برای آزادی دستگیرشدگان باید دست به اقدامات متحدانه زد

مردم  مبارز کردستان!

برای آزادی دستگیرشدگان باید دست به اقدامات متحدانه زد

در چند روز گذشته موج جدیدی از دستگیری در کردستان شروع  شده است. حدود  پنجاه نفردر چند شهر دستگیر شده  اند. در دیواندره حداقل دو نفر، در بوکان ده نفر، در اشنویه یک نفر و در کرمانشاه ٣٥ نفر بازداشت شده اند. بدنیال گسترش اعتراضات توده ای در خوزستان و برخی شهرهای دیگر، جمهوری اسلامی نیروهای سرکوب خود را در شهرهای کردستان بسیج کرده و فضا را امنیتی کرده است تا جلو تظاهرات مردم را بگیرد. اما دوره ارعاب گذشته است. امروز این حکومت و مقامات حکومتند که از ترس خیزش های عظیم توده ای و اعتصابات سراسری به وحشت افتاده اند.  

مردم مبارز  کردستان!  

نباید به انتظار بنشینیم. حکومت در اوج ضعف و استیصال به سر میبرد و میتوانیم در همراهی با خانواده های دستگیر شدگان مبارزه ای وسیع و فوری برای آزادی عزیزانمان  را سازمان بدهیم. عزیزان ما مجرم نیستند که در زندان باشند. این سران حکومت و نیروهای سرکوبند که فقر و  محرومیت و هزار بدبختی را به مردم تحمیل کرده اند. باید در مقابل زندان ها و مراکز حکومتی دست به تجمعات بزرگ بزنیم و خواهان آزادی فوری کلیه دستگیرشدگان و کلیه زندانیان سیاسی بدون هیچ قید و شرط و بدون هیچ وثیقه ای بشویم. حکومت اسلامی در اوج استیصال و درماندگی در منگنه فشار اعتراضات کارگران و توده های مردم ناراضی قرار دارد و میتوانیم آنرا عقب برانیم و عزیزانمان را از دست آنها نجات بدهیم. 

خانواده های دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی در شرایط کنونی میتوانند نقش بسیار مهمی در سازمان دادن یک مبارزه توده ای برای آزادی دستگیر شدگان ایفا کنند. اقدامات فردی و جمعی تاکنونی آنها، بیانیه ها و نامه های اعتراضی و مصاحبه ها و کلیپ هایی که تهیه میکنند، همه اینها بیانگر روحیه اعتراض عمومی در جامعه است که کوتاه نمی آید و در مقابل هر بگیر و ببندی می ایستد. با توجه به ابعاد وسیع دستگیری ها این اقدامات میتواند و لازم است شکل سازمان یافته تر و قوی تری بخود بگیرد. 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

٨  مرداد  ١٤٠٠

٣٠ ژوئیه ٢٠٢١

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate