جنایتی دیگر در زندان مرکزی سنندج … نوید کهنه پوشی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شود

اطلاعیه خبری کمیته کردستان

جنایتی دیگر در زندان مرکزی سنندج

خسرو جمالی فر زیر ضربات ماموران امنیتی در زندان سنندج به قتل رسید

بنا به خبر منتشر شده شامگاه سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ (۲ نوامبر ۲۰۲۱)، یک زندانی متهم به قتل با هویت خسرو جمالی‌فر ۲۴ ساله و اهل سنندج، در سلول انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی این شهر در اثر ضرب و شتم ماموران امنیتی زندان و ضرباتی که به سر وی وارد شده است جانباخت.

بنا به این خبر ماموران آدم کش اسلامی اعلام کرده اند که خسرو از طریق خوردن قرص اقدام به خودکشی کرده است اما پرسنل بیمارستان توحید بعد از اقدام به شستشوی معده وی گفته اند که مدرکی دال بر خودکشی از طریق خوردن قرص مشاهده نکرده اند. ماموران اطلاعاتی رژیم خاکسپاری خسرو جمالی را با تشدید فضای امنیتی، گرفتن تمام گوشی های موبایل از شرکت کنندگان در مراسم و ایجاد مانع برای دیدن جسد از سوی خانواده برنامه ریزی کرده و تحت کنترل خود قرار دادند.

جنایت هر روزه ماموران اطلاعاتی رژیم اسلامی در داخل و بیرون از زندانها هیچ حد و مرزی نمی شناسد. نیاز به اثبات این قتل توسط آدمکشان اسلامی نیست. همین حد از ایجاد فضای امنیتی، گرفتن گوشی های موبایل، ایجاد مانع برای آخرین وداع خانواده با وی از سوی اوباشان اسلامی، این پیام را بسیار روشن و گویا برای مردم و خانواده خسرو جمالی فر به همراه دارد که قاتل وی ماموران زندان بوده اند. فرد زندانی اگر با قرص اقدام به خودکشی کرده است چرا این همه مامور و لشکر اسلام و قاتل و آدم کش بر مزار او صف می کشند و مانع دیدن جسد توسط خانواده می شوند؟

این جنایت در حالی روی داده است که خانواده خسرو جمالی فر در شرف کسب رضایت از خانواده مقتول بودند. کاربدستان زندان بدون تردید این را بو کشیده اند که  اگر خانواده مقتول رضایت دهند تو دهنی محکمی به حکومت اسلامی و قانون قصاص آن وارد خواهد شد و خود کار را یکسره کرده اند.

قاتل خسرو جمالی فر و هزاران خسرو در زندانها و بیرون از زندان، باندها، دستجات و ماموران حکومت هستند. برای مردم پوشیده نیست که چه جنایتکارانی حکم می رانند. حتی افشا شدن صحنه های منتشر شده دوربین های مدار بسته چند ماه اخیر، تمام افکار عمومی در سطح جهان را وسیعا متوجه عمق شکنجه و قتل زندانیان در زندانهای جمهوری اسلامی کرد. حکومت اسلامی را با قدرت میلیونی توده های مردم باید به زیر کشید و کاربدستان این ماشین آدمکشی را به جرم بیش از چهار دهه قتل و جنایت سیستماتیک و سازمان یافته باید در دادگاههای علنی و عمومی به محاکمه کشیده شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۱۲ آبان ۱۴۰۰ ، ۳ نوامبر ۲۰۲۱

 

……………………………………………………………………

اطلاعیه خبری کمیته کردستان

نوید کهنه پوشی باید فوری و بدون قید و شرط آزاد شود

بنا به اخبار منتشر شده روز یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ نوید کهنه‌پوشی از فعالین مدنی و زیست‌محیطی شهر مریوان و عضو انجمن سبز چیا توسط نیروهای اطلاعات حکومت اسلامی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. هنوز هیچ اطلاعی از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهاماتی که نهادهای حکومت می کوشند به فعالین محیط زیست وصل کنند در دسترس نیست. نیروهای سرکوب حکومت اسلامی در مریوان ابتدا می کوشند نوید کهنه پوشی را دستگیر کنند که او در موقع یورش ماموران برای دستگیری در منزل نبوده است و به جای او برادرش را گروگان گرفته با خود می برند، نوید برای نجات برادرش خود را به محل نیروی انتظامی معرفی می کند و او را دستگیر و سپس برادرش را آزاد می کنند.

اکنون دیگر برای مردم شهرهای کردستان و مردم در سراسر کشور کاملا روشن و شفاف است که فعالین محیط زیست، به دلیل احساس مسئولیت و اعتراض به نابودی محیط زیست توسط نهادها و عوامل حکومت دستگیر، بازداشت و زندانی می شوند.

رژیم اسلامی در وحشت و هراس از اعتراضات مردم تلاش می کند با این دستگیری ها فضای اعتراض و نارضایتی عمومی مردم را پایین بیاورد اما هیچگاه نتوانسته خشم و تنفر اعتراضی مردم را آرام کند و مدام با شکستهای پی در پی ناچار به عقب نشینی شده است.

کمیته کردستان حزب گروگان گیری، دستگیری و بازداشت نوید کهنه پوشی توسط باندهای حکومت را بشدت محکوم می کند و از مردم آزاده و مبارز شهر مریوان می خواهد که در اعتراض به بازداشت او در مقابل نهاد اطلاعاتی و بازداشتگاه رژیم دست به اعتراض زده و خواهان آزادی نوید کهنه پوشی و همه زندانیان سیاسی شوند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۲ نوامبر ۲۰۲۱

۱۱ آبان ۱۴۰۰

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate