کارگران فولاد اهواز مدیران منفور را از شرکت بیرون کردند + چند خبر ديگر

کارگران فولاد اهواز مدیران منفور را از شرکت بیرون کردند

صبح امروز شنبه سیزدهم دی ماه ، کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز در اقدامی متحدانه تعدادی از مدیران ارشد مجموعه را بخاطر اقدامات ضد کارگری و دست داشتن در چپاول و دزدی های مافیای فولاد از شرکت بیرون کردند. کارگران فولاد پیشتر و در تجمعات قبلی نسبت به انتصاب این مدیران به مدیر عامل شرکت هشدار داده بودند.

به گفته کارگران بخشی از مشکلات فعلی آنان ناشی از تصمیمات و اقدامات مدیران منصوب شده جدید بخاطر مرتبط بودنشان با مافیای فولاد است و سیاستهای چپاولگرانه آنها سبب وارد شدن ضربه جدی به شرکت شده و امنیت شغلی آنها را به خطر انداخته است. بنا بر خبرها برخی از این مدیران به افشای اطلاعات فنی شرکت به نفع کارخانجات فولاد جدیدالتاسیس که متعلق به گروه های خاص مرتبط با نهادهای قدرت هستند، متهم بوده اند.

گفتنی است که در روز گذشته ١٢ دی کانال تلگرامی کارگران فولاد در اطلاعیه ای با اشاره به اسامی مدیران مذکور نوشته است که این افراد با همکاری و دخالت جریان مافیا و لابی بزرگ فولاد که در حیطه ورزش هم نقش دارند، به این سمت ها منصوب شده اند. در این اطلاعیه نوشته شده است که در ماههای اخیر مقادیر زیادی «گندله» با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ های رسمی توسط این شبکه از مدیران از یک شرکت در اصفهان خریداری شده است. همچنین حجم عظیمی میلگرد و سایر محصولات فولادی از طریق باشگاه ورزشی استقلال خوزستان تحت عنوان محصول درجه دو به فروش رفته و درآمد حاصل از این فروش به حساب های شرکت واریز نشده است. اینها همه گوشه هایی از دزدی های این باند است.

کارگران معترض فولاد به استخدام این افراد از سوی مدیریت علیرغم هشدارهایی که قبلا به آنان داده شده است، اعتراض دارند و آنرا در جهت تعرضی جدی به کار و معیشت خود میدانند. این کارگران اعلام داشتند که در برابراین دست اندازی ها کوتاه نخواهند آمد و در دفاع از کار و زندگی خود در روزهای آینده اقدامات و تصمیمات موثرتری برای کوتاه کردن دست عوامل فساد، اختلاس و چپاول از شرکت را عملی خواهند کرد.

این چنین است که کارگران فولاد اکنون در تدارک اعتراضاتی گسترده تر و اقدام مستقیم کارگری علیه سیستم چپاول و دزدی در این مجتمع سه هزار نفره هستند. کارگران فولاد تجربه درخشانی از مبارزات متحدانه دارند. تصمیم گیری شورایی، حضور فعال خانواده ها و جلب وسیعترین همبستگی در سطح جامعه از جمله نقاط برجسته مبارزات این کارگران در سال ٩٧ بود. با اتکاء به این تجربیات امروز فولاد اهواز میتواند در کنار نیشکر هفت تپه یک قطب مهم جنبش کارگری علیه تعرضات چپاولگران حاکم به زندگی و معیشتشان باشد. اخبار اعتراضات کارگران فولاد را باید وسیعا رسانه ای کرد.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ دی ۱۳۹۹، ٢ ژانویه ٢٠٢١

تجمع اعتراضی آتش نشانان در اصفهان و دو خبر دیگر

– روز ١٣ دی جمع بزرگی از آتش نشانان در اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایایشان مقابل شهرداری تجمع کردند. افزایش حقوقها و پرداخت بموقع آن، برسمیت شناسی کار آنها بعنوان کار سخت و زیان آور، تامین تجهیزات ایمنی و قراردادهای دائم کاری از جمله خواستهای اعلام شده از سوی آتش نشانان در جریان اعتراضاتشان بوده است. شکل دادن به شورای هماهنگی اعتصابات و دست زدن به اعتصابات و تجمعات سراسری مبارزات این کارگران را در موقعیت قویتری قرار خواهد داد. آتش نشانان در یک بخش بسیار پر خطر به کار اشتغال دارند، از خواستها و مبارزات آنان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

– روز ١٣ دی معلمان خرید خدمت برای چندمین بار با خواست استخدام در آموزش و پرورش و دراعتراض به عملی نشدن وعده های داده شده درمقابل استانداری یزد دست به تجمع زدند.

– روز ١٣ دی پرستاران شرکتی در شیراز در اعتراض به قراردادهای برده وار پیمانی، سطح نازل حقوقها و فشار بالای کاری و وضعیت اسفناک شرایط کارشان با خواست استخدام رسمی مقابل استانداری شیراز تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی پرستاران با بنری که بر رویش نوشته شده بود “در بدترین شرایط به کمکتان آمدیم اما در بدترین شرایطمان رهایمان کردید. ما حقمان را میخواهیم” فریاد دادخواهی خود را بلند کردند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ دی ۱۳۹۹، ٢ ژانویه ٢٠٢١

اطلاعیه شماره ١٥ :

حمله سرکوبگران شهرداری به میوه فروشان بازار اهواز

– صبح روز جمعه ۱۲دى ماه ماموران نيروى انتظامى به همراه اجرائيات شهردارى اهواز به بازارچه‌ی میوه‌فروشان در خيابان كارگر روبروى شهرك برق كوى گلستان شهر اهواز حمله کردند و اموال آنان را تخريب و مصادره كردند. میوه فروشان در این بازار مثل همه دستفروشان دیگر بخشی از کارگران بیکار هستند که با اندک اندوخته ای بساطی جور کرده اند تا بتوانند با هر بدبختی ای شده معیشت خود را تامین کنند. اما همیشه تحت پیگرد سرکوبگران شهرداری قرار دارند. این درحالیست که این کارگران از هیچ تامینی از جانب حکومت برخوردار نیستند و درآمد آنها بسیار ناچیز و حتی کفاف اولیه ترین نیازهایشان را نمیدهد. باید از حق وحقوق این بخش از جامعه وسیعا حمایت کرد. دولت در قبال زندگی همه مردم مسئول است. باید همه افراد بدون درآمد و یا کم درآمد از حقوق ماهانه در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و داشتن مسکن حقوق مسلم و پایه ای همه مردم است. یک جزء مهم اعتراضات مردم باید بر سر تثبیت این حقوق باشد. با اعتراضات سراسری باید پاسخ قلدری های سرکوبگران شهرداری را داد.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

١٣ دی ٩٩، ٢ ژانویه ٢٠٢١

اطلاعیه شماره ١٦ :

اخباری از دستگیریها در خوزستان

مکیه نیسی زندانی سیاسی زنی که در زندان جانباخت

بنا بر خبرهای دریافتی در ادامه بازداشت های دو ماه اخیر در استان خوزستان، ساعت چهار صبح روز یکشنبه ۳۰ آذر ماموران اطلاعات سپاه با هجوم به منزل یکی دیگر از فعالان فرهنگی در شهر ماهشهر وی را بازداشت کردند. فرد بازداشت شده « حسین زاده شایع» نام دارد که علاوه بر فعالیت های فرهنگی کار تصویربرداری مستندهای ساخته شده توسط «فاطمه تمیمی» را بر عهده داشته است. در جریان بازداشت «حسین زاده شایع» ماموران کلیه تجهیزات فنی و موبایل و کامپیوتر شخصی او را هم ضبط نموده اند. خانواده این بازداشتی از همه فعالان و سازمان های آزادیخواه و مدافع حقوق بشر خواسته اند تا با ایجاد فشار بر جمهوری اسلامی به آزادی فوری وی کمک نمایند.

در خبر دیگری گفته می شود «صهبا حمادی» زندانی زن سیاسی که در فروردین ماه سال جاری با وثیقه چهل میلیارد ریالی بطور موقت از زندان آزاد شده بود به ۷ سال زندان محکوم شده است. «صهبا» که ۲۳ سال سن و دو فرزند خردسال دارد متهم به همکاری با حمله کنندگان به رژه نظامی شهریور ماه سال ۹۷ در اهواز شده است. او مدتها در بازداشتگاه اطلاعات سپاه تحت شکنجه های روحی و جسمی قرار داشت و شش ماه از دوره بازداشت خود را در زندان اوین سپری کرد.

یکی دیگر از زنان بازداشت شده به همین اتهام «مکیه نیسی» بود که متاسفانه در شامگاه ۲۵ آذر ماه در قرنطینه زندان سپیدار اهواز درگذشت. «مکیه» کارگر یک کارگاه خیاطی بود و ۳۸ سال سن داشت و دارای سه فرزند خردسال بود. او بیش از دو سال در بازداشت به سر میبرد و مدتی هم به اوین و همینطور زندان خرم آباد منتقل شده بود . اما پس از مدتی مجددا به زندان سپیدار اهواز بازگردانده شد. همسر این زندانی زن متهم به شرکت در حمله به رژه نظامیان در اهواز است که از مهرماه ۹۷ مفقود شده است. وزارت اطلاعات به «مکیه» و خانواده اش که اکثر آنها در بازداشت هستند گفته بودند که تا همسر او پیدا نشود آنها را آزاد نخواهند کرد. این در حالی است که آشنایان مکیه شاهد بازداشت همسر او بوده اند. بازداشت اعضای خانواده متهمان برای مجبور ساختن آنها به تسلیم خود و یا گرفتن اعترافات اجباری مصداق بارز مجازات دست جمعی است.

ما جان باختن مکیه نیسی را به خانواده اش و به همگان تسلیت میگوییم. جمهوری اسلامی قاتل اوست و آنچه بر سر مکیه نیسی و خانواده او تحت اتهامات واهی و پاپوش دوزی های امنیتی آمده مصداق بارزی از جنایتگری وحشیانه این حکومت است.

باید بازداشت شدگان خوزستان و تمامی زندانیان سیاسی فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند. با قدرت اعتراضاتمان باید جلوی سرکوبگری های حکومت را بگیریم. جمهوری اسلامی این حکومت شکنجه و زندان و اعدام و سرکوب باید در سطح جهان بایکوت و به انزوا کشانده شود. سران این حکومت بخاطر جنایتهایشان باید پشت میز محاکمه قرار گیرند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

١٣ دی ٩٩، ٢ ژانویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate