اخباروگزارش های کارگری ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳

– نه به جنگ

– یکه تازی مدیر کارخانه هوراند پلاستیک با اخراج ۱۰ کارگرو ضرب وشتم یکی از آنها

– ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری و وعده های توخالی با برپایی تجمع مقابل بیمارستان بقایی ۲ وگلستان اهواز و فرمانداری شهرستان باغملک

– ادامه اعتراضات کشاورزان أصفهان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با تجمع تراکتوری کنار سد آبشار

– ادامه اعتراضات رانندگان خودرو‌های سنگین سیستان وبلوچستان نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل شرکت نفت زاهدان

– تجمع اعتراضی متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگرتهران نسبت به بلاتکلیفی و وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع تجاری الماس

– ۱۲ آوریل/۲۳ فروردین روز جهانی کودکان خیابانی است.

– از سرزمین شمالی…… 

– بازداشت امان جلالی نژاد معلم و نقاش

– جان باختن یک کارگر مقنی در تهران بر اثر سقوط از ارتفاع

– جان باختن یک کارگرابزارفروشی مشهد براثر گیرکردن بین بالابر و دیوار فروشگاه

– جان باختن کارگر جوان مجتمع مرغ زرند زیرتلی از آوار

*******

*نه به جنگ

حکومت حاکم بر ایران با فرستادن دهها فروند پهباد و موشک  به اسرائیل حمله ای را آغاز کرده که حتی اگر به همین یک شب ختم شود در نهایت قربانیان آن زنان ، کودکان و فرودستانی خواهند بود که به سفره آن تعرض شده و از سفره آنان اسباب این موشک‌پرانی ها تامین می‌شود 

در جنگی تمام عیار هم بدیهی است که منافع هیچ یک از دو ملت گرفتار حکومت‌های مذهبی و  فاشیست تامین نخواهد شد و آوارگی و فقر دامنگیر مردمی می‌شود که در همین شرایط هم گرفتار تامین حداقل‌های زندگی هستند 

#نه_به_جنگ

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*یکه تازی مدیر کارخانه هوراند پلاستیک با اخراج ۱۰ کارگرو ضرب وشتم یکی از آنها

اسفند ماه سال گذشته کارگران کارخانه هوراند پلاستیک از هلدینگ رایزکو تولید کننده قطعات سیستم سوخت رسانی خودرو واقع در شهرک صنعتی یوزبند استان آذربایجان شرقی ودرجاده اهر به کلیبردر رابطه با رفتار وعملکرد توهین آمیز مدیر شرکت به اداره کار شهرستان کلیبر  مراجعه وبا طرح مشکلاتشان  وثبت شکایت خواهان پیگیری می شونداما از قرار معلوم شکایت کارگران بلافاصله به گوش کارفرما می‌رسد و به محض مراجعه کارگران  به محل کار هر ۱۰ کارگر از کار اخراج می شوند.

درسال جدید کارگران اخراجی برای بازگشت بکار چندین بار به محل کار خود مراجعه کرده و پیگیر وضعیت شغلی خود از مدیر کارخانه می‌شوند اما به نتیجه نمی‌رسند.

روز سه شنبه ۲۱ فروردین،بدنبال مراجعه چندین باره یکی از این کارگران اخراجی بنام رامیز نجاتی

مدیر کارخانه اقدام به ضرب و شتم وی‌ میکند و سپس به عوامل خود در کارخانه دستور می‌دهد او را مورد ضرب و شتم قرار دهند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۲۵ فروردین،کارگر مصدوم به پزشکی قانونی مراجعه کرده و قصد دارد در دادسرای عمومی شکایت خود را مطرح کند.

*ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری و وعده های توخالی با برپایی تجمع مقابل بیمارستان بقایی ۲ وگلستان اهواز و فرمانداری شهرستان باغملک

روزشنبه ۲۵ فروردین، اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری و وعده های توخالی با برپایی تجمع مقابل بیمارستان بقایی ۲  وگلستان اهواز و فرمانداری شهرستان باغملک وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور ادامه یافت.

*ادامه اعتراضات کشاورزان أصفهان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با تجمع تراکتوری کنار سد آبشار

فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی،از ادامه اعتراضات کشاورزان أصفهان نسبت به عدم اختصاص حقآبه با تجمع تراکتوری روزشنبه ۲۵ فروردین کنار سد آبشارخبرمی دهد.

*ادامه اعتراضات رانندگان خودرو‌های سنگین سیستان وبلوچستان نسبت به کاهش سهمیه سوخت مقابل شرکت نفت زاهدان

روز شنبه ۲۵ فروردین، اعتراضات رانندگان خودرو‌های سنگین سیستان وبلوچستان نسبت به کاهش سهمیه سوخت با برپایی تجمع مقابل شرکت نفت زاهدان ادامه پیدا کرد.

یکی از رانندگان حاضردرتجمع به یک منبع خبری محلی گفت:سهمیه سوخت خودرو‌های سنگین از ۴۵۰۰ هزار لیتر به زیر هزار لیتر در ماه کاهش پیدا کرده و این سهمیه کفاف ۵ روز کار را نمیدهد.

*تجمع اعتراضی متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگرتهران نسبت به بلاتکلیفی و وعده های توخالی مسئولان مقابل مجتمع تجاری الماس

برپایه فیلم ها وتصاویر منتشره درشبکه های اجتماعی،روز شنبه ۲۵ اسفند، متقاضیان پروژه مسکن پهنه طبیعت چیتگرتهران برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی و وعده های توخالی مسئولان ابتدا در مقابل مجتمع تجاری الماس تجمع کردند وسپس با حضور در سالن این مجتمع خواهان پاسخگویی مسئولان منجمله مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش شدند.

بنا بهمین گزارشات،مدیرعامل بنیاد تعاون ارتش بجای پاسخگویی بایکی از معترضان حاضر در سالن درگیرشد که از طرف تجمع کنندگان باهوشدن و شعار«بی شرف بی شرف»پاسخ گرفت.

*۱۲ آوریل/۲۳ فروردین روز جهانی کودکان خیابانی است.

کودک خیابانی ، کودک بی خانمانی است که دوره‌ای از زندگی خود را در خیابان سپری ( زندگی) می‌کند و نباید با « کودک کار در خیابان» اشتباه گرفته شود. این دومی عموما کودکان کاری را شامل میشود که در خیابان کار می کنند و دارای خانواده هستند.

معمولا دولتها با تغییر تعاریف و دستکاری مفاهیم از زیر بار مسئولیت مضاعف خود در خصوص کودکان خیابان فرار می کنند.

برگرفته از کانال جمعیت دفاع از کودکان کار وخیابان

*از سرزمین شمالی…… 

     بارها در زندان، اوضاع وخیم  زندانیان بد حال قلبی و یا مصدوم ، به دلیل نزاع های بین زندانیان را، از نزدیک مشاهده و حتی آن را تجربه کرده ام  و متأسفانه بی تفاوتی های مسئولان امر را  نیز شاهد بودم .

    شوربختانه در زندان های ایران، تا نفس های آخرت را نظاره گر نباشند امکان اعزام به بیمارستان و یا مرخصی استعلاجی وجود ندارد. 

     امیدوارم تا اتفاق ناگواری برای عزیزمان رخ نداده،  مسئولان قضایی زندان لاکان رشت و بخصوص دادستانی آن شهرستان،  وجدان خود را با توجه به گذشتن هفته ها از پایان حبس ایشان ، قاضی قرار داده و‌ ضمن آزادی وی ، اجازه دهند مردم ایران و بخصوص شمالی های وطنم ،نغمه ها و تحریر های زیبای این معلم هنرمند را باز هم به گوش جان بسپارند و نوایش را زمزمه کنند. 

     عواقب هر گونه اتفاق ناخوشایندی برای عزیز قاسم زاده ، شخصاً متوجه دادستان و مسئولان زندان لاکان رشت  می باشد.

   برای عزیزمان زیباترین نغمه رهایی را آرزومندم.

مهدی فتحی،معلم و کنشگر، پاسارگاد_فارس، ۲۵ فروردین۱۴۰۳

منبع:انجمن صنفی معلمان فارس

*بازداشت امان جلالی نژاد معلم و نقاش

بر اساس گزارش رسیده به کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران امان جلالی نژاد معلم و نقاش شاغل در آموزش و پرورش استان خوزستان شهرستان اهواز از ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ در محدوده ورودی شهر اهواز توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده و تا لحظه تنظیم خبر از محل و دلیل بازداشت وی اطلاعی در دست نیست.

*جان باختن یک کارگر مقنی در تهران بر اثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر مقنی ۴۴ ساله حین کار حفر چاه در شهرک ولیعصر واقع در جنوب استان تهران بر اثر سقوط از ارتفاع درچاه با عمق ۷۰ متر جان باخت.

*جان باختن یک کارگرابزارفروشی مشهد براثر گیرکردن بین بالابر و دیوار فروشگاه

روزشنبه ۲۵ فروردین،یک کارگر۴۵ ساله حین کاردریک ابزار فروشی مشهد ب علت گیر کردن بین بالابر و دیوار فروشگاه جان خود را از دست داد.

*جان باختن کارگر جوان مجتمع مرغ زرند زیرتلی از آوار

روز شنبه فروردین،یک کارگر۲۰ ساله واقع مجتمع مرغ زرند در جاده ساوه – بوئین زهرا  براثر ریزش دیوار حائل بین دو سوله نگهداری خوراک دام (ذرت و سویا مجتمع مرغ زرند) به دلیل انباشت بار بیش از اندازه ظرفیت سوله تخریب زیرتلی از آوار گرفتار ودردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate