علیه دستگیری ها برخیزیم!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

در چند هفته گذشته چندین نفر از فعالین کارگری، زنان، معلمان، فعالین زیست محیطی و دانشجویان در کردستان دستگیر و و زندانی شده اند. در مهاباد  ۱ـ دریا طالبانی ۲ـ شپول خضری ۳ـ سوران حسین‌زاده ۴ـ سالار رهوی ۵ـافشین مام‌احمدی ۶ـ سیروان نوری ۷ـ ایمان عبدی، در مریوان: ١ـ زانیار معتمدی ۲ـ کاروان مینویی ۳ـ دانا صمدی ۴ـ سیروان کریم زاده ۵ـ جبار پیروزی ۶ـ کارو علیداد، در سروآباد ۱ـ سلمان ادوایی ۲ـ سیامک ادوایی ۳ـ اکرم ادوایی، در ربط  ۱ـ بهمن یوسف زاده ۲ـ فریدون موسی‌پور ۳ـ فرهاد موسی‌پور،  در بوکان :ـ عظیمه ناصری و در  سنندج  آرام یوسفی دستگیر شده اند.

علیه موج دستگیری باید ایستاد. حکومت اسلامی در اوج استیصال و درماندگی در  منگنه فشار اعتراضات کارگران و توده های مردم ناراضی قرار دارد. حکومت  اسلامی با سیاست آبروباخته امنیتی کردن اعتراضات و حضور گسترده فعالین کارگری و اجتماعی می خواهد مردم را مرعوب کند مردم و جامعه معترض در کردستان را  به سکوت بکشاند. جامعه و فعالین اجتماعی مرغوب نمی شوند و سالها است ایجاد فضای ترس و ارعاب توسط کارگران، زنان، جوانان و مردم ناراضی و عاصی از حکومت اسلامی  کنار زده شده است. فضای تهدید، فشار و ارعاب توسط اعتراضات مردم در شهرها، کارگران، معلمان، فعالین  زیست محیطی و دانشجویان و جوانان درهم شکسته شده است. مردم نشان دادند که تسلیم نمیشوند و در مقابل یک حکومت ورشکسته و بحران زده و بی آبرو مرعوب نمیشوند!

خانواده های دستگیر شدگان، کارگران و زندانیان سیاسی  در شرایط کنونی میتوانند نقش بسیار مهمی در دامن زدن به مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان ایفا کنند. اقدامات فردی و جمعی تاکنونی آنها، بیانیه ها و نامه های اعتراضی و مصاحبه ها و کلیپ هایی که تهیه میکنند، همه اینها بیانگر روحیه عمومی جامعه است که کوتاه نمی آید و در مقابل هر بگیر و ببندی می ایستد. با توجه به ابعاد وسیع دستگیری ها این اقدامات میتواند و لازم است شکل سازمان یافته تر و قوی تری بخود بگیرد.

 

مردم کردستان! با اعتراضات متحدانه علیه دستگیری ها دست بکار شوید

همراه با خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندانها و ارگانهای حکومتی تجمع کنید، در شهرها طومارهای اعتراضی جمع کنید و مردم هر چه بیشتری را به امضای آنها تشویق کنید، عکس و مشخصات دستگیرشدگان را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید، مادران و وابستگان دستگیرشدگان را تشویق کنید که فراخوان بدهند، کلیپ تهیه کنند و با جامعه حرف بزنند و دستگیر شدگان را به جامعه معرفی کنند. فعالین اجتماعی را فرا میخوانیم به منظور اعتراضات جمعی بیانیه اعتراضی در سطح کردستان را تهیه کنند و به سازماندهی خانواده های دستگیر شدگان و تجمعات اعتراضی کمک کنند و از جمله با ایجاد کمیته های محلات کارزار آزادی کارگران و زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان را هر چه بیشتر سازمان بدهند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢۶ دی ١٣٩٩

١۴ ژانویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate