برای آزادی دستگیر شدگان در بانه به میدان بیاییم

برای آزادی دستگیر شدگان در بانه به میدان بیاییم

بنا به اخبار منتشر شده از سوی سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱)، نیروهای وزارت اطلاعات در شهر بانه اقدام به بازداشت گسترده تعدادی از شهروندان کردند. تا کنون هویت ١٠ نفر از بازداشت شدگان به نام‌های صلاح پزشکی، رفیق پزشکی و مناف پزشکی که برادر هستند و همچنین جمال مروتی ، سعید رشیدی، فرزاد پزشکی، بهزاد پزشکی، فرهاد پزشکی، لقمان پزشکی و عثمان احمد لیفه مشخص شده است. ترفند نیروهای اداره اطلاعات رژیم برای بازداشت این افراد با استفاده از اتومبیل‌های هلال احمر صورت گرفته و به روستاهای چومان، کوپیچ، نمشیر و نجنه هجوم برده و ضمن بازداشت شهروندان اقدام به ضرب و شتم آنها و خانواده‌هایشان کرده‌ و هم زمان فضای شهر بانه را کاملا امنیتی اعلام کرده اند.

باید با اقدامات جمعی و دست زدن به تجمعات اعتراضی علیه موج دستگیری ها به میدان آمد و قاطعانه خواهان آزادی فوری همه دستگیرشدگان شد. خانواده های دستگیر شدگان در بانه، میتوانند نقش بسیار مهمی در دامن زدن به مبارزه و به میدان آوردن وسیع توده های مردم برای آزادی عزیزان خود ایفا کنند. عکس العمل قاطع مردم در سطح سراسری در کردستان ضرورت جدی دارد. با اقدامات جمعی و فردی، با بیانیه ها و نامه های اعتراضی، با انتشار کلیپ هایی در محکومیت و افشای ماهیت سرکوب نهادهای حکومت که از تجارب ارزنده فعالین و مردم است می توان فضایی ایجاد کرد که دستگیر شدگان فوری و بدون قید و شرط  از زندان آزاد شوند.

مردم آزاده بانه و مردم مبارز و شرافتمند کردستان را فرا می خوانیم  که در مقابل ایجاد فضای امنیتی توسط نهادهای حکومتی دست به اعتراض بزنند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان شوند. همه دستگیرشدگان و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate