زندانی کردن زهرا محمدی را محکوم میکنیم

زندانی کردن زهرا محمدی را محکوم میکنیم

 

امروز ۱۸ دیماه زهرا  محمدی یکی از معلمین و فعالین اجتماعی که به پنج سال زندان محکوم شده و به زندان احضار شده بود، برای گذران محکومیت خود راهی زندان سنندج شد. جمعیت  وسیعی از  دوستان و   مردم سنندج  و معلمان همکار او و اعضای  انجمن فرهنگی اجتماعی نوژین او را تا ورودی زندان همراهی کردند.

 

زهرا محمدی، روز پنج شنبە ٢ خرداد ٩٨ (٢٣ مه ٢٠١٩)، با هجوم نیروهای ادارە اطلاعات سنندج بە منزلش همراه با دو عضو دیگر انجمن نوژین بازداشت شد و روز دوشنبە ١١ آذر همان سال با وثیقە ٧٠٠ میلیون تومانی موقتا از زندان آزاد شد. او در تیرماه سال  جاری  توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “تشکیل گروه علیه امنیت کشور” به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و سپس بدنبال اعتراضات این حکم به پنج سال زندان تغییر یافت.  

 

کمیته  کردستان حزب  کمونیست کارگری  حکم پنچ سال زندان  تعزیری زهرا  محمدی را  قویا محکوم  میکند. یکی از اتهامات زهرا محمدی تدریس زبان کردی است. او قبل از رفتن به زندان خطاب به جمعیتی که در حمایت از او همراهیش کرده بودند از جمله گفت “زبان مادری یکی از بنیادی‌ترین حقوق ماست که از آن کوتاه نخواهیم آمد و انجمن ما برای به دست آوردن این حق پیشقدم شد و امیدوارم فعالیت‌های ما بر سر دشمنی که مخالف این حقوق است آوار شود”.

 

حکومت اسلامی   با  اعمال تبعیض و  نابرابری  بر  مردم  کردستان عملا هر  نوع  تلاش  برای ایجاد  تسهیلات و در  دسترس  بودن آموزش به  زبان  مادری  را با سرکوب و  زندان جواب میدهد.  امکان آموزش و سخن گفتن و فعالیت به زبان مادری حق پایه ای همه مردم است.

 

کمیته کردستان  حزب کمونیست  کارگری  ایران

١٨ دی ماه ١٤٠٠

٨ ژانویه ٢٠٢٢

 

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate