آخرین خبرها از نیشکر هفت تپه + دستگیری جوانمیر مرادی

اخطاریه کمیته انضباطی به ابراهیم عباسی و اعلام اعتراض کارگران

آخرین خبرها از توطئه گری های حکومتیان علیه کارگران نیشکر هفت تپه

امروز چهاردهم دیماه ابراهیم عباسی منجزی یکی از نمایندگان کارگران نیشکر هفت تپه از سوی کمیته انضباطی ای که دوباره فعال شده است، طی اخطاریه ای احضار شد. این اخطاریه در ادامه فشارهاییست که در این مدت به ابراهیم عباسی به اشکال مختلف از قبیل جابجایی از بخشی از شرکت به بخش دیگر و غیبت زدن برای وی از کار و غیره صورت گرفته است. کارگران نیشکر هفت تپه ضمن اطلاع رسانی از این خبر اعلام کرده اند که همراه با ابراهیم عباسی فردا مقابل کمیته انضباتی خواهند بود. این کارگران با اتحاد مستحکم خود همواره در مقابل تعرضات باند مافیایی اسد بیگی و دولتیان ایستاده اند و پیگیر مطالباتشان هستند.

همانطور که قبلا گزارش کردیم در حالیکه گفته میشود جلسه تعیین تکلیف وضعیت اقتصادی نیشکر هفت تپه توسط هیات داوری سازمان خصوصی سازی به دو هفته دیگر موکول شده است، توطئه گری علیه کارگران معترض و ایجاد فضای امنیتی و تلاش برای ایجاد تفرقه در میان آنان ادامه دارد. دو مورد دیگر از این تعرضات کسر حقوق ٤ نفر از کارگران بابت روزهایی که در زندان بودند که یکی از آنها ابراهیم عباسی است و نیز شکایت کارفرمای شرکت از ١٥ نفر از کارگران تحت عنوان اخلال در نظم عمومی است. که در مورد کسر حقوق، کارگران با تجمع اعتراضی خود فورا پاسخ داده و اعلام کردند که در صورت ادامه چنین تعرضاتی اعتراضاتشان را از سر میگیرند و در مورد دوم زیر فشار اعتراضات کارگران و همبستگی های مردمی دادگاه شوش این شکایت را رد کرد. این ١٥ کارگر همان کارگران هستند که قبلا اخراج شده بودند و با اعتراض کارگران به کار بازگردانده شدند.

در کنار این تهدیدات و توطئه گری ها باند مافیایی حاکم بر هفت تپه در تلاش برای سندسازی تحت عنوان حمایت از اسد بیگی هستند. از سوی دیگر به گفته کارگران گویا هیات داوری سازمان خصوصی سازی با وساطت و سند سازی های انجام شده، رای به ابقاء اسد بیگی داده است، اما این رای هنوز اعلام نشده است. از جمله رئیس هیئت داوری میرکوهی اظهار داشته که در مورد هفت تپه تصمیم را قبلا گرفته اند و امشب یا حداکثر تا فردا نتیجه را اعلام خواهند کرد. بدین ترتیب در حالیکه در پشت پرده دزدان حاکم در برابر اعتراضات جانانه کارگران نیشکر هفت تپه ساخت و پاخت هایشان را کرده اند، تحت عنوان عقب انداختن تشکیل جلسه کوشیدند برای خود وقت بخرند. دزدان حکومتی خوب میدانند که خلع ید از اسدبیگی و بخش دزد و فاسد خصوصی در هفت تپه شکستی بزرگ برای همه آنها و یک پیروزی بزرگ برای کارگران نیشکر هفت تپه و همه کارگران است و به همین دلیل تلاش دارند از زیر آن در بروند. از اینروست که دارند آخرین شانس خود را امتحان میکنند تا بلکه با تهدید کردنها، اخراج کردنها و در هم شکستن صف اعتراض کارگران، اوضاع را تحت کنترل در بیاورند. اما کارگران هوشیارانه و با اتکاء به تصمیم گیری شورایی شان متحدانه ایستاده اند. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که اگر از باند مافیایی اسدبیگی و چپاولگران بخش خصوصی خلع ید نشود اعتصابات خود را از سر خواهند گرفت. این چنین است که در هفت تپه نبردی جانانه در جریان است و باید وسیعا از مبارزات این کارگران حمایت و پشتیبانی کرد.

زنده باد هفت تپه سنگر مهم جنبش کارگری

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٤ دی ۱۳۹۹، ٣ ژانویه ۲۰۲۰

جوانمیر مرادی فعال کارگری بازداشت شد

افسانه عظیم زاده هنوز در زندان است و پروین محمدی به زندان احضار شده است

ساعت ٩ صبح روز ١٤ دی طی تماس تلفنی با جوانمیر مرادی خواهان کار تعمیر برق سوله ایی میشوند و جوانمیر بدلیل بیکاری میپذیرد. اما بعد از مراجعه مامورین اطلاعاتی رژیم او را دستگیر کردند. بعد از آن چند نفر از ماموران اطلاعاتی همراه جوانمیر به منزل او رفته و منزل وی را مورد تفتیش قرار دادند. اما در نهایت هیچ چیزی از خانه او بدست نیاورده و جوانمیر را دستبند زده و با خود بردند. و خبری از محل نگهداری وی نیست.

جوانمیر مرادی از چهره های شاخص جنبش کارگری و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه است. او همواره صدای اعتراض کارگران و مردم معترض علیه فقر، گرانی و سرکوبگری های حکومت بوده است. او از چهره های برجسته اول ماه مه ها بوده و بارها به جرم برگزاری این روز جهانی همبستگی کارگری بازداشت شده است. بازداشت جوانمیر مرادی مصداق واقعی امنیتی کردن مبارزات از سوی جمهوری اسلامی است. جوانمیر مرادی باید فورا و بدون قید وشرط آزاد شود.

جمهوری اسلامی با دستگیری و بازداشت چهره های سرشناس کارگری و جنبش های اجتماعی تلاش دارد اعتراضات کل جامعه را عقب بزند. از جمله افسانه عظیم زاده، فعال حقوق کودکان کار و حقوق زن در ٢٥ آذر بازداشت شد و هنوز در زندان بسر میبرد.

همچنین پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران در روز ٢٩ آذر طی ابلاغیه ای برای اجرای حکم غیابی به شعبه ١ اجرای احکام اوین احضار شد. بدون اینکه او از علت این حکم و پرونده تشکیل شده برای خود اطلاعی داشته باشد. علاوه بر پروین محمدی ناهید خداجو عضو دیگر هیات مدیره اتحادیه آزاد با ٦ سال حکم، و نسرین جوادی عضو دیگر این اتحادیه با ۵ سال حکم تحت پیگرد برای دستگیری قرار دارند. حیدر قربانی عضو دیگر این اتحادیه برای روز ٢٢ دیماه برای محاکمه به دادگاه احضار شده است. بعلاوه جعفر عظیم زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد و شاپور احسانی راد عضو دیگری از هیات مدیره این تشکل کارگری در زندانند. جعفر عظیم زاده ٥ سال حکم داشت و جمهوری اسلامی برای جلوگیری از آزادی او با یک محاکمه فرمایشی و سریع دیگر در خرداد ماه امسال وی را به ۱۳ ماه دیگر زندان محکوم کرد. حکم شاپور احسانی راد نیز ٦ سال است.

با اعتراضی گسترده باید در مقابل این تعرضات و دستگیریها و احضارها ایستاد. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران زندانی، معلمان دربند و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا بسته شود. تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. جمهوری اسلامی باید به عنوان یک عضو سازمان جهانی کار و بخاطر نقض پایه ای ترین حقوق کارگران، حق تشکل، حق تجمع و حق اعتراض و کنوانسیون های آی ال او و بخاطر جاری کردن احکام شنیع شلاق و زندان در قبال کارگران از سازمان جهانی کار و همه نهادهای بین المللی طرد شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

https://free-them-now.com/

١٤ دی ٩٩، ٣ ژانویه ٢٠٢١

 

 

 

اطلاعیه خبری ۱۴ دی:‌

تجمع اعتراضی کارگران پیمانی نفت گچساران و دیگر اعتراضات کارگری

– روز یکشنبه ۱۴ دی شماری از کارگران شرکت نفت گچساران در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند. این کارگران با پهن کردن سفره خالی اعتراض خود را به تعویق پرداخت دستمزدها و کاهش هر روزه قدرت خریدشان اعلام داشتند.

– دستفروشان سنندج، برای دومین روز متوالی در روز یکشنبه در خیابان فردوسی و میدان آزادی این شهر تجمع کردند. اعتراض آنان به جلوگیری از ادامه کارشان در خیابان فردوسی است. دستفروشان بخشی از کارگران بیکار هستند که با اندک اندوخته ای دست به این کار زده تا معیشتی برای خود و خانواده شان تامین کنند. دولت در قبال زندگی و معیشت تک تک مردم مسئول است. باید به همه افراد بدون درآمد و کم درآمد حقوق پایه ماهانه در حد یک زندگی قابل قبول پرداخت شود. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حقوق پایه ای همه مردم است.

– جمعی از پرستاران و کارکنان شرکتی حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت استخدامی آنها به دائمی و تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا، بار دیگر در مقابل ساختمان استانداری یزد تجمع کردند.

– تعدادی از کارگران کشت و صنعت لرستان در اعتراض به عدم پرداخت حق بیمه و قراردادهای موقت برده وار کاری و دیگر مطالباتشان تجمع کردند.

– کارگران آبدار آبفای استان کهکیلویه و بویراحمد در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و عدم پرداخت مطالبات مزدی چندین ماهه خود، مقابل ساختمان آب و فاضلاب این استان تجمع کردند.

– كارگران معدن آسمينون منوجان براي چندمين بار طي سال جاري در اعتراض به یک ماهه شدن قراردادهای کاری و اخذ تعهد به عدم اعتراض و دریافت سفته از رانندگان خودروهای سنگین، دست به اعتصاب زدند و به این شرایط برده وار کاری در محوطه مجتمع معدنی تجمع کردند. بنا بر خبرها در اعتراضات قبلي این کارگران كه در پي مرگ و زخمي شدن چند تن از كارگران درتونل هاي معدن، انجام شد قرار شده بود شرايط کاری آنها بهتر شود اما به وعده های داده شد عمل نشد.

– گروهی از نیرو‌های شرکتی مرکز بهداشت بافق با خواست استخدام رسمی خود و در اعتراض به عدم پرداخت مزایای شغلی و فشار سنگین کاری و وضعیت اسفناک بیمارستانها در مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، تجمع کردند.

– جوانمیر مرادی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو انجمن صنفی برق و فلز کار کرمانشاه توسط مأموران لباس شخصی دستگیر شد. بنا بر خبرمنتشر شده از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران در این روز شخصی به صورت تلفنی از وی برای بازدید و انجام یک پروژه کاری در حومه شهر کرمانشاه دعوت مینماید و هنگام مراجعه جوانمیر به محل مأموران لباس شخصی او را دستگیر کرده و دستبند به دست به منزل‌اش برده و خانه وی را مورد تفتیش قرار دادند و در نهایت جوانمیر را با خود بردند. از محل نگهداری او خبری در دست نیست. بازداشت جوانمیر مرادی مصداقی از دستگیری فعالین کارگری با اتهامات امنیتی است. اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن انتشار این خبر دستگیری جوانمیر مرادی را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شده است. اتحادیه آزاد از همه کارگران و نهادهای اجتماعی خواستار اعتراض به سرکوب گسترده کارگران شده است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران بر آزادی فوری و بدون قید و شرط جوانمیر مرادی و توقف فوری این دستگیری ها و پرونده سازیهای امنیتی تاکید دارد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ دی ۱۳۹۹، ٣ ژآنویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate