با اعتصاب عمومی در سیستان و بلوچستان همراهی کنید!

کارکران!مردم آزادیخواه کردستان!

با همبستگی با اعتصاب عمومی در سیستان و بلوچستان، به کشتار سوختبران سراوان اعتراض کنید! روز دوشنبه چهارم اسفند ماه سال جاری نیروهای جنایتکار سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی در حمله ای وحشیانه جان چندین سوخت بر در  سراوان را گرفتند. مردم مبارز سراوان و دیگر شهرهای استان سیستان و بلوچستان در اعتراض به این جتایت در مقابل فرمانداری شهر سراوان دست به تجمع اعتراضی زدند. نیرهای سپاه پاسداران و انتظامی با شلیک گاز اشک آور و تیراندازی بطرف مردم تلاش کردند تجمع اعتراضی صدها جوان  زن و مرد را که عزیزانشان را از دست داده اند، پراکنده کنند و مانع این تجمع بشوند. در اعتراض به این تعرض مردم معترض به فرمانداری حمله کرده و این محل را به تصرف خود در آوردند و به آتش کشیدند.

 امروز طبق فراخوان مردم شهر سراوان در این شهر اعلام اعتصاب عمومی شده است و همه کارها تعطیل است. دامنه اعتصاب عمومی به تعداد زیادی از شهرهای دیگر استان سیستان و بلوچستان نیز کشیده شده است.

ما همه مردم کردستان بویژه کولبران و همه کارگران را به حمایت فعال از اعتصاب عمومی در سیستان و بلوچستان فرا میخوانیم. ما مردم کردستان با مردم محروم سیستان و بلوچستان هم سرنوشتیم و باید دست بدست هم دهیم و در کنار دیگر بخشهای مردم تعرضات و جنایات حکومت اسلامی و نیروهای مزدور و منفورش را محکوم کنیم. 

در همه شهرها در حمایت از مردم سیستان و بلوچستان دست به تجمع و اعتراض بزنید. حمایت از سوختبرانی که وحشیانه توسط نیروهای حکومت کشتار شده اند، حق طبیعی و بدیهی همه مردم است. از حقوق انسانی باید با صدای رسا دفاع کنیم. همبستگی با بخشهای دیگر مردم در برابر جنایتکاران را گسترش دهیم. 

اینکه از کردستان و دیگر بخشهای جامعه صدای حمایت وسیع از مردم محروم بلوچستان و سوختبران شنیده شود، یک گام اساسی مبارزه ما علیه حکومت جنایتکاران را جلو خواهد برد و فضای همبستگی سراسری را دامن خواهد زد. به اعتصاب مردم سیستان و بلوچستان بپیوندید و کشتار سوختبران در سراوان را محکوم کنید. 

 کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٦ اسفند ١٣٩٩

٢٤ فوریه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate