اطلاعیه برگزاری کنفرانس شورای کادرهای کمیته کردستان

اطلاعیه برگزاری کنفرانس شورای کادرهای کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

در بیست و یکم نوامبر کنفرانس شورای کادرهای کمیته کردستان با حضور شصت نفر از اعضای شورای کادرها و مهمانان بصورت آنلاین- ویدیویی  برگزار شد.

کنفرانس با پخش سرود انترناسیونال و یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، یاد منصورحکمت عزیز و بهروز مهرآبادی عزیز و  بانو مخبر عزیز شروع شد و سپس نسان نودینیان دبیر کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری گزارش فعالیتهای کمیته کردستان را ارائه داد. در این گزارش محورهای فعالیت کمیته کردستان در چند سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت. اعتصاب عمومی ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، اعتصابات معلمان در سالهای ۹۶ و ۹۷، حضور فعال مردم کردستان در خیزش آبان ۹۸، اعتراضات مردم در شهرهای کردستان علیه بیکاری و در محکومیت کشتن کولبران و مبارزات مردم در شهرهای کردستان و بویژه سنندج علیه آلوده بودن آب شرب و در مریوان علیه جاده های ناامن و تاثیرات تشکیل کمیته های محلات با شروع کرونا و همبستگی مردم در مبارزه علیه اعدام، مبارزات کارگران شهرداری، مراسمهای روز جهانی کارگر، روز جهانی زن و فستیوال آدم برفی ها و فستیوال بادبادک از جمله نکاتی بود که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت. علاوه بر موارد و عرصه هایی که در گزارش کمیته به کنفرانس اشاره شد، نقد و افشای مواضع، دیدگاهها و عملکرد احزاب و نیروهای ناسیونالیست کرد نیز در گزارش به کنفرانس ارائه شد.

سایر اعضای کمیته کردستان نیز در باره گزارش و عرصه های تحت مسئولیتشان صحبت کردند.

مبحث دوم کنفرانس نقشه عمل فعالیتهای دور آتی کمیته کردستان بود. در این قسمت کنفرانس حمید تقوایی درباره متد اجتماعی شدن حزب در کردستان و شیوه فعالیتهای کمیته کردستان سخنرانی کرد. بدنبال آن حاضرین در کنفرانس و نسان نودینیان دبیر کمیته کردستان به بحث حول اولویت های دور آتی پرداختند و به جوانبی از فعالیت هایی که باید مورد تمرکز قرار گیرد پرداختند.  حضور موثرتر در مبارزات و اعتراضات اجتماعی و تحکیم رابطه حزب با فعالین اعتراضات، تلاش نقشه مند برای سازماندهی کمیته های محلات و فراهم کردن ملزومات دخالت توده مردم در محلات و استفاده موثر و متمرکز از مدیای اجتماعی، عرصه هایی از فعالیت که کمیته کردستان در چند سال گذشته بر روند سازماندهی و متحد کردن مردم تاثیرات قابل توجهی داشته است،   فعالیت نقشه مند در ارتباط با کارگران شهرداری،  جوانان و دانشگاه ها در مبحث اولویتها مورد بحث قرار گرفت.

در مبحث انتخابات ۱۳ نفر کاندید عضویت در کمیته کردستان شدند  و اکثریت اعضای شورای مرکزی در انتخاباتی که همیشه بصورت مخفی صورت میگیرد در رای گیری شرکت کردند. رفقای زیر به عضویت کمیته کردستان انتخاب شدند: طه آزادی، مینا بهروزی، شیرزاد چوپانی، سلیمان سیگارچی، هه ژار علیپور، عبدل گلپریان، بهنام گله داری، عزیزه لطفی، یدی محمودی، شاهرخ نقدی، نسان نودینیان، ستار نوریزاد و رحیم یزدانپرست.

کنفرانس به مدت چهار ساعت و در فضایی ریلاکس، گرم و صمیمانه بپایان رسید.

بدنبال کنفرانس نسان نودینیان و عبدل گلپریان برای دبیری کمیته کردستان کاندید شدند. نسان نودینیان  بعنوان دبیر کمیته کردستان انتخاب شد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

١دسامبر ٢٠٢٠

١١ ‌آذر ١٣٩٩

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate