مانع از ادامه دستگیری ها شویم

اطلاعیه کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

مانع از ادامه دستگیری ها شویم

مردم مبارز کردستان! فعالین سیاسی! سازمان و احزاب سیاسی!

بیش از دو ماه از موج دستگیری، احضار و تهدید فعالین عرصه های مختلف اجتماعی، زنان، کارگران، جوانان و دانشجویان، فعالین زیست محیطی و مدافعین حقوق کودکان میگذرد. حکومت اسلامی و سازمانهای امنیتی و نظامی تاکنون بیش از صد نفر را دستگیر کرده اند و از سرنوشت اکثریت دستگیر شدگان، و دلائل دستگیری ها به خانواده های دستگیرشدگان اطلاعات کافی نداده اند.

اعتراض به دستگیری ها در دو هفته گذشته در داخل کشور با صدور طومار های اعتراضی و در خارج از کشور با تهیه طومار و ده ها پیام تصویری در محکومیت دستگیری ها ادامه دارد. تنفر مردم همراه با اعتراض به موج دستگیری ها رو به گسترش است.

علیه موج دستگیری ها باید به میدان آمد. جواب و عکس العمل قاطع مردم در سطح سراسری در کردستان ضرورتی جدی دارد. باید با اقدامات جمعی و دست زدن به تجمع های اعتراضی دست سرکوبگران حکومت اسلامی را از سر دستگیر شدگان کوتاه کنیم و قاطعانه خواهان آزادی فوری دستگیرشدگان شد.

حکومت اسلامی با سیاست آبروباخته امنیتی کردن اعتراضات و حضور گسترده فعالین کارگری و اجتماعی می خواهد مردم را مرعوب کند و جامعه معترض در کردستان را به سکوت بکشاند. جامعه و فعالین اجتماعی مرعوب نمی شوند و سالها است ایجاد فضای ترس و ارعاب توسط کارگران، زنان، جوانان و مردم ناراضی و عاصی از حکومت اسلامی کنار زده شده است. فضای تهدید، فشار و ارعاب با اعتراضات مردم در شهرها، کارگران، معلمان، فعالین زیست محیطی و دانشجویان و جوانان درهم شکسته شده است. مردم نشان دادند که تسلیم نمیشوند و در مقابل یک حکومت ورشکسته و بحران زده و بی آبرو مرعوب نمیشوند!

خانواده های دستگیر شدگان، کارگران و زندانیان سیاسی در شرایط کنونی میتوانند نقش بسیار مهمی در دامن زدن به مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان ایفا کنند. اقدامات فردی و جمعی تاکنونی آنها، بیانیه ها و نامه های اعتراضی و مصاحبه ها و کلیپ هایی که تهیه میکنند، همه اینها بیانگر روحیه اعتراضی جامعه است که کوتاه نمی آید و در مقابل هر بگیر و ببندی می ایستد. با توجه به ابعاد وسیع دستگیری ها این اقدامات میتواند و لازم است شکل سازمان یافته تر و قوی تری بخود بگیرد.

مردم مبارز کردستان! ما فعالین و احزاب سیاسی در کردستان را فرا می خوانیم با روحیه ای مسئولیت پذیری برای ممانعت از دستگیری ها و آزادی فوری دستگیر شدگان دست به اقدام و فراخوان جمعی بزنیم. اعتصاب یکپارچه مردم کردستان در محکومیت اعدام سه جوان و فعال سیاسی (رامین حسین پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی) در شهریور ماه سال ١٣٩٧ عکس العمل توده ای و یکپارچه مردم کردستان و بخشهایی از آذربایجان غربی را مردم کردستان تجربه کرده اند.

متحد و یکپارچه علیه دستگیری ها و برای آزادی دستگیر شدگان به میدان بیاییم!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ بهمن ۹۹

۳ فوریه ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate