جاده های ناامن قتلگاه شهروندان

بنا به اخبار منتشر شده روز پنجشنبه ۱۱ شهریور بر اثر سقوط مینی‌بوس به دره‌ای در جاده کامیاران – پالنگان در استان کردستان دستکم ۱۶ نفر کشته و ۱۲ نفر مصدوم شدند. بنا به گفته مدیر اورژانس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، این مینی‌بوس در سرازیری دره «تفین» به روستای پالنگان، به دلیل آنچه که او “عدم توانایی راننده در کنترل خودرو بیان کرده” به دره سقوط کره است.

 

جاده ۱۴۰ کیلومتری مریوان- کامیاران به قتلگاه مسافران تبدیل شده است. تنها در دو ماهه اول سال جاری نزدیک به ۲۶۰۰ نفر در حوادث رانندگی در سراسر کشور کشته و ۴۷ هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند و مقامات مفتخور و غیر مسئول برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود در قبال جان و امنیت مسافران جاده ای، راننده را به عنوان مقصر معرفی کرده اند. اما امروز دیگر همه مردم می دانند که این حکومت هیچگاه ارزشی برای جان شهروندان قائل نبوده است. از کشتن روزانه بیش از پانصد نفر بخاطر عدم برخورداری از واکسن کرونا گرفته تا کشتار روزانه کولبران و سوختبران، از کشتن معترضین و شکنجه زندانیان گرفته تا جان باختن مسافران در جاده های ناامن، کارنامه بیش از چهار دهه یک حکومت دزد، فاسد و جنایتکار را تشکیل می دهد.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزانشان را در این حادثه دلخراش از دست داده اند، از مردم کامیاران و مردم دیگر شهرهای کردستان می خواهد نسبت به وضعیت جاده های ناامن که به قتلگاه شهروندان تبدیل شده است به هر شکل که میتوانند از تجمع تا طومار و راه اندازی گفتمان در شبکه های اجتماعی دست به اعتراضی بزنند. مسئول مستقیم از دست دادن جان این مسافران و شهروندانی که به علت ناامنی جاده ها جانشان را از دست می دهند، حکومت جنایتکار اسلامی است.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۱ شهریور۱۴۰۰ ، ۲ سپتامبر  ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate