اخبار و گزارشات کارگری ٢٤ آذرماه ١٣٩٩

اخبار و گزارشات کارگری ٢٤ آذرماه ١٣٩٩

– اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه پتروشیمی مروارید عسلویه برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– تجمع اعتراضی  کارکنان شرکتی بیمارستان بهشتی نسبت به اخراج از کارمقابل دانشگاه علوم پزشکی قم

– تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهر نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق مقابل فرمانداری

– ادامه اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی برای چهارمین روز

– طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات

– بیکاری بیش از۲۰۰ کارگردر خوی درپی تعطیلی نانوایی های آزاد پز بدلیل  افزایش قیمت گندم در بازار آزاد

– کانون نویسندگان ایران:چرخه‌ی‌ شکنجه، اعترافات اجباری و اعدام را متوقف کنید!

– روایت خانواده رضا آل کثیرکارگر اخراجی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درباره خودکشی او

– تجمع اعتراضی کامیون ‌داران مالباخته مقابل قوه قضاییه

– تجمع  اعتراضی اهالی کوی ولیعصرخمام نسبت به عدم برخورداری از آسفالت مقابل ساختمان شهرداری

– جان باختن ۲ کارگر،مصدومیت بیش از ۱۰ کارگرکارخانه فولاد صنعت پردیس آذربایجان در حادثه انفجار- وخامت حال تعدادی از کارگران مصدوم

– جان باختن یک کارگر درمشهد براثر سقوط بالابر

– جان باختن پرستار بهداری پدافند هوایی ارتش کیش حین کار براثر ایست قلبی

*اعتصاب وتجمع کارگران کارخانه پتروشیمی مروارید عسلویه برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز یکشنبه ۲۳ آذر، کارگران کارخانه پتروشیمی مروارید عسلویه (شرکت ساپیک) برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع دست از کار کشیدند ودراین واحد تولیدی واقع در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تجمع کردند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: پس از دو ماه بی پولی و دست خالی رفتن به منزل و شرمندگی نزد خانواده ، در این شرایط اقتصادی و گرانی دست از کار کشیدیم تا شاید مسئولان شرکت فکری به حال ما نمایند.

کارگران اعتصابی کارخانه پتروشیمی مروارید عسلویه از مسئولان مربوطه شهرستان و اداره کار منطقه ویژه پارس جنوبی خواستار ورود به این موضوع و حل مشکلاتشان هستند.

*تجمع اعتراضی  کارکنان شرکتی بیمارستان بهشتی نسبت به اخراج از کارمقابل دانشگاه علوم پزشکی قم

صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر،جمعی از کارکنان شرکتی بیمارستان بهشتی برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج از کارمقابل دانشگاه علوم پزشکی قم تجمع کردند.

یکی از معترضین دلیل تجمع را اخراج از محیط کار عنوان کرد وبه خبرنگار رسانه ای گفت: این افراد از سال ۹۳ تا ۹۶ با قرارداد ساعتی ۸۹ روزه بدون دریافت هیچ مزایایی و با گذراندن ۲۵۶ ساعت کاری در ماه با مدارک و مقاطع مختلف دانشگاهی مشغول به کار بودند که با اتمام قراردادشان از امروز فعالیشان به حالت تعلیق درآمده و بیکار شدند.

معاون منابع و توسعه دانشگاه علوم پزشکی درباره  تجمع کنندگان گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان قم تلاش می‌کند با اخذ مجوز از وزارت بهداشت و درمان و همکاری مسئولان مربوطه در دولت این افراد را با شرایط استخدام ساعتی یا استخدام پیمانی در بیمارستان بهشتی بکار گیری کند.

*تجمع اعتراضی کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهر نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق مقابل فرمانداری

روز دوشنبه ۲۴ آذر، کارگران خدمات شهری و فضای سبز خرمشهربرای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

*ادامه اعتصاب وتجمع اعتراضی کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به جابجایی شغلی برای چهارمین روز

روز دوشنبه ۲۴ آذر برای چهارمین روز متوالی، کارگران بخش خدمات کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با ادامه اعتصاب وبرپایی تجمع در مجتمع اعتراضشان  را نسبت به جابجایی شغلی ادامه دادند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۴ آذر، بنا بر تصمیم مسئولان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، بخش خدمات و پشتیبانی این کارخانه که یکی از نخستین بخش‌های آن از ابتدای تاسیس تا کنون بوده، روز پنج‌شنبه هفته گذشته منحل شد. بنا بر گفته مسئولین هفت‌تپه، ظاهرا مقرر شده تا حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این بخش به سایر بخش‌ها منتقل شوند. امری که با اعتراض شدید کارگران مواجه شده است.

یکی از کارگران بخش خدمات و پشتیبانی هفت‌تپه گفت: بخش خدمات و پشتیبانی که بر اساس سلسله‌مراتب سازمانی، بخش امور مهندسی و پشتیبانی نام داشته و از قدیمی‌ترین بخش‌های کارخانه از زمان تاسیس آن بوده، به یکباره و با تصمیم ناگهانی مسئولان شرکت و بدون هیچ دلیلی، منحل شده و ظاهرا، آقایان بنا دارند تا با هدایت مجموعه‌ای، کارگران این بخش را در سایر بخش‌ها تقسیم کنند.

درحال حاضر ما در بلاتکلیفی به سر می‌بریم و وضعیت سازمانی و شغلی ما اصلا مشخص نیست. با اجرایی شدن چنین تصمیمی، طبعا جلوی عناوین شغلی ما مسدود شده و پیشرفت کاری کارگران متوقف خواهد شد.

در ابتدای ورود آقایان اسدبیگی به هفت تپه و در سال ۹۴، ما حدود ۴۰۰ نفر کارگر در این بخش مشغول به کار بودیم که آقایان با تصمیمات خود، رفته رفته تعداد کارگران را کم کرده و نهایتا به ۱۲۰ نفر رساندند.

در ساعات پایانی کاری روز پنجشنبه بود که به یکباره، منحل شدن این بخش را اعلام کردند و هرچه از دلیل آن پرس و جو داشتیم، پاسخ روشنی دریافت نکردیم. اگر آقایان برای چنین تصمیمی، دلیل روشنی هم دارند، بیان کنند که مثلا اگر ادعای‌شان، ضعف عملکرد بوده، پاسخ آن را بدهیم.

امکانات لازم برای این بخش تامین نمی‌شده و ما در حالی که با کمبود شدید نیرو هم مواجه بودیم، با خبر انحلال این بخش مواجه شدیم. مضاف بر اینکه، بخش خدمات، ارتباط تنگاتنگی با سایر بخش‌ها داشته و ملزومات ابزاری آن‌ها را تامین می‌کند و این مسئله با این تصمیم سازگاری نخواهد داشت.

از همین جهت، روزدوشنبه ۲۴ آذر به همراه ۱۲۰ نفر از کارگران این بخش در محوطه شرکت دست به اعتراض زدیم که متاسفانه صابریان، قائم مقام شرکت در امر تولید در را به روی خود قفل کرد و پاسخگوی هیچ یک از اعتراضات کارگران نبود.

*طوماراعتراضی رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقع مطالبات

درخواست رانندگان و کارگران شرکت واحد در مورد کاهش قدرت خرید کارگران، تبعیض در پرداخت‌ها بین کارکنان شهرداری و کارگران شرکت واحد، معوق شدن پرداخت چهارصد حق بیمه در هنگام بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور و معوق شدن انواع مزایای مستمر، با بیش از ششصد امضاء امروز ۲۴ آذر توسط چند تن از اعضای سندیکا در دبیرخانه شهرداری تهران و شورای شهر تهران ثبت شد.

*بیکاری بیش از۲۰۰ کارگردر خوی درپی تعطیلی نانوایی های آزاد پز بدلیل  افزایش قیمت گندم در بازار آزاد

تعدادی از نانوایی های آزاد پز خوی در استان آذربایجان غربی بدلیل  افزایش قیمت گندم در بازار آزاد تعطیل و بیش از۲۰۰ نفر از کارگرانشان بیکارشدند.

روز دوشنبه ۲۴ آذر،رئیس اتحادیه نانوایان خوی به خبرنگار رسانه ای گفت: سرانه پایین آرد موجب بیکاری بیش از ۲۰۰نفر از کارگران نانوایی شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان خوی ۲۰۰واحد نانوایی آزاد پز از نوع تافتون و سنگک  داریم که اخیرا با افزایش قیمت گندم در بازار آزاد آرد کیسه ای به ۱۸۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: گرانی آرد ،افزایش کلیه هزینه های نانوایی اعم از خمیرمایه ،اجاره مغاره ،بیمه ،روغن و تخم مرغ و عدم افزایش قیمت نان موجب متضرر شدن و در نتیجه تعطیلی نانوایان آزادپز شده است.

وی اضافه کرد: با تعطیلی این واحد ها بیش از ۲۰۰ نفر بیکار شدند.

وی با بیان اینکه بارها در خواست آرد یارانه ای نوع ۲ از اداره غله کرده ایم، تصریح کرد: تاکنون جواب و نتیجه ای نگرفتیم .

وی با اشاره به اینکه قوت غالب مردم خوی نان و شغل شان کارگری است، گفت: در این وضعیت تورم و گرانی ها با توجه به بسته شدن نانوانی ها و بیکاری کارگران، مردم در تهیه تافتون و سنگک در مضیقه هستند.

وی درخاتمه هشدار داد: ادامه این وضعیت زندگی مردم را دچار مشکل و اختلال خواهد کرد.

*کانون نویسندگان ایران:چرخه‌ی‌ شکنجه، اعترافات اجباری و اعدام را متوقف کنید!

روز شنبه ۲۲ آذر حکم اعدام روح‌الله زم، در حالی اجرا شد که در مورد روند محاکمه و پخش اعترافات اجباری او از صدا و سیما پرسش‌ها و ابهامات جدی وجود داشت.

کانون نویسندگان ایران در طول فعالیت پنجاه و دو ‌ساله‌اش همواره در بیانیه‌‌ها و اطلاعیه‌ها، آزادی بیان را حق همگان‌ دانسته و بر این باور است که هیچ یک از افراد جامعه‌ را، با هر نوع عقیده و گرایش سیاسی، نمی‌توان به خاطر بیان دیدگاه‌هایش مجازات کرد. علاوه بر آن دسترسی آسان به اخبار و اطلاعات و مطبوعات آزاد، حق مردم است و مجازات صاحبان رسانه، تنها موجب تقویت خفقان می‌شود.

کانون نویسندگان ایران، فارغ از هر گونه داوری درباره‌ی رسانه‌ای خاص، هم‌صدا با وجدان‌های بیدار جامعه و نهادهای مدافع حقوق بشر اعدام روح‌الله زم را محکوم می‌کند و خواستار توقف چرخه‌ی شکنجه و اعدام است.

کانون نویسندگان ایران

 ۲۳ آذر ۱۳۹۹

*روایت خانواده رضا آل کثیرکارگر اخراجی کشت وصنعت نیشکر هفت تپه درباره خودکشی او

ظهر روز جمعه رضا آل کثیر کارگر قسمت پیشین گلخانه بخش خدمات پشتیبانی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خود را در منزل پدری به دار آویخت و جانش را از دست داد. خودکشی این جوان ۲۴ساله که تنها چند روز از برگزاری مراسم نامزدی‌اش می‌گذشت، حدود یکسال پس از آن اتفاق افتاد که با تصمیم یکباره شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه از کار اخراج شد. یکسالی که در تمام مدت اصرار و درخواست او برای بازگشت به کار ادامه داشت.

اخیرا شرکت هفت تپه و دادستانی شوش هم اعلام کرده که رضا آل کثیر هیچ رابطه استخدامی با شرکت هفت تپه نداشته است، با این حال شواهد نشان می‌دهد که او مدتی کارگر بوده و سپس اخراج شده است. برخی کارگران هفت تپه می‌گویند، بیان این جمله که «رضا آل کثیر ارتباطی با هفت تپه نداشته است» برای کاهش فشار از روی امید اسدبیگی بوده است، وگرنه چه دلیلی دارد که نماینده شرکت بخواهد پیشنهاد پرداخت هزینه مراسم ختم را مطرح کند.

روزدوشنبه ۲۴ آذر،یکی از اقوام نزدیک رضا درباره شرایط زندگی و دلایل خودکشی او به خبرنگار رسانه ای گفت: رضا جوان کاری و اهل زندگی بود. او بسیاری مواقع در کنار من کار می‌کرد. او کوچکترین فرزند از میان ۱۱ فرزند خانواده بود که۴ نفر آن‌ها دچار معلولیت شدید بودند.

وجود ۳ خواهر و یک برادر دارای معلولیت شدید جسمی باعث شده بود که رضا سرپرست و نان‌آور خانواده تلقی شود. حقوق بسیار کم بازنشستگی پدرش که فوت شده بود هم کفاف هزینه‌های بالای زندگی و هزینه‌های قطعا سنگین برای برآورده کردن نیاز‌های ضروری ۴ فرد دارای معلولیت را نمی‌داد. به علاوه آنکه رضا هم مانند هر جوان دیگری نیاز به کار و درآمد داشت و می‌خواست تشکیل زندگی بدهد.

به هر حال رضا سال گذشته کار خود را در قسمت گلخانه بخش خدمات پشتیبانی شرکت هفت‌تپه آغاز می‌کند با این خیال که کار ثابتی به دست آورده و می‌تواند از این به بعد درآمدی ثابت داشته باشد. اما ۴۰ روز بعد این جوان با شنیدن خبر اخراج خود به شدت غافلگیر می‌شود.

این فرد نزدیک به رضا تعریف می‌کند: شرایط خواهر‌ها و برادرمعلول رضا دل سنگ را هم آب می‌کرد. تمام کار‌های آن‌ها و مادر بیمارشان بر دوش رضا بود. این خواهر‌ها و برادر تحت پوشش بهزیستی بودند، اما مگر مستمری ۴۵ تومانی بهزیستی چه کمکی به این خانواده می‌توانست بکند؟ البته سایر خواهر و برادر‌ها که ازدواج کرده بودند هم سعی می‌کردند به او کمک کنند، اما باز هم مسئولیت بیشتر را رضا بر عهده داشت.

وی اضافه می‌کند: اگر این جوان سرکار بود به نظر شما انقدر زندگی به او فشار می‌آورد که خودکشی کند. وقتی به او گفتند سرکار برنگردد، دنبال کارش را گرفتم برای رضا مانند یک برادر بزرگتر بودم و نمی‌توانستم ناراحتی‌اش را تحمل کنم، از نماینده قائم مقام تام‌الاختیار شرکت هفت‌تپه خواستیم که او را سرکار برگرداند، اما جوابمان را نداد. وقتی صابریان مدیر اجرایی شرکت هفت‌تپه به مراسم فاتحه‌خوانی رضا آمد، یکی از نزدیکان رضا به او گفت «یادت می‌آید پارسال همین موقع‌ها ازت خواستم که این جوان را که سرپرست خانواده‌ای با ۴ معلول است به کار بازگردانی؟ اما ما را از دفترت بیرون کرد و گفتی استخدام نداریم، بروید بیرون.»

این فرد آگاه می‌گوید: با چشمان خودم دیدم که بعد از اخراج رضا، برادر مدیر یکی از بخش‌های شرکت را جایگزین کردند. خلاصه آنکه هر چه اصرار و التماس کردیم که او را بازگردانند، فایده نداشت و حقوق همان ۴۰ روز کار هم به او پرداخت نشد. بعد از خودکشی رضا آل کثیر، از سوی اسدبیگی مدیرعامل شرکت پیشنهاد شد که هزینه مراسم تشییع و سوگواری رضا از سوی شرکت پرداخت شود اما پیشنهاد توسط خانواده رضا رد شد.

این خویش نزدیک به خانواده آل‌کثیر می‌گوید: اگر اسدبیگی انسانیت داشت به این جوانی که سرپرستی مادر و ۴ نفر معلول را داشت کار می‌داد. نه اینکه مردم را بدبخت کرده است نه تنها رضا که خیلی از مردم از بیکاری زجر می‌کشند. ما نیاز داریم کسی حمایتمان کند که بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

ماجرای زندگی و کار و اخراج رضا آل‌کثیر به تایید تعدادی از کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه هم می‌رسد. اخراجی که نتیجه‌اش مضاعف شدن فشار‌های اقتصادی بر او و خانواده‌اش بوده و نهایتا آنچنان این جوان را ملتهب و بی‌قرار می‌کند که عطای زندگی را بر لقای آن می‌بخشد. پیشنهاد‌های توهین‌آمیز و چه بسا صوری و شعاری برای پرداخت مبلغی ماهیانه در ازای عدم درخواست کار که نشان‌دهنده عمق نگاه تحقیرآمیز مسئولان این شرکت به کارگران منطقه است.

آنطور که افراد آگاه از مسائل هفت‌تپه می‌گویند این اولین بار نیست که یکی از کارگران این شرکت به دلیل مسائل مرتبط با این شرکت دست به خودکشی زده است، سال ۹۶ نیز یکی از کارگران نی‌بُر این شرکت به دنبال چند ماه عدم دریافت حقوق و به دلیل فشار‌های اقتصادی خود را به داخل کانال زه‌کشی آب شرکت انداخته و به این ترتیب جان خود را از دست می‌دهد.

خودکشی رضا آل‌کثیر، تنها خودکشی کارگری در سال جاری نبود. حدود یک ماه پیش نیز کارگر ۴۰ ساله کرمانشاهی در برابر ساختمان انجمن کارگران ساختمانی این شهر اقدام به خودسوزی کرد و ساعاتی بعد از انتقال به بیمارستان جان سپرد. علت خودسوزی این فرد مشکلات معیشتی و مسائل مرتبط با بیمه بوده است.

این برای تمدید بیمه خود به عنوان کارگر ساختمانی به انجمن کارگران ساختمانی استان مراجعه و تقاضای تمدید عضویت می‌کند که کارشناسان این انجمن در بازرسی از محل کار معرفی شده، وی را با لباس مکانیکی خودرو می‌بینند و با همین دلیل با تمدید درخواست وی (بیمه کارگری) مخالفت می‌کنند. او به منظور رسیدگی به درخواستش روز بعد به انجمن مراجعه و پس از جدال لفظی با منشی، تهدید به خودسوزی کرده و در نهایت تهدید خود را عملی می‌کند.

آنطور که منابع محلی گفته بودند این فرد دارای مادری بیمار و مبتلا به سرطان بود که جدا از به خدمات بیمه برای تامین هزینه‌های درمانی مادر نیاز داشت.

اما پیش از او و درست اوائل آبان ماه کارگر دیگری به نام صابر بهبودی اهل روستای گنجه رودبار از توابع استان گیلان دست به خودسوزی زد و ۳ روز بعد نیز جان خود را از دست داد.

صابر ۳۲ ساله هم در اعتراض به نبود اشتغال و عدم استخدام اقدام به خودسوزی کرد. او این کار را در مقابل شرکت معدنی شباب انجام داد. معدنی که برای مدت ۸ ماه به عنوان کارگر ساده در آن مشغول به کار بود، اما با اتمام دوره کار، همکاری با او به اتهام اعتیاد قطع شد. گرچه ابتدا سعی شد او را به عنوان فردی اوباش معرفی کنند، اما هم محلی‌هایش اطلاع دادند که صابر فردی آرام بود و حتی به دلیل داشتن ۲ برادر و یک خواهر دارای معلولیت اعتیاد را کنار گذاشت تا بار دیگر بر سر کار بازگردد. با اینحال تلاش‌های این کارگر جوان نیز به جایی نرسید و باعث شد که خود را به پایان برساند.

پیش‌تر هم کارگران دیگری دست به خودکشی زده‌اند از جمله آنکه در خرداد ماه نیز یک کارگر حراستی در میدان نفتی یادآوران در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ خود را حلق آویز کرد علت این حادثه عدم پرداخت حقوق او عنوان شده بود، برخی نیز علت خودکشی او را رد درخواست مساعده ۵۰۰هزار تومانی وی از سوی شرکت محل کارش عنوان کردند.

*تجمع اعتراضی کامیون ‌داران مالباخته مقابل قوه قضاییه

روز دوشنبه ۲۴ آذر، جمعی از کامیون‌داران سرپل ذهاب برای اعتراض به کلاهبرداری مقابل قوه قضاییه در تهران تجمع کردند وخواهان تسریع دررسیدگی به پرونده شان در شعبه ۷۵ دادگاه تجدید نظر مستقر در مجتمع امور اقتصادی تهران شدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،جمعی از رانندگان و کامیون‌داران که عمدتاً نیز از مناطق زلزله‌زدگان سرپل ذهاب استان کرمانشاه بودند، کامیون‌های قبلی خود را به نمایندگی «ماموت دیزل» در شهرک کامیون‌داران واقع در شهرستان اسلامشهر فروخته بودند تا کامیون‌های جدید را از آن نمایندگی تحویل بگیرند. فردی که خود را دارای نمایندگی از «ماموت دیزل» معرفی کرده بود، وعده تحویل کامیون‌های جدید تا پنج ماه بعد را اعلام کرده بود اما با گذشت بیش از دو سال این وعده متحقق نشد تا اینکه کامیون‌داران اقدام به ثبت شکایت کردند و در نهایت آرای محکومان پرونده صادر شد.

پرونده کامیون‌داران پس از ماه‌ها بررسی در شهریورماه امسال، با ابلاغ رأی از صدور شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران به سرانجام خود در مرحله بدوی رسید. این پرونده دارای ۸۱ شاکی است و ۴ فرد حقیقی و ۳ شرکت حقوقی از متهمان این پرونده به شمار می‌آیند. طبق رای صادره از شعبه ۱۰۶۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی امور اقتصادی تهران برای برخی شکات دریافت وجه نقد و برخی به معاوضه کالای از دست رفته رای صادر شد. متهمان این پرونده نیز محکوم به رد اموال و پرداخت غرامت و ضرر و زیان شاکیان و تحمل حبس محکوم شدند.

حالا بعد از گذشت بیش از سه ماه از صدور رای بدوی این پرونده، جمعی از کامیون‌داران خواستار تسریع در فرایند رسیدگی به پرونده خود شده‌اند.

*تجمع  اعتراضی اهالی کوی ولیعصرخمام نسبت به عدم برخورداری از آسفالت مقابل ساختمان شهرداری

صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر،جمعی‌از اهالی کوی ولیعصر شهرخمام در استان گیلان برای اعتراض به عدم برخورداری از آسفالت مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

معترضان که کاغذنوشته‌هایی در گلایه از شهرداری و شورای شهر به‌همراه داشتند، علت تجمع را عدم برخورداری از آسفالت، گرد و خاک در بهار و تابستان، آبگرفتگی معابر و منازل در بارندگی‌های پاییز و زمستان، و البته اجرا نشدن طرح فاضلاب شهری عنوان نمودند.

یکی‌از تجمع‌کنندگان با بیان اینکه مدرسه بعثت در کوی ولیعصر قرار گرفته، به خبرنگار یک رسانه محلی گفت : این‌کوچه همواره مسیر تردد دانش‌آموزان و اولیای آنان نیز بوده و اهالی خواستار تحقق وعده چندین‌ساله‌ی آسفالت هستند.

*جان باختن ۲ کارگر،مصدومیت بیش از ۱۰ کارگرکارخانه فولاد صنعت پردیس آذربایجان در حادثه انفجار- وخامت حال تعدادی از کارگران مصدوم

صبح روز دوشنبه ۲۴ آذر،در حادثه انفجار در کوره ذوب فلزات کارخانه فولاد صنعت پردیس آذربایجان واقع در شهرک صنعتی سلفچگان قم ۲ کارگر در دم جان باختند وبیش از ۱۰ کارگر مصدوم شدند که حال تعدادی از مصدومین وخیم گزارش شده است.

بنا به گزارشات رسانه ای شده،چهار نفر از مصدومان به دلیل وخامت حالشان توسط بالگرد اورژانس و سه نفر دیگر توسط آمبولانس اورژانس به بیمارستان بهشتی قم منتقل شدند.

*جان باختن یک کارگر درمشهد براثر سقوط بالابر

یک کارگرحین کار در تراس طبقه سوم یک واحد مسکونی ۴ طبقه در مشهد به دلیل نامعلومی به همراه بالابر مصالح ساختمانی از ارتفاع سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

*جان باختن پرستار بهداری پدافند هوایی ارتش کیش حین کار براثر ایست قلبی

حامد مکنونی پرستار بهداری پدافند هوایی ارتش کیش درحین شیفت کارسکته قلبی کرد و جانش را ازدست داد.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۴ آذر،وی سابقه هیچ نوع بیماری خاصی نداشته و چندین سال است به عنوان نیروی پرستاری بهداری پدافند هوایی ارتش کیش مشغول فعالیت بود.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate