تجمع باشکوه در همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه

تجمع باشکوه مردمی در مقابل وزارت دادگستری در همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه

خلع ید یک کلام، خواسته ما والسلام

ساعت دو بعد از ظهر امروز سوم دی ماه، جمعیت کثیری از کارگران، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان و مردم معترض در همبستگی با کارگران نیشکر هفت تپه و پاسخ به فراخوان آنان و نماینده محبوب کارگری اسماعیل بخشی مقابل وزارت دادگستری در تهران تجمع کردند. در این روز تجمع کنندگان همصدا با هفت تپه و با فریاد شعار خلع ید یک کلام، خواسته ما والسلام، صحنه درخشانی از همبستگی را به نمایش گذاشتند. در حرکت اعتراضی این روز هنگامیکه بازنشستگان شعار نان، کار، آزادی، اداره شورایی را سر دادند، بسیجیها با شعار الله اکبر تلاش کردند جلوی طنین رسای شعار تجمع کنندگان را بگیرند، اما فریاد شعارهای مردم در فضای خیابانهای اطراف دادگستری طنین انداخته بود. در این تجمع دانشجویان شرکت کننده با شعار رسای دانشجو، کارگر، اتحاد اتحاد همبستگی و اتحاد خود را اعلام کردند. بدین ترتیب امروز سوم دیماه شاهد یکی دیگر از زیباترین لحظات اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه و همبستگی مردمی بودیم.

همانطور که قبلا گزارش کرده بودیم بدنبال مبارزات جانانه کارگران نیشکر هفت تپه امروز سوم دیماه “هیات داوری” در مورد تعیین تکلیف آینده اقتصادی این شرکت تشکیل جلسه داد. فراخوان به تجمع این روز از سوی کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی داده شده بود. همزمان از سوی اسماعیل بخشی طوفانی تویتری با هشتگ #خلع_ید_یک_کلام_والسلام به راه افتاد که با شرکت وسیع کاربران به موضوع داغی تبدیل شد. از سوی دیگرهمانطور که در اطلاعیه قبلی گزارش کردیم ٣٧ گروه و تشکل از میان کارگران، بازنشستگان، فارغ التحصیلان بیکار، ورزشکاران و جوانان و بیکاران محلات و نیز گروه اتحاد بازنشستگان از فراخوان کارگران نیشکر هفت تپه و اسماعیل بخشی طی بیانیه ای ابراز حمایت و پشتیبانی کردند و دیگر بخشهای جامعه را به پیوستن به این حرکت فرا خواندند.

این چنین است که نیشکر هفت تپه در ادامه جدالی جانانه علیه بساط دزدی و چپاول بخش خصوصی و سرکوبگریهای حکومت مبتکر شکل دادن به یک همبستگی مبارزاتی شد. امروز هفت تپه به صدای اعتراض همه مردم علیه فقر، تبعیض، نابرابری و چپاولگری ها و دزدی ها تبدیل شده و در قلب مردم جا دارد. از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد. هفت تپه باید پیروز شود و مبارزات پرشور کارگران هفت تپه و حمایت و همبستگی ما در سراسر کشور ضامن این پیروزی است.

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣ دی۱۳۹۹، ٢٣ دسامبر ۲۰۲۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate