فراخوان به اعتراض و اعتصاب عمومی در روز ۱۲ اردیبهشت‎

«شبکه زن زندگی آزادی» در اعتراض به احکام اعدام، جنگ علیه زنان و فقر و فلاکت فراخوان اعتصاب عمومی در مراکز کار، حمل و نقل و خدمات عمومی، دانشگاه‌ها و مدارس و کسبه و بازار برای روز ۱۲ اردیبهشت، روز جهانی کارگر، داده است.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از این فراخوان حمایت میکند و کلیه مراکز کارگری، بخش‌های مختلف خدمات، حمل و نقل، کسبه و بازار و دانشگاه‌ها و مدارس و همه مردم معترض را فرامیخواند که در روز ۱۲ اردیبهشت دست به اعتراض و اعتصاب بزنند.

ما همچنین کلیه احزاب و سازمان‌های سیاسی و کلیه نهادها و تشکل‌های کارگری و مردمی را به حمایت از فراخوان اعتراض و اعتصاب عمومی در روز جهانی کارگر فرامی خوانیم. فی‌الحال بخش‌های مختلف بازنشستگان برای روز ۱۲ اردیبهشت فراخوان به تجمع در تهران و شهرهای دیگر داده‌اند و بسیاری از فعالین انقلاب زن زندگی آزادی از فراخوان اعتصاب و اعتراض سراسری حمایت کرده‌اند.

حمله وحشیانه به زنان و حکم اعدام توماج صالحی و خطر اعدام زندانیان سیاسی دیگر و از طرف دیگر فقر و فلاکتی که گریبان اکثریت مردم را فراگرفته است، در کنار دزدی‌ها و اختلاس‌های مفتخوران حاکم جامعه را از خشمی عمیق لبریز کرده است. همه جا فریاد مردم بلند است. زنان مقاومت میکنند، بازنشستگان در شهرهای مختلف تجمع میکنند و علیه اعدام و حجاب اجباری و علیه این وضعیت فلاکت‌باری که حکومت به جامعه تحمیل کرده است شعار میدهند، کارگران علیه دستمزدهای شرم‌آور دست به اعتصاب میزنند، دانشجویان به اشکال مختلف در اعتراض هستند، زندانیان اعتصاب میکنند و شجاعانه در مقابل ظلمی که به آنها و به جامعه میشود قد علم کرده‌اند، دادخواهان، جوانان، پرستاران، کشاورزان، کامیونداران،‌ مالباختگان، کولبران و سوخت‌بران، نویسندگان، وکلا، هنرمندان و ورزشکاران از این اوضاع به ستوه آمده و به اشکال مختلف خشم و اعتراضشان را نشان میدهند. در خارج کشور نیز بار دیگر هزاران نفر علیه اعدام و در حمایت از زنان به میدان آمده و تحرک تازه و قدرتمندی را در شهرهای مختلف جهان شروع کرده‌اند. در چنین شرایطی روز جهانی کارگر فرصتی است تا همه مردم، زنان و جوانان و همه مردم انقلابی متحد و یکپارچه علیه حکومت منفور و جنایتکار اسلامی، علیه مفتخوران و دزدان حاکم به میدان بیایند، اعتصاب و اعتراض کنند، زنان هرچه گسترده‌تر بدون حجاب به خیابان بیایند تا از هر طرف طفیلی‌های حاکم را محاصره کنیم.

حکومت در اوج بحران و شکاف‌های درونی دست و پا میزند و هر سرکوب و جنایتش با اعتراض کوبنده مردم مواجه میشود. با یک حرکت متحد و یکپارچه در سراسر کشور به میدان بیاییم و ارگان‌های سرکوب حکومت را فلج کنیم. این فرصت تاریخی را نباید از دست بدهیم.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۹ آوریل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate