احکام هدفمند

روز پانصد و هفتاد و هشت جنبش مردم ایران…

روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، دادگاه انقلاب اصفهان، این خواننده معترض را به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام محکوم کرده است…

سیستم فاشیستی دینی حاکم در ایران کارش را میکند ولی حالا مثل دهه خونین ۱۳۶۰ نیست که فقط بکشد حالا از کشتن هدف دارد و میخواهد تاثیر تیغ سرکوب را عمری بیشتر بدهد . امروز حکم اعدام صالح ، دیروز بیماری ناشناخته برای ترانه علیدوستی ، قبلش قتلهای هدفمند مثل داریوش مهرجویی ، کیومرث پوراحمد … و جامعه ای که هنوز سنگینی سرکوبهای خونین روی سرش است…

وقتی تمام مسئولییت را افراد محدودی به دوش بکشند و اکثریت خاموش و ناظر باز هم خاموش ناظر بماند نتیجه همین میشود . این داستان از دیروز بود و هنوز ادامه دارد . سال ۱۳۶۰ هم اکثریت دنبال حفظ تعادل فردی بود و فکر نمیکرد از این همه بی تفاوتی دلار روزی از مرز ۷۰ هزار بگذرد و اقتصاد رسما زیر همین سکوت خاک شود .

روش اعتراض سال ۱۳۶۰ فرض کن اصلا غلط بود حالا سال ۲۰۲۴ است و هیچکدام خواهان مبارزه مسلحانه هم نیستند ولی تیغ سرکوب همان است که بود . انگار بدتر هم شده باشد .

قبلا کشتار کور بود فقط برای ماندن ، حالا هدف دارند برای بیشتر ماندن …

روشنفکر تحصیلکرده اش در خارج ایران نمیخواهد تعادلش حتی به اندازه یک کلمه مثبت به هم بخورد از بقیه نمیشود بیشتر انتظار داشت .

صدور حکوم اعدام برای توماج ، بیماری ناشناخته برای ترانه ، ترورهای هدفمند ، شوراندن زنان محجبه علیه زنان مخالف حجاب …

این روزها بیشتر در فکرم چرا جامعه ایران اینطور شد و تا کی اینطور فقیر و ذلیل میماند ؟

۲۵.۰۴.۲۰۲۴

اسماعیل هوشیار

 تاریخ انتشار :۲۵.۰۴.۲۰۲۴

hoshyaresmaeil2017@hotmail

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate