در حمایت از مردم آبادان دست به اعتراض بزنیم  

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

در حمایت از مردم آبادان دست به اعتراض بزنیم  

  

مردم مبارز کردستان! همانطور که اطلاع دارید روز دوشنبه دوم خردادماه ساختمان متروپل که نماد فساد و دزدی کاربدستان حکومتی  در شهر آبادان بود بر سر مردم فرو ریخت. تاکنون ۲۴ نفر جان خود را از دست داده و همچنان تعداد زیادی از شهروندان در طبقات زیر زمینی بدون هیچگونه امکانات و تسهیلاتی برای نجات گیر کرده اند. این در حالی است که کمترین کمکهای امدادی برای نجات شهروندان گیر افتاده زیر آوار از سوی حکومت یعنی مسبب اصلی این فاجعه انسانی صورت نگرفته اما قداره بندان رژیم در وحشت از گسترش و ادامه اعتراضات مردم نیروهای سرکوبشان را روانه محل کرده اند.

مردم آبادان که این فاجعه را محصول بساط مافیایی این حکومت و مقامات دزد آن می دانند بلافاصله اعتراضات خود را شروع کردند و علیه حکومت و سران آن شعار دادند. مردم خرمشهر و برخی شهرهای دیگر هم شب گذشته در همبستگی با مردم آبادان اعتراضات خود را شروع کرده اند و فراخوان آمادگی کارگران پتروشیمی و پالایشگاه آبادان برای اعتصاب در همدردی و همبستگی با خانواده های جانباختگان و برآورده شدن مطالبات مردم، زمینه های گسترش این همبستگی ها را فراهم کرده  است.

مردم آزاده و شرافتمند کردستان!

مردم کردستان این حکومت را خوب می شناسند و از بدو موجودیتش در برابر این آدمکشان ایستادند. مبارزه شما مردم کردستان پیشینه ای مملو از تجربه و دستاورد کارساز مبارزاتی همچون اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان را در کارنامه خود دارد و میتواند نقش برجسته ای در همبستگی با مردم آبادان ایفا کند. به هر شکل که میتوانید در حمایت از مردم آبادان به میدان بیاییم و همبستگی مان را تقویت کنیم. فعالین سیاسی و فعالین جنبش های اعتراضی میتوانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند و در عین حال زمینه را برای اعتصاب عمومی علیه بیش از چهل سال جنایت، فقر، آدمکشی و علیه تباهی زندگی فراهم کنند. شرایط و فضای سیاسی و اعتراضی مقطع کنونی این امکان را ایجاد کرده است که  دست در دستان هم، متحد و همبسته  در تک تک شهرهای کردستان دست به اعتراض بزنیم و پاسخ کوبنده ای به قاتلین مردم آبادان و قاتلین دهها هزار نفر از عزیزانمان بدهیم.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۶ خرداد ۱۴۰۱ ، ۲۷ مه ۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate