زندانی سیاسی سعدا خدیر زاده باید بدون قید و شرط آزاد شود

زندانی سیاسی سعدا خدیر زاده باید بدون قید و شرط آزاد شود

 

 سعدا خدیرزاده زن جوانی که هشت ماه پیش توسط نیروهای اطلاعاتی بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی دستگیر شده، در اعتراض به دستگیری و بلاتکلیف نگه داشتن خود از ۶ اردبیهشت دست به اعتصاب غذا زده است. او ۳۲ سال سن دارد و هشت ماهه حامله است. سعدا روز پنجشنبه ۲۲ مهر توسط نیروهای اطلاعاتی پیرانشهر بازداشت شد و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ارومیه منتقل گردید. او پس از ۲۵ روز و اتمام بازجویی‌ها به بند زنان زندان مرکزی ارومیه منتقل شد و از آن زمان تاکنون بلاتکلیف و بدون دسترسی به امکانات و خدمات پزشکی زنان در حین دوران بارداری نگهداری می‌شود.  سعدا خدیر زاده از دلیل بازداشت خود هیچ اطلاعی ندارد و اطلاعات پیرانشهر نیز تا کنون مدرک و دلیلی دال بر اسیر کردن او ارائه نداده اند. روز یک‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای چندمین بار وسایل شخصی وی و هم‌بندی هایش توسط نیروهای امنیتی زندان ارومیه تفتیش گردید  و او به مکان نامعلومی منتقل شد. سعدا خدیرزاده خطاب به رئیس کل زندان مرکزی ارومیه گفته است، “تا زمان تحقق خواسته‌هایم به اعتصاب غذای خود ادامه خواهم داد حتی اگر سلامتی خود و جنین ۸ ماهه‌ام به خطر بیفتد. سعدا خدیر زاده در یک فایل صوتی که از زندان منتشر کرده است می گوید: “من را به عنوان یک گروگان در زندان نگه‌ داشته‌اند و من را  برای اعتراف اجباری تهدید کرده اند”.

 

بازداشت و زندانی کردن سعدا خدیر زاده یک آدم ربایی آشکار و نهادینه شده در حکومت اسلامی است. در قوانین اسلامی این رژیم برای دستگیری افراد نیازی به ارائه مدرک جرم نیست. هم اکنون هستند بسیاری از زنان زندانی در زندانهای این رژیم که کودکانشان نیز به همراه مادران اسیر دست داعشیان حاکم بر ایران هستند. به این توحش و بربریت باید شدیدا اعتراض کرد. 

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری این رفتار وحشیانه و ضد انسانی حکومت اسلامی را بشدت محکوم می کند و از همه مردم کردستان، از همه آزادیخواهان و برابری طلبان در همه جا می خواهد نسبت به بربریت اسلامی اعتراض کرده و خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط زندانی سیاسی سعدا خدیر زاده شوند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۶ مه  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate