زخمی شدن ۱۰ کولبر توسط نیروهای هنگ مرزی جمهوری اسلامی

بنا به اخباری که از سوی سازمان حقوق بشری هه نگاو منتشر شده است، شامگاه یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ (۱۷ آوریل ۲۰۲۲)، نیروهای هنگ‌ مرزی مستقر در مرز نوسود شماری از کولبران را به رگبار بسته‌اند که در نتیجه این جنایت دست‌کم ۱۰ کولبر زخمی شده‌اند. هویت ۸ نفر از آنها عبارتند است از: حسیب عزیزی اهل روستای “شمشیر” از توابع پاوه، ساسان خانی اهل ثلاث‌باباجانی، عثمان شاهمرادی، مبین، سعدالله حسینی، مهدی، نامدار حسینی و حبیب اهل جوانرود. بنا به خبرها کولبران با سلاح ساچمه‌ای و از ناحیه سر، پشت و دست مورد هدف نیروهای هنگ ‌مرزی قرار گرفته که جهت مداوا به بیمارستان “قدس” پاوه منتقل شده‌اند.  گفته میشود که طی کمتر از یک هفته حداقل ۱۷ کولبر در مرز نوسود با شلیک مستقیم نیروهای هنگ ‌مرزی زخمی شده‌اند.

قاتلان و آدمکشان اسلامی روزی نیست که خانواده های بسیاری را داغدار نکنند. مزدوران و باندهای اسلامی با به قتل رساندن و زخمی کردن هر کولبر نه تنها جان و زندگی را از او می گیرند بلکه سرنوشت و زندگی حال و آینده خانواده و فرزندان او را نیز نابود کرده و تباه می سازند.

حکومت اسلامی میلیاردها تومان از هستی مردم را صرف سپاه تروریستی پاسداران و بسیج و امام زاده ها، مراکز خرافه و دیگر نیروهای سرکوبگر می کند و فقر مطلق را به مردم  تحمیل کرده است. باید وسیعا به این همه جنایت از سوی مزدوران حکومت اسلامی اعتراض سازمان داد. نباید اجازه داد که قاتلان اسلامی بیش از این کولبران را مورد این همه ظلم و جنایت قرار داده و زندگی خانواده های آنان که چشم به راه نان آور خود هستند را تباه کنند.

کمیته کردستان حزب از مردم شهرهای کردستان و همه انسانهای شریف و آزاده می خواهد که کولبران را تنها نگذارند و اعتراضی جمعی را علیه سبعیت حکومت اسلامی سازمان دهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸ آپریل ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate