مردم شهر نقده: به گرداندن تحقیرآمیز سه نفر در شهرتان اعتراض کنید 

بنا به اخبار منتشر شده روز شنبه ۶ شهریور، سه نفر به اتهام ” مزاحمت، اخلال در امنیت عمومی و آسیب به چند خودرو” در شهرستان نقده و با دستور دادستان این شهرستان  به نام “رسول نوعی”، توسط نیروی انتظامی در خیابان های این شهرستان گردانده شدند. این اولین بار نیست که مزدوران محلی رژیم دست به چنین اقدامات شنیع و منزجر کننده ای می زنند. در سال‌های اخیر نیروهای انتظامی هر از گاهی اقدام به چرخاندن متهمان در سطح شهرها کرده اند. در سال ۹۲ نیز چند نفر را به اتهامات گوناگون با آویزان کردن آفتابه به گردن آنان در سطح شهر مریوان گرداندند که با موجی از اعتراض بویژه در میان زنان روبرو شد و کاربدستان حکومت در مریوان ناچار به عقب نشینی و عذرخواهی شدند.

مقامات و کاربدستان قضایی حکومت در شهر نقده در اواخر مرداد امسال کوشیدند تا با ایجاد تفرقه در میان مردم کرد زبان و ترک زبان آنان را به جان همدیگر بیاندازند اما سرشان به سنگ خورد و با هوشیاری مردم شهر نقده طرح نخ نمای آنان نقش بر آب شد. حال برای جبران شکست شان دست به این عمل ضد انسانی زده اند. این سیاست سرکوبگرانه و ضد انسانی را نیز باید به شکست کشاند.

مردم شهر نقده!

کاربدستان حکومت اینبار با شگرد دیگری می کوشند فضای این شهر را ناامن کنند. نباید اجازه داد که حرمت و کرامت انسانی هیچ فردی مورد تحقیر و تمسخر حکومت و ارگانهای آن قرار گیرد. این عمل وحشیانه و مغایر با ابتدایی ترین اصول کرامت انسانی باید مورد اعتراض قرار گیرد. نه متهمان در دادگاهی عادلانه محاکمه شده اند و نه اگر به فرض مجرم باشند شایسته چنین رفتار ضد انسانی هستند. این سیاست های جنایتکارانه هدفی جز قدرت نمایی حکومتیان و ایجاد ارعاب در میان مردم ندارد و باید به شکست کشانده شود. از کلیه مردم نقده، زن و مرد، ترک زبان و کرد زبان و بویژه از فعالین اجتماعی میخواهیم نسبت به این عمل شرم آور حکومت عکس العمل نشان بدهند. با طومارهای اعتراضی، با بیانیه های تشکل ها، و به هر شکل دیگر باید این حرکت را در نطفه خفه کرد و ارگانهای کثیف حکومت را وادار کرد علنا در پیشگاه مردم از این سه نفر و از همه مردم عذرخواهی کنند. عکس دادستان نقده را بر در و دیوار شهر و در مدیای اجتماعی به عنوان یک جنایتکار پخش کنید. همانطور که علیه توطئه تفرقه میان کرد زبانان و ترک زبانان متحدانه ایستادید، این سیاست مزدوران حکومت را نیز میتوانید به شکست بکشانید. ما کلیه تشکل های مردمی در سراسر کشور را به اعتراض به این عمل ضد انسانی فرامی خوانیم.

سرنگون باد حکومت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مرداد۱۴۰۰ ، ۳۰ اوت  ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate