۸ مارس روز جهانی زن را هرچه باشکوهتر برگزار کنیم

 اطلاعیه کمیته کردستان به مناسبت هشت مارس روز جهانی زن

۸ مارس روز جهانی زن را هرچه باشکوهتر برگزار کنیم

 

۸ مارس برابر با ۱۷ اسفند، یک روز شناخته شده و جا افتاده در شهرهای کردستان و روز مبارزه علیه رژیم و علیه قوانین زن ستیز حاکم است. سنتهای ابراز وجود زنان در کردستان به ۸ مارس ۱۹۷۹ (۱۷ اسفند ۱۳۵۷) در تهران برمی گردد. تداوم حضور زنان در مقابل قوانین اسلامی و تعرض نهادهای حکومت به جایگاه و موقعیت زنان در کردستان تا به امروز همچنان ادامه داشته است. زنان در سطح سراسری و در کردستان در صف اول مبارزه برابری طلبانه علیه حکومت اسلامی ایستاده اند. جنبش آزادیخواهی و فریاد اعتراض اجتماعی زنان در عرصه های مختلف مبارزاتی، در تجمعات معلمان و حضور چشمگیر سخنرانان زن در میان معلمان، در جنبش دادخواهی، در میان زندانیان سیاسی و در خیزش های انقلابی طنین انداز بوده است. تاریخ برگزاری مراسم های هشت مارس روز جهانی زن در شهرهای کردستان، در جمع ها، در گروههای کوهنوردی و در گلگشت ها، گویای حضور قدرتمند جنبش برابری طلبانه علیه قوانین ضد زن حکومت اسلامی بوده است. صدور قطعنامه ها، طرح مطالبات مدرن و برابری طلبانه، خواست حقوق انسانی و دهها مطالبه دیگر، بخشی از کیفرخواست زنان در قطعنامه هایشان علیه قوانین ضد زن و علیه حکومت اسلامی بوده است.

با چنین پشتوانه ای میتوان هشت مارس را به یک روز بزرگ و تاریخی در مبارزه برای رهایی زن از بختک اسلام و حکومت اسلامی تبدیل کرد. حکومت اسلامی، نهادها و دیگر دستگاهای رژیم امروز در ضعیف ترین موقعیت خود قرار دارند. طی یکسال گذشته تعرض و جسارت زنان و مردم آزاده علیه سنت های ارتجاعی، قتل های ناموسی، کودک همسری و قوانین ضد زن و ضد انسانی حکومت از هر دورانی برجسته تر بوده است.

فعالین مدافع حقوق زن، فعالین عرصه های اجتماعی و کارگری، معلمان، هنرمندان، ورزشکاران و کوهنوردان و دیگر بخشهای جامعه، دست در دست هم می توانیم روز جهانی زن را با ابتکارات مختلف و با اتکا به تجارب و دستاوردهای تاکنون به روز باشکوهی در جنبش آزادیخواهی تبدیل کنیم. فضای باشکوه هشت مارس را می توانیم از همین الان با ایجاد گفتمان، با پخش پوستر و تراکت و با انتشار بیانیه های جمعی و فردی، با جنبش ارسال پوسترهای هشت مارس به زنان و با شعار نویسی در کوچه و خیابان با عنوان “زنده باد هشت مارس روز جهانی زن”، “زن ناموس هیچکس نیست”، علیه قتل های ناموسی، که مسبب آن حکومت و قوانین اسلامی است، علیه حجاب و با پخش شیرینی پر کنیم و این جشن را هرچه باشکوهتر برگزار کنیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مارس ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate