۸ مارس روز جهانی زن در شهرهای کردستان باشکوه برگزار شد

۸ مارس روز جهانی زن در شهرهای کردستان باشکوه برگزار شد

 روز سه شنبه ۱۷ اسفند مراسم هایی به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زن در شهرهای مریوان، سنندج و سقز و در مکان های مختلف برگزار شد.

سنندج: صبح روز سه شنبه فعالین حقوق زن در میدان اقبال سنندج، چهار راه خیابان سیروس، و هاجر خاتون با در دست داشتن شاخه های گل و قرائت قطعنامه، روز جهانی زن را گرامی داشتند.

سنندج: بعدازظهر سه شنبه مراسم دیگری با شرکت جمعی از زنان و مردان آزاده برگزار شد. شرکت کنندگان در این برنامه با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آنها شعارهایی علیه تبعیض و نابرابری، علیه مردسالاری، علیه قتل ناموسی و جنایت خواندن کودک همسری نوشته شده بود اعتراض خود را به ظلم و جنایاتی که علیه زنان اعمال می شود اعلام کردند. در مراسم سنندج علاوه بر پخش گل و شیرینی و تبریک گفتن به مناسبت این روز و تاکید بر برابری زن و مرد، قطعنامه ای از سوی یکی از شرکت کنندگان قرائت شد که با استقبال حاضرین روبرو شد.

مریوان: روز دوشنبه ۱۶ اسفند جمعی از زنان و مردان آزادیخواه مریوان طی مراسمی باشکوه ۸ مارس روز جهانی زن را گرامی داشتند. مراسم با یک دقیقه سکوت بیاد جانباختگان راه آزادی و برابری آغاز و با خواندن قطعه شعری در وصف زنان ادامه یافت. سپس قطعنامه روز جهانی زن توسط یکی از حاضرین قرائت گردید. در ادامه بخشی از مطالبات بر حق جنبش زنان در قالب شعارهایی علیه قوانین و سنتهای زن ستیزانه سر داده شد و با پخش شیرینی و ابراز شادی مراسم ادامه یافت.

سقز: فعالین حقوق زن در سقز روز جهانی زن را با اهدای گل و شیرینی در میان مردم گرامی داشتند. برنامه به یاد زنانی که در نظام سرمایه داری و تحت حاکمیت رژیم اسلامی قربانی مردسالاری شده اند با یک دقیقه سکوت آغاز شد. در این مراسم قطعنامه هشت مارس خوانده شد و با پخش گل و شیرینی و جشن در خیابان به پایان رسید.

گروههای کوهنوردی در کردستان این مراسم را در بیرون از شهر و با در دست داشتن بنر”گرامی باد هشت مارس روز جهانی زن” برگزار کردند. همچنین از سوی زنان، مردان و جوانان در محافل و جمع های خانوادگی نیز روز جهانی زن در فضایی شاد جشن گرفته شد.

کمیته کردستان حزب با تبریک روز جهانی زن، به تمامی دست اندرکاران و شرکت کنندگان در مراسم های روز جهانی زن درود می فرستد و اطمینان دارد که جنبش برابری طلبانه زنان با صلابت هرچه بیشتری برای برچیدن قوانین اسلامی ضد زن و با به گور سپردن حکومت اسلامی زن ستیز، مسیر خود را تا رسیدن به رهایی ادامه خواهد داد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۸ مارس  ۲۰۲۲

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate