مسمومیت‌های شیمیایی دختران، بیوتروریسم حکومتی، ‌نسل کشی و جنایت علیه بشریت (۲)

مقاومت شکوهمندانه دختران تا پای جان در برابر تروریسم  حکومتی

همزمان با  نخستین تهاجم شیمیایی به آموزشگاه‌های دختران دانش‌آموز در قم از روز ۹ آذرماه ۱۴۰۱، روز دهم آذر از مسمومیت غذایی زنجیره‌ای دانشجویان در اصفهان و سپس درکرج و تهران موجی از نگرانی و دلهره آفریده شد. نزدیک به نیمه‌ شب (پنج‌شنبه ۱۰ آذر) دانشجویان دانشگاه خوارزمی واحد کرج، پس از مصرف غذای سلف، مسموم شده و دچار تهوع، بدن درد و لرز شدند. بحران مسئله تا حدی بود که درمانگاه از تزریق سرم و  بستری کردن و پذیرش برای کمکهای اولیه را نداشت. نیروهای امنیتی، به دانشجویان دختر اجازه خروج از خوابگاه‌‌ها که به شدت در وضعیت اورژانس و مسمومیت قرار گرفته بودند را ندادند. مسمومیت دانشجویان دستکم در ۳ دانشگاه صنعتی اصفهان، خوارزمی واحد کرج و صنعتی اراک که بیش از ۱۲۰۰ نفر برآورد می‌شوند در یک هفته ‌دچار مسمومیت شدید غذایی شدند.(۸)

روز چهارشنبه دهم اسفندماه که موج تبه‌کارانه‌ی هجوم زنجیره‌ای حملات شمیایی به مدارس دخترانه سراسری شده بود، بیش از ۲۰۰ مورد انتقال دختران آسیب دیده به بیمارستان‌های اورژانس تهران، ثبت شد. بنا به گزارش یکی از کارکنان بیمارستانی، «روزچهارشنبه، اورژانس شرایط بسیار بحرانی‌ را پشت سر گذاشت… مسمومیت‌ها به صورت هماهنگ بین ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱ صبح رخ داد» ‌و در آن روز«تعداد تماس‌ها برای هر نفر از ۲۵۰ مورد به بالای ۳۵۰ مورد رسید.(۹) تا روز دهم اسفند صدها دانش‌آموز دختر در بیش از۶۰ دبستان و دبیرستان قم که بیشترمدارس اول و دوم متوسطه دختران را در برمی‌گیرند، دچار مسمومیت با گازهای سمی شده‌اند. این مسمومیت‌ها سپس به مراکز آموزشی منطقه یازده تهران و از دوم اسفند ماه جاری ضمن تکرار در قم، به مدارس شهر بروجرد و تهران گسترش یافته است.(۱۰)

سخنان همایون سامه نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیزاز باخبری وی و این کمیسیون از ماهیت عمدی وهدفمند بودن حمله‌های شیمیایی پرده بر می‌دارد. وی در گفت‌وگو با سایت دیده‌بان ایران تایید کرد که مسمومیت‌های دانش‌آموزان دختر در مدارس قم و بروجرد عمدی است. با این حال روز یکشنبه هفتم اسفند، مجید منعمی، معاون سیاسی استاندار لرستان اعلام کرد ۱۰۷ دانش‌آموز در دبیرستان دخترانه ۱۵ خرداد مسموم راهی بیمارستان شدند. حملات شیمیایی در حال تکرار و گسترش بودند. روز یکشنبه۷ اسفند  شمار زیادی از دانش‌آموزان پایه چهارم و پنجم مدرسه دخترانه مبعث در جنت‌آباد شمالی در تهران نیز مورد هدف مواد شیمیایی قرار گرفتند و به کمک افراد خانواده به بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها منتقل شدند. یک روز پیش در روز شنبه، رسانه‌های حکومتی از مسمومیت دوباره دانش‌آموزان در دبیرستان دخترانه احمدیه بروجرد خبر دادند. این‌بار۴۴ دانش‌آموز دچار مسمومیت شدند و این سومین‌باری بود که در یک هفته دانش‌آموزان در این مدرسه مورد حمله شیمیایی قرار می‌گرفتند. در اوج تهاجم شیمیایی به آموزشگاها و خطر مرگ دستجمعی، دختران  شکوهمندانه ایستادگی می‌کردند و به تعطیلی آموزش تن نمی‌سپردند. این یک اراده‌ی تاریخی زنان برای رهایی بود.  حمله شیمیایی به دختران دانش آموز و خیزش انقلابی، با سلاح شیمیایی همچنان ادامه دارد.

به گزارش الناز محمدی، در هم‌میهن ۸ اسفند ۱۴۰۱ «دو دانش‌آموز مدرسه ۱۵خرداد بروجرد گفتند یک شی شبیه یک بمب کوچک را دیده‌اند که از بیرون مدرسه به حیاط پرتاب شده و ماده‌ای که از آن بیرون می‌آمده، آن‌ها را مسموم کرده است.» خبر تهاجم به دانش‌آموزان دبستان پسرانه «یوسف علی» فاز پنج پرند با گاز سمی و مسمومیت دانش آموزان دریافت شد. وزارت بهداشت حکومت اسلامی گزارش داد که گاز N2 در سم منتشرشده در مدارس قم وجود داشته است. سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت  روز ۱۵ اسفند، برای نخستین بار از شناسایی شدن نوع مواد سمی استفاده شده در این حمله‌ها پرده برداشت و افزود و «ترکیبی از گازهای مختلف» است. اما نام این گازها و جزییات آن اعلام نشده است. کریمی گفت: از این مواد محرک نمونه‌هایی داریم و یکسری از تست‌ها مثبت شده، اما این تست‌ها نیاز به چک مجدد و قطعیت دارد و بر این اساس باید دوباره برای آزمایشگاه مرجع ارسال شود و بعد از تایید آزمایشگاه مرجع، تایید و بعد اعلام شود که این اقدامات در حال انجام است. از نظر اطلاعاتی و امنیتی هم که دارند کار می‌کنند که اگر عامدانه بوده و دست‌هایی است، بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.»(۱۱) این سخنان مبهم و ضد ونقیض در حالی بود که تمامی اطلاعات و نمونه‌های جمع‌آوری شده از جمله خون و ماسک دختران  مسموم شده را از مراکز اورژانس و بیمارستانها جمع‌آوری و در پوشش شدید امنیتی به بهانه انتقال به آزمایشگاه‌های سپاه سپرده شده‌اند.

علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش مجلس هم در گفت‌وگو با روزنامه‌ی حکومتی«شرق» عمدی بودن مسمومیت دانش‌آموزان را تایید کرد. وی گفت که «معاون وزیر بهداشت عمدی بودن مسمومیت دانش آموزان دختر را در قم تایید کرد که این خبر خوبی نبود.» وی با نسبت دادن این تروریسم به«دشمنان» از ماهیت مواد شیمیایی و تبه کارانی که به این حمله‌های شیمیایی علیه دختران ایران دست زده‌‌اند، خبر داشت. خبرگزاری وابسته به سپاه- تسنیم از قول وی نوشت: «با توجه به این که وزیر اطلاعات نیز اخیرا عنوان کرده است این وزارت‌خانه تحقیقاتی درباره مسمومیت دانش‌آموزان آغاز کرده، در صورت نیاز از وزیر اطلاعات نیز برای بیان توضیحات دعوت خواهیم کرد.»(۱۲)

معاون وزیربهداشت حکومت اسلامی پس از گذشت بیش از سه ماه انکار در یک نشست خبری در مشهد، مسمومیت سریالی دانش‌آموزان در مدارس دخترانه را ناشی از «ترکیبات شیمیایی در دسترس» خواند و گفت «پس از مسمومیت چندین باره دانش‌آموزان در مدارس قم، مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به خصوص مدارس دخترانه تعطیل شوند.» اما، محمدرضا هاشمیان فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری، شنبه ۱۳ اسفند در گفت‌وگو با روزنامه «هم‌میهن» با اشاره به اینکه عاملان حمله به مدارس از نوعی «گاز ترکیبی» برای مسموم کردن دانش‌آموزان استفاده شده، تاکید کرد: «گازهایی که برای مسمومیت دانش‌آموزان استفاده می‌شود «ترکیبی» است و «دسترسی به آن‌ها برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست …» ‌و افزود: این گازهای ترکیبی بسیار هوشمندانه به کار گرفته شده و با این‌که برخی از این گازها برای بیهوشی یا لاپاراسکوپی استفاده می‌شود، اما این طور نیست که در دسترس عموم باشد…»(۱۳)

در حالی که مسمومیت‌های زنجیره‌ای دانش‌آموزان دختر در شهرهای قم و بروجرد گسترش می‌یافت و اعتراض‌های خانواده‌های قربانیان در جلو بیمارستان و مدارس شدت می‌گرفت،‌ محمدجعفر منتظری، دادستان کل، گفت که با وجود «اقدامات گسترده اطلاعاتی، امنیتی و بهداشتی و آزمایش‌های فراوان» هنوز «سرنخ‌های مشخصی» در این مورد به دست نیامده است. آنان در باره «کیسه‌های فریزر» برای جمع آوری گازها را که گویی برای آزمایش پیشنهاد کرده بودند لب به سکوت بسته بودند! وی باردیگر وعده داد که به زودی تیم اعزامی وزارت بهداشت خبر داد و بدون اظهار نظر از نتیجه جلسه تیم وزات بهداشت در روز ۳۰ بهمن ماه، درباره علت مسمومیت دانش‌آموزان در قم سکوت کرد. اما معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم از «بی نتیجه ماندن این جلسه» خبر داد. زیرا بنا نبود که اقدامی انجام گیرد؛ سرپوش گذاردن بر جنایت خوفناک سراسری باید ادامه می یافت. یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، روز یکشنبه هفتم اسفند در یک نشست خبری در مشهد «عمدی ‌بودن» مسمومیت‌های سراسری دانش‌آموزان دختر را تایید کرد و گفت: «پس از مسمومیت چندین باره‌ی دانش‌آموزان در مدارس قم مشخص شد افرادی دوست داشتند که تمامی مدارس، به‌خصوص مدارس دخترانه، تعطیل شوند.»(۱۴) وی روز دوشنبه ۸ اسفند گفته‌‌های خود را انکار کرد. گویی اخطار گرفته بود که زیادی حرف زده است: «آنچه از بنده درباره علل بیرونی این مسمومیت ها و عمدی بودن آنها نقل شده، مورد تایید نیست و نقل قول دقیقی هم صورت نگرفته است.» (سایت حکومتی تابناک ـ ۸ اسفند) در حالیکه همین مقام بهداشتی قم، روز یکشنبه هفتم اسفند در مصاحبه با «شبکه شرق» گفته بود: «عمدی‌بودن این ماجرا واقعیت دارد. گفته می‌شود گروهی موسوم به هِزاره‌گرا مسئول این مسمومیت‌های سریالی در مدارس هستند.» و در ادامه افزود «یک جامعه‌شناس که نمی‌تواند نامش را فاش کند «در قم پژوهشی انجام داده» و به این نتیجه رسیده است که این مسمومیت‌ها «اتفاقی نیست» و «هِزاره‌گراها» مسئول وقوع آن هستند.

فاضل میبدی در گفتگو با شرق،‌ افزوده بود: «گفته می‌شود گروه مذهبی به نام «هزاره‌گرا» مسئول مسمومیت‌ها هستند.» او افزود:« اعتقاد این گروه است که دختران نباید درس بخوانند یا نهایتا باید تا سوم دبستان درس بخوانند.» لازم به اشاره است که «هزاره‌ گراها» همان فداییان ولایت، حجته‌ای‌ها،‌ و منتطرین امام دوازدهم شیعیان هستند که در انتظار گذشت هزاره‌‌ها، و ظهور مهدی هستند تا جهان را پس از کشتار همه ساکنین و باقی ماندن تنها ۳۰۰ نفر  که سردسته آنان «سید خراسانی»(۱۵) است، پر از عدل و داد گرداند. هزاره گرایان» یا همان باندهای حاکم مهدویون و فداییان اسلام در ایران،«سید خراسانی» را همان رهبر باندهای حکومتی، سید علی خامنه‌ای می‌دانند. اما، هم‌زمان خبرگزاری دولتی ایرنا سراغ محمدتقی فاضل میبدی، می‌رود و به نقل از او نوشت: «من [به خبرنگار روزنامه شرق] گفتم که نباید این مطلب مطرح شود، کار ناقص است. پژوهش در این رابطه ادامه دارد که متاسفانه این خانم [خبرنگار] از قول بنده زد. نباید این کار را می‌کرد.»‌ مقامات حکومتی که همگی از یک مرکز به رهبری خامنه‌ای و شورای امنیت ملی حکومت اسلامی دستور می‌گیرند، سرانجام همانند قتل‌‌های سیاسیدهه ۷۰ که گروهی «خودسر» از وزارت اطلاعات را مسئول قتل‌های سیاسی که «زنجیره‌ای»‌اش می‌خواندند تا سیاسی بودن آنرا پنهان سازند،‌ این بار«هزاره‌گراها» را از ستاد رهبری حمله شیمیایی بیرون آوردند تا سیاسی بودن آن و نقش باندهای حکومتی را پنهان سازند. یونس پناهی روز شنبه ۷اسفند، با «عمدی» و تایید ترکیبات شیمیایی گفت:«مسمومیت دانش‌آموزان مدارس قمی ناشی از ترکیبات شیمیایی در دسترس بود و از این رو عفونی و قابل انتقال به دیگران نیست.»  «در دسترس بودن ترکیبات شیمیایی»‌ دستاویز دیگری است تا برنقش ستادهای دپو جنگی، تولید کننده و لوژستیک این ترکیب که تنها از عهده‌ی یک حکومت بر می‌آید پنهان سازند. وی می‌افزاید: «تاکنون مشخص شده ترکیبات مواد شیمیایی جنگی نیست و دانش‌آموزان مسموم‌شده نیاز به درمان تهاجمی ندارند و درصد زیادی از عوامل شیمیایی دخیل در این مسمومیت پیشگیرانه است..» وی همانند دیگر سران حکومتی، در انکار خود مدعی شد: «درباره این که این مسمومیت‌ها ناشی از کدام علت بیرونی بوده و عامدانه بوده است یا خیر، بنده اطلاعی ندارم.»(۱۶)

 بنا به خبرگزاری جماران، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت تایید کرد «نوعی سم خفیف» باعث ایجاد مسمومیت دانش‌آموزان شده است. او با بیان این که کمیته ویژه‌ای را برای تحقیق در این رابطه مامور کردیم» افزود: «اینکه این سم چطور تولید شده و عامدانه بوده یا خیر در حیطه وظایف وزارت بهداشت نیست.»(۱۷) روزنامه هم‌میهن روز دوشنبه در گزارشی با عنوان «بمب‌های بودار»، به پیامدهای جسمی عملیات شیمیایی پرداخت و نوشت: «تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان احمدیه بروجرد می‌گویند قسمت‌هایی از بدنشان در مدرسه فلج شده است.» وب‌سایت قم‌نیوز نیز پیشتر از گروهی«منبعث از دیدگان طالبانی» در کاربرد مواد شمیایی علیه دختران دانش ‌آموز خبر داد و نوشته بود که احتمالا هدف از این مسمومیت‌ها «ایجاد ترس و وحشت برای دختران و خانواده‌هایشان و مانع‌تراشی برای تحصیل آنان»(۱۸) است.

این همان هدف و سیاست ضد انسانی است که از در درازای ۴۴ سال گذشته توسط باندهای حکومت اسلامی در ایران پی‌گیری می‌شده است… این نوشتار بخشی دوم از یک پژوهش مستند و تخصصی است که به‌سان سند برای کمیته ‌حقیقت یاب و دادخواهی تنظیم و ترجمه شده است. عباس منصوران/۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱

۸ https://www.isna.ir/news/1401091107029/

https://fararu.com/fa/news/614409

-۱۰https://www.radiofarda.com/ a/32288528.html

-۱۱ https://khabarban.com/v/ 37271798

-۱۲ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/12/07/2859407 /

-۱۳ https://roozno.com/fa/news/558361

-۱۴ https://www.irna.ir/news/85041128

۱۵-بنا به مصاحبه سایت حکومتی رجانیوز در روز ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ با  آیت‌الله علی کورانی که تخصصی در زمینه مسائل مهدویت و تاریخ اسلام به پژوهش پرداخته و از بنیانگزاران حزب الله لبنان بوده و در زمان جنگ ایران و عراق شرکت داشته است. وی بنا گزارش رجا نیوزدرباره‌علایم ظهور و نقش ایران در ظهور امام زمان و مباحث مربوط به سفیانی و  جنگ و نابودی اسرائیل در میان می‌گذارد. https://www.rajanews.com/news/365501/

۱۶ https://www.irna.ir/news/85041128

-۱۷https://khabarban.com/v/37222919

-۱۸ https://roozno.com/fa/news/558361

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate