در فقدان رفیق کمونیست حسین مرادبیگی!

در فقدان رفیق کمونیست حسین مرادبیگی!

امروز ۵ مه رفیق دیگری از جنس کموناردها، حسین مرادبیگی با پیشینه بیش از نیم قرن تلاش و مبارزه پیگیرانه در صف جنبش کمونیستی علیه سرمایه داری، برای همیشه قلبش از تپش باز ایستاد. جا دارد از اینطریق پیام تسلیت صمیمانه خودم را به فرزند دلبندش شیرین و سایر اعضای خانواده و رفقایش در حزب حکمتیست برسانم، و بگویم در اندوه این فقدان بزرگ خود را در کنار شما می بینم. یاد رفیق کمونیست حسین مرادبیگی را با ادامه راه سرخش گرامی بداریم! 

۰۵.۰۵.۲۰۲۴

اینجا با آوردن یادداشتی مختصر که حدود سه سال قبل از طریق رفقای هم حزبیش برای حسین مرادبیگی ارسال نمودم، یادش را گرامی میدارم. 

رفیق حسین مرادبیگی عزیز ضمن درود بی پایان. امیدوارم ستیز شما در دو عرصه مهم زندگی و مبارزه علیه دنیای واژگونه هر دو به پیروزی بیانجامد. عرصه ای ستیز چندین ساله با مریضی لعنتی سرطان جهت به شکست کشاندن آن، و مصاف دیگر مبارزه کمونیستی که برغم همه آلام چندین ساله هیولای سرطان شما را از فعالیت و مبارزه کمونیستی علیه این نظام واژگونه اگر مصمم تر نکرده باشد، خلالی در آن ایجاد نکرده، و تازه در ایندوره بسیار دشوار دست به کار بزرگی هم برده اید. رفیق عزیز، حسین مرادبیگی از کار بسیار ارزنده شما میخواهم بگویم در نقد مبانی تئوریک کتاب قطور توماس پیکتی، که در محافل روشنفکری غرب غوغایی ایجاد کرد، اما با نقد کمونیستیهایی نظیر شما حتی در همان محافل نیز از رونق افتاد، و حبابی شد و ترکید! کاری که طی لااقل چند دهه اخیر کمتر کمونیستهای ایرانی جزو دغدغه های اصلیشان بوده، و بدان پرداخته اند. اما حقیقتا من بجز آن جزوه ۵۶ صفحه ای که در دنیای مجازی موجود است و آنرا خوانده ام اگر پروژه نقد شما ادامه یافته باشد آنرا در دنیای مجازی هر چقدر گشتم نیافتم. میخواهم از این مطمئن شوم آیا غیر از این جزوه بخشهایی دیگری در دسترس هست؟ چون میخواستم در قسمت سوم و پایانی در نقدی که به بیانیه سیاسی کنفرانس خارج کشور جناح راست کومله و حکا کرده ام یکجا به این نقد تئوریک شما به توماس پیکتی هم اشاره کنم، که دغدغه “چپ اجتماعی” چیست، و دغدغه کمونیستها چیست. ممنون میشوم در اینمورد معلومات من را پیرامون این پروژه نقد که چند فصل است دقیق کنید. از دور دستت را به گرمی میفشارم و در آغوشت میگیرم. 

ناصر بابامیری  ۰۱  نوامبر ۲۰۲۱

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate