اخباروگزارش های کارگری ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰

اخباروگزارش های کارگری ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰

– شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب همکاران پروژه‌ای ما در پتروشیمی بوشهر

– تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و اخراج وتهدید به اخراج از کار همکاران حق طلب

– ادامه اعتراضات کارگران شهرداری خرمشهر بابرپایی تجمع مقابل بهارستان نشین خرمشهر

– کارگر شرکتی‌ آبفای اهواز در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها وسکوت مسئولان استان خوزستان ناچاریم برای شناساندن صدای اعتراضی خود به گوش مسئولان کشوری عازم تهران شویم

– ادامه تجمعات اعتراضی کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

– جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف:

ادعاهای دروغ درباره حل مشکلات کارگران هفت تپه

– تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود رضوانشهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان برای چندمین بار

– سعید رضایی و احسان رضایی آزاد شدند

– تجمع اعتراضی اهالی شهرک بسیجیان سرآبتاوه نسبت به نداشتن راه ارتباطی مقابل فرمانداری شهرستان بویراحمد

– تجمع اعتراضی مرغداران کشور نسبت به افزایش هزینه‌های تولید و قیمت جوجه یک روزه

– تجمع دوباره بدهکاران مهریه مقابل مجلس

*شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت:

اعتصاب همکاران پروژه‌ای ما در پتروشیمی بوشهر

امروز سه‌شنبه ۲۷ مهر جمع بزرگی از همکاران پروژه‌ای ما در شرکت‌های مختلفی چون سازه پاد، پارس قدرت، کیان نصب مستقر در سایت ١  پتروشیمی بوشهر بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده دوباره دست به اعتصاب زدند. 

 افزایش دستمزد مطابق ارقام مورد درخواست کارگران، بیست روز کار و ١٠ روز مرخصی، بهبود قابل  قبول وضعیت خوابگاه و غذا از جمله خواستهای فوری این کارگران است. 

این کارگران بدنبال درخواست مدیریت و وعده های داده شده مبنی بر اجرایی کردن مطالباتشان سر کار بازگشته بودند و اکنون با خلف وعده مجددا دست به اعتصاب زده اند.

 در این تجمع مسئولین حراست تلاش میکنند که فضا را آرام کنند اما کارگران به تجمع خود ادامه داده و  پیگیر مطالباتشان هستند.

 همانطور که قبلا نیز گزارش کردیم در پتروشیمی کنگان نیز همکاران ما در تدارک اعتراض هستند.

درهمین رابطه:اعتصاب کارگران پروژه‌ای شاغل در پتروشیمی بوشهر

بنابر گزارش‌های رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه کارگران پروژه‌ای شرکت‌های مختلف شاغل در پتروشیمی بوشهر طبق فراخوانی که از چند روز گذشته اعلام شده بود مجدداً دست به اعتصاب زدند.

کارگران شرکت‌های سازه پاد، پارس قدرت، کیان نصب و چند شرکت دیگر مستقر در سایت ۱ پتروشیمی بوشهر از جمله اعتصاب کنندگان هستند.

افزایش دستمزد، تغییر نوبت کاری به ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت، بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و غذا از جمله خواست‌های این کارگران می‌باشد.

کارگران پروژه‌ای پتروشیمی بوشهر که پیش‌تر همراه با دیگر کارگران پروژه‌ای نفت وارد اعتصاب سراسری شده بودند بنابر وعده‌های پیمانکاران مبنی بر تحقق خواسته‌های‌شان به سر کار برگشته بودند که با خُلفِ وعده پیمانکاران مواجه شده و امروز در اعتراض به این خُلف وعده مجدداً دست به اعتصاب زدند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰

*تجمعات اعتراضی دامنه دار کارگران کارخانه سبلان پارچه نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و اخراج وتهدید به اخراج از کار همکاران حق طلب

روزسه شنبه ۲۷ مهر، کارگران کارخانه سبلان پارچه دراستان اردبیل از تجمعات اعتراضی دامنه دارشان  نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و اخراج وتهدید به اخراج از کار همکاران حق طلب،خبردادند ازجمله کارگر کارخانه سبلان پارچه گفت: هفت تجمع صنفی برگزار کردیم و همزمان با چند مسئول استانی هم ملاقات کردیم.

یکی از کارگران سبلان پارچه به خبرنگاررسانه ای گفت: فعالیت روزمره شرکت سبلان پارچه اردبیل، در حالی از یکسال پیش ادامه دارد که کارگران به‌رغم دریافت نکردن دو تاسه ماه مطالبات خود، از امنیت شغلی خود رضایت ندارند.

او با بیان اینکه در کارخانه سبلان پارچه نزدیک به یک هزار کارگر مشغول کارند که هر چند ماه یکبار تعدادی کارگر به بهانه پیگیری مطالبات صنفی خود اخراج و یا تهدید به اخراج می‌شوند، افزود: پیگیری مطالبات صنفی طبق قانون حق کارگر است و کارفرما اجازه تهدید و اخراج کارگران را ندارد.

این کارگر کارخانه سبلان پارچه با بیان اینکه حدود یکسال پیش بعد سفر رئیس قوه قضاییه به استان اردبیل و بازدید از کارخانه سبلان پارچه این واحد تعطیل شده به مالک اصلی خود بازگشت، در ادامه افزود: بعد از بازگشایی کارخانه، کارفرما اقدام به بازگرداندن شماری از کارگران قدیمی و در عین حال حال جذب نیروی کار جدید کرد و به همین ترتیب روند تولیدات کارخانه هم خوب بود تا اینکه اخیرا شاهد بوجود آمدن مشکلاتی در کارخانه هستیم که نگرانی کارگران را برانگیخته است.

این کارگر با بیان اینکه در پیگیری مطالبات صنفی خود هفت تجمع صنفی برگزار کردیم و همزمان با چند مسئول استانی هم ملاقات کردیم، اضافه کرد: در نتیجه وعده مسئولان برای رسیدگی به مطالبات از روز شنبه هفته جاری به فعالیت شغلی خود در کارخانه به صورت جدی ادامه می‌دهیم.

او در ادامه با بیان اینکه این واحد تولیدی مشکل بدهی‌های معوقه‌ای به تامین اجتماعی و چند بانک دارد، گفت: از مسئولان استانی انتظار داریم با پا درمیانی به وضعیت مطالبات معوقه این کارخانه رسیدگی کنند.

او در بخش دیگری از اظهارت خود درباره وضعیت تولیدات این کارخانه تصریح کرد: از یکسال پیش که فعالیت کارخانه از سر گرفته شده تقریبا هر ماه مواد اولیه برای تولید داریم و کارگران مرتبا در خطوط تولید مشغول کارند.

طبق اظهارات این کارگر؛ در این واحد تولیدی که یک مجموعه تولید پوشاک زنجیره‌ای است، جدا از نخ و الیاف، سالانه فقط حدود ۵۰ میلیون تکه لباس، تولید می‌شود و خوشبختانه وضعیت سفارشات تولیدات کارخانه برای فروش خوب است.

به گفته این کارگر سبلان پارچه؛ آن‌ها در حال حاضر دو تا سه ماه حقوق معوقه طلبکارند و بیمه تامین اجتماعی آن‌ها نیز دچار مشکلاتی است.

این کارگر تاکید کرد: حل مشکلات این واحد تولیدی و کارگرانش نیازمند حمایت مسئولان استانی است.

*ادامه اعتراضات کارگران شهرداری خرمشهر بابرپایی تجمع مقابل بهارستان نشین خرمشهر

روز سه شنبه ۲۷ مهر، کارگران شهرداری خرمشهر درادامه اعتصاب واعتراضات دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت ماه ه ها حقوق وبیش از یکسال حق بیمه دست به تجمع مقابل بهارستان نشین این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

درهمین رابطه:

+دهمین روز اعتصاب بیش از ۲۰۰ کارگر شهرداری خرمشهر برای اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و۱۵ ماه حق بیمه

روز پنج شنبه ۱۵ مهر برای دهمین روز، کارگران شهرداری خرمشهربه اعتصابشان برای اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق و۱۵ ماه حق بیمه ادامه دادند واز جمع آوری زباله ها از سطح این شهرستان دراستان خوزستان ادامه دادند.

درهمین رابطه شهردارخرمشهر به خبرنگاررسانه ای گفت:با توجه به فرسودگی  ماشین‌آلات شهرداری خرمشهر و به دنبال آن به تعویق افتادن پنج ماه از حقوق کارگران خدمات شهری به مدت یک هفته تا ۱۰ روز جمع آوری زباله انجام نمی‌شد.

وی افزود: هم اینک یک دستگاه لودر و پنج دستگاه کمپرسی بنیاد علوی، کار جمع آوری پسماند و نخاله برداری را از سطح این شهر آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با کمبود نیروی خدمات شهری روبه رو هستیم، گفت: با رایزنی‌ انجام شده با کمک نیروهای شهرداری مینوشهر، سازمان منطقه آزاد اروند، بندر و دریانوردی، شهرک صنعتی و گمرک ماشین حمل زباله و چند نیرو در اختیار شهرداری قرار گرفت.

براساس گزارش رسانه ای شده،روز پنج شنبه ۱۵ مهر جمعی از اهالی خرمشهردر اعتراض به انباشت زباله در سطح این شهر مقابل ساختمان شهرداری تجمع کرده و کیسه‌های زباله را مقابل این ساختمان قرار دادند.

آنها به خبرنگار رسانه ای گفتند:بیشتر نقاط شهر خرمشهر مملو از زباله است و ضمن افزایش حشرات و حیوانات موذی بوی تعفن فضای شهر را فراگرفته است.

یکی از تجمع کنندگان گفت: نزدیک به یک هفته است که زباله‌ها در سطل‌های زباله تلمبار شده و هیچ کارگری برای جمع آوری زباله در این شهر دیده نمی‌شود.

++تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهرنسبت به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری

روز یکشنبه ۱۱ مهر، کارگران شهرداری خرمشهربرای بنمایش گذاشتن اعتراضشان به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت بموقعش در میدان مطهری این شهر دراستان خوزستان اجتماع کردند.

* کارگر شرکتی‌ آبفای اهواز در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها وسکوت مسئولان استان خوزستان ناچاریم برای شناساندن صدای اعتراضی خود به گوش مسئولان کشوری عازم تهران شویم

کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز از گسترش تبعیض و عدم دریافت چندین ماهه حقوق و اجرا نشدن صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

روزسه شنبه ۲۷ مهر،کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز به خبرنگاررسانه ای گفتند:عدم پرداخت چندین ماه دستمزد و عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در شرکت‌های پیمانکاری وابسته به آب و فاضلاب اهواز مشکلات خانوادگی و معیشتی زیادی برای کارگران به وجود آورده است.

به گفته یکی از کارگران آبفای اهواز، مطالبات حدود ۳۸۰ نفر از کارگران اپراتور شبکه آب و فاضلاب اهواز (روستایی و شهری) سه تا چهار ماه به تاخیر افتاده و به دلیل‌ عدم اجرای صحیح طرح طبقه‌بندی مشاغل میزان دریافتی ما کفاف مخارج زندگی مارا نمی‌دهد.

او گفت: بعد از ادغام آب و فاضلاب روستایی با شهری هنوز هیچکدام وضعیت مشخصی نداریم؛ بعضی از همکاران ما که سابقه زیادی در این آبفا دارند زیر نظر پیمانکار کار می‌کنند.

این کارگر آبفای اهواز گفت: به عنوان نمونه همکاران آبفای شهری ما در اهواز که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکار مشغول کارند، گزارش داده‌اند که سه ماه حقوق خود را دریافت نکرده‌اند. در عین حال طرح طبقه‌بندی مشاغل برای‌ آنها به درستی اجرا نشده و خواستار تبدیل وضعیت شغلی خود از هستند.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۹ که بحث ادغام آبفا شهری و روستایی مطرح شد مشکلات ما بیشتر شد، تا جایی که کارگران مرتبا دست به اعتراض صنفی می‌زنند. در عین حال در هر دوره از اعتراض وعده‌های زیادی برای پرداخت حقوق و بیمه از طرف مسئولان داده شد، ولی می‌توان گفت به هیچ‌کدام از آن‌ها عمل نشده است.

طبق اظهارات این کارگر؛ ادغام بدون مطالعه شرکت آب و فاضلاب اهواز برای جداسازی همکاران روستایی و شهری، مشکلات کارگران را چند برابر و چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی را مختل کرده و به یک بحران تبدیل شده است.

این کارگر همچنین تصریح کرد: توان مالی شرکت‌های پیمانکاری پاسخگوی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به شهروندان نیست در عین حال آنها در پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: در صورتی که آبفای اهواز به استقلال خود بازنگردد توان ساماندهی نیروهای شاغل در شرکت و حفظ سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را نخواهد داشت.

یکی دیگر از کارگران آبفای اهواز با انتقاد از ادامه روند موجود گفت: چرا امنیت شغلی و امید به آینده کارگران شرکتی آب و فاضلاب اهواز هر روز در معرض تهدید بیشتر قرار می‌گیرد. ما از تبعیض و بی‌عدالتی خسته شده‌ایم.

وی به عنوان یک کارگر شرکتی در رابطه با تبعیض گفت: من در مقایسه با یک همکار رسمی که هر دو به عنوان اپراتور در یک ایستگاهای آب و فاضلاب کار می‌کنیم، سابقه کاری‌مان تقریبا یکسان است اما من ۷ میلیون تومان حقوق می‌گیرم و ایشان که شرکتی نیستند ۱۲میلیون!

این کارگر همچنین از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل براساس الزامات قانونی انتقاد کرده و گفت: خواستار اجرای دقیق و عادلانه طرح طبقه‌بندی هستیم؛ طرحی که هم اکنون برای بسیاری از کارگران به درستی اجرا نشده است.

به گفته وی، شرکتی‌های آب و فاضلاب اهواز عموماً از نظر تخصص، مدرک دانشگاهی و سابقه کار با قراردادی‌ها و رسمی‌ها برابر هستند فقط این گروه، قربانی تبعیض شده‌اند و قرار نیست هیچ نهادی به دادشان برسد.

او در پایان با انتقاد از سکوت مسئولان استانی در برابر اعتراض مکرر کارگران آبفای اهواز گفت: در صورت ادامه بی‌توجهی‌ها ما کارگران آبفای اهواز ناچاریم برای شناساندن صدای اعتراضی خود به گوش مسئولان کشوری عازم تهران شویم.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران آب و فاضلاب اهواز نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب خوزستان

روزدوشنبه ۲۶ مهر، کارگران آب و فاضلاب اهوازبرای اعتراض به نداشتن امنیت شغلی بدنبال ادغام این شرکت با شرکت آب و فاضلاب خوزستان وعدم پرداخت ۴ ماه حقوق دست به تجمع مقابل ساختمان آبفا خوزستان درکلانشهراهواززدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفتند:ادغام بدون مطالعه شرکت آبفا اهواز و انحلال آن، چرخه خدمت‌رسانی به شهروندان اهوازی را مختل کرده و به یک بحران شدید تبدیل خواهد شد.

آنها افزودند: در نیمه دوم سال ۹۹ با واگذاری آبفا روستایی به آبفا خوزستان تعداد قابل ملاحظه‌ای از کارکنان آبفا روستایی خوزستان به اهواز منتقل شدند و بار مالی پرداخت حقوق این کارگران توان ادامه فعالیت را به مرور زمان از آبفا سلب کرد.

این کارگران تصریح کردند: توان مالی این شرکت پاسخگوی تامین اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای خدمت‌رسانی به شهروندان نیست و کیفیت آب شرب شهر را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

آنهاادامه دادند: در صورتی که آبفا اهواز به استقلال خود بازنگردد توان ساماندهی نیروهای شاغل در شرکت و حفظ سطح خدمات‌رسانی به شهروندان را نخواهد داشت.

یکی از کارگران با اشاره به ۴ ماه حقوق معوقه شان،افزود: کارگران خواستار مستقل شدن دوباره آبفا اهواز هستند تا بیش از وقوع مشکلات بیشتر به وضع قبلی خود بازگردد.

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روزسه شنبه ۲۷ مهر، کارگران فصلی کشت وصنعت نیشکرهفت منجمله کارگران غیرنیشکری با برپایی تجمع وراهپیمایی درمجتمع به اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی ادامه دادند وخواهان بازگشت بکارشدند.

*جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف:

ادعاهای دروغ درباره حل مشکلات کارگران هفت تپه

برخلاف ادعاهای مقامات مختلف و اعلام اینکه همه چیز در هفت تپه حل شده متاسفانه موارد مهمی از مطالبات کارگران هفت تپه پاسخ داده نشده است. 

اولا پرونده خانم زیلابی وکیل کارگران هفت تپه مختومه نشده و دوما تکلیف مالکیت شرکت معین نشده است و فقط مدیریت شرکت به صورت پیمانکاری به شرکت “طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی” (معروف به هفت طرح) واگذار شده است. سوما هنوز دو همکار اخراجی ما یعنی اسماعیل بخشی و سالار بیژن پور به کار بازنگشته اند. چهارما یکی از مهم ترین مطالبات ما یعنی تعیین تکلیف کارگران فصلی هم کماکان باقی است. 

بخش عمده ای از کارگران فصلی هفت تپه بلاتکلیف هستند. مقامات دولتی و مجلس دایما میگویند که مشکل هفت تپه برطرف شد و پرونده بسته شد تا صدای اعتراض کارگران شنیده نشود. در واقع چند صد نفر از همکاران فصلی ما در بخش های مختلف مثل تجهیزات، کارخانه، حراست، دفع آفات و غیرنیشکری کماکان بلاتکلیف هستند. با اینکه در اعتصابات چند سال گذشته همیشه حضور داشتند.

آقای ناصری مدیر عامل طرح توسعه نیشکر و صنایع جانبی که اکنون شرکت هفت تپه (از طرف مالک که ایدرو است) به صورت پیمانی به انها واگذار شده اعلام کرده مشکلات هفت تپه حل شده است. آقای فتحی مکوندی مدیر جدید شرکت هفت تپه که از سوی آقای ناصری تعیین شده هیچ اقدام عملی برای رفع مشکلات همکاران فصلی برنداشته و عملا این چند صد نفر بلاتکلیف هستند. نمایندگان مجلس و افراد و مقامات مختلفی از حل مشکلات کارگران هفت تپه میگویند اما این موضوع صحت ندارد.

امروز هم جمعی از همکاران فصلی و به خصوص همکاران غیرنیشکری، در شرکت تجمع اعتراضی کردند و متاسفانه مدیریت شکرت یعنی آقای فتحی مکوندی هیچ اقدامی برای حل مشکل این همکاران انجام نداده است. این همکاران اعلام کرده اند تا زمانی که مشکلشان برطرف نشود دست از اعتراض قانونی و برحق خود برنخواهند داشت.

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف-سه شنبه – ۲۷ مهر ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی کارگران سد شفارود رضوانشهرنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان برای چندمین بار

روزسه شنبه ۲۷ مهربرای چندمین بار، ی کارگران سد شفارود رضوانشهردراستان گیلان برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع درمحوطه کارگاه این سدزدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،قرار بود۳ ماه  از۷ ماه حقوق معوقه این کارگران تا ۱۷ شهریور پرداخت شود که محقق نشد ، رییس کارگاه هم قول داده بود تا مهرماه حقوق اردیبهشت را تسویه کند که این قول هم عملی نشد.

قابل یادآوری است که ساخت این سد یک ماه است که تعطیل شده و بیش از ۷۰۰ کارگر بیکار شده اند وشرکت پیمانکاری ژیان درسال جاری فقط حقوق ماه فروردین کارگران را به حسابشان واریز کرد و کارگران حقوق بقیه ماه‌ها را طلبکارند.

*سعید رضایی و احسان رضایی آزاد شدند

سعید و احسان رضایی که امروز صبح در منزل‌شان توسط مأمورین وزارت اطلاعات دستگیر شده بودند پس از چند ساعت بازجویی آزاد شدند.

این دو‌ برادر از زمان بازداشت تا ساعت ۳ بعدازظهر مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از آن با اعلام اینکه دوباره برای بازجویی احضار خواهند شد از بازداشتگاه اطلاعات رشت آزاد شدند.

لازم به ذکر است که گوشی‌های موبایل و لوازم شخصی آنها که در هنگام بازداشت توسط مأمورین ضبط شده بود هنوز در اختیار نیروهای امنیتی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران آزادی سعید و احسان را به آنها و خانواده‌شان تبریک می‌گوید و خواهان پایان دادن به پرونده سازی علیه فعالین کارگری و مدنی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰

درهمین رابطه:بازداشت سعید رضایی و احسان رضایی توسط نیروهای امنیتی رشت 

امروز سه‌شنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۸:۳۰ صبح مأمورین امنیتی به منزل سعید و احسان رضایی در شهرستان رشت هجوم برده و آنها را بازداشت و با خود به مکان نامعلومی برده‌اند.

بنابر اخبار رسیده، همزمان مأمورین به منزل پدری سعید و احسان در شهرستان رودسر رفته و قصد بازداشت خانم مرضیه دورود مادر سعید و احسان‌ را داشته‌اند که با مقاومت وی و همسرش روبرو شده و موفق به دستگیری او نشدند. مأمورین امنیتی به مادر سعید و احسان اعلام کرده‌اند که در ساعات آینده با حکم قضایی مجدداً برای دستگیری او اقدام خواهند کرد.

سعید رضایی از فعالین کارگری است که پیشتر و در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شده بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران بازداشت سعید رضایی و احسان رضایی و اقدام به دستگیری مرضیه دورود مادر ایشان را قویاً محکوم می‌نماید و خواهان آزادی فوری آنهاست.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰

*تجمع اعتراضی اهالی شهرک بسیجیان سرآبتاوه نسبت به نداشتن راه ارتباطی مقابل فرمانداری شهرستان بویراحمد

روزیکشنبه ۲۵ مهر، اهالی شهرک بسیجیان سرآبتاوه برای اعتراض به نداشتن راه ارتباطی مقابل فرمانداری شهرستان بویراحمد اجتماع کردند.

سرآبتاوه در ۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است، یکی از محله های این منطقه شهرک بسیجیان نام دارد که قریب به ۳۰۰ خانوار در این محله زندگی می کنند و اکنون با مشکل راه دسترسی مواجه هستند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفت: فرعی های این منطقه همه آسفالت شده است اما متاسفانه یک خیابان که در حریم روستای تلخسرو نیز هست هنوز آسفالت نشده و ما مجبور هستیم از همین خیابان عبور کنیم.

وی افزود: در خیابان فنی و حرفه ای یک پل وجود داردکه اگر این پل ساخته شود ما دیگر مشکلی برای عبور و مرور نداریم و می توانیم از آن عبور کنیم.

*تجمع اعتراضی مرغداران کشور نسبت به افزایش هزینه‌های تولید و قیمت جوجه یک روزه

روزسه شنبه ۲۷ مهر،جمعی از مرغداران کشور نسبت به افزایش هزینه‌های تولید و قیمت جوجه یک روزه وپایین نگه داشتن قیمت مرغ زنده به صورت دستوری مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

درهمین رابطه دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی کشوربه خبرنگاررسانه ای گفت : حدود ۱۰۰ نفر از تولیدکنندگان مرغ گوشتی از سراسر کشور امروز در مقابل وزارت جهاد کشاورزی تجمع کردند.

وی با اشاره به اینکه مرغداران به دستوری بودن قیمت مرغ زنده، افزایش مولفه‌های تولید و افزایش قیمت جوجه یکروزه اعتراض دارند، گفت:قیمت مرغ زنده دستوری پایین نگه داشته شده در صورتی که قیمت تمام مولفه های تولید بالا رفته است.

وی اضافه کرد: قرار است معاون امور تولیدات دامی این وزارتخانه با تولیدکنندگان دیدار داشته باشد و اگر این امر محقق نشود،  مرغداران به دیدار وزیر خواهند رفت.

*تجمع دوباره بدهکاران مهریه مقابل مجلس

روزسه شنبه ۲۷ مهر دوباره، بدهکاران مهریه با تجمع مقابل مجلس خواستارآن  شدند که تعداد پرداخت سکه های مهریه که منجر به حبس می شود، کاهش یابد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate