروشان دربازار میوه و تره بار بلوار کارگر اهواز حمله ورشدند وبا ضرب وشتم قراردادن نگهبانان،محصولاتشان را نابود کردند.

روز دوشنبه ۱۵ دی،یکی ازاین فروشندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: انگشت یکی از نگهبانان بخاطر ضربه خوردن با باتوم برقی شکست و نمی‌توانستیم چهره آن‌ها را تشخیص دهیم، ضمن اینکه حدود ۱۵۰ بساط را بهم زدند و با بولدوزر نابود کردند، این در حالی است که حدود  ۲۰۰خانوار در این شرایط اقتصادی با درآمد حاصل از فروش میوه و تره بار روزگار می‌گذرانند.

وی افزود:اگر کسی بدبخت و بیچاره نباشد به دستفروشی متوسل نمی‌شود و اینگونه در تاریکی شب همه سرمایه و دارایی آن‌ها نیست و نابود شود.

*پایان اعتصاب رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه پس از ۲ هفته با دستیابی به بخشی از مطالباتشان

روز یکشنبه ۱۴ دی، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه بدنبال واریز اولین مرحله پرداخت مطالبات به حسابشان به اعتصابشان پس از ۲ هفته خاتمه دادند.

قابل یاد آوری است که از روز شنبه ۲۹ آذر، رانندگان خودمالک سازمان اتوبوسرانی ارومیه برای اعتراض به کاهش درآمد،عدم پرداخت حق بیمه وتسهیلات و وعده وعیدهای توخالی مسئولان اتوبوسرانی و شهرداری ارومیه،در اعتصاب بودند.

*اخراج کارگر حق طلب شهرداری ایلام

یک کارگر حق طلب شهرداری ایلام تحت لوای نقض آئین نامه انظباطی از کار اخراج شد.

درهمین رابطه: تجمع اعتراضی کارگران شهرداری ایلام نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل دادگستری

روز یکشنبه ۲۳ آذر، کارگران شهرداری ایلام برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان  نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق دست به تجمع مقابل دادگستری زدند.

یکی از کارگران معترض این شهرداری به خبرنگار رسانه ای گفت:مدت ۴ ماه است که شهرداری ایلام ریالی حقوق به ما پرداخت نکرده است و هر زمان که به شهرداری مراجعه می‌کنیم با این پاسخ روبه‌رو می‌شویم که “نداریم”، “از ادارات طلب داریم” و “ادارات طلب شهرداری را نمی‌دهند” و یا اینکه عنوان می‌کنند “حساب‌های شهرداری توسط مرجع قضایی مسدود شده است!”.

دیگر کارگر شهرداری ایلام با تأیید اظهارات همکار خود گفت: پیام ما را به آقای شهردار برسانید و بگویید چگونه هزینه برای بردن نیروهای ستاد و اعضای شورای شهر در ایام کرونایی به کیش را دارد ولی اعتبار برای پرداخت حقوق ما کارگران خدماتی را ندارد.

وی افزود: سؤال من این است که اگر حساب‌های شهرداری بسته شده است پس هزینه‌هایی که برای تبلیغ خودشان دارند از کجا می‌آید.

*ادامه اعتراضات کارگران معدن آسمینون منوجان نسبت به قراردادهای ماهیانه، اخد تعهد عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین

روز یکشنبه ۱۴ دی، کارگران معدن آسمینون منوجان اعتراضات دامنه دارشان نسبت به قراردادهای ماهیانه، اخد تعهد عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین را ادامه دادند.

یکی از کارگران معترض معدن آسمینون منوجان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: که به تازگی مدیران شرکت شرایطی را پیش روی ما قرار داده‌اند که منصفانه نیست. که کارگران این شرایط را ظالمانه توصیف کرده‌اند.

به گفته کارگران معدن، جلسات بسیاری در این مدت میان مدیران معدن، مسئولان شهرستان و نمایندگان کارگران برگزار شده اما شرایط فرقی نکرده.

در اعتراضات قبلی که در پی مرگ و زخمی شدن چند تن از کارگران درتونل‌های معدن، انجام شد، قرار شده بود شرایط کارگران بهتر شود اما همچنان صدای اعتراض کارگران به گوش می‌رسد و در روزهای گذشته مجددا دست به اعتراض زده‌اند.

به گفته یکی از کارگران «تونل‌‌های معدن از ایمنی لازم برخوردار نیستند و رفتن کارگر به داخل تونل با خودش است اما برگشتنش با خداست.»

او ادامه می‌دهد: امکانات رفاهی در حد صفر است و زمانی کارگر از تونل بیرون می‌آید باید با آب سرد حمام کند.

نداشتن سیستم گرمایشی خودروی حمل و نقل کارگران از دیگر مشکلاتی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

این کارگر از وضعیت قراردادها گلایه می‌کند و می‌گوید: قردادهای ما را از ۶ ماه به سه ماه و سپس به دوماه رساندند، الان هم یک ماهه شده است.

او ادامه می‌دهد: «کجای دنیا با کارگری با سابقه ۱۵سال ه قرارداد یک ماهه می‌بندند؟»

به گفته او مدیریت معدن اکنون اعلام کرده افرادی که می‌خواهند قراردادشان تمدید شود باید به شرکت تعهدنامه، سفته، سوپیشینه و عدم اعتیاد بدهد.

در همین حال معاونت پشتیبانی و منابع انسانی اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از پیگیری مطالبات کارگران این معدن خبر می‌دهد.

او ادامه می دهد :کارگران به کم بودن حقوق خود معترض بودند هرچند که حقوق اداره کار است.

او اضافه کرد: مسائلی دارند در مورد بحث های ایمنی که اداره کار پیگری کرده و انجام شده است. اما اینکه دنیال چه هستند ما هم نمی‌دانیم.

به گفته او اینکه کارفرما برای استفاده کارگران از وسایل داخل معدن تقاضای سفته کرده غیرقانونی است.

وی گفت: اگر کارگر گواهینامه دارد و کار با ماشین را بلد است دلیلی ندارد تعهدی داده شود.

او اضافه کرد: دیگر مطالبه کارگران حق اولاد فرزند سوم بود که طبق قانون به کارفرما گفته شد باید حق اولاد از ۲ فرزند بیشتر را پرداخت کنند.

*جوانمیر مرادی دستگیر شد

جوانمیر مرادی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران ظهر امروز توسط مأموران لباس شخصی دستگیر شد.

جوانمیر مرادی کارگر برق صنعتی است و امروز شخصی به صورت تلفنی از وی برای بازدید و انجام یک پروژه کاری در حومه شهر کرمانشاه دعوت مینماید و هنگام مراجعه جوانمیر به محل در ساعت ۱/۳۰ دقیقه ظهر توسط مأمورین دستگیر شده و ساعت ۲/۳۰ دقیقه مأموران لباس شخصی جوانمیر مرادی را دستبند به دست به منزل‌اش برده و خانه وی را مورد تفتیش قرار میدهند و در نهایت جوانمیر را با خود میبرند.

جوانمیر مرادی کارگر برق صنعتی و از اعضای انجمن کارگران برق و فلزکار کرمانشاه نیز میباشد. سالهاست که جوانمیر مرادی در اکثر شهرهای کشور و بخصوص پروژه‌های صنعتی جنوب مشغول به کار است.

نهادهای امنیتی همواره به بهانه‌های واهی کارگران و فعالین کارگری را دستگیر کرده و با پرونده‌سازیهای امنیتی آنها را به زندانهای طویل‌المدت محکوم مینمایند. در سال‌های اخیر به خصوص حمله به اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران به شدیدترین بخش تعرض نهادهای امنیتی به فعالین اجتماعی تبدیل شده است تا جایی که هیچیک از اعضای این تشکل کارگری نمانده که مورد سرکوب و پرونده‌سازیهای امنیتی قرار نگرفته باشند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران دستگیری جوانمیر مرادی را قویاً محکوم مینماید و ضمن درخواست آزادی فوری و بی قید و شرط وی، از تمامی کارگران و نهادهای اجتماعی میخواهد تا نسبت به سرکوب گسترده کارگران در ایران واکنش نشان دهند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۱۴ دیماه ۹۹

*فوزیه خالصی : جوانمیر مرادی را با حیله و دروغ به  حومه شهر کشاندن تا دستگیرش کنند

  ظهر ۱۴دی ماه فردی چندین بار تماس گرفت تا  به گفته اون ، کار برق براش انجام بده و با اصرار جوانمیر  رو به حومه ی شهر کشاند و اونجا اونو دستگیر کردند و بعد   تعداد حدود هشت تا ده نفر  لباس شخصی ریختن توی خونه ما،   و تمام وسایل  رو ریختن و زیرو رو کردن و جوانمیر رو هم همراه داشتن  دستبند به دست.

آیا جوانمیر و امثال  جوانمیر ها   کی  بودن  و چه کردن؟.

 مگر نه اینکه تمام عمرشان  دنبال حق بودن و مثل انسان زندگی کردن و برای همه  خواستند و میخواهند.

آیا دزدی  میلیاردی کردن  و حق دیگران رو  خورده بودند؟

  آیا  جنایتکار   بودند؟

 آیا  دروغ گو و شیاد بودند؟

  آیا زمینخوار و توی سرمای زمستان  آلونک های مردمی که از سر ناچاری اون زندگی که داشتن و دارند روی سرشان خراب کردند و آواره کردند؟

  آیا….‌

بچه های خیابان رو اونها به وجود آوردند؟.

آیا فقر و نا امیدی جوانها رو اونا   درست کردند؟.

آیا دسترنج و حق کارگران رو اونا  بالا کشیدند و …. ؟.

آیا  دنیای سرمایداری رو   اونها  اداره میکنن  و خون انسانها رو میمکنند؟؟.

  نه   نه  جوانمیر و جوانمیر ها غیر از حق انسانیت  شادی برای خود و تمام انسانها   و یک زندگی انسانی چیزی دیگر نخواسته و نمی خواهند  . و این حق اونها  نبوده و نخواهد بود که اینچنین در زندان باشند شکنجه بشن.

و حال اینکه دزدان وجنایت کاران  آزاد  و زندگی  آن‌چنانی داشته باشند ، آیا این  عدالت‌ است؟؟؟.     فوزیه خالصی ۱۴ دی ماه ۹۹

*بیانیه‌ی کانون نویسندگان ایران در محکومیت صدور حکم ۱۱ سال زندان برای آرش گنجی

دهم دی‌ماه، تنها دو روز پس از محاکمه‌ی آرش گنجی، مترجم و منشی کانون نویسندگان ایران، رأی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به وکلای او، ناصر زرافشان و راضیه زیدی، ابلاغ شد. بر اساس این ابلاغیه آرش گنجی بابت «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال، بابت «تبلیغ علیه نظام» به یک سال، بابت «عضویت در گروهک معاند» به ۵ سال و جمعا به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. شگفت آنکه مصداق همه‌ی این اتهام‌ها ترجمه‌ی کتابی درباره‌ی تحولات کردستان سوریه است.

برای کانون نویسندگان ایران که هم‌اکنون چهار تن از اعضایش، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن و گیتی پورفاضل، به خاطر دفاع از آزادی بیان یا استفاده از حق آزادی بیان خود در زندان به سر می‌برند، پرونده‌سازی‌هایی از این دست داستانی تازه نیست. حکومت که سابقه‌ای طولانی در سرکوب آزادی بیان دارد، همچنان هر صدایی را که به اعتراض بلند می‌شود و هر اندیشه‌ای را که از چارچوب مطلوب‌اش فراتر می‌رود بی‌درنگ خفه می‌کند. ناگفته پیداست دستگاه قضایی که به بهانه‌ی ترجمه‌ی کتابی پیرامون تحولات کشوری دیگر، برای مترجم آن حکم ۱۱ سال حبس صادر می‌کند بویی از عدالت نبرده است. با این همه صدور چنین حکمی در ادامه‌ی افزایش فشار بر نویسندگان مستقل، کانون را در پیگیری راه مبارزه با سانسور و دفاع از «آزادی اندیشه و بیان بی هیچ حصر و استثنا» استوارتر می‌کند.

کانون نویسندگان ایران پرونده‌سازی و صدور حکم ‎ ۱۱ سال زندان برای آرش گنجی را محکوم می‌کند و خواهان لغو بی‌قید و شرط حکم صادره و مختومه شدن پرونده است و از نویسندگان و مدافعان آزادی بیان می‌خواهد تا از هر راه ممکن به صدور این حکم اعتراض کنند.

کانون نویسندگان ایران

۱۵ دی ۱۳۹۹

*بیکاری بیش از ۴ هزار کارگرتالارهای پذیرایی مشهد

بیش از ۴ هزار کارگرتالارهای پذیرایی در مشهد بیکار شدند.

روزیکشنبه ۱۴ دی،رئیس اتحادیه صنف تالارهای پذیرایی مشهد به خبرنگار رسانه ای گفت: اگر برای هر تالار و باغ تالار ۲۵ نفر پرسنل شامل مدیر، آشپز، پرسنل خدماتی و کارگر در نظر بگیریم که تمام آن‌ها سرپرست خانوار بوده‌اند، از ابتدای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تالارها و باغ تالارها بیش از ۴هزارنفر در مشهد بیکار شده‌اند.

وی در خصوص وضعیت بازشگایی تالارها و باغ‌ تالارهای پذیرایی در مشهد اظهار کرد: هنوز دستورالعملی برای بازگشایی تالارها و باغ‌ تالارها صادر نشده، باغ تالارها در وضعیت زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند بازگشایی داشته باشند اما پروتکل‌های آن هم هنوز اعلام نشده است. مشهد ۱۶۰تالار و باغ تالار دارای مجوز دارد که از ابتدای شیوع ویروس کرونا حدود ۲۰باغ تالار در مشهد ابطال پروانه داشته‌اند.

*تجمع اعتراضی فعالان تئاتری نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل مجلس

روز یکشنبه ۱۴ دی ماه،جمعی از فعالان تئاتری در پی فراخوان منتشر شده برای اعتراض به بلاتکلیفی معیشتی در پی تعطیلی بدلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ و عدم حمایت دولت دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

درهمین رابطه: فراخوان تجمع اعتراضی فعالان تئاتری نسبت به بلاتکلیفی معیشتی مقابل مجلس

اعتراضِ در سکوتِ اهالی تئاتر

نزدیک یک‌سال است که سالن‌های تئاتر تعطیل شده و فعالان تئاتری درآمدی ندارند. صد البته این مربوط به هنرمندانی است که مشغول به کار هستند والا بیشتر هنرمندان این عرصه مدت‌هاست بیکاری را تجربه می‌کنند. مشکل شیوع کرونا یکی از مشکلات بود که به معضلات تئاتری‌ها اضافه شد. وگرنه این قشر هنرمندان سال‌هاست که به انواع مختلف طعم بی‌توجهی و نادیده‌گرفته شدن از سوی مسئولان را چشیده‌اند. کرونا هر چند سکونی به خانه تئاتر داد، اما بلافاصله این خانه تصمیم گرفت بار کوتاهی‌های مسئولین را خود به دوش بکشد و دست به کار شود. اما این روزها معیشت اهالی تئاتر، به‌ مخاطره افتاده و این نهاد، ضروری دانسته که مطالبات به‌حق خود را به گوش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برساند.

بر این اساس، اهالی تئاتر تصمیم گرفته‌اند تا در سکوت، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و نامه مطالبات خود را به رئیس، نمایندگان و اعضای کمیسیون تلفیق خانه تئاتر ارائه دهند.

این تجمع روز یکشنبه، چهاردهم دی‌ماه، برای مطالبات صنفی، مدنی و مشکلات معیشتی خانواده بزرگ تئاتر، مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد و نمایندگانی از اصناف مختلف تئاتری حضور خواهند داشت.

در این تجمع که در سکوت و بدون موضع‌گیری سیاسی، گروهی و قشری برگزار می‌شود، بیانیه خانه تئاتر و نمایندگان انجمن‌های ۱۷گانه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تحویل داده خواهد شد.

*تجمع  اعتراضی اعضای تعاونی مسکن عظیمیه  قزوین نسبت به بلاتکلیفی ۳۰ ساله و وعده های توخالی مسئولان مقابل استانداری

روز دوشنبه ۱۵ دی،جمعی از اعضای تعاونی مسکن عظیمیه  قزوین برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی ۳۰ ساله و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری قزوین زدند.

اعضای تعاونی عظیمیه در حاشیه تجمع مقابل استانداری قزوین به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند: بعد از گذشت تقریبا ۳۰ سال از زمان خرید زمین‌ها، مشکلات این شهرک همچنان باقی است، مسئولان وعده می‌دهند اما وعده‌هایشان را عملی نمی‌کنند.

یکی از اهالی شهرک عظیمیه در حاشیه این تجمع گفت:مردم این شهر تقریبا از ۳۰ سال گذشته با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای این شهرک در نظرگرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه سندهای زمین عظیمیه قبل از شکل‌گیری شهرک مینودر و شهرک کوثر از شهرداری خریداری شده است، افزود: در سال ۱۳۶۹، تعاونی معروف به تعاونی ۹گانه بالای اتوبان، مجموع تعاونی‌های شرکت البرز دارو و شیشه دارو و قسمت کارگری‌های مجموع شهر صنعتی( تقریبا ۸۱ کارگر) در این تعاونی عضو شدند.

اوگفت: بعد از گذشت تقریبا ۳۰ سال از زمان خرید زمین‌ها، مشکلات این شهرک همچنان باقی است، مسئولان وعده می‌دهند اما این وعده‌ها را عملی نمی‌کنند، مردم چه گناهی دارند؟ برخی از این زمین‌ها، جدول‌گذاری و خیابان کشی شده این در حالی است که مجوز آب و برق به مردم داده نمی‌شود.

او ادامه داد: مسئولان پاسخ قانع کننده‌ای به مالکان زمین‌ها که غالبا کارگران هستند، نمی‌دهند؛ چرا باید کارگران برای حل مشکلات خود تجمع کنند؟ چرا امکانات به منطقه عظیمیه اختصاص داده نمی‌شود؟

وی یادآور شد: هرچند وعده‌هایی داده شده اما عملی نشده است؛ سوال ما این است اگر این زمین‌ها در گذشته دارای مشکل بود؛ چرا مسئولان به مردم و کارگران وعده اختصاص امکانات را دادند؟ چرا امکانات و زیرساخت به زمین‌هایی که در گسل زلزله قرار دارد، اختصاص داده می‌شود اما این امکانات به شهرک عظیمیه اختصاص داده نمی‌شود؟

*دومین تجمع اعتراضی کشاورزان سی‌سخت نسبت به واگذاری بخشی از اراضی دشتک سی‌سخت

روز شنبه ۱۳ دی برای دومین بار،جمعی از کشاورزان سی‌سخت برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به واگذاری بخشی از اراضی دشتک سی‌سخت بر روی زمین واگذار شده در استان کهگیلویه و بویراحمد اجتماع کردند.

یکی از کشاورزان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: ما کشاورزان مراتب اعتراض خود را به صورت کتبی به دادستانی؛ فرمانداری، اداره منابع طبیعی شهرستان دنا و همچنین شورای اسلامی شهر سی‌سخت اعلام کرده‌ایم و به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی در این برهه حساس بیماری کرونا طی دو مرحله تجمع اعتراض آمیز خود را در این محل انجام می دهیم و چنانچه طی روزهای آینده مسئولان  مشکل ما کشاورزان را رسیدگی نکنند جلوی فرمانداری شهرستان دنا، منابع طبیعی استان و یا استانداری تجمع خواهیم کرد.

واگذاری  این مراتع علی‌رغم وجود  متقاضیان زیادی همچون شرکت تعاونی زنان شهر سی‌سخت با ۶۰۰ عضو از جمله زنان سرپرست خانوار جای سئوال دارد که امید است مسئولان ذیربط از جمله مدیرکل منابع طبیعی استان پاسخی روشن جهت تنویر افکار عمومی ارائه دهند.

*تجمع اعتراضی ثبت نام کنندگان خودروی هایما  نسبت به بلاتکلیفی مقابل ساختمان قوه قضائیه

روز دوشنبه ۱۵ دی،جمعی از ثبت نام کنندگان خودروی هایما در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی ناشی از عدم اجرای تعهدات شرکت ایران خودرو دست به تجمع مقابل ساختمان قوه قضائیه در بلوار کشاورزپایتخت زدند.

*بازهم تصادف سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۲۲ کارگر شهرک صنعتی جهرم – وخامت حال یکی از کارگران مصدوم

روز دوشنبه ۱۵ دی،براثر تصادف سرویس کارگران شهرک صنعتی جهرم در استان فارس با یک دستگاه کامیون در ورودی شهرک روبه‌روی دانشگاه آزاداین شهر،۲۲ کارگر مصدوم وبه بیمارستان منتقل شدند وحال یکی از کارگران مصدوم وخیم گزارش شده است.

*جان باختن ۲ کارگر راه آهن اصفهان حین ماموریت کاری براثر تصادف

محمد علی بیداد کریمی از واحد نقلیه و میلاد رحیمی نیا از اداره علائم و ارتباطات راه آهن اصفهان درحین مامریت کاری براثر تصادف جانشان را ازدست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate