حمله جمهوری اسلامی به احزاب اپوزیسیون در عراق و مردم منطقه را شدیدا محکوم میکنیم 

حمله جمهوری اسلامی به احزاب اپوزیسیون در عراق و مردم منطقه را شدیدا محکوم میکنیم 

نیروهای سپاه پاسداران در ادامه حملات وحشیانه به مواضع اپوزیسیون در کردستان عراق که صبح روز پنجشنبه ۱۸ شهریور صورت گرفت، برای دومین روز پیاپی، جمعه ۱۹ شهریور بار دیگر به این حملات جنایتکارانه ادامه دادند. صبح روز پنجشنبه سپاه پاسداران با چندین فروند جنگنده و پهباد به مواضع احزاب اپوزیسیون در کردستان عراق حمله کرده و سپس با توپخانه های سپاه ارتفاعات “آلانه”، “هلگورد” و “بربزین” که مقرات احزاب دمکرات کردستان ایران در آنجا دایر است را مورد هدف قرار داده است. در ادامه این حملات توپخانه‌های سپاه پاسداران، مستقر در شهرهای اشنویه و پیرانشهر، از ساعت ۱۱ صبح جمعه و برای دومین روز متوالی اقدام به گلوله‌باران سنگین ارتفاعات مرزی اقلیم کردستان عراق کرده‌ و شمار زیادی از نیروهای زمینی خود را در نوار مرزی اشنویه- پیرانشهر مستقر کرده و خطوط تلفن و اینترنت نیز در این مناطق دچار اختلال شده‌ است.

تهدیدهای نظامی و اقدامات تروریستی سپاه قدس و حکومت اسلامی علیه نیروهای اپوزیسیون و تحمیل خسارت و ناامنی به مردم این منطقه بخشی از سیاست همیشگی جمهوری اسلامی بوده است. این اقدامات جنایتکارانه همانطور که بارها تاکید کرده ایم بدون مماشات احزاب حاکم در این منطقه با جمهوری اسلامی ممکن نیست. سالها است که کردستان عراق به جولانگاه نیروهای سپاه پاسداران و نهادهای اطلاعاتی رژیم تبدیل شده و احزاب حاکم در کردستان عراق کوچکترین اقدامی علیه آن نکرده و حتی موضع سیاسی قابل توجهی اتخاذ نکرده اند و در مورد حملات اخیر نیز تا این لحظه سکوت کرده اند.

کمترین اقدامی که حاکمان اقلیم کردستان در مقابل این تعرضات به محدوده جغرافیایی تحت حاکمیت خود می توانند انجام دهند، اعتراض به آن در مراجع بین المللی است اما نه در مقابل حملات هوایی ارتش ترکیه و نه در برابر توحش نظامی جمهوری اسلامی کمترین واکنشی از خود نشان نداده اند. و به همین دلیل و به دلیل حاکمیت سراپا فاسد و ضد مردمی خود مورد خشم و نفرت مردم قرار دارند.

مردم کردستان ایران بارها با اعتصاب عمومی و اشکال مختلف دیگر به جنایات جمهوری اسلامی علیه فعالین و نیروهای اپوزیسیون و ناامن کردن زندگی مردم این منطقه اعتراض کرده اند. از مردم کردستان عراق و نیروهای اپوزیسیون پیشرو در کردستان عراق نیز انتظار میرود نفرت و نارضایتی از احزاب حاکم را به اعتراضات سازمان یافته و تجمع و اعتراض تبدیل کنند و مانع بند و بست های جنایتکارانه آنها با جمهوری اسلامی شوند. سران جمهوری اسلامی باید بدانند که این اقدامات کمکی به کاهش ضعف و بحران داخلی و منطقه ای آنها نخواهد کرد.

ما ضمن محکوم کردن جمهوری اسلامی، سکوت و بند و بست احزاب حاکم بر اقلیم کردستان با جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکنیم و مردم کردستان ایران و عراق را به گسترش اعتراض علیه جمهوری اسلامی و احزاب حاکم در کردستان عراق فرامیخوانیم.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate