اخباروگزارشات کارگری ١٨ آذرماه ١٣٩٩

اخباروگزارشات کارگری ١٨ آذرماه ١٣٩٩

– ادامه اعتراضات کارگران حق طلب فضای سبز شهرداری منطقه ۲اهواز نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

– بیکاری صدها کارگر ریسندگی و بافندگی کاشان بدنبال تعطیل کارخانه بدلیل قطع برق

– اعتصاب وتجمع دوباره رانندگان تاکسی جزیره کیش برای اعتراض به همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

اجرای حکم زندانِ کیوان صمیمی، از  بازداشت‌ شدگان روز کارگر را محکوم می‌کنیم

– کانون نویسندگان ایران:امین مرادی موقتا آزاد شد

*ادامه اعتراضات کارگران حق طلب فضای سبز شهرداری منطقه ۲اهواز نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

اعتراضات کارگران حق طلب فضای سبز شهرداری منطقه ۲اهواز نسبت به ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد.

روز سه شنبه ۱۸ آذر،جمعی از کارگران بیکار شده کمربند سبز اهواز طی گفتگویی با خبرنگاریک رسانه از ادامه کنش های دامنه دارشان نسبت به  بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان خبردادند.

آنها افزودند: ۲۲کارگر پیمانکاری کمربند سبز اهواز که از ابتدای تیر ماه  سال جاری بیکار شده‌اند، علیرغم بازگشت به کار و عقد قرارداد یکساله با کارفرما، هنوز فعالیت شغلی خود را آغاز نکرده‌اند.

این کارگران گفتند: قرارداد شغلی همه کارگران بیکار شده بعد از گذشت پنج ماه بیکاری از تاریخ هشتم آذر ماه به مدت یکسال تمدید شد اما فعالیت شغلی‌مان هنوز آغاز نشده است.

این کارگران که دو ماه مزد و ۴ ماه حق بیمه آن‌ها پرداخت نشده است، در ادامه گفتند: بعد از پنج تا شش ماه بیکاری با عقد قراداد یکساله بازگشت به کار شده‌ایم اما نمی‌دانیم چرا پیمانکار ما را به کار نمی‌گیرد.

کارگران گفتند: باوجود اعتراضات مکرر و وعده‌های مسئولان، همچنان بلاتکلیفی کارگران ادامه دارد و مقامات مسئول در شهرداری و شورای شهر به هیچ وجه پاسخگوی کارگران نیستند.

درهمین رابطه:ادامه کنش های کارگران فضای سبزاخراجی شهرداری منطقه ۲ اهوازبرای بازگشت بکاروپرداخت مطالبات با تجمع مقابل مجلس

روز دوشنبه ۵ آبان ۹۹، کارگران فضای سبزاخراجی شهرداری منطقه ۲ اهوازبرای درادامه اعتراضاتشان نسبت به اخراج از کار وپرداخت نشذدن مطالبات راهی پایتخت شدند ومقابل مجلس تجمع کردند.

یکی از کارگران به خبرنگار رسانه ای گفت:برای پیگیری وضعیت شغلی‌مان و پرداخت مطالباتمان به تهران آمده‌ایم .

وی افزود:با بهارستان نشین از اهواز گفتگو کردیم واو با شهرداراهوازتماس تلفنی برقرارکرد وشهردار هم وعده بازگشت به کار همه کارگران اخراجی را داد.

اوادامه داد: با اعتماد به وعده‌های داده شده شهرداراهوازو نماینده مجلس، همگی راهی محل سکونت و کار خود در اهواز شدیم.

*بیکاری صدها کارگر ریسندگی و بافندگی کاشان بدنبال تعطیل کارخانه بدلیل قطع برق

روزدوشنبه ۱۷ آذر،برق کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان از طرف اداره برق بدلیل بدهی ۶ میلیاردتومانی شرکت قطع شد و۶۰۰ تا ۷۰۰ کارگربیکارشدند.

روز سه شنبه ۱۸ آذر،یکی از کارگران کارخانه ریسندگی و بافندگی کاشان به خبرنگار رسانه ای گفت: از صبح دیروز برق شرکت را به دلیل عدم پرداخت هزینه قطع کرده‌اند و الان ما نمی‌دانیم این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی خانواده‌های کارگران افزود: اگر اداره برق همراهی نکند معلوم نیست وضعیت ما کارگران چگونه خواهد شد و از این بابت در این شرایط سخت، بسیار نگران هستیم.

*اعتصاب وتجمع دوباره رانندگان تاکسی جزیره کیش برای اعتراض به همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ

روز سه شنبه ۱۸ آذر،بدنبال امضای تفاهمنامه همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش و آغاز فعالیت اسنپ از دوشنبه شب(۱۷ آذر)، رانندگان تاکسی جزیره کیش برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان دوباره دست از کار کشیدند وتجمعشان را مقابل مرکز تجاری کیش آغاز شد و تاکسی‌هایشان را مقابل این مرکزتجاری به صف کردند.

رانندگان تاکسی معترض کیش  سپس تجمعشان را به مقابل  ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش کشاندند.

در ادامه،‌ نمایندگان تاکسی‌رانان با حضور در شرکت عمران،‌ آب و خدمات با مدیرعامل این شرکت جلسه برگزار کردند و انتظارات و انتقادات خود را با وی در میان گذاشتند وخواهان پاسخگویی شدند.

یکی از رانندگان تاکسی حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:خواسته ما نامعقول نیست. ما می‌خواهیم شغل‌مان امنیت داشته باشد. کسی به دنبال چرایی اعتراض نیست. راننده تاکسی هم وقتی نتواند مخارج زن و بچه خود را تامین کند مجبور است دست به اعتراض بزند. کسی از دلایل افزایش قیمت و کرایه‌ها سئوال نمی‌کند.

وی ادامه داد: اصلا یکی از دلایل نامناسب شدن وضعیت رانندگی در جزیره همین عامل اقتصادی است.چون من راننده تاکسی مجبورم به خاطر یک سرویس بیشتر با سرعت رانندگی کنم یا در مکانی نامناسب پارک کنم و مسائلی از این قبیل.

یکی دیگر از رانندگان تاکسی معترض جزیره کیش گفت: ما برای ماشین خود هزینه داده‌ایم و پای هزینه خود هم می‌ایستیم. ما شرکت داریم و مشغول خدمات دادن هستیم و اگر از لحاظ سرویس‌دهی مشکلی وجود دارد باید با شرکت صحبت شود،‌تعداد پیجرها افزایش یابد،‌ به آنها امکانات داده شود ولی نمی‌توان به خاطر اسنپ، تاکسی‌رانان نادیده گرفته شوند.

درهمین رابطه: دومین روزاعتصاب وتجمعات رانندگان تاکسی جزیره کیش مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش و مسجد خاتم‌الانبیاء دراعتراض به امضای تفاهمنامه همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ

روز پنج شنبه ۱۳ آذربرای دومین روز متوالی، رانندگان تاکسی جزیره کیش برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به امضای تفاهمنامه همکاری شرکت عمران، آب و خدمات کیش با شرکت اسنپ دست از کار کشیدند وتجمعاتی را مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش و مسجد خاتم‌الانبیاء این جزیره در استان هرمزگان برپا کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ ۱۳ آذر، شرکت عمران، آب و خدمات کیش در چارچوب اعتصاب شکنی از تمامی همکاران این شرکت خواست با وسایل نقلیه و خودروهای شخصی ساکنان و گردشگران کیش را در سطح شهر جابجا کنند.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه:

اجرای حکم زندانِ کیوان صمیمی، از  بازداشت‌ شدگان روز کارگر را محکوم می‌کنیم

کیوان صمیمی از بازداشت شدگان روز کارگر سال ۹۸، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، صبح روز دوشنبه ۱۷ آذر در سن ۷۲ سالگی در محل اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت اجرای حکم سه سال حبس به زندان منتقل شد.

کیوان صمیمی که از زندانیان قبل و پس از انقلاب می‌باشد، در مراسم روز کارگر سال ۹۸ در مقابل مجلس همراه حدود ۵۰ تن از کارگران بازداشت و پس از ۴۸ روز بازداشت موقت با وثیقه آزاد و از سوی دادگاه انقلاب، ناعادلانه به سه سال حبس محکوم شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد زندانی کردن کیوان صمیمی را که همراه با کارگران در تجمع اعتراضی روز کارگر بازداشت شده است محکوم می‌کند و خواهان آزادی بی‌قید و شرط ایشان و تمامی کارگران، معلمان، دانشجویان و فعالان صنفی زندانی می‌باشد.

*کانون نویسندگان ایران:امین مرادی موقتا آزاد شد

شب گذشته امین مرادی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران، با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی به طور موقت از زندان اوین آزاد شد.

صبح روز شنبه هشتم آذر ماه ماموران امنیتی با یورش به منزل این عضو کانون، پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی‌اش او را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامتی مرادی خواستار آزادی او شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate