اخباروگزارش های کارگری ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲

– ادامه اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

– دومین روزاعتصاب صدها کارگر مخازن نفتی کوه مبارک جاسک دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق و حق بیمه

– راهپیمایی کشاورزان اصفهان با شعارهای«به اصفهان نفس بدید زاینده رود را پس بدید»،«این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی»،«وزیربی لیاقت استعفا استعفا»و…

– اعتراض متقاضیان مسکن ملی پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهرزنجان نسبت به عدم تحویل آپارتمان هابا تجمع وبرپا کردن چادر

– تجمع اعتراضی متقاضیان خرید خودرو شرکت بهمن خودرو نسبت به افزایش قیمت مقابل وزارت صنعت

– تولد ۱۲ سالگی آیدین، پسر شریفه محمدی، در شرایطی، توسط دوستانش در مدرسه، جشن گرفته شد که آیدین ۷۱ روز است مادرش را ندیده و حتی صدای مادرش را نشنیده است.

– آخرین  خبرها از پرونده توماج صالحی

– مرگ ومصدومیت ۲ کارگرجوان درشهرضا براثر گازگرفتگی

*******

*ادامه اعتصاب کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

امروز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه ۱۴۰۲، اعتصاب در گروه ملی صنعتی فولاد همچنان ادامه دارد.

از روز گذشته، کارگران همه فعالیتهای شرکت در تمامی بخشها را متوقف کرده اند.

دلیل این دور از اعتصاب، وجود نواقص و ایرادات اساسی در برخی آیتم های طرح طبقه بندی مشاغل و مطالبه همسان سازی دستمزدها با شرکت های فولادی مشابه و همجوار است.

کارگران گروه ملی فولاد:

 به بند بند حقوق خود آگاه هستیم و تا زمانی که تک تک این بند بند برآورده نشود آرام نخواهیم نشست.

در اول این پیام سخنی هرچند کوتاه با جناب نجفی نماینده کارگر بگوییم که در اول راه قول دادی که هیچگونه حرکتی بدون اطلاع کارگر انجام ندهی و تمام جزئیات را اول  به سمع کارگران برسانی وهر تصمیمی که کارگر گرفت و بر سر آن به اجماع رسید همان میشود مصوبه اما متاسفانه زیر این قول وقرار زدی و بدون هیچگونه اتخاذ تصمیمی از قبل و مشورتی با کارگران بک پی را به ثمن بخس اهدا کردی و در یک فریب بزرگ همدست و همداستان بانک شدی و به کارگر از پشت خنجر زدی که قطعا بعد از این اتفاقات تصمیمی بزرگ در مورد تو و کسانیکه پشت تو قرار گرفته اند اتخاذ میشود واین خیانت بزرگ را بدون جواب نخواهیم گذاشت ،

در مورد توجیهاتی که میکنی هم بهتر است واضح اقرار کنی که یا ترسیدی و امضا کردی یا تطمیع شدی چون که این قرار ما نبود. 

واما در مورد حق قانونی وشرعی خودمان باید بگوییم ما همچنان بر حرفی که زدیم پایبندیم و خطوط تولید همچنان متوقف خواهند ماند . زمانی که حرکت کردیم به امید اتحادی که با هم داریم پا پیش گذاشتیم و همچنان بر این اتحاد راسخ اعتقاد داریم. همکارانی که لرزه بر دلشان افتاده و گمان میکنند که نمی‌توانند در برابر فشارهای وارده از سوی حراست مقاومت کنند بهتر است از مرخصی های باقی مانده استفاده کنند که  اگر کمک حال دوستان خود نیستند لااقل حلقه ضعیف زنجیر نبوده و باعث اختلال در صفوف همکاران نشوند. مدیرانی از قبیل قاسم حسینی و امثال قاسم حسینی که گمان میکنند از طریق معرفی همکاران به حراست باعث تثبیت جایگاه خود میشوند این را بدانند که در این مورد سخت در اشتباهند و این کارگران هستند که تعیین میکنند چه کسی لیاقت مدیریت بخش محل خدمتشان را دارد. سرنوشت مدیری که در مقابل کارگر قرار میگیرد هم لازم به تذکر و یادآوری  نیست. 

اعتصابی که شکل گرفته اعتصابی درون شرکتی،صنفی و کاملا قانونیست که به مطالبه حقوق قانونی کارگرانی میپردازد که تمام عمر و جوانی خود را صرف شرکتی کرده اند که حالا مدعیانی از خارج از آن داعیه دایه مهربان تر از مادر را برایش دارند.

به بند بند حقوق خود آگاه هستیم و تا زمانی که تک تک این بند بند برآورده نشود آرام نخواهیم نشست.

حضرات مدیر هم دیگر زحمت اعلام اسامی به حراست را به خود ندهند. البته که این طرح بدون هیچگونه زحمتی بهترین امتیازها را برای شما داشت و همیشه مانند لاشخورها فقط پس مانده زحمت کارگران را میخوریدو کارگران همه خطرات را به جان میخرند و شما سود میکنید که این نه تنها زرنگی و باهوشی نیست بلکه نهایت بی غیرتی می باشد. 

علی محمدی ،مسعود بنی نعمه و ابراهیم نصیر نیا بدانند که بااین حجم از پرونده سازی هاراه به جایی نمیبرید و این راه ناکجا آباد می باشدو قطعا این راه پایانش به سود کارگر خواهد بود،

زاهد ممبینی با مشورتهای موذیانه و ضد کارگری حواست باشد که کاملا حواسمان هست که پاتوق تو وعلی محمدی درکجاست.

*دومین روزاعتصاب صدها کارگر مخازن نفتی کوه مبارک جاسک دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق و حق بیمه

روز چهارشنبه ۲۵ بهمن برای دومین روز متوالی، حدود ۵۰۰ کارگر مخازن نفتی کوه مبارک جاسک (هلدینگ پترو امید آسیا وشرکت های پیمانکاری زیر مجموعه اش لیدوما،رژین صنعت، آذرستان،صدرا ،فرا پترو…) برای اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق و حق بیمه دست به اعتصاب زدند وبا تجمع از رفتن برسرکارشان خودداری کردند.

 

*راهپیمایی کشاورزان اصفهان با شعارهای«به اصفهان نفس بدید زاینده رود را پس بدید»،«این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی»،«وزیربی لیاقت استعفا استعفا»و…

فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی از راهپیمایی روز سه شنبه ۲۴ بهمن کشاورزان اصفهان با شعارهای«به اصفهان نفس بدید زاینده رود را پس بدید»،«این همه بی عدالتی هرگز ندیده ملتی»،«وزیربی لیاقت استعفا استعفا»و…خبرمی دهد.

*اعتراض متقاضیان مسکن ملی پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهرزنجان نسبت به عدم تحویل آپارتمان هابا تجمع وبرپا کردن چادر

روز چهارشنبه ۲۵ بهمن،جمعی از متقاضیان مسکن ملی پروژه ۳۶۸ واحدی گلشهرزنجان به مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اعتراض به پیشرفت کند پروژه و عدم تحویل آپارتمان ها دست به تجمع وبرپاکردن چادر در محل پروژه زدند.

براساس گزارش رسانه ای شده،متقاضیان ۳۶۸ گلشهر مطالبه‌ای که دارند این است که افرادی که آورده خود را تکمیل کرده‌اند و واحد‌های آنان آماده است تحویلشان شود و بیشتر از این بار مستاجری را به دوش نکشند، از سویی دیگر عده‌ای ازمتقاضیان نیز به روند کند اجرای پروژه اعتراض دارند و معتقدند بنیاد مسکن نتوانسته این پروژه را همانند سایر پروژه‌ها که همزمان احداث آن‌ها در سایر نقاط شهر زنجان آغاز شده و تحویل متقاضیان شده پیش ببرد به عبارتی نمره پایینی به عملکرد بنیاد مسکن می‌دهند که نتوانسته به وعده‌های خود عمل کند.

*تجمع اعتراضی متقاضیان خرید خودرو شرکت بهمن خودرو نسبت به افزایش قیمت مقابل وزارت صنعت

روز چهارشنبه ۲۵ بهمن، جمعی از متقاضیان خرید خودرو شرکت بهمن خودرو در قالب سامانه یکپارچه برای اعتراض به افزایش قیمت ۲۰۰ میلیون تومانی  دیگنیتی و فیدلیتی مقابل وزارت صنعت تجمع کردند.

*تولد ۱۲ سالگی آیدین، پسر شریفه محمدی، در شرایطی، توسط دوستانش در مدرسه، جشن گرفته شد که آیدین ۷۱ روز است مادرش را ندیده و حتی صدای مادرش را نشنیده است.

آیدین جان، بدون شک امروز شریفه، همچنان مقاوم و استوار، در پشت آن دیوارهای بلند سیمانی زندان، هم‌صدا و هم‌شوق با همکلاسی‌هایت، تولدت را فریاد زده و شمع دوازده سالگیت را در کنار تو فوت کرده است. شریفه امروز و تمامی این ۷۱ روز، تو را چنان در رویاهایش به آغوش کشیده که هیچ نگهبانی و دیواری و زندانی، توان گرفتن شادی آن رویا را از او ندارد.

تولد ۱۲ سالگی آیدین، پسر شریفه محمدی، در شرایطی، توسط دوستانش در مدرسه، جشن گرفته شد که آیدین ۷۱ روز است مادرش را ندیده و حتی صدای مادرش را نشنیده است. پدر آیدین، سیروس فتحی، نیز به دلیل اطلاع‌رسانی از وضعیت بازداشت و روند غیرقانونی وضعیت شریفه، نیز در معرض اتهام و‌ برای ایشان نیز پرونده‌ای قضایی باز شده است.

شریفه محمدی، فعال صنفی_کارگری ساکن رشت روز ۱۴م آذر ماه در رشت بازداشت، پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر و سپس به زندان سنندج منتقل شد. پس از گذشت بیشتر از دو ماه بازداشت، شریفه همچنان در انفرادی، بدون حق ملاقات با خانواده و از دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*آخرین  خبرها از پرونده توماج صالحی

 وکیل توماج صالحی از قطعی شدن حکم موکلش در پرونده دوم وی خبر داد واضافه کرد: با این حال از طرق دیگر اعتراض، من جمله اعاده دادرسی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را می‌دهیم.

امیر رئیسیان افزود: اعتراض ما به حکم بدوی یکسال حبس در تجدیدنظرخواهی شعبه ۱۷ اصفهان رد شده و حکم ایشان قطعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این حکم از نظر قضایی قطعی است،ادامه داد: با این حال از طرق دیگر اعتراض، من جمله اعاده دادرسی، درخواست اعمال ماده ۴۷۷ را می‌دهیم.

رئیسیان در مورد درخواست مرخصی از سوی موکل خود گفت: مشکل ما مرخصی و این قبیل مسائل نیست، مساله اصلی پرونده قبلی ایشان است که مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شود، حکم اخیر مربوط به پرونده ۱۴۰۲ و فایل تصویری است که ایشان منتشر کرد. بازداشت قبلی ایشان بازداشت موقت بود و در واقع قرار وثیقه ایشان در جریان بازداشت دوم مجددا تبدیل به قرار بازداشت شده است.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگرجوان درشهرضا براثر گازگرفتگی

روز سه شنبه ۲۴ بهمن،دوکارگر ۲۷ و ۲۶ ساله  بدلیل استفاده یک واحد تولیدی شهرک صنعتی رازی شهرضا از اجاق گازبرای گرمایش بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار گازگرفتگی شدند ویکی از آنها جان خود را ازدست داد ودیگری به بیمارستان منتقل شد از وضعیت وی خبری در دست نیست.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate