اخباروگزارش های کارگری ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

۲۸ آوریل (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز جهانی ایمنی وبهداشت کار

لاپوشانی آمار قربانیان حوادث کاری وبیماری های شغلی وآمارسازی های قلابی توسط حاکمیت ضد کارگری جمهوری اسلامی را افشا کنیم،

با مبارزه با رعایت نکردن اصول ایمنی وبهداشتی کار بدلیل سود اندوزی و طمع ورزی کارفرمایان (خصوصی ودولتی) وعدم پایبندی دولت به موازین بین المللی در راستای تبدیل کردن رعایت اصول ایمنی وبهداشتی کار به خواست عمومی حرکت کنیم،

همبستگی با کارگران از کارافتاده و خانواده های کارگران جان باخته براثرحوادث کاری وبیماری شغلی را با خواست تامین مالی آنها توسط نهادها وصندوق های ذیربط اعلام کنیم.

– تجمع مشترک  فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه ،بازنشستگان تامین اجتماعی وکارگران کرمانشاه،  اداره بهداشت ودرمان ،مخابرات ودیگرصنوف عرصه مطالبه گری.

به مناسبت روزبزرگداشت مقام معلم وروزجهانی کارگر

– فراخوان تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت روزمعلم

– پدر زنده یاد مهسا(ژینا)امینی: توماج را اعدام نکنید

– بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان(سنندج، مریوان و سروآباد، دیواندرە، سقز و زیویە) در محکومیت حکم بیدادگاە حاکمیت علیە توماج صالحی

– بیانیە کانون صنفی فرهنگیان مازندران در محکومیت حکم صادره علیە #توماج_صالحی

– برای توماج که شرف هنر است در خزان شرافت

– نامه‌ی زندانیان محبوس در زندان ‎قزلحصار، در چهاردهمین هفته “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” 

– یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- اعتراض کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌، وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع درشهرهای اراک  واهواز  مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان های مرکزی و خوزستان،

شوش مقابل فرمانداری شهرستان(همزمان با تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان+)

و تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی

۲- اعتراض کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسان سازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی بابرپایی تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در شهرهای اصفهان،تهران،شاهرود و قائمشهربا شعارهای:

«فولادی داد بزن حق تو فریاد بزن»

« این صندوق فولاده  یا لونه ی فساده»

«تا حق خود نگیریم یکشنبه ها همینه»

تجمع تهران با حضور جمعی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان واهواز

– کارگران کارخانه کاغذ پارس به تجمع اعتراضیشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری ادامه دادند

– نامه تعداد کثیری از رانندگان و کارگران شرکت واحد به وزارت کار و رفاه اجتماعی در خصوص تقلب و تخلف گسترده مدیریت در انتخابات فرمالیته شورای اسلامی کار و درخواست آنان از وزیر کار برای ابطال این شورا به جهت تقلبات گسترده در انتخابات و همچنین عدم کارائی و عدم پیگیری نمایندگان انتصابی این شورا در خصوص مطالبات رانندگان و سایر کارگران شرکت واحد.

– ادامه اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت درایرانشهر با اعتصاب و تجمع وعدم تخلیه باربرای دومین روز متوالی

– بیانیه دانشجویان دانشگاه بهشتی علیه سرکوب زنان و واکنش به بازداشت دینا قالیباف دانشجوی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی

– هشت تن از فعالین جنبش صنفی معلمان کوردستان به هیات تخلفات و واحدهای امنیتی آموزش و پرورش احضار و تهدید شدند.

– وحید اصغری، دانش آموز با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شد

– جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، شب گذشته از زندان قزالحصار آزاد شد.

– فراخوان به تشکیل کمیته برگزاری تجمع اعتراضی به حضور نمایندگان ضدکارگری حکومت اسلامی در سازمان جهانی کار !

*******

*تجمع مشترک  فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه ،بازنشستگان تامین اجتماعی وکارگران کرمانشاه،  اداره بهداشت ودرمان ،مخابرات ودیگرصنوف عرصه مطالبه گری.

به مناسبت روزبزرگداشت مقام معلم وروزجهانی کارگر

چهارشنبه۱۴۰۳/۲/۱۲ساعت۱۰صبح

مکان:  اداره کل کار ، تعاون ورفاه اجتماعی بالاترازمیدان مصدق کرمانشاه

اتحاداتحادعلیه فقروفساد

تاحق خودنگیریم ازپای نمی نشینیم

فقط کف خیابان بدست میادحقمان

انجمن صنفی فرهنگیان شاغل وبازنشسته کرمانشاه  –   بازنشستگان مطالبه گر تامین اجتماعی کرمانشاه

*فراخوان تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به مناسبت روزمعلم

معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران!

نظام آموزش و پرورش جامعه‌ی ما سال‌هاست که درگیر بحران هایست که محصول بی‌تدبیری و بدمدیریتی نامسئولان این نظام است. افت تحصیلی، بازماندن صدها هزار نفر از فرزندان این مرز و بوم از تحصیل، بی‌انگیزگی دانش‌آموزان، کالایی شدن آموزش و بازتولید تضاد طبقاتی، بی‌اعتباری علم و دانش، نادیده گرفتن و دست‌درازی به حقوق معلمان، تعطیلی قانون و منطق و عقلانیت و…. بخشی از بحران‌هایست که نظام آموزشی ما در آن غرق شده است.

در این شرایط بر ما معلمان است که به عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزش و پرورش و دغدغه‌مندان آینده فرزندان جامعه، همت کنیم و با همدلی و اتحاد برای برون‌رفت از این شرایط دهشتناک بکوشیم.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، همه شما بزرگواران و دغدغه‌مندان عرصه تعلیم و تربیت را به این مهم فرا می‌خواند که به مناسبت روز و هفته معلم و نشان‌ دادن عزم و اتحادمان برای ساختن جامعه‌ای آزاد و برابر گرد آییم و پیمان ببندیم که تا آن روز فرخنده از پای ننشینیم. به اعتقاد ما این رسالتی‌ست که تاریخ بر دوش ما گذاشته است. مبادا شانه از بار مسئولیت خویش خالی کنیم و شرمنده‌ی حال و آینده شویم.

وعده‌گاه ما روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

ساعت ۱۰ صبح 

تهران: روبروی سازمان برنامه و بودجه

مراکز استانها: روبروی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها

شهرستانها: روبروی ادارات آموزش و پرورش

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*پدر زنده یاد مهسا(ژینا)امینی: توماج را اعدام نکنید

امجد امینی پدر زنده یاد مهسا(ژینا):

خبر (حکم) اعدام توماج، دل تمام مردم ایران را لرزاند، توماج جوانی است مردمی، که با حمایت ملتش در قلب تک تک ما ایرانی‌هاست. توماج را اعدام نکنید؛ زخم مردم را تازه نکنید. مردم ایران و جهان، هنوز مرگ مهسا و مهساها را از یاد نبرده‌اند.

*بیانیە انجمن صنفی معلمان کوردستان(سنندج، مریوان و سروآباد، دیواندرە، سقز و زیویە) در محکومیت حکم بیدادگاە حاکمیت علیە توماج صالحی

قصە نیستم کە بگویی

نغمە نیستم کە بخوانی 

صدا نیستم کە بشنوی

یا چیزی چنان کە ببینی 

یا چیزی چنان کە بدانی

من درد مشترکم

مرا فریاد بزن

همگان دیدیم کە در جنبش ژینا صدها معترض بە شهادت رسیدند تا کە اثبات کنند آنها قاتل ژینا نیستند و بعدها صدها نفر را بە زندان،تبعید،اعدام محکوم نمودند تا کە اثبات نمایند معترضان اغتشاشگر بودند. اگر در یک رفراندم اعلام نماییم کە ملت گناهکار و شما بیگناهید ماشین اعدام و دادگاههای فرمایشتان را متوقف می نمایید؟

همچنان کە مستحضرید در تازەترین حکم هنرمند مردمی و پسر بختیاری در یک دادگاە فرمایشی محکوم بە اعدام شدە است. حکم اعدام چون غیرقابل جبران، مولد خشونت و حق حیات را از انسان می گیرد هموارە محکوم است؛پس بحث در مورد گناهکار یا بیگناە بودن فرد اعدامی بحثی عبث می باشد.

انجمن صنفی معلمان کوردستان، حکم  اعدام صادرە برای تمامی زندانیان از جملە شیر پسر بختیاری #توماج_صالحی و دیگر اعدامیان از جملە #رضا_رسایی، #مجاهد_کورکور و #عباس_دریس را ناروا و ضدانسانی می‌داند، آنرا شدیدا محکوم و خواستار آزادی بی‌قید و شرط آنها می‌باشد.

انجمن صنفی معلمان کوردستان(سنندج، مریوان و سروآباد، دیواندرە، سقز و زیویە)

*بیانیە کانون صنفی فرهنگیان مازندران در محکومیت حکم صادره علیە #توماج_صالحی

درود بر هموطنان گرامی و دردمند!!

اگر آزادی سرودی میخواند

کوچک

همچون گلوگاه پرنده‌ایی

هیچ کجا دیواری فروریخته بر جای نمی‌ماند

سالیان بسیار نمی‌بایست دریافتن را

که هر ویرانه نشانی از غیاب انسانیست

که حضور انسان آبادانی است

توماج صالحی

این حکم 

همچون زخمی 

همه غمر

خونابه چکیده

همچون زخمی

همه غمر

به دردی خشک تپنده

به نعره‌یی

چشم درجهان گشوده

به نفرتی

از خود شونده

اکنون فرزند راستین و شجاع ایران و خواننده‌ی مردمی به جرم حقوق شهروندی و خواندن ترانه‌ای که وظیفه‌ی هر هنرمند اجرای هنر برای مردم آن کشور می‌باشد، در اعتراض به شرایط حاکم برکشور که مردم و بخصوص جوانان این مرزوبوم را به ناامیدی و انفعال و اخیرا به خودکشی فزاینده سوق داده، در دادگاه جمهوری اسلامی به خاموشی ابدی و اعدام محکوم شده است.

در حالیکه آزادی بیان و عقیده در قانون اساسی جمهوری اسلامی بصراحت بیان شده و جرم انگاری نشده است، اما پیوسته شاهدیم که منتقدان و معترضان به دلیل نقد و اعتراض قانونی به نام جرمهای امنیتی بازداشت می‌شوند… اکنون حکم اعدام برای توماج!!!؟؟

خواننده‌ی نسل جوان، که شیرازه‌ی کارش اعتراض به نابسامانی‌ها و مشکلات جامعه است. پس جرمش چیست؟

در کشوری که  نیروی انتظامی که وظیفه‌اش حفظ امنیت و آرامش برای آحاد جامعه می‌باشد، با تمام توان و نیروهایش برای اجبار بانوان به سرکردن حجاب، بسیج شده است وحجاب را  ناهنجاری و اولویت اول نظام می‌داند!! ولی گوش شنوایی یافت نمی‌شود که به هشدار عدم مشارکت فزاینده اکثریت مردم در انتخابات مختلف، سوء مدیریت‌ها، دزدی‌ها، اختلاس‌ها و وعده‌های پوچ و تباهی بیشماری که کشور را به ورشکستگی کشانده است توجه کند!

اکنون توجیه این ناهنجاری‌های مهلک به مداحان چاپلوس روزمزد سپرده شده است.

توماج صدای مردم ایران است، ندای ملت هیچ گاه خاموش نمیشود. اکنون که جسم و جان توماج رابه جرم اینکه بانگ رسای مردم بوده است نشانه رفته‌اند.

ما معلمین کانون صنفی فرهنگیان مازندران همصدا با همه ی فرهنگیان و آزاداندیشان کشور صدای او هستیم و رهایی‌اش را طلب می‌کنیم، توماج باید آزادشود. نه تنها توماج بلکه همه ی معترضین به وضعیت ذکر شده در بالا، که در بند می‌باشند، باید آزاد شوند.

توماج جام  شوکران را سر می‌کشد؟ 

در بهت و حیرت فرورفته‌ایم 

آیا رپ خواندن جرم  است؟ 

اعتراض جرم هست؟ ‌

یا…

اگر چنین است فرمان دهید کسی نخواند و کسی ننویسد و روزنامه‌ها تعطیل شده و تریبون‌ها قفل  شوند.

مشکل جایی دیگر است !!!  و جامعه نگران آینده خویش و قضاوت آیندگان است

کانون صنفی فرهنگیان مازندران

*برای توماج که شرف هنر است در خزان شرافت 

برای او که گران ‌ارج‌ترین وجه وجودی‌اش را با تمام توان نگه داشت تا گواهی باشد بر تداوم انسانیت در پست‌ترین زمانه‌ی تاریخ بشر و تفسیر سخن جاویدان «رانا تاگور» آنجا که تولد هر نوزادی را نشانه تداوم امید خداوند به گسترش عدالت و اخلاق بدست این مخلوقش می‌پندارد.

آری او نماد است، نمادی از عصیان بدون خشونت، اعتراض قانون‌مدار و تلاش برای تغییر بدانگونه که انسان و اخلاق را با هنر متعهد بیدار می‌کند تا در مسیر کمال سهمی در خور داشته باشد،

توماج فرزند زمانه‌ی خود است، آنجا که در مقابل بی عدالتی و تبعیض، فقر و فلاکت   سکوت روا نمی‌دارد و فریاد حق‌طلبی بر می‌آورد.

با اقشار تحت ستم طبقاتی حاکمان همراهی می‌کند و تنها پرچمی که دست گرفته مقابله با بی‌عدالتی‌ست و آنقدر هوشیار و آگاه هست که بداند در کجای معادلات قرار بگیرد تا مصادره نشود. همه را تحت پرچم خویش می‌داند و خودش نیز پرچمدار مردم تحت ظلم و ستم.

همه آزادی‌خواهان جامعه ایران و جهان از صدور حکم نابالغانه و بی‌قاعده‌ای که با هیچ معیار قانونی و اخلاقی منطبق نیست، اندوهناک و خشمگین شده‌اند، به نحوی که زبان از بیان آن ناتوان است. 

کانون صنفی معلمان استان بوشهر ضمن محکومیت شدید این حکم ناعادلانه از همه انسانهای آزاده می‌خواهد تمام تلاش خود را برای لغو این حکم ظالمانه به کار ببندند و از مسئولان قضایی نیز درخواست می‌کند تا با حفظ استقلال امر قضا از دخالت ضابطان در روند دادرسی جلوگیری کنند. تلاش برای تغییر رویکرد حاکم بر نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و بازگشت به مدار عقلانیت در این باره از اوجب واجبات است. باشد که از رهگذر این مهم شاهد روزهای روشن باشیم.

امروز لازم است دانش‌آموزان در مورد توماج از معلمان خود بپرسند و بر معلمان واحب است شرافت را فدای مصلحت ننموده و از توماج و پاکی و بی آلایشی و شجاعت او بگویند

به مِنَّتِ دگران خو مَکُن که در دو جهان

رضایِ ایزد و اِنعامِ پادشاهت بس

کانال کانون صنفی معلمان استان بوشهر

*نامه‌ی زندانیان محبوس در زندان ‎قزلحصار، در چهاردهمین هفته “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” 

در آستانه چهاردهمین هفته “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” بودیم که خبر صدور حکم اعدام هنرمند معترض و زندانی سیاسی توماج صالحی منتشر شد.

توماج امروز نام دوم و برملاکننده همه بی‌نام و نشانهایی است که این روزها، هفته‌ها و ماه‌های اخیر در گمنامی و معصومیت حلق‌آویز و اعدام شدند.

نام توماج، محبوبیت او و کشاندن او به پای چوبه‌دار، طنین بلند فریاد تظلم‌خواهی همه مردم ایران به اعدام ناحق جوانان است، که این بار اما با نام هنرمند آزادیخواه به گوش همه جهانیان رسید، که مشت نمونه خروار است و حاکمیت به چه بهانه‌های واهی و در چه بیدادگاه‌هایی که جوانان و مردمان سرزمین ایران را با نقض فاحش حقوق‌بشر به چهارمیخ سبعیت خود می‌کشد.

این واقعیت تلخ و جانکاه این بار با نام توماج عجین شد، همان‌گونه که با نام ژینا، ایرانی به غرش در آمد و جهانیان از عمق فاجعه در این کشور خبردار شدند.

ما اعتصاب‌کنندگان کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” در زندان قزلحصار به همه مردم، نهادها و مدافعان حقوق‌بشر یادآور می‌شویم که، توماج و حکم توماج تنها بخشی از این کوه یخ جنایت و نقض حقوق‌بشر در این حاکمیت استبدادی است که از این اقیانوس خون بیرون زده و فقط شاید با بلند شدن فریاد اعتراضات همگانی علیه احکام اعدام، قابل پیشگیری باشد!

ما وظیفه اخلاقی و انسانی خود می‌دانیم که با تداوم اعتصاب و اعتراض خود تلاش کنیم تا طناب دار را از گردن توماج و همه توماج‌های بی‌نام و نشان زندانی که هم‌چون او در عین بی‌گناهی با نقض حقوق بنیادین‌شان به اعدام محکوم شده‌اند، برداریم.

زندانیان سیاسی هم‌چون شهریار بیات و شهاب نادعلی در زندان اوین که به‌تازگی محکوم به اعدام شده‌اند، یا عباس و حبیب دریس و رضا رسایی و عادل خوشکار و مجاهد کورکور که با تأیید نهایی حکم اعدامشان په همراه صدها هموطن کُرد، بلوچ، عرب، فارس و ترک و … در زندان قزلحصار و دیگر زندانها در صف نوبت اعدام هستند.

ما برآنیم که باید با اصل حکم اعدام به‌عنوان یک حکم “غیرقابل برگشت” مقابله کنیم و در این مسیر هزاران زندانی جرایم عمومی هم‌چون زندانیان مواد مخدر که عموماً قربانی ساختارهای غلط، فقر و شکاف عمیق طبقاتی و فساد حاکم بر کشور هستند را از یاد نبریم.

امضا کنندگان:

حمزه سواری

سعید ماسوری

سامان یاسین

احمد رضا حائری

زرتشت احمدی‌راغب

 سپهر امام‌جمعه

 لقمان امین‌پور

میثم دهبان‌زاده

رضا سلمان‌زاده

رضا محمدحسینی

زندان قزلحصار- ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگرفته از کانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

یکشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته:

۱- اعتراض کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله  مصوبه مزدی ضد کارگری شورای عالی کار‌، وضعیت نامناسب خدمات بیمه درمانی با راهپیمایی  و تجمع درشهرهای اراک  واهواز  مقابل اداره کل تامین اجتماعی استان های مرکزی و خوزستان،

شوش مقابل فرمانداری شهرستان(همزمان با تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان+)

و تهران مقابل سازمان تامین اجتماعی

شعارها:

«توماج یک ملت ملت آزاد کنید»

«توماج صالحی آزاد باید گردد»

« حجاب حجاب شعارشون  دزدی و غارت کارشون»

«روسری را رها کن فکری به حال ما کن»

«گشت ارشادو رها کنید فکری بحال ما کنید»

«بازنشسته کارگر اتحاد اتحاد»

«کارگربپاخیز برای رفع تبعیض»

«کارگرداد بزن حق تو فریاد بزن»

«کارگرمی میرد ذلت نمی پذیرد»

«درود برکارگر مرگ برستمگر»

«فقط کف خیابان بدست میاد حق مان»

«مقدم حیا کن کاغذ پارس و رها کن»

«بجای مردکاری نشسته یک نظامی»

«دولت ورشکسته برای بازنشسته شمشیرو از روبسته»

«مدعی عدالت خجالت خجالت»

«پیام ما به دولت خجالت خجالت»

«نه مجلس نه دولت نیستند بفکر ملت»

«خیلی دروغ شنیدیم عدالتی ندیدیم»

«گرانی تورم بلای جان مردم»

«حقوق نصف نیمه سکوت کنی همینه»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«ظلم و ستم کافیه سفره ما خالیه»

«وعده وعید چه خوب بود ولی همش دروغ بود»

«یخچال بازنشسته خالیتر از گذشته»

«تورم اسفبار حاکم شده توبازار»

«سفره بی نان ما چی می خواید از جان ما»

«ننگ ما ننگ ما صداو سیمای ما»

«ننگ ما ننگ ما مدیر الدنگ ما»

«ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما»

تصاویر:

اراک:

اهواز:

تهران:

شوش:

۲- اعتراض کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور نسبت به سطح نازل حقوق منجمله اجرا نشدن همسان سازی،عدم پرداخت مطالبات معوقه  وخدمات درمانی ناکافی بابرپایی تجمع مقابل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در شهرهای اصفهان،تهران،شاهرود و قائمشهربا شعارهای:

«فولادی داد بزن حق تو فریاد بزن»

« این صندوق فولاده  یا لونه ی فساده»

«تا حق خود نگیریم یکشنبه ها همینه»

تجمع تهران با حضور جمعی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد اصفهان واهواز

*کارگران کارخانه کاغذ پارس به تجمع اعتراضیشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری ادامه دادند

+روزیکشنبه ۹ اردیبهشت همزمان باتجمع کارگران بازنشسته تامین احتماعی،تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان همچون روزهای گذشته مقابل فرمانداری ادامه پیدا کرد.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران کارخانه کاغذ پارس نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل فرمانداری شوش

روز شنبه ۸ اردیبهشت، کارگران کارخانه کاغذ پارس درادامه اعتراضاتشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان با برپایی تجمع مقابل فرمانداری شوش خواهان حذف شرکت های پیمانکاری وقرادادمستقیم وهمسان سازی حقوق با همکارانشان در واحدهای تولیدی منطقه شدند.

یکی از کارگران کارخانه کاغذسازی پارس به خبرنگاررسانه ای گفت: بعد از گذشت چند روز اعتراض برای وصول مطالبات، علارغم دادن وعده از سوی مسئولان، هنوز مشکلاتمان مرتفع نشده است.

او گفت: تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی، مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران این واحد به وجود آورده است.

او با بیان اینکه خواستار حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه هستیم، گفت: چندین سال است ما کارگران شرکت کاغذ پارس، درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما در نتیجه حضور پیمانکاران ایجاد نمی‌شود.

اوادمه داد:سطح حقوق کارگران شاغل در کاغذ پارس به نسبت کارگرانی که در سایر کارخانه‌های تولیدکننده در منطقه هماننند کشت وصنعت هفت تپه فعالیت دارند، پایین‌تر است.

این کارگر گفت: طی هفته گذشته چند روز اعتراض برگزار کردیم. در تجمع روز پنجشنبه؛ کارفرما وعده تغییر قرار داد کارگران را برای پایان دادن به اعتراضات داد اما از آنجا که هنوز اقدامی انجام نشده، ناچار به مطالبه‌گری‌های خود ادامه می‌دهیم.

*نامه تعداد کثیری از رانندگان و کارگران شرکت واحد به وزارت کار و رفاه اجتماعی در خصوص تقلب و تخلف گسترده مدیریت در انتخابات فرمالیته شورای اسلامی کار و درخواست آنان از وزیر کار برای ابطال این شورا به جهت تقلبات گسترده در انتخابات و همچنین عدم کارائی و عدم پیگیری نمایندگان انتصابی این شورا در خصوص مطالبات رانندگان و سایر کارگران شرکت واحد.

این نامه امروز نهم اردیبهشت سال ۴۰۳ توسط تعدادی از رانندگان در دبیرخانه وزارت کار به ثبت رسید. متن نامه در فایل ضمیمه می باشد.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات مستقل از کارفرما و‌ دولت و ‌کلیه نهادهای وابسته و حراستی و ‌اطلاعاتی همچون شورای اسلامی کار و‌ «خانه‌ کارگر» است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*ادامه اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت درایرانشهر با اعتصاب و تجمع وعدم تخلیه باربرای دومین روز متوالی

روزیکشنبه ۹ اردیبشهتربرای دومین روز متوالی، اعتراضات کامیونداران کشورنسبت به کاهش سهمیه سوخت با اعتصاب و تجمع وعدم تخلیه بار درایرانشهرادامه پیدا کرد.

*بیانیه دانشجویان دانشگاه بهشتی علیه سرکوب زنان و واکنش به بازداشت دینا قالیباف دانشجوی دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی

بیش از یک سال از روزی که ژینا (مهسا) امینی را کشتید می‌گذرد. از آن روز سیاه به بعد هر روز بر تعداد زنان مبارز این سرزمین افزوده شد. هر روز شاهد دخترانی بودیم که بدون توجه به وحشی‌گری و سرکوب گسترده نظام نامشروع جمهوری اسلامی تنها با «زندگی» و تنها با سرکشی پایه‌های استبداد شما را به لرزه در آوردند. 

مترو، خیابان، پارک یا دانشگاه تفاوتی ندارند. تسخیر فضا با دیوارکشی و برخورد پلیسی نه تنها منجر به تسخیر اذهان نمی‌شود بلکه مقاومت و مبارزه روزمره ما را قوام می‌بخشد. 

دینا قالیباف یکی از صدها دانشجوی معترض؛ اخیرا بازداشت شده است.

جرم وی تنها روایت استیصال، سرکوب و حملات وحوش جمهوری اسلامی است. او دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه بهشتی و یکی از دانشجویانی بود که سال قبل، از شرکت در امتحانات محرومش کردید و سعی کردید با حکم تعلیق او را از دانشگاه حذف کنید. دینا قالیباف یکی از زنان این سرزمین است که علیه ستم روزانه و #جنگ_علیه_زنان مقاومت می‌کند.  

خطاب به سرکوب‌گران ریز و درشت داخل و خارج دانشگاه؛ ما بی‌شماریم. اگر فرایند تبدیل دانشکده به میدان جنگ را متوقف نکنید، ما برای حمایت از خواهران و برادران‌مان به میدان می‌آییم.

ما دانشجویان دانشگاه بهشتی، امروز خواستار آزادی تمام دانشجویان زندانی کشور هستیم. برای بازگشت به تحصیل تمام دانشجویان و پایان تسخیر و دانشگاه همه کار می‌کنیم. لحظه‌ای ما را دست کم نگیرید.    

هر چه بیشتر بر جنگ طلبی خود علیه زنان تاکید کنید؛ بیشتر بر تخریب خود دامن می‌زنید.

«واقعیت آن چیزی‌ست که مقاومت می‌کند»؛ مقاومت ادامه دارد.

*هشت تن از فعالین جنبش صنفی معلمان کوردستان به هیات تخلفات و واحدهای امنیتی آموزش و پرورش احضار و تهدید شدند.

این در حالیست که این افراد تلاش کردند تا انتخاباتی دموکراتیک برگزار کنند و جامعه معلمان سنندج نمایندگان خود را در تشکل‌های صنفی انتخاب نمایند.

این فعالین از جمله اعضای موثر انجمن صنفی معلمان کوردستان در سالیان اخیر بوده‌اند و شکوه حضور چشمگیر معلمان سنندج در جنبش اعتراضی معلمان مرهون شفاف‌سازی و تلاش بی‌وقفه‌ی این فعالین پیشرو است.

اسامی احضار شدگان :

۱- فرزاد صفی‌خان‌پور

۲- فیصل نوری

۳- مجید کریمی 

۴- محی‌الدین ریحانی 

۵- غیاث نعمتی

۶- صلاح حاجی‌میرزایی

۷- رضا طهماسبی

۸- عابد عباسی

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*وحید اصغری، دانش آموز با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شد

وحید اصغری، دانش آموز هفده ساله ساکن شهر سهند، که شانزدهم اسفندماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شده بود، سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه جاری، با تودیع وثیقه از زندان تبریز آزاد شده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*جعفر ابراهیمی، بازرس شورای هماهنگی تشکل‎های صنفی فرهنگیان ایران، شب گذشته از زندان قزالحصار آزاد شد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه ضمن شادباش بابت آزادی جعفر ابراهیمی، و تبریک به ایشان، خانواده و همکارانشان، خواهان آزادی بدون قید و شرط اعضای زندانی خود و سایر کارگران، معلمان و فعالین صنفی و‌ مدنی می باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

*فراخوان به تشکیل کمیته برگزاری تجمع اعتراضی به حضور نمایندگان ضدکارگری حکومت اسلامی در سازمان جهانی کار !

صد ودوازدهمین ” اجلاس جهانی کار” در ماه ژوئن در مقر سازمان جهانی کار در ژنو برگزار خواهد شد !

ما مانند سالهای گذشته درهمبستگی و پشتیبانی از مبارزات طبقه کارگرِ ایران و دراعتراض به نقضِ گسترده حقوق کار و مقاوله نامههای سازمان جهانی کاردرایران ازسوی حکومت اسلامی جهتِ گسترش هرچه بیشتر این حرکت اعتراضی از شما رفقا، فعالین صدیق و دلسوز (کارگری، سیاسی، اجتماعی، زنان، دانشجویان و حقوق بشری) برای تشکیل کمیتهای فراگیر جهت برگزاری یک تجمعی اعتراضی در مقابل سازمان جهانی کار دعوت میکنیم!

در شرایط سخت بیحقوقی و سرکوب فزاینده جنبش کارگری در ایران حضور و پشتیبانی یکایک شما عزیزان باعث دلگرمی و تقویت آنان خواهد شد.

تاکنون ” کلکتیو سندیکاهای فرانسه ” و ” پلاتفرم سندیکاهای کارگری سوئد-ایران وال او سوئد ” توسط فعالین کارگری فرانسه و سوئد شرکت خود دراین حرکت اعتراضی را اعلام نمودهاند. درصدد هستیم تا، همبستگی تعداد بیشتری را با کارگران، معلمان و زحمتکشان ایران جلب نماییم.

از اینروازشما میخواهیم جهت اعلام نظر و سهیمشدن در این حرکت اعتراضی در اجلاسی که بدین منظوردریکشنبه پنجم ماه مه ساعت ۲۰.۰۰ بوقت اروپای مرکزی در کلابهاوس برگزار میشود، شرکت نمائید تا بتوانیم کمیتهای جهت اجرای خوب این حرکت اعتراضی انتخاب نماییم.

https://www.clubhouse.com/invite/O47iLDWezwA9284eRq885nwwjAzah7Oao5R:8Z8Fsa8iDOo-c29EYbWuEwyO7tPh2aC1eCvFwQKYwDL

جمعی از فعالان کارگری و همبسته با طبقه کارگر ایران – سوئیس

جهت اطلاعات بیشتر با ایمیل تماس حاصل نمایید.

 genvilogenv@gmail.com

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate