مناسک و کارگردانان دف و دراویش در سنندج را رسوا تر کنید

مناسک و کارگردانان دف و دراویش در سنندج را رسوا تر کنید

مناسک دف و دراویش در سنندج در حالی به نمایش درآمده است که مردم کردستان و در راس آنان زنان و جوانان مدام این نمایش عقب مانده را مورد تمسخر و ریشخند قرار داده اند. کاربدستان جمهوری اسلامی و پادوهایشان در کردستان، دست در دست جریانات مرتجع سنی که تاریخی مملو از شکست و توسری خوردن در برابر مردم مبارز کردستان را با خود دارند، کارگردانان و صحنه گردانان این نمایش عقب مانده و تاریخ مصرف گذشته اند. اولین بار نیست که از سوی جیره خواران رژیم اسلامی این دارودسته های وابسته به فرقه های نقشبندی و بی هویت که بخشی از اسلام سنی نوع سلفی و مکتب قرآن هستند جرات ظاهر شدن پیدا می کنند. پیش تر نیز در خسروآباد سنندج چنین مضحکه ای را به روی صحنه آورده بودند. اما سئوال این است که کاربدستان حکومت اسلامی در کردستان چرا در مقاطعی این فرقه ها را باد می زنند و آنان را به رخ مردم می کشند؟

واقعیت این است که جمهوری اسلامی هر بار که با موج وسیع اعتراضات وسیع مردم و تنفر و انزجار جامعه از تحمیل چهل و سه سال فقر، فلاکت و جنایت روبرو می شود، این باندهای ذخیره شده را به میدان می فرستد تا به خیال خود فضای اعتراض و تنفر مردم از حکومت مستاصل اسلامی را کمرنگ کند. تلاش می کنند نیروهایی از دارودسته های اسلام سنی نظیر مریدان و دستجات دراویش مرتجع، ضد زن و ضد انسان را با استفاده از تعدادی زن عقب مانده و وابسته به این دار و دسته ها که این خفت را پذیرفته اند به عنوان سوپاپ اطمینان به نمایش بگذارند. این تقلاها نه تنها قادر نخواهد بود حکومت اسلامی را از خشم و انزجار و اعتراض کوبنده مردم نجات دهد بلکه تلاشی سوخته، آبروباخته و عمیقا مورد انزجار مردم کردستان است.

مردم مبارز و آزاده کردستان به قدمت بیش از چهار دهه با ایستادگی و گفتن یک نه بزرگ پاسخ رژیم اسلامی و دارودسته های شیوخ شکست خورده و توسری خور را داده اند. جا دارد مردم مبارز سنندج و دیگر شهرهای کردستان در اشکال مختلف و با بهره گیری از تجارب مبارزاتی خود پاسخ درخور و کوبنده ای به این دارودسته های تاریخ مصرف گذشته بدهند. اسلام نوع سنی همطراز با سلفی ها و مکتب قرآنی ها که بارها توسط مردم مبارز سنندج شکست داده شده و رسوا شده اند، با به زیر کشیده شدن حکومت اسلامی پرونده شان برای همیشه بسته خواهد شد.

زنان، جوانان و مردم مبارز سنندج، اسامی افراد، کارگردانان و دست اندرکاران محلی این نمایش عقب مانده را در محلات و در سطح شهر افشا کنید تا همه مردم ماهیت ضد زن و ضد انسانی اینها را بهتر بشناسند. اینها را باید بیش از این رسوا و منزوی کرد. اسم و تصاویر آنان را در شبکه های اجتماعی و در همه جا به افکار عمومی معرفی کنید تا همگان بدانند که عصای دست جمهوری اسلامی در واپسین روزهای عمرش چه کسانی و چه مزدورانی هستند. این مزدوران باید همین امروز در مقابل مردم معترض و خشمگین کردستان علیه رژیم اسلامی پاسخگو باشند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ آذر ۱۴۰۰ ، ۵ دسامبر ۲۰۲۱

Avsnitt för bifogade filer

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate