تجمع بزرگ پرستاران کادر درمان بوشهر، کهنوج و شیراز  و یک خبر دیگر

تجمع بزرگ پرستاران کادر درمان بوشهر، کهنوج و شیراز  و یک خبر دیگر

امروز بیستم اسفند پرستاران و کادر درمانی در بوشهر در اعتراض به سطح نازل حقوقها و وضع بد معیشتی، فشار سنگین کاری و اضافه کاری های اجباری منطقه مقابل دفتر امام جمعه این شهر را به صحنه اعتراض خود تبدیل کردند. پرستاران با شعارها خود خواستار استعفای مسئولین شده و فریاد میزدند: “اضافه کاری اجباری نمیخوایم، نمیایم”.

در راستای همین موضوعات پرستاران بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج دسته جمعی استعفای خود را اعلام کردند.

اعتراضات پرستاران گسترش پیدا کرده است. روز گذشته  ۱۹ اسفند پرستاران و کادر درمانی تمام بیمارستانهای شیراز دست به تجمع و اعتراض زدند. این حرکت توجه بسیاری را در سطح شهر و منطقه به خود جلب کرده است. تجمع قبلی آنها در چهاردهم اسفند ماه برپا شد. قبل از آن هم شاهد تجمعات سراسری پرستاران بودیم.

یک خبر اعتراضی دیگر در این روز تجمع کارگران کاشی تبریز بود. کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و مزایای شغلی شان است.

 آخر سال است و یک موضوع اعتراضات کارگران در مناطق مختلف کشور تعویق پرداخت دستمزدها وحق بیمه و عیدی آخر سال آنهاست. این موضوع به اعتراضات گسترده ای در شهرهای مختلف دامن زده و بر روی فضای شهرها تاثیر گذاشته است. این درحالیست که به گفته رئیس کمیته مزد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران نرخ سبد معیشت برای تهران، با توجه به قیمتهای بهمن ماه و برای یک خانوار ۴ نفره ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان محاسبه شده است. موضوع تعیین حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار خود یک موضوع اعتراض هر ساله کارگران است. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت اعلام کرده است که اگر نرخ تورم ۴۵ درصد افزایش داشته است و خط فقر بالای سی میلیون است، حقوق هیچ حداقل بگیری نباید کمتر از این رقم باشد. و امروز اعلام نرخ سبد معیشت از سوی شورای عالی کار جمهوری اسلامی بر زمزمه های اعتراض در میان کارگران و اعتراض به دستمزدهای چند بار زیر خط فقر شدت داده است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اسفند ۱۴۰۲،  ۱۰ مارس ۲۰۲۴

تجمعات بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر و بازنشستگان فولاد در اصفهان

گرامیداشت روز جهانی زن در تجمعات بازنشستگان کرمانشاه و شوش و هفت تپه و کرخه

امروز ۲۰ اسفند همانند یکشنبه های گذشته، بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، کرمانشاه و نیز در اراک تجمع کرده و پیگیر مطالباتشان شدند.

بنا بر گزارشات مسئولان دولتی در اقدامی عجیب و ناباورانه ، تصمیم به تهاتر بدهیهای دولت به سازمان تأمین اجتماعی با واگذاری باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس گرفته اند. در تجمعات این روز بازنشستگان با شعارهای اعتراضی خود اعتراض شدید خود را به این زد و بندها و دزدی آشکار اعلام داشتند و به سیستم فاسد و چپاول حاکم اعتراض کردند.

یک حرکت مهم بازنشستگان در این روز، بزرگداشت روز جهانی زن توسط بازنشستگان کرمانشاه و شوش و هفت تپه و کرخه بود. بازنشستگان تامین اجتماعی در این شهرها در سخنرانی های خود هشت مارس روز جهانی زن را به همه زنان شادباش گفتند و تجمع کنندگان با کف زدن با سخنرانان همراهی کردند.  در کرمانشاه یکی از بازنشستگان ضمن اعلام گرامیداشت این روز با تاکید بر  لغو ستم و تبعیض جنسیتی علیه زنان و رهایی زن گفت : “جا دارد که علیه همه قوانین موجود علیه زنان معترض باشیم”.  و صحبت های او با کف زدن جمعیت همراه شد.

در شوش بازنشستگان از شهرهای کرخه، هفت تپه و شوش با هم گرد آمده بودند. در این تجمع یکی از آنها خواستهای فوری بازنشستگان را که در پانزده بند بود قرائت کرد و سخنان او  با کف زدن جمعیت همراهی شد. بازنشستگان شعار میدادند:”لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد”، “درمان رایگان، حق مسلم ماست”، “گرانی تورم بلای جان مردم”، “کشور شده صد پاره، بخور بخور تو کاره” ، “ننگ ما ننگ ما مخبر الدنگ ما”، “ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما”، “دولت ورشکسته دشمن بازنشسته”، “تامینو غارت کردند، ما را بیچاره کردند”، “کشور پر درآمد چه بر سر تو آمد”، “حقوق بازنشسته فقط واسه یک هفته”، “مجلس سرسپرده گرونی را آورده”، “پرسپولیس را رها کن، فکری به حال ما کن”، و “مشکل ما حل نشه یکشنبه ها می آییم”.

در کرمانشاه بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری با  هم تجمع داشتند و یکی از بازنشستگان با گفتن اینکه اگر صندوق بازنشستگی خالیست و توان پرداخت حقوق بازنشسته و هزینه درمان رایگان را ندارد، چگونه میتواند پرسپولیس را خریداری کند.

در این روز همچنین کارگران بازنشسته فولاد در اصفهان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع زدند. این بازنشستگان شعار میدادند:”بازنشسته به پا خیز علیه ظلم و تبعیض”، و ” حاصل کار دولت، غارت جیب ملت”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اسفند ۱۴۰۲،  ۱۰ مارس ۲۰۲۴

اخبار نفت:شماره ۹۴

تجمع اعتراضی کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری

اعتراضات کارگران رسمی نفت علیه تعرضات معیشتی حکومتی همچنان ادامه دارد. امروز بیستم اسفند ماه کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری بار دیگر دست به تجمع زدند. قبل از آن هم این کارگران در هجده اسفند در شرکت فلات قاره در لاوان تجمع کردند و به وضعیت دستمزد و مزایا و شرایط کار خود اعتراض خود را بیان نمودند.

مطالبات کارگران رسمی نفت سراسری است و عبارتند از: برکناری مدیران نالایق و بی‌کفایت، اصلاح کف‌حقوق، حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، اجرای کامل ماده۱۰ و پرداخت معوقات آن، عدم تفکیک مشاغل در مناطق عملیاتی و عدم دست‌درازی به صندوق بازنشستگی نفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ اسفند  ۱۴۰۲،  ۱۰ مارس ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate