از مرکز امپریالیستی سولیداریتی سنتر

از مرکز امپریالیستی سولیداریتی سنتر:

 «بدنه سپاه و نیروهای امنیتی با تشکلات ضدامپریالیست و جریانت چپ هماهنگ»([i]) هستند!

این فهرست گذاری، کارزار تبلیغاتی کارگزار تشکیلات امپریالیستی سولیداریتی سنتر است.

این تبلیغات دستکار عامل اتحادیه زرد و «کنگره‌ی کار کانادا» (CLC) و رانده شده از میان فعالین جنبش کارگری است. این یک کینه و انتقام گیری است. مهدی کوهستانی، ‌استخدام  مرکز «ند» – سولیداریتی سنتر آمریکا و سی ال سی – با این گزاره، وظیفه دارد تا در این آشفته بازار ترمیم سیستم سرکوب در قوه‌ی ‌اجرایی سرمایه داری در ایران، بار دیگر به انجام وظیفه بپردازد.

سالیداریتی سنتر

در نوشتارهای پیشین، یادآور شده بودیم که سالیدارتی سنتر (همبستگی بین‌المللی کارگران) مرکزی برای از هم گسیختن همبستگی بین‌المللی کارگران است. این مرکز،‌ یکی از چهار ارگان اصلی همکار با  “ند” یا «یارانه‌ی ملی برای دموکراسی (NED) است([ii]). که همسوی شاخه های بین المللی احزاب دموکرات و جمهوریخواه و اتاق تجارت ایالات متحده آمریکا  بوده و ٩٠ درصد بودجه خود را از” ند” دریافت می‌کند. «ند» سیاست خارجی‌ حکومت آمریکا را زیر پوشش (ان جی اُ) به پیش می‌برد و مدعی گسترش «دموکراسی» در کشورهای پیرامونی است. اما در واقع مبلغ نئولیبرالیسم یا اقتصاد بازار آزاد تجارت و استثمار و کنترل بوده و حاکمیت فرمانروایان سرمایه در جهان را پشتیبانی می‌کند. این  ارگان سرمایه‌داری، برای هر کشوری حلقه‌ای از گماشته‌گان و فریب خوردگانی را دارد، که به «صندوق های کارگری» پول می رساند، کارگران زندانی را وعده پوشش حقوقی و وکالت می دهد، به خانواده‌های کارگران دستگیر شده، پیشنهاد کمک مالی می کند- عملی که مهدی کوهستانی در کانادا از اتحادیه‌های زرد دولتی تلاش کرده و می‌کند که به کمک عناصری در داخل و خارج ایران در راستای این ماموریت ها به پیش ببرد. سالیداریتی سنتر با استفاده از پولهای دریافتی از جانب (ند) تلاش می‌کند که با نفوذ ایدئولوژیک در تشکلهای کارگری موجود در گستره ی جهانی، در جنبش های ضد کاپیتالیستی، ضد نئولیبرالیسم، ضد گلوبالیزاسیون و کارزارهای رادیکال بین المللی کارگری، سیاست‌های سازمان سیا و دولت آمریکا را به اجرا در آورد. این مرکز، یک نهاد ضد کمونیستی و ضد کارگری است و بازوى وزارت اطلاعات اَمریکا (سیا) براى پیشبرد سیاست‌هاى امپریالیستى به شمار می‌آید.

مهدی کوهستانی نٰژاد، مامور است و معذور! وی در دهه ۱۳۸۰وظیفه داشت و هنوز نیز تا فعالین جنبش کارگری را با پولهای کلان، آلوده و پرونده دار سازد. وی از جمله، با پرداختی از سوی «بلال اردنی» (با بلال حبشی اشتباه نشود)! که  برای فعالین جنبش کارگری در ایران به خوبی آشناست، در آن سالها سه،‌ چهار عنصر سست عنصر را آلوده ساخت که یا مستقیمن وابسته به نهادهای حکومتی شدند و آب از سرشان گذشت و یا در خفا با وی در خویشی،‌ در ‌دسیسه ماندند. وظیفه آن بود تا بیش و پیش از همه، سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه و هفت تپه را آلوده سازند. وی تلاش ورزید تا با کمک  عناصر شناخته شده و رانده‌ شده‌ای که در خدمت وزارت اطلاعات همکاری می‌کردند، همراستا، سندیکای مستقل شرکت واحد را در پروژه‌ی حکومتی، منحل سازند که با هشیاری کارگران پیشرو پاسخی کوبنده گرفتند.

 در همین تبلیغات انتخاباتی چندش آور سال ۱۴۰۰،  چندش‌آورانه می‌کوشد، تا از موضع سندیکای مستقل کارگران شرکت واحد نسبت به انتخابات، به عنوان سندیکایی در گذشته  یعنی سال ۱۳۸۸ نام ببرد و نه از موضع رادیکال این نهاد مستقل در سالهای بعد تا به امروز، ‌زیرا که از نظر رژیم و همراهان مهدی کوهستانی نژاد در «سولیدرایتی سنتر»،  نهادهای رادیکال کارگری و مستقل و ناوابسته به دولت و سرمایه‌داری جهانی،‌ مایه‌ی درد سر بوده و نباید رسمیت بیابند! از همین روی، وی‌ استخدام شده تا در «میان دعوا نرخ تعیین کند» و بنویسد:

 «پس اگر در سال ۱۳۸۸ سندیکای کارگران شرکت واحد اطلاعیه ای صادر کرد که در یک کلیت مورد قبول جنبش کارگری علنی و مستقل بود». سخنگوی نهادهای زرد ضد کارگری،‌ مدتی است که سایت مذهبی «کلمه»، را که  همانند خود وی از یک نهاد ضد کمونیستی-ضدکارگری در آمریکا اسپانسور می‌شود، تریبون ساخته تا به کمونیسم و سوسیالیسم انقلابی، گستاخانه به سم پراکنی امپریالیستی-مکتبی بپردازد و کمونیستها را کسانی بنامد که در کنار «کمونیستهای چینی و روسی»‌ ایستاده‌اند. ([iii])

‌آقای کوهستانی، ‌مامور است تا با فهرست‌‌بندی «نیروهای ضدامپریالیست و چپ با اصولگرایان و احمدی‌نژادها و اطلاعاتی‌ها»، کمونیست‌ها، سازمان‌ها و حزب‌های متحد در شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست،‌ سازمان‌ها و ارگا‌نهای سوسیالیستی،‌ فعالین مستقل جنبش کارگری و رادیکال ووو را که نام و شناسنامه خود را دارند، را همدست و هم قامت احمدی نژاد بنامد. سخنگو و نماینده ارگانهای ضدکارگری سرمایه، به خوبی می داند که پرو- روسی‌های طیف توده‌ای-اکثریتی حتا جایی در چپ پوپولیستی ندارند،‌ و از پرو-چینی‌ها نیز‌ دیگر نشانی نیست. او همه‌ی نیروهای ضد کاپیتالیستی و رادیکال و سوسیالیست و کمونیست را یک کاسه می‌کند تا در تریبونهای جهانی مانند صدای آمریکا و ایران انترناسیونال و بی بی سی فارسی و سایت کلمه مذهبیون وهابی ظاهر شود و به نام  نماینده و فعال جنبش کارگری نشانیده قالب شود تا به  انجام وظیفه بپردازد.

مهدی کوهستانی، ‌وفادار به ماموریت و جایگاه خود در تشکل‌های کاپیتالیستی و زرد، ‌نامی از کاپیتالیسم و نیروهای ضد سرمایه‌داری نمی‌برد. او با همان فرهنگ و زبان سرمایه‌داری، از مفهوم کلی و بی معنا و بی مرز و بی کرانه‌ی «چپ و امپریالیسم» نام می‌برد تا ماهیت ضد انسانی  برده‌داری سرمایه‌ و کاپیتالیسم مدرن  را بپوشاند و کمونیستها و سوسیالیستهای انقلابی را  زیر نام «چپ‌ها» و احمدی نژادی به خشونت کلامی بیالاید. او ما در اتحادیه‌‌ی زرد سرمایه زیر پوشش اتحادیه سراسری کانادا درس آموز شده و موریت دارد و جزوه‌ای به دست، تا تبلیغات ضد کمونیستی و ضد کارگری سرمایه را واگویه کند.

کارگر آگاه،‌ رضا شهابی در سال ۱۳۹۳ برای خنثی سازی نقش «سولیدرایتی سنتر» به عاملیت مهدی کوهستانی، در زندان پس از بازگردانده شدن از تخت شکنجه به سلول، توانست این پیام حیاتی را به طبقه کارگر برساند: «پول‌های کثیف، حربه‌ی قدیمی است که نظام های امپریالیستی  و ضد کارگری برای تضعیف و وابسته کردن  و در یک کلام  ریشه کن کردن مقاومت  طبقه  کارگر به کار می‌بندند … پول هایی  به اسم حمایت از سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری و یا خانواده‌های کارگران از سوی ارگان‌هایی با پوشش دموکراتیک و دموکراسی خواهی، اما در واقع ضد کارگری، وارد چرخه‌ی مالی کارگران و نهاد های مدافع  آنان می شوند.

 

 

رفقا  و کارگران عزیز!

هوشیار باشیم  که در دام حربه‌های  کثیفی از این دست  که در کمین ما نشسته است نیفتیم. این وسط  اگر با هم بمانیم  پیروز خواهیم شد. ما همیشه به استقلال مالی باور داشته و داریم .  با همبستگی  و کمک های ناچیز کارگران و مدافعان کارگری میشود نیازهای حداقلی  خود را بر طرف کرد . باید چهره های مخرب و ضد کارگری را افشا کرد و اجازه ندهیم افراد سست عنصر باور و اعتماد طبقاتی کارگران را سخره بگیرند.

آنان که شرافت کارگری را مستمسکِ ‌منافع خود قرار داده اند باید بدانند که شرافت کارگری، ‌یعنی اعتماد، با هم بودن  و برای همدیگر بودن،  شرافت کارگری، یعنی داشتن حس برابری خواهی  برای یک زندگی شاد همراه با نان و آزادی در دفاع از منافع  طبقاتی  طبقه کارگر!»([iv])

رضا شهابی . عضو هئیت مدیره سندیکای شرکت واحد تهران و حومه– زندان رجایی شهر . ۲۷ خرداد ۱۳۹۳

                      چند سال پیش از این هشدار،‌ نهادهای همبستگی بین‌المللی و فعالین جنبش کارگری و سوسیالیستی در داخل و در خارج  از کشور به نقش ویرانگرانه‌ و ضد کارگری «مرکز وابستگی» وزارت امورخارجه آمریکا به واکنش پرداخته بودند. این کارزار در برابر نفوذ این نهاد ضدکارگری که برای تشکل دهی ارگانهای مستقل کارگری به سود سرمایه و زیر نام‌های «اعطا دمکراسی» و  «مرکزهمبستگی» شکل گرفته بود، هرچند به رانده شدن مهدی کوهستانی انجامید،  اما در استخدام و دستیار رئیس «کنگره کار کانادا» – سی ال سی (CLC) – بخش خاور میانه در کانادا، که نهادی ارتجاعی و به شدت رفرمیست و بورژوایی است تلاش دارد تا الگوی رفرمیستی-بورژوایی «کنگره کار کانادا” را در جنبش کارگری ایران تبلیغ کند.  سرمایه جهاین هزینه می‌پردازد تا هر نهاد و جنبش کارگری را از استقلال سیاسی و طبقاتی خود تهی سازد.  کارگزار سرمایه، در توجیه نفوذ و پنهان سازی ماهیت خود در پوشش تبلیغ اتحادیه‌های زرد وابسته به سوسیال دمکراتها، ظاهر و چنین توجیه گر می‌شود: «جنبش کارگری کار خودش را میکند و حزب سوسیال دمکرات کار خودش را.» او می‌گوید: “من می روم و مبارزات کارگری خودم را می کنم و آن ها هم کار خودشان را می کنند. چون این دو از هم جداست” ! او کارخودش را با عناصر دو منظوره  در شمار دو عنصر شناخته شده در شورای اسلامی کار در شرکت نیشکر هفته تپه و شرکت واحد تهران و دو سه پیرامونی و تریبون کلمه و صدای آمریکا ووو انجام می‌دهد.

عامل رانده شده از میان فعالین جنبش کارگری، نهادهای هبستگی بین‌المللی با جنبش کارگری،‌ فعالین جنبش سوسیالیستی و نیروهای پیشرو آزاده، به ویژه پس از ۴۲ سال اعلام «نه به جمهوری اسلامی» از سوی اپوزیسیون راست به رهبری سلطنت طلبان در ماههای گذشته ، روی به سلفی‌ها و سایت کلمه آورده تا از تریبون آنها با پیوستن به این اپوزیسیون بورژوایی، تنها  رهنمود و درخواست  خو را از این سایت اسلامی و به شدت ارتجاعی این باشد که «تشکل‌‌های کارگری را به این کارزار» بورژوایی ‌آلترناتیو سلطنت طلبان پیوند داده شود تا از پتانسیل طبقه کارگر همانند سال ۱۳۵۷ در جابجایی اقتدار سرمایه، برخوردار شوند!

جای شگفتی نیست که مهدی کوهستانی نژاد می‌نویسد: «و حتی اقشاری که خارج از نیروهای سرکوب منافعی برایشان داشته، هستند که (احمدی نژاد، جلیلی، محسن رضایی، لاریجانی، ضرغامی و سعید محمد ) آنها را نمایندگی می کنند و این بخش در خارج از کشور با تشکلات ضد امپریالیست و جریانات چپ خود را هماهنگ می کند.»

وی هدف خود را به آشکارا اینگونه معرفی می‌کند:« این نوشته می خواهد به نمای بیرونی و خارج کشوری نمایندگان سه جناح حاکمیت که همیشه فرای انتخابات نیروهای اجتماعی در خارج از کشور با آنها درگیر هستند، بپردازد. »

کارزار تبلیغاتی کارگزار نهادهای زرد،‌ تاریخ خرداد ۱۳۹۲ را بر خود دارد، اما، آشکار است که به اشتباه به‌جای ۲ خرداد ۱۴۰۰ تاریخ گذاری شده است. تاریخ مهم نیست، آسمان را به ریسمان بافته تا از جانب کارفرمایان خود، در این بازار آشفته نشان دهد که در خارج از کشور به سود چه مناسبات و نیروهایی خود را هماهنگ کرده و سخن می‌‌گوید.

عباس منصوران

 ۳ خرداد ۱۴۰۰

[i] – https://www.azadi-b.com/?p=8422

[ii]NED – NATIONAL ENDOWMENT FOR DEMOCRACY

[ii]i -https://www.youtube.com/watch?v=24bCfXZvc3A

IV-http://www.ofros.com/maghale/shahabi_pkmk.htm

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate