اعلامیه مشترک حزب کمونیست ایران سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر) مردم ایران با تمام قوا از زنان شجاع آزادپوش و جوانان دلیرشان حمایت می کنند!

اعلامیه مشترک

حزب کمونیست ایران

سازمان کارگران انقلابی ایران (راه کارگر)

 

مردم ایران با تمام قوا از زنان شجاع آزادپوش و جوانان دلیرشان حمایت می کنند!

 

خبر صدور حکم اعدام برای توماج صالحی،  پسر شجاع ایران و رَپر مردمی، موجی از خشم و نفرت در ایران و جهان برانگیخته است. این خبر دهشتناک پس از خبر “ترور بیولوژیکی” ترانه علیدوستی و مصطفی آل احمد، سینماگران صاحب نام، توسط بازجویان رژیم اسلامی در زندان، دومین شوک بزرگ به جامعه شجاع هنری ایران و به مردم هوشیار کشور وارد کرد. موج همبستگی هنرمندان مردمی با این هنرمندان نامدار و موج اعتراضات مردمی که در شبکه های اجتماعی انعکاس یافته است و بروز واکنش از سوی مردم در محلات مختلف، مرکز رسانه قوه قضائیه را بر آن داشت تا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کند :« این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد».

این اقدامات جنایتکارانه دستگاه سرکوب رژیم اسلامی هم زمان با موج گسترده سرکوب زنان آزادپوش زیر عنوان “طرح سراسری نور” صورت می گیرد که با مشارکت نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، شورای امنیت کشور، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ستاد حجاب و عفاف، حجاب بانان، لباس شخصی ها و شخص وزیر کشور با دستور مستقیم علی خامنه ای، رهبر رژیم صورت می گیرد و بیان روشن گسترش جنگ حاکمیت با مردم است. در بستر این جنگ همه جانبه با مردم در کوچه و خیابان، شاهد موج فشارهای فاشیستی و دستگیری ها از خانواده های دادخواه، فعالان صنفی معلمان، احضارها و بازداشت ها از میان فعالان مدنی، دانشجویی و مدافعان حقوق زنان و ملیت ها ، صدور و اجرای احکام اعدام برای زندانیان اسیر نیز هستیم.

نگاهی به مجموعه اقدامات سرکوبگرانه حاکمیت اسلامی در برابر مردم این نکته اساسی را بیش از پیش روشن می سازد که تشدید سرکوب در جمهوری اسلامی تصمیم کلان سران نظام اسلامی برای مقابله با مردم  در ایرانی است که یک خیزش انقلابی پردامنه و پرشور را تجربه می کند. خیزش انقلابی ژینا نه تنها یک انقلاب فرهنگی را در کشور جاری کرده، بلکه با گسترش جنبش آزادپوشان و همگرائی آن با جنبش مطالباتی برای نان و برابری پایه های حاکمیت فاشیسم مذهبی و نظام سرمایه را نیز لرزانده است. بر این پایه است که حاکمان اسلامی به این نتیجه رسیده اند که  اگر در برابر این خیزش انقلابی گامی به عقب بردارند، بساط قرون وسطائی شان به دست توانای مردم برچیده خواهد شد. آنها نیک دریافته اند که جنبش آزادپوشان جنبشی است براندازانه که تقابل کامل با حکومت اسلامی را به پیش می برد. اکنون آزادپوشی در اعماق جامعه رسوخ کرده است. زنان به بزرگترین نیروی براندازی حاکمیت اسلامی تبدیل شده اند. جنگ بیرحمانه حاکمیت با زنان به ویژه زنان آزادپوش در کنار پیش برندگان جنبش روبه رشد پیکار برای نان و  آزادی و همه مدافعان نامدار این جنبش انقلابی، بر این بستر قابل فهم تر می شود. بی جهت نیست که حاکمیت فاشیسم مذهبی با کوبیدن بر جنگ محدود با اسرائیل و بزرگ کردن درگیری های رژیم آپارتاید اسلامی با رژیم آپارتاید اسرائیل ، تلاش می کند از یک سو نیروهای پایه خود را متحد سازد و از دیگرسو جنبش انقلابی مردم ایران را به نیروهای خارجی نسبت دهد.

ما به عنوان نیروهای مدافع آزادی های بی قید و شرط سیاسی و دمکراسی فراگیر و از پائین و مخالف سرسخت مجازات غیرانسانی اعدام، صدور هر نوع حکم اعدام، از جمله برای فعالان مدنی وهنرمندان برجسته ومردمی مانند توماج صالحی و ترور بیولوژیکی ترانه علیدوستی و مصطفی آل احمد را به شدت محکوم می کنیم. ما برآنیم که گسترش موج اعتراضات علیه این اقدامات ضدانسانی و فاشیستی و گسترش مقاومت زنان آزادپوش و حمایت گسترده تر مردم از آنها، ماشین سرکوب جمهوری اسلامی را روز به روز زمین گیر تر خواهد کرد. ما از همه نیروها، تشکل ها و جریان های چپ، دمکراتیک و مدافع حقوق بشر تقاضا داریم با تمام امکانات خود افکار عمومی مردم جهان را که این روزها بیش از پیش بر جنایات ارتش اسرائیل در غزه متمرکز شده است را نسبت به جنایات رژیم اسلامی نیز آگاه گردانند و پیوند ذاتی این دو رژیم آپارتاید را برجسته تر سازند تا به دام این یا آن نغلتند.

 

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

پیروز باد انقلاب مردم ایران

زنده باد آزادی، دمکراسی و سوسیالیسم

 

سازمان کارگران انقلابی ایران(راه کارگر)

حزب کمونیست ایران

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با  ۲۵ آوريل ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate