نازیسم قرن بیست و یکم

کارگران مبارز!
ده روز است که تشدید مرگ، ویرانی و اخراح میلیونی فلسطینیان توسط هیتلر و نازیسم قرن بیست و یکم ” نتانیاهو و صهیونیسم ” با حمایت بدون شرط امپریالیسم نوار غزه را دریده است. بیش از سه هزار نفر در اثر بمباران بی وقفه و گسترده نوار غزه کشته و دهها هزار نفر زخمی گشته اند که هر دم در حال افزایش است. یک سوم کشته شدگان را کودکان و بهمین تعداد زنان و کهن سالان تشکیل میدهد.
با کدامین منطق و در کجا دیده شده که دولتی در تلافی به اقدام گیرم ” تروریستی ” گروهی که حاکمیت هیچ دولت و کشوری را بعهده ندارد و شکل گیری و رشد آن توسط خود رژیم صهیونیستی صورت گرفته، کلیت یک ملت به تباهی و نابودی کشانده شود. آری این فقط منطق و عمل کرد دولت و حکومتی بغایت فاشیستی، نژادپرست و برتری جو میباشد که نمونه کلاسیکش در قرن بیستم در قامت نازیسم و فاشیسم تبلور یافت و رهبرانش هیتلر و موسیلینی و فرانکو.. بودند. گرچه بوش ، پسر، هم به بهانه فاجعه یازده سپتامبر که توسط دست پروردگان امپریالیسم امریکا صورت گرفت همین سیاست تباهی، ویرانی و کشتار جمعی را در افغانستان و عراق بمورد اجرا گذاشت و اکنون نتانیاهو و رژیم صهیونیستی نازیسم اسراییل علیه فلسطینیان کپیه برداری میکند.
۷۵ سال است که فلسطینیان علیه ظلمی که به آنان وارد آمده و از خانه و مکانشان رانده شده و نسل کشی شده اند میگذرد. در این مدت برخی گروههای ارتجاعی و مذهبی هم چون حماس و جهاد اسلامی و غیره سر براوردند که بنا به بینش ارتجاعی و مذهبی به اقدامات ناهنجار و تلافی جویانه برای مقاصد سیاسی خود دست میزنند. اما بهانه کردن آن توسط نتانیاهو برای انجام جنگی تمام عیار، که از چند ماه قبل تدارکش را دیده بود، علیه فلسطینیان قطعا نسل کشی است و فقط متهم کردن حماس، که ماشه را اول کشیده، توسط تمامی دول ارتجاعی و امپریالیستی و حمایت همه جانبه از نازیسم اسراییلی مشارکت مستقیم در نسل کشی و بربریت صهیونیستی است.
بربریت صهیونیستی نه فقط علیه فلسطینیان بلکه علیه یهودیان غیر صهیونیست آزاد اندیش و رنگین پوست اعمال میشود. تهدید به اخراج یهودیان اتیوپیایی از اسراییل و سرکوب تظاهرات صد ها هزار نفری علیه اقدامات نتانیاهو نمونه از آنست. نتانیاهو با فرمان جنگ نسل کشی اخیرش عملا و عامدانه خواستهای توده های یهودی را به حاشیه فرستاد. بی مورد نیست که در کنار مدافعان جهانی جنبش فلسطین بسیاری از یهودیان آزاده علیه رژیم صهیونیستی اسراییل به اردوی مبارزه علیه جنگ اخیر اسراییل و توقف نسل کشی پیوسته اند.
قطعا اقدامات سازشکارانه عباس و اقدامات ارتجاعی و مذموم هر چند تلافی جویانه حماس و حزب الله.. نه تنها به رهایی فلسطینیان مددی نمیرساند بلکه همسو با رژیم صهیونیستی نقش موثری در سرکوب رهبران و مبارزین دمکرایتک جنبش فلسطین دارند که هرگز مورد حمایت طبقه کارگر و عدالت جویان نیست.
۱۷ اکتبر ۲۰۲۳
مزدک.

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate