حکومت اسلامی مسئول مستقیم کشتن و جان باختن کولبران است!

خبر دردناک و جانکاه؛

در اثر سقوط بهمن در ارتفاعات مرزی ارومیه دست‌کم ۵ کولبر جانشان را از دست داده‌اند و جستجوها برای کشف اجساد آنها ادامه دارد. دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ دست‌کم ۵ نفر از ساکنین روستای کوران ارومیه با نامهای ١. اولایی خدایی ٢. فرات خدایی ٣. متین اصلانی ٤. بیلن احمدی ٥. یاور اصلانی در حین کولبری در ارتفاعات مرزی روستای دریشک (کردستان ترکیه) در اثر سقوط بهمن جانشان را از دست داده‌اند. نیروهای نظامی ترکیه با اقدامی جنایتکارانه مانع از کمک رسانی ساکنین روستای کوران به آنها شده‌‌اند و اجساد آنها کماکان پیدا نشده است.

سالانه در مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه بویژه در مرز ایران و عراق صدها کولبر کشته و زخمی میشوند. بسیاری از این زحمتکشان با گلوله مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی به قتل میرسند و شماری نیز در برف و سرما تلف می شوند. هر هفته و یا هر روز ما شاهد شنیدن خبر تلخ کشته و زخمی شدن کولبران هستیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به بستگان عزیز پنچ کولبر و ساکنین روستای کوران در ارومیه تسلیت میگوید.

ما بار دیگر با تأکید میگوییم؛ باید در مقابل کشتن کولبران، جان دادن در سرما و یخ، سکته قلبی و غرق شدن در آب و شلیک نیروهای انتظامی به آنها، اقداماتی عاجل و فوری را در دستور گذاشت. مساله بر سر جان و زندگی انسانهاست. باید با کارزاری قدرتمند برای نجات کولبران شتافت. حکومت اسلامی مسئول مستقیم کشتن و جان باختن کولبران است. باید مردم کردستان و مردم آزادیخواه و برابری طلب در محکومیت کشتار کولبران دست به اعتراض عمومی بزنند! کار یا بیمه بیکاری شعار و خواست همه کولبران است. با مبارزه متحدانه، علیه جهنمی که حکومت اسلامی بوجود آورده است بمیدان بیاییم. راه حل پایان دادن به کولبری و بیکاری و استثمار و دستیابی به زندگی و کرامت انسانی، سرنگونی حکومت اسلامی و پایان دادن به سیستم چپاول و بردگی مزدی است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٨ دی ١٣٩٩

١٩ ژانویه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate