اخباروگزارش های کارگری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

– ما فرهنگیان در حمایت از فراخوان تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در پنجشنبه  ۱۳ اردیبهشت با حضور عقلانی و مسئولانه خود بگوییم:

– بیانیه کانون صنفی فرهنگیان کردستان – بیجار گروس درباره‌ی حکم ناعادلانه ی اعدام، برای #توماج_صالحی 

– دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی (شهرتبریز)

آذربایجان غربی(شهرارومیه)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهر أصفهان)

خوزستان(شهر اهواز)

چهار محال بختیاری(شهر شهر کرد)

زنجان (شهرزنجان)

کردستان(شهرهای سنندج وقروه)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرهای بروجرد و خرم آباد)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

– ادامه تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس به تجمع اعتراضیشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری شوش

احضار ۱۲ کارحق طلب به مراجع قضایی و امنیتی

– پایان اعتصاب ۵ روزه کارگران کارخانه کاغذ دیبای شوشتردراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

– تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان بجنورد نسبت به سطح نازل حقوق وتبعیض حقوقی

– پیام انجمن صنفی معلمان کوردستان-سنندج

– خالد احمدی عضو انجمن صنفی معلمان کوردستان و فعال زیست محیطی بازداشت شد

– تهدید اعضای زندانی سندیکا و فعالین کارگری محبوس در زندان اوین در آستانه روز جهانی کارگر

– تجمع اعتراضی بازاریان قشم نسبت  به سنگینی مالیات بر ارزش افزوده مقابل سازمان منطقه آزاد قشم

– ۲۱۱۵ کارگردرسال ۱۴۰۲ براثر حوادث کاری جان خود را ازدست دادند

– بازهم واژگونی سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۹ کارگر یکی از کارخانجات شهرک صنعتی کاشمر

*******

*ما فرهنگیان در حمایت از فراخوان تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در پنجشنبه  ۱۳ اردیبهشت با حضور عقلانی و مسئولانه خود بگوییم:

ما حکمرانی ستم و دروغ را بر نمی‌تابیم.

فراگیری تبعیض در حوزه‌های آموزش، کار و کسب درآمد، مردود است.

به کودکان کار، به حاشیه رانده‌شدگان، طردشدگان از تحصیل و زندگی بگوئیم: روند سیستماتیک بازتولید زندگی مشقت‌بار شما را قویا محکوم می کنیم و برای متوقف شدن این روند، و حق برخورداری از زندگی عقلانی شما تلاش می‌کنیم.

دانشآموزان کپرنشین از سیستان تا کردستان: ما برای برچیده شدن این نظام طبقاتی که حوزه آموزش را بلعیده در تلاش هستیم. ما میگوییم : آموزش کالا نیست.

به خانعلی‌ها، کمانگرها، و تمام معلمان و دانش‌آموزانی که در راه رهایی و برابری جان دادند، بگوئیم: خون شما پایمال نخواهد شد؛ ما امتداد شماییم.

به معلمان زندانی، اخراجی، آنان که زندان را به ناحق تحمل کردند، محبوسان در خانه، و خانواده‌های آنان که تندیس استقامت‌اند، بگوییم: ما هستیم، ما رنج شما را فراموش نمی‌کنیم.

ما گرچه اندک‌شماریم، اما ” هستیم “.

انجمن فرهنگیان هرسین

*بیانیه کانون صنفی فرهنگیان کردستان – بیجار گروس درباره‌ی حکم ناعادلانه ی اعدام، برای #توماج_صالحی 

اگر  مرگ  داد  است، بیداد  چیست؟

ز مرگ، این همه داد و فریاد چیست؟

سهراب کشی بس است!

توماج، نماد شرافت و صلابت نسلی از فرزندان ایران زمین  و برازنده ی زندگی است.و آزادی، خلعت زیبنده ی هستی اوست، نه شولای مرگ و نیستی!

سهراب کُشی نکنید! همین فرزند کُشی در تاریخ و افسانه های حکمت آمیز ملی، برای همیشه ی ملت ایران بس است.

بس است، تا کی فرزند کُشی؟! 

اگر چه به داوری تجربه و تاریخ این چند دهه ی اخیر، خود نه رستم اید، که درد آیین و پاس سرزمین تان باشد!

به گمان کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان، این حوادث و مصائب،دانسته یا نادانسته، گویی آوار مرگ است که هر چند وقت به تلخی بر سر مردمان کشورمان فرو می ریزد! 

جهان به زنهار و انذار درآمده است، امید که  شنیده شود.  خدا را ! شاید، دست و دلتان لرزید و قلم از صدور حکمِ فرزند کُشی به ویژه دختران و پسرانِ فرزانه و فرهیخته ی معترض به ساختار سَتَروَن و ناکارا و نازای موجود، برداشتید! 

هم وطنان،مردم شریف ایران

بر اساس منابع مستند خبری پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳، شعبه ی یک دادگاه انقلاب اصفهان در اقدامی حیرت انگیز ضمن نادیده گرفتن حکم تجدید نظر  دیوان عالی کشور و لغو آن،اقدام به صدور حکم ناعادلانه ی اعدام، برای توماج صالحی، هنرمند معترضِ عرصه ی موسیقیِ رَپ نموده و خواستار اعدام او با طناب دار شده است!! یا للعجب !!

بر اساس قانون، در ج.ا.ایران، جایگاه قضایی دیوان عالی کشور عالیترین محکمه در سلسله مراتب محاکم  قضایی و فصل الخطاب دعاوی است.

اصل ۱۶۱ قانون اساسی ایران،نیز به صراحت ،نظارت بر محاکم و اجرای احکام و وحدت رویه ی قضایی را در صلاحیت این مرجع عالی قرار داده است. 

بدین لحاظ و به ارزیابی اکثر حقوق دانان ممتاز و وکلای مستقل کشور حکم اعدام بدوی دادگاه انقلاب اصفهان، دارای تعارضات حقوقی عیان است. و تناقض با حکم دیوان عالی کشور هم مهمترین بخش این حکم ناعادلانه محسوب می گردد.

نادیده گرفتن حکم دیوان عالی و همچنین بی اعتنایی به تشخیص و تأکید این مرجع عالی قضایی،مبنی بر شمولیت حتمی عفو عمومی اعلام شده بر پرونده ی توماج صالحی، موجبات نگرانی افکار عمومی و طرفداران نجومی این هنرمند معترض و متعهد را فراهم آورده است.

کانون صنفی فرهنگیان بیجار کردستان از محاکم و مصادر این حکم ناعادلانه و نامتناسب، انتظار دارد که جایگاه قانونی و برجسته ی دیوان عالی کشور را به رسمیت شناخته و در پرونده ی توماج صالحی که مورد توجه  مراکز متعدد حقوق بشری بین الملل قرار گرفته و نام و آوازه ی او میلیون ها بار تکرار و فریاد زده شده است.به احکام تجدید نظر دیوان عالی تأسی نموده و از تسری منویات امنیتی و رخنه ی نیات نامطمئن در تصمیم و تنظیم احکام صادره اجتناب نمایند!

ما ضمن ابراز تأسف عمیق خود از حکم ناعادلانه ی توماج و برخوردهای خارج از عرف و اراده ی ملی در دیگر عرصه های فرهنگی، ضمن اعلام مراتب ناخرسندی خود، انتظار دارد که  مصادر این قبیل احکامِ مسئله دار و پر هزینه، که وهن دستگاه قضا و نافی انسجام و قوامِ ملی است، به حرمت قانون به اصل و اصول رحمانی و عادلانه ی قضایی بازگردند.

کانون صنفی معلمان بیجار کردستان، اعلام می دارد: “جوان پر شور، هنرور، آگاه و روشنگر توماجِ صالحی را واجد معیارهای انسانیِ نوع دوستی،فداکاری، شجاعت و شهامتِ بایسته دانسته، وی را ملاک و مطلوبِ فلسفه ی وجودی دستگاهِ  تعلیم و تربیتی حیات بخش، در پرورش و بروندادِ شهروندانی اصیل و مسئول به شمار می آورد! بدین لحاظ از مقامات و مراجع قضایی و حقوقی کشور برای آزادی این فرزند برومند ملت، طلب استمداد و رحمت و رأفت می نماید.

«در پس این دیواری که در این سو میان دو آغار هیچ و انجام پوچ یک چند بازیچه ی مسخره و بی معنای جبر طبیعتیم مگر باور نداریم  که خبر ی است و جهان دیگری و چشم انداز های دیگری؟!»

کردستان- کانون صنفی فرهنگیان بیجار گروس

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

*دوشنبه اعتراضی کارگران بازنشسته مخابرات کشورنسبت به کاهش قدرت خرید ،عدم پرداخت مطالبات و قطع خدمات بیمه تکمیلی درمان بابرپایی تجمع،راهپیمایی ،سردادن شعارها وبرافراشتن پلاکاردها مقابل یا درساختمان مرکزی شرکت مخابرات استان های

آذربایجان شرقی (شهرتبریز)

آذربایجان غربی(شهرارومیه)

اردبیل(شهراردبیل)

أصفهان(شهر أصفهان)

خوزستان(شهر اهواز)

چهار محال بختیاری(شهر شهر کرد)

زنجان (شهرزنجان)

کردستان(شهرهای سنندج وقروه)

کرمانشاه (شهرکرمانشاه)

گیلان(شهررشت)

لرستان(شهرهای بروجرد و خرم آباد)

همدان(شهرهمدان)

واستان تهران در پایتخت مقابل ساختمان مرکزی شرکت مخابرات ایران در بلوار سردار جنگل  

شعارها :

«تجمع اعتراض حق مسلم ماست»

«فقط کف خیابون بدست میاد حقمون»

«تا حقمون نگیریم از پا نمی نشینیم»

«تا حق خود نگیریم دوشنبه ها همینجا»

«اجرای آئین نامه دوشنبه ها همینجا»

«بیمه بی فرانشیز دوشنبه ها همینجا»

«سلطانی دروغگو دوشنبه ها همینجا»

«بازنشسته داد بزن حق تو فریاد بزن»

«سهامدار خیانت می کند وزیرحمایت می کند»

«مدیربی لیاقت اخراج باید گردد»

«یه اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه»

«تا حق مون نگیریم دوشنبه ها می آئیم»

«قانون بیمه مطالبات گم شده تو مخابرات»

«حقوق نصف نیمه سکوت کنی همینه»

«حقوق بازنشسته فقط واسه یه هفته»

«سهامدارهای عمده حق ماهارو خورده»

« شرکت پر درآمد چه بر سر تو آمد»

«نه سازش نه تسلیم اجرای آئین نامه»

«معیشت و خواربار بروز باید گردد»

«اجرای آئین نامه حق مسلم ماست»

«فریاد بازنشسته اجرای آئین نامه»

«خواروبار فریز شده بروز بایدگردد»

«بیمه بی فرانشیز حق مسلم ماست»

«معیشت و خواربار حق مسلم ماست»

«وعده وعید کافیه سفره ما خالیه»

«کشتی بازنشسته دیگر به گل نشسته»

تصاویر:

ارومیه:

اصفهان:

اهواز:

شهرکرد:

قروه:

*ادامه تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس به تجمع اعتراضیشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری شوش

احضار ۱۲ کارحق طلب به مراجع قضایی و امنیتی

روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت، کارگران کارخانه کاغذ پارس با تجمع مقابل فرمانداری شوش به اعتراضشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،، به‌دنبال تجمعات اخیر کارگران کاغذسازی پارس در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مطالبات خود، شماری از کارگران معترض به مراجع قضایی و امنیتی احضار و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.

یک منبع کارگری تعداد کارگران فراخوانده شده را حدودا ۱۲ نفر برآورده کرد و گفت: احضار کارگران به صورت کتبی است وحوالی ساعت ۸ صبح سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه باید در محل اعلام شده حاضر باشند.

درهمین رابطه:کارگران کارخانه کاغذ پارس به تجمع اعتراضیشان نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری ادامه دادند

روزیکشنبه ۹ اردیبهشت همزمان باتجمع کارگران بازنشسته تامین احتماعی،تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاغذ پارس نسبت به سطح پایین حقوق و عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان همچون روزهای گذشته مقابل فرمانداری ادامه پیدا کرد.

*پایان اعتصاب ۵ روزه کارگران کارخانه کاغذ دیبای شوشتردراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز شنبه ۸ اردیبهشت،کارگران کارخانه کاغذ دیبای شوشتربه اعتصابشان پس از ۵ روز بدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان خاتمه دادند وبر سرکارشان برگشتند.

*تجمع اعتراضی کارگران کارخانه سیمان بجنورد نسبت به سطح نازل حقوق وتبعیض حقوقی

روزدوشنبه ۱۰ اردیبهشت،جمعی از کارگران کارخانه سیمان بجنورد برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به سطح نازل حقوق وتبعیض حقوقی دست به تجمع دراین واحد تولیدی واقع در کیلومتر ۳۷ جاده بجنورد – مشهد زدند.

این کارگران به خبرنگار رسانه ای  گفتند: چندین سال است ما کارگران سیمان بجنورد از مسئولان شرکت درخواست رفع تبعیض و بهبود وضعیت شغلی و مزایای دریافتی داریم اما تغییری در شرایط شغلی و مزایای دریافتی ما ایجاد نشد و در نتیجه ما کارگران صبح امروز دوشنبه ۱۰فروردین ماه تجمع اعتراضی برگزار کردیم. 

یکی از کارگران نیزگفت: میزان دریافتی ما کارگران با توجه به رشد سرسام‌آور قیمت اجناس مصرفی و غیر مصرفی کفاف معاش زندگیمان را نمی‌دهد.

او گفت: بین کارگران سیمان بجنورد تبعیض وجود دارد و برخی کارگران حقوق پایین‌تری نسبت به سایر کارگران دریافت می‌کنند.

*پیام انجمن صنفی معلمان کوردستان-سنندج

همکاران محترم، معلمان گرانقدر؛

چنانچە اطلاع دارید سومین دورە انتخابات انجمن صنفی معلمان کوردستان-سنندج در فضای مجازی در حال برگزاری می‌باشد. این تصمیم بر مبنای خرد جمعی، اساسنامە انجمن صنفی معلمان کوردستان، اصول مندرج در قانون اساسی (اصل ٢٦) و حاصل چندین ماە رایزنی طی جلسات متعدد با بدنە فعال معلمان اتخاذ گردید تا معلمان مانند هر صنف دیگری مطالبات خود را از طریق انجمن برگزیدە با رای مستقیم خود، پیگیری کنند.

با ابراز تاسف که نهادهای امنیتی بار دیگر و بر مبنای رویە پیشین خود قانون، حقوق شهروندی و حق تشکل یابی معلمان را نادیدە گرفتە و باحملە شبانە بە منزل یکی از اعضای خوشنام انجمن کاک خالد احمدی ضمن بازداشت ایشان، سە دستگاە گوشی خود و خانوادە و کامپیوتر ایشان را ضبط کردەاند.

    انجمن صنفی معلمان کوردستان – سنندج، ضمن سپاس و قدردانی از زحمات همە معلمان خصوصا مجریان انتخابات، برخوردهای قهری با جامعە معلمی بە خاطر استفادە از حقوق قانونی خود را بشدت محکوم کردە و اعلام می‌دارد این حق مشروع و قانونی ماست و اطمینان می‌دهیم هیچ نهادی بصورت فراقانونی نمی‌تواند ما را از آن محروم کند.

در ضمن یاد آور می‌شود هر نوع اظهار نظری در رابطە با انتخابات صرفا بر عهدە برگزارکنندگان انتخابات است و هیچ گروە، شخص یا جریانی صلاحیت اظهار نظر در این زمینە را ندارد.

انجمن صنفی معلمان کوردستان-سنندج

١٤٠٣/٢/١٠

*خالد احمدی عضو انجمن صنفی معلمان کوردستان و فعال زیست محیطی بازداشت شد

نیروهای اداره اطلاعات ساعت ۳ بامداد روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هجوم به منزل خالد احمدی بدون ارائه هرگونه برگه قضایی اقدام به بازداشت وی نموده‌اند.

بازداشت این عضو انجمن صنفی معلمان کردستان در حالی است که وی مدیر انتخابات امروز هیئت مدیره انجمن صنفی معلمان کوردستان در فضای مجازی بوده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران ضمن استقبال از انتخابات تشکل قدرتمند سنندج بازداشت این معلم شریف را محکوم می نماید و خواهان آزادی فوری این فعال صنفی و زیست محیطی کوردستان است.

*تهدید اعضای زندانی سندیکا و فعالین کارگری محبوس در زندان اوین در آستانه روز جهانی کارگر

سه عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، آقایان رضا شهابی ، داود رضوی ، حسن سعیدی، به همراه یکی از فعالین کارگری زندانی، آقای کیوان مهتدی، امروز ظهر، ۱۰ اردیبهشت، به بند ۲۰۹ منتقل شدند و بعد از ساعاتی دوباره به بند ۴ زندان اوین بازگردنده شدند. بازجویان به هر چهار نفر آنها اعلام کردند در استانه روز جهانی کارگر، هر گونه اعتراص و بیانیه از طرف آنها منجر به پرونده سازی خواهد شد و چند سالی به زندانشان اضافه خواهد گردید. بازجویان مشخصا تهدید کردند که اگر آنها بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کارگر منتشر کنند، پرونده جدید علیه آنها باز نموده و تحویل قوه قضاییه خواهند داد و دوباره به چند سال زندان بیشتر محکوم خواهند شد.

امروز همچنین از فعالین کارگری زندانی، ریحانه انصاری نژاد و آنیشا اسداللهی، که در بند زنان زندان اوین محبوس هستند، خواسته شد که پیش بازجویان بروند که آنها قبول نکردند. 

در شرایطی که کارگران و‌ خانواده های کارگری با مشکلات عدیده معیشتی و سقوط شدید سطح زندگیشان و ‌گسترش فقر و‌ ناامنی اقتصادی و ‌اجتماعی دست به گریبانند، بازجویانی که دهها برابر بیشتر از ما کارگران حقوق و‌ مزایای کلان دریافت میکنند و قدرت بی محاسبه پیدا کرده اند به خو‌د جرات میدهند کارگران زندانی را حتی از گرامیداشت روز خودشان محروم‌کنند. در کارگر ستیز بودن این نیروهای امنیتی و قضایی شکی نداشته و ‌نداریم، اما شرم هم چیز خوبیست.

بزرگداشت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، حق همه کارگران است و تهدید فعالین‌کارگری در بند فقط نفرت بیشتر نسبت به آمران و‌ عاملان آن ایجاد خواهد کرد.

کارگر زندانی آزاد باید گردد!

زنده باد اول ماه مه، روز جهانی کارگر

چاره کارگران وحدت و تشکیلات است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

*تجمع اعتراضی بازاریان قشم نسبت  به سنگینی مالیات بر ارزش افزوده مقابل سازمان منطقه آزاد قشم

روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت،تعداد کثیری از صنف آرایشی بهداشتی و تجار و بازرگانان قشم برای اعتراض به سنگینی مالیات بر ارزش افزوده مقابل سازمان منطقه آزاد قشم تجمع کردند.

*۲۱۵۵ کارگردرسال ۱۴۰۲ براثر حوادث کاری جان خود را ازدست دادند

رییس گروه بررسی صحنه جرم سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن ۲۱۱۵ کارگر براثر حوادث کاری در سال۱۴۰۲  خبر داد.

او درباره آمار متوفیان ناشی از حوادث محیط‌های کاری در سال ۱۴۰۲ گفت: در مجموع در سال گذشته در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۹۰۰نفر بود، ۳/۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از کل تلفات حوادث محیط کار در سال گذشته ۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن بوده‌اند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده در حوادث محیط‌های کاری در سال ماقبل ۱۸۷۰ نفر مرد و تعداد ۳۰ نفر زن بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت استان‌های تهران با ۴۱۴ نفر، اصفهان با ۱۷۲ نفر، خراسان رضوی با ۱۴۷ نفر و مازندران با ۱۳۸ فوتی بیشترین آمار و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۳نفر، ایلام با ۹ نفر و زنجان با ۱۰ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث محیط‌های کار را داشته‌اند.

وی تصریح کرد: سقوط از بلندی همواره بیشترین سهم را در آمار تلفات حوادث کار به خود اختصاص می‌دهد و بیش از نیمی از تلفات را شامل می‌شود. بر همین اساس در سال گذشته نیز ۹۸۳ نفر از قربانیان حوادث محیط‌های کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند که ۵/۴۶ درصد کل تلفات را دربر می‌گیرد. این آمار درحالی نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۲/۱۴ درصدی داشته است که در سال ماقبل ، ۸۶۱ نفربه دلیل سقوط از بلندی در محیط‌های کاری جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به آمار مصدومان حوادث محیط‌های کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته آمار مصدومان حوادث محیط‌های کاری که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، ۵  درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته‌است، در این مدت ۲۷۳۷۷ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که ۱۴۲۷ نفر آنان زن و ۲۵۹۵۰ نفر آنان مرد بوده‌اند.

وی ادامه داد: براساس آمارهای اعلام شده در سال ماقبل ، ۲۶۰۷۴نفر در محیط‌های کاری مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۱۲۹۳ نفر زن و ۲۴۷۸۱نفر مرد بوده‌اند.

*بازهم واژگونی سرویس رفت و آمد کارگران اینبار مصدومیت ۹ کارگر یکی از کارخانجات شهرک صنعتی کاشمر

عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت،مینی بوس حامل کارگران یکی از کارخانجات شهرک صنعتی کاشمردر جاده کاشمر به شادمهر مقابل کارخانه کاشی زهره واژگون شد و ۹ مصدوم (۶ کارگر زن و ۳مرد)برجا گذاشت.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate