علیه موج دستگیری ها وسیعا اعتراض کنیم و جلو آنرا بگیریم

علیه موج دستگیری ها وسیعا اعتراض کنیم و جلو آنرا بگیریم

در هفته های اخیر موج دیگری از دستگیری فعالین کارگری و فعالین دیگر عرصه های اجتماعی از سوی نهادهای قضایی حکومت  در شهرهای کردستان شروع شده است. دستگیری عثمان اسماعیلی و سپس آزاد شدن او با قرار وثیقه. اول آبان دستگیری مریم صادقی و عدم اطلاع از سرنوشت او. دستگیری و بازداشت شعیب محمودی در روستای میراو از توابع سنندج که نه از حکم و نه از محل بازداشت او اطلاعی در دست نیست. دستگیری عزیز قادرتاج معلم اهل اشنویه. دوم آبان دستگیری هیمن ارزن. ۲۹ مهر دستگیری صلاح علیزاده اهل پیرانشهر که هر چهار شهروند دستگیر شده بدون ارائه هیچ گونه حکم و دلیل قضایی بازداشت شده اند. جمعه ۳۰ مهر دستگیری لقمان قادری اهل روستای پسوه و محمد جوجه که محمد بعد از یک روز آزاد شد. همچنین طی روزهای اخیر دیاکو لطفی اهل بوکان توسط نیروهای حکومت اسلامی بازداشت شد که تا کنون از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. سردار کرامت معروف به “سردار آلانی” شهروند اهل اشنویه توسط دادگاه انقلاب این شهر به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری محکوم شد و بهادین مصطفی نژاد اهل پیرانشهر که بدون ارائه حکم بازداشت شد.

بیش از دو ماه است که موج دستگیری، احضار و تهدید فعالین عرصه های مختلف اجتماعی، زنان، کارگران، فعالین محیط زیست و فعالین سایر عرصه های اجتماعی ابعاد تازه ای به خود گرفته است. سازمانهای امنیتی و نظامی رژیم تاکنون فعالین بسیاری را دستگیر کرده اند که از سرنوشت اکثریت دستگیر شدگان، و ارائه دلائل دستگیری ها به خانواده های آنان اطلاعات کافی نداده اند.

نهادهای قضایی حکومت مفلوک و درمانده اسلامی هر از چند گاهی با تهدید و بازداشت فعالین تلاش می کنند فضای رعب ایجاد کنند اما هر بار ورشکسته تر از پیش نه تنها قادر به ساکت کردن اعتراض مردم و فعالین نمی شوند بلکه این خود حکومت، نهادها و نیروهای سرکوب اند که در هراس از افزایش اعتراض و نارضایتی مردم به وحشت افتاده اند. سالها است ایجاد فضای ترس و ارعاب توسط مردم ناراضی و عاصی از حکومت کنار زده شده است. فضای تهدید، فشار و ارعاب با اعتصابات گسترده کارگران و اعتراضات وسیع مردم در شهرها، درهم شکسته شده است. مردم نشان دادند که تسلیم نمیشوند و در مقابل یک حکومت ورشکسته و بحران زده و بی آبرو مرعوب نمیشوند!

علیه موج دستگیری ها باید به میدان آمد. عکس العمل قاطع مردم در سطح سراسری در کردستان ضرورت جدی دارد. باید با اقدامات جمعی و دست زدن به تجمعات اعتراضی قاطعانه خواهان آزادی فوری همه دستگیرشدگان شد. خانواده های دستگیر شدگان، میتوانند نقش بسیار مهمی در دامن زدن به مبارزه و به میدان آوردن توده های وسیع مردم برای آزادی عزیزان خود ایفا کنند. با اقدامات جمعی و فردی، با بیانیه ها و نامه های اعتراضی، با انتشار کلیپ هایی در محکومیت و افشای ماهیت سرکوب نهادهای حکومت که از تجارب ارزنده فعالین و مردم است می توان فضایی ایجاد کرد که هزینه هر دستگیری چنان بالا رود که رژیم دست از دستگیری ها بردارد و دستگیرشدگان را فورا آزاد کند. حکومت، نهادها و نیروهای سرکوب آن به خوبی می دانند که با این تشبثات قادر به تداوم قلدری و بگیر  ببند نیستند و مردم هیچگاه کوتاه نیامده اند و در مقابل هر بگیر و ببندی می ایستند.

مردم آزاده، مبارز و شرافتمند کردستان را فرا می خوانیم  که در مقابل ایجاد فضای امنیتی توسط نهادهای حکومتی دست به اعتراض بزنند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیرشدگان شوند. همه دستگیرشدگان و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آبان ۱۴۰۰ ، ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱

Avsnitt för bifogade filer

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate