گرامی داشت جانباختگان شلیک به هواپیمای مسافربری جرم نیست

جمهوری اسلامی ۱۱ نفر از شهروندان شهر سنندج را به جرم شرکت در مراسم یادبود دوتن از قربانیان سرنگونی هواپیمای اوکراینی، به دادگاه احضار کرده است. این یازده نفر عبارتند از:‌  ۱ـ شیوا احمدی سیاناوی ۲ـ زهرا مرادی  ۳ـ پدرام هوشیاریان ۴ـ ماریا ساعدپناه ۵- عبدالله امینی نبی‌کندی ۶ـ لیلا حسینی ۷ـ زهرا ساعدپناه ۸ـ یونس فکری ۹ـ محمدسینا میرزایی  ۱۰ـ سیدغازی حسینی ۱۱ـ سرور شهابی. جرم این افراد شرکت در مراسم سالگرد جانباختن دوتن از حانباختگان هواپیمای اوکراینی یعنی آورین مرتب و آیدا فرزانه است و با استفاده از دوربین های مدار بسته شناسائی شده اند. آنها قبلا بازداشت شده و پس از دو هفته با قید وثیقه آزاد شده بودند. در حکم جلب آنها توهین به خامنه ای، بر هم زدن امنیت عمومی و اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت داخلی کشور به عنوان اتهامات ذکر شده است. طبق ابلاغیه ارسال شده، آنها باید روز یک شنبه ۳ اسفند در شعبه یکم دادگاه انقلاب سنندج و روز سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان سنندج حاضر شوند.

مردم سنندج!

این احکام تنها و تنها وحشت حکومت از ما مردم را بازتاب میدهد. احضار افراد به دادگاه و اعلام کیفر خواست علیه آنها به جرم شرکت در مراسم یادبود جانباختگان شلیک به هواپیمای مسافربری، اوج رذالت و وقاحت حکومت جنایتکاران اسلامی را بازتاب میدهد. از نظر این حکومت شلیک به هواپیمای مسافربری توسط پاسداران حکومت جرم نیست، اما اینکه مردم یاد عزیزانشان را گرامی بدارند جرم است! این احضارها و کیفرخواست ها را ما مردم بعنوان سند توحش بی حد و حصر و رذالت و وقاحت بی پایان حاکمان کثیف اسلامی در حافظه خود حفظ خواهیم کرد تا با عزم بیشتری برای سرنگونی قاتلان حاکم متحدانه قدم به میدان بگذاریم.

ما حق داریم یاد آروین مرتب و آیدا فرزانه عزیز را گرامی بداریم. حق داریم قاتلان آنها و تمام ۱۷۶ سرنشین مظلوم هواپیمای اوکراینی را با تمام وجود محکوم کنیم و علیه شان فریاد بزنیم. حق داریم خواهان محاکمه آمران و عاملان این جنایت هولناک در تاریخ بشری باشیم. این احضارها و زورگویی ها ذره ای عزم ما را برای اعتراض قدرتمند علیه قاتلان عزیزانمان کم نخواهد کرد. بلکه بر عکس همه ما را برای خلاصی از شر حکومت اوباش و جنایتکاران وحشی تاریخ مصمم تر خواهد کرد.

در مراسم خاکسپاری آروین مرتب و آیدا فرزانه در سنندج چند هزار نفر شرکت داشتند. مردم حق داشتند تجمع کنند. مردم حق داشتند اعتراض کنند و مردم حق دارند خواهان محاکمه سران حکومت شوند. همه آن چند هزار نفر را باید خبر کنیم که در روز احضار یازده نفر از شرکت کنندگان در مراسم یادبود عزیزانمان در برابر دادگاه کذایی اسلامی جمع شوند و از آنها حمایت کنند. باید جمع شویم و بگوییم ما مجرم نیستیم بلکه قاتلان آروین و فرزانه و تمام ۱۷۶ سرنشین بی گناه هواپیمای مسافربری به عنوان قاتل باید محاکمه شوند. همراه این یازده نفر به صحن دادگاه شان بروید و دادگاهشان را به صحنه افشاگری علیه آنها تبدیل کنید.

فراخوان هایتان را برای شرکت هزاران نفر از مردم سنندج و خانواده هایشان در مقابل داد گاه انقلاب سنندج از هم اکنون آماده و منتشر کنید و همه جا در سنندج و شهرهایی که مردم امکان حضور دارند فراخوان دیدار در روز یکشنبه ۳ اسفند را  همه گیر بکنید. تجمع قدرتمند مردم در ۳ اسفند در برابر دادگاه جمهوری اسلامی، پیش درآمدی است برای ناکام کردن احضارهای بعدی و کل این دادگاه کذایی حکومتی. متحدانه در کنار متهمین بایستید و قاتلان حاکم را محکوم کنید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٢١ بهمن ۹۹

٩ فوریه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate