تکرار تراژدی

مارکس در هیجده برومر مینویسد ” هگل در جایی میگوید که همه رویداد ها و شخصیت ها در تاریخ گویی دو بار رخ میدهند , ولی فراموش میکند که اضافه کند نخست بگونه تراژدی بار دوم بگونه کمدی ” .

در مورد جنایات و نسل کشی نازیسم صهیونیستی چنین بنظر میاید که نسل کشی اش مکرر در مکرر تراژدی است  و مکرر در مکرر شریک نسل کشی اش امپریالیسم است و بخش کمدیش عربده کشی حقوق بشری  آمپریالیسم و دمکراسی سرمایه داری ۔ 

نمایندگان و بنیانگذاران صهیونیسم دست در دست نازیسم هیتلری تراژدی هولوکاست را بوجود آوردند و با تمسک به آن به غصب سرزمین فلسطینیان پرداختند و اوج تراژدی  نسل کشی فلسطینیان را در قامت نازیسم صهیونیستی در غزه بمورد اجرا در آورده اند و علیرغم خشم و اعتراضات توده ایی جهانی و بخشی از یهودیان همچنان ادامه میدهند. 

اگر شریک رهبران صهیونیسم در تراژدی هولوکاست نازیسم هیتلری بود اکنون شریک نازیسم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو سفاک و فاسد , آمپریالیسم آمریکا به رهبری بایدن فرتوت و فراموشکار است. 

فزون بر چهار ماه است که سردمداران آمپریالیسم و مدعی حقوق بشر نظاره گر نسل کشی فلسطینیان توسط نازیسم صهیونیستی هستند و نه تنها کوچکترین قدم عملی موثر در توقف این تراژدی نمیکنند بلکه با ارسال نامحدود و مداوم مهمات و تسلیحات جنگی و  وتو کردن هر اقدام آتش بس توسط آمپریالیسم آمریکا نسل کشی را تداوم میدهند ۔  در حالی که توده های همین کشور های آمپریالیستی و دیگر کشور ها  با اندیشه و اعتقادات گوناگون و حتی با غم انگیزترین و دردآورترین شکل تنفر خود را از این تراژدی نشان میدهند و خواهان قطع جنگ و سامان یابی فلسطینیان هستند. 

و تراژدی خود سوزی راهب بودایی ویتنامی علیه تجاوزگری آمریکا در ویتنام  این بار توسط اون بوش نیل جوان ٢٥ ساله نیروی هوایی آمریکا در مقابل سفارتخانه اسراییل تجاوزگر در واشنگتن در اعتراض به نسل کشی فلسطینیان  تکرار  میشود که منجر به جان باختن دردناکش میشود و وقاحت و سفاکی پلیس و نیروی امنیتی حوالی سفارتخانه آنچنان است که بجای تلاش برای خاموش کردن آتش و نجات بوش نیل  , اسلحه کمری  خود را به روی او که در حال سوختن و مرگ بود نشانه گرفته بود. 

مرگ دردناک و غم انگیز این جوان همچون کشتار قریب به سی هزار کودک و زن و پیر و جوان فلسطینی ماحصل بربریت و نژادپرستی و برتری جویی است که آمپریالیسم آمریکا و نازیسم صهیونیستی  دست در دست هم به پیش میبرند و جنگ ابزار شان است. 

عطش جنگ افروزی آمپریالیسم آمریکا , ورای اوکراین ,  و کارگزار نازی صهیونیستی  اش محدود به غزه و لبنان و یمن نیست  بلکه در صدد گسترش جنگ به غرب و شرق آسیا و رو در رویی با رقبای شرقی است .

اما آنچکه این وحدت شوم آمپریالیسم و نازیسم صهیونیستی را در سرزمین های غضب شده و غزه به باطلاق شکست خواهد کشاند  اتحاد توده های جهان منجمله یهودیان آزاده با فلسطینیان مبارز است که با محو صهیونیسم رهایی فلسطینیان و یهودیت را رقم میزند .

مزدک  

هفتم اسفند ماه ١٤٠٢

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate