تجمع و اعتراض ۲۲ اردیبهشت معلمان در شهرهای کردستان

تجمع و اعتراض ۲۲ اردیبهشت معلمان در شهرهای کردستان

بنا به فراخوان از قبل اعلام شده شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، روز پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت معلمان در شهرهای کردستان، همگام با معلمان در شهرهای دیگر ایران برای آزادی همکارانشان از زندان و تاکید بر مطالباتشان تجمع اعتراضی برپا کردند. بنا به گزارشات دریافتی، معلمان در شهرهای، سنندج، مریوان، سقز، بیجار، دهگلان، کامیاران و سردشت با سردادن شعارهایی مبنی بر آزادی معلمان زندانی و قرائت قطعنامه، بر مطالبات خود پای فشردند.

حضور چشمگیر معلمان سنندج، سقز و مریوان در مقابل آموزش و پرورش بسیار باشکوه بود. در سنندج شرکت کنندگان در تجمع همراه با پخش سرود “مرغ سحر ناله سر کن”، پلاکاردها و بنرهایی با عکس هایی از معلمان زندانی و مطالبات خود در دست داشتند و خواهان “تحصیل رایگان برای کودکان”، “برچیده شدن احکام ظالمانه علیه معلمان”، “تدریس آموزش به زبان مادری به صورت رسمی در مدارس” و “همسان سازی و افزایش حقوق” خود شدند. قرائت هر بند از قطعنامه در تجمعات اعتراضی با کف زدن حاضران همراه بود.  در مریوان حضور زنان بسیار برجسته بود و جمعیت بزرگی از معلمان شرکت داشتند. در سقز نیز سر دادن شعار و قرائت قطعنامه شورای هماهنگی مورد استقبال وسیع قرار گرفت.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری به معلمان و تمامی شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی امروز درود می فرستد و از مبارزه آنان قاطعانه حمایت می کند. معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱،  ۱۲ مه  ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate