اخباروگزارش های کارگری ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲

– تداوم اعتصابات مردم سمیرم در اعتراض به احکام اعدام علیه دو تن از بازداشت‌شدگان

– انجمن فرهنگیان هرسین :در ستایش واحد ۴ زندان قزلحصار

ما که آزادیم !!!!و آنان که اسیرند

– چهارشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

– کارگران گروه ملی فولاد:درباره نماینده کارگری و شکایت از همکاران 

– سومین روز اعتصاب کارگران کارخانه ایران تایر دراعتراض به عدم افزایش حقوق منجمله اجرای سرودم بریده طرح طبقه بندی مشاغل

– سومین روزاعتصاب وتجمع کارگران کارخانه بستنی سازی اطمینان آذرگل دراعتراض به سطح نازل حقوق

– تجمع اعتراضی کارکنان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر

– تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سد و نیروگاه دزنسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری اندیمشک 

– روز شمار اعتصاب غذای غلامرضا غلامی کندازی 

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای یک فعال صنفی معلمان فارس

– پایان اعتصاب غذای آقای ايرج رهنما 

– بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه  حکم تخلفات اداری علیه کریم بستانچی 

– ۵۷ روز بازداشت و قریب به یک ماه بی‌خبری مطلق از وضعیت شریفه محمدی در زندان سنندج

*******

*تداوم اعتصابات مردم سمیرم در اعتراض به احکام اعدام علیه دو تن از بازداشت‌شدگان

ساکنان سمیرم در استان اصفهان در حالی در پاسخ به فراخوان از پیش انتشار یافته، دومین روز اعتصابات را پشت سر می‌گذارند که نهادهای حکومتی، مغازه‌داران را تهدید به بازداشت و پلمپ واحدهای صنفی کرده‌اند.

گزارش برخی منابع آگاه حاکی از بازداشت چندین نفر و پلمپ چند مغازه توسط نهادهای حکومتی در شهر سمیرم است. 

مردم سمیرم از روزگذشته در اعتراض به احکام صادره توسط دستگاه قضایی علیه دو تن از جوانان این شهر دست به اعتصاب زده‌اند.

مهران بهرامیان و فاضل بهرامیان (برادر زنده‌یاد مراد بهرامیان) از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی در سمیرم به اتهام‌های واهی “محاربه” و “اقدام علیه امنیت ملی” به اعدام محکوم شده‌اند.

برگرفته از کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران

*انجمن فرهنگیان هرسین :در ستایش واحد ۴ زندان قزلحصار

ما که آزادیم !!!!و آنان که اسیرند.

این روزها صدای اذان بوی خون می دهد، سجاده به خون رنگین شده است، فواره ی خون، صورت خدا را به رنگ‌سرخ، رنگ شرم مزین کرده است.

خدا نیز حس گناه دارد. چه می گویم، مگر او را در حین اذانی 

نکشته اند خداباوران؟! آه فراموشی!

خدا خونین، سفره خونین، نان خونین، آب خونین، آسمان خونین.  مساله : این انسان چون می زید!!

عشق بر دار، خشم بر بار، کین جوشان، خورشید یخ زده از سرمای داد، این انسان چون می زید!!

طوفانِ دار در راه، سوزِ فقر همراه، قلب مادر پیدا، جانِ پدر بی بها، این انسان چون می زید!!

اما، سرودی با آخرین نفس های بر دار می خواند با قطعات زنجیر بر پای؛  اینانند:

عشق های از یاد رفته، فروترین ریشه های ستوار، خاموشان شعله دار، در بندانِ رها، هم نشینانِ شکنجه و سلول و شلاق.

جعفر ابراهیمی،  زرتشت احمدی راغب، سپهر امام جمعه،  لقمان امین پور، احمدرضا حائری،  میثم دهبانزاده، رضا سلمان زاده، حمزه سواری، سعید ماسوری، رضا محمد حسینی، زندانیان سیاسی قزلحصار.

اینان که “هست”اند و ساحت بودن را متبرک می کنند با فریاد این گفتار :

کشته شدگان،  کسانی هستند که،  پس از مرگشان زاده می شوند.

آری این رعب آورترین کلام با حاکمان است که نیک می دانند با کشتن و سرکوب عمله ی مرگ خویش اند.

ما بی شماران !!در زمره روزمرگی، پس اندکیم.

و شما چند تن، در سمت درست تاریخ، در صف فریاد علیه اعدام، پس شما بی شماران اید.

ما “انسان را در خود کشته ایم”، شما انسان را در هستی ما زنده کنید، ما در “سکوت درد بار” خود مرگ را بدرقه می کنیم، شما زندگی را امید را و بودن را به ما بیاموزید.

یادگاری‌های چوبه ی دار را بر ما بخوانید تا استقامت را در یابیم.

چه سیاه روزگاری!! شما صدای ما باشید.

“نامتان سپیده دمی ست که بر پیشانی آسمان می گذرد”

_متبرک باد نامتان_

یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲

*چهارشنبه اعتراضی کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری

روز چهارشنبه ۱۱بهمن همچون چهارشنبه های گذشته، اعتراض کارگران صنعت نفت نسبت به تعیین سقف حقوق، نحوه‌ی کسر غیرقانونی مالیات و محدودیت ۳۰ ساله‌ی سنوات بازنشستگی علیرغم سنوات خدمت بیشتر و بعضا کسورات بازنشستگی بیش از ۴۰ سال ،عدم اجرای کامل ماده قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت و عدم ادغام صندوق بازنشستگی با سایر صندوق‌های بازنشستگی با برپایی تجمع کارگران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه یافت.

*کارگران گروه ملی فولاد:درباره نماینده کارگری و شکایت از همکاران 

با سلام خدمت همکاران محترم 

بعد از گذشت تقریبا ۳روز از اعتصابات و ورود به شرکت که نتیجه لغزش پا و لرزش دل نماینده کارگران بود، تذکر چند نکته برای یادآوری ضرورت پیدا کرد تا شاید دلهای ساده لوح بعضی همکاران مانند رفتار هفت رنگ مسئولین مقداری رنگ گرفته و پایانی باشد بر فریب خوردن های مستمری که به شکل سریالی درام درآمده است.

هدف از انتخاب نماینده کارگری شخصی بود که توانایی و شجاعت دفاع از حقوق ۳هزار نفر پرسنل شرکت را داشته باشد. شخصی که فریب تطمیع نخورد و هراس از تهدید نداشته باشد. ولی متاسفانه رفتاری که از جانب آقای بهنام نجفی سر زد ، شبیه به هر شخصیتی بود جز نماینده کارگر. فراموش نکنیم که تا قبل از خروش پرسنل شریف گروه ملی و اعلام پشتیبانی از نماینده کارگران ، آقای نماینده پشت درب دفاتر مدیران شرکت معطل مانده و هیچ مسئولی و مدیری به درخواستها و حرف ایشان اهمیتی نمی‌داد. حضور پرشور کارگران بود که باعث شد مسئولین و مدیران از سر ترس و ناچاری دست به دامان نماینده شده و با او بر میز مذاکره بنشینند. علیرغم تمام اتفاقات متاسفانه گویا جناب نماینده جایگاه و جهتی که بدان متمایل هستند را فراموش کرده و در جهت اشتباه قرار گرفتند. آقای نجفی ، شما قرار بود نماینده کارگر باشید ولی ظاهراً در نقش نماینده کارفرما ظاهر شدید. 

چرا که اولا نوع طرح طبقه بندی و مبلغی که هنوز در هاله ای از ابهام است برای هیچکدام از کارگران مورد قبول نبود.

ثانیا اینکه بدون اطلاع رسانی بک پی کارگران را در قبال طرحی مبهم از کیسه خلیفه به بانک ملی و علی محمدی بخشیدی. 

با توجه به پشتیبانی ۳هزار نفر کارگر از شما حتی در صورت اجبار و تهدید نباید تن به امضا می‌دادید و جلسه را ترک می‌کردید که متاسفانه با این حرکت خود به ۳هزار نفری که به شما اعتماد کرده بودند خیانت کردید. 

نکته مهم شکایت از همکارانی است که بدون ارتکاب هیچگونه جرمی شکواییه ای از جانب شرکت علیه آنان تهیه و تنظیم میشود و به دادگاه احضار میگردند. همان همکارانی که برای حق و حقوق ما پا پیش گذاشتند و قرار بود از آنان حمایت کنیم. باید به عرض مجری قانونی که این احضاریه ها را تنظیم کرده بپرسیم که اتهام این کارگران چیست و چرا باعث و بانی تجمع کارگران و خروج کارگران از شرکت برای مطالبه حقوقشان را به دادگاه احضار نکردید؟ 

این شکایتها و شکایت کشی ها تنها برای ایجاد رعب و هراس در دل کارگر و شانی خالی کردن علی محمدی و تیم فشل مدیریتی همراه وی از زیر بار مسئولیتهایی است که در قبال کارگران بر عهده دارند. 

از همینجا اعلام میکنیم که پشت همکاران هستیم و هیچ وقت آنها را تنها نمی گذاریم.

*سومین روز اعتصاب کارگران کارخانه ایران تایر دراعتراض به عدم افزایش حقوق منجمله اجرای سرودم بریده طرح طبقه بندی مشاغل

روز چهارشنبه ۱۱ بهمن برای سومین روزمتوالی، کارگران کارخانه ایران تایر به اعتصابشان  دراعتراض به عدم افزایش حقوق منجمله اجرای سرودم بریده طرح طبقه بندی مشاغل دراین واحد صنعتی واقع درتهران، کیلومتر ۴ جاده مخصوص کرج ادامه دادند.

*سومین روزاعتصاب وتجمع کارگران کارخانه بستنی سازی اطمینان آذرگل دراعتراض به سطح نازل حقوق

روزچهارشنبه ۱۱ بهمن برای سومین روز متوالی، کارگران کارخانه بستنی سازی اطمینان آذرگل  باعتصاب ئ تجمعشان دراعتراض به سطح نازل حقوق دراین واحد تولیدی غذایی واقع درشهرک صنعتی سلیمی تبریز ادامه دادند.

*تجمع اعتراضی کارکنان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر

روزچهارشنبه ۱۱ بهمن،جمعی از کارکنان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل ساختمان شورای اسلامی شهرتجمع کردند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگاررسانه ای گفت: چند سال است که به صورت پیمانکاری با شرکت هادیان کار می کنیم. در این چند سال بسیار تلاش کردیم که قرارداد ما را درست کنند اما این کار انجام نشد. الان هم بعد از چند سال تلاش و در خواست برای درست شدن قراردادها و به جای اینکه زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری قرار بگیریم، تصمیم گرفتند شرکت را تغییر و با شرکتی  تازه تاسیس است قرارداد ببندیم.

وی ادامه داد: اینکه این شرکت وابسته به چه کسی است، اطلاعات درستی نداریم و متاسفانه در حال حاضر وضعیت ما بدتر شده و از ما می‌خواهند با شرکت تازه تاسیسی به نام «موسسه رشد و شکوفایی جوان» که به احتمال زیاد وابسته به سازمان فرهنگی و هنری است قرار داد ببندیم.

وی اظهار کرد: سال گذشته وضعیت تعدادی از کارکنان، به سازمانی تغییر کرد اما ما چون از امتیازی برخوردار نبودیم، از تبدیل وضعیت محروم ماندیم.

*تجمع اعتراضی کارگران اخراجی سد و نیروگاه دزنسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری اندیمشک 

فیلم کوتاه منتشره درشبکه های اجتماعی از تجمع اعتراضی روز چهارشنبه ۱۱ بهمن کارگران اخراجی  سد ونیروگاه دزنسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی مقابل فرمانداری اندیمشک خبرمی دهد.

*روز شمار اعتصاب غذای غلامرضا غلامی کندازی 

نوزدهمین روز از اعتصاب غذای یک فعال صنفی معلمان فارس

می گفت :

وز هیبت قلم

فرعون اگر به تخت نلرزد 

دیگر جهان ما به چه ارزد 

جان غلامرضا غلامی کندازی در خطر است.

صدایشان باشیم 

غلامرضا غلامی کندازی

محمدعلی زحمتکش 

ایرج رهنما

افشین رزمجویی

فراموش نخواهید شد

لحظه به لحظه با شما هستیم

انجمن صنفی معلمان فارس

*پایان اعتصاب غذای آقای ايرج رهنما 

بنا به خبرهای رسیده از زندان نظام شیراز در روز سه شنبه ١٠ بهمن ماه ١۴٠٢ آقای ايرج رهنما به علت سرگیجه های شدید و فشار خون بالا که قبلا هم برای ایشان مشکل ساز شده بود به درمانگاه زندان منتقل شدند.

ایشان با توجه به خواهش خانواده که به شدت نگران بودند، دوستان هم بندی و فعالین صنفی فارس و سراسر کشور و وخیم تر شدن وضعیت جسمی شان طی تماس تلفنی به یکی از همکاران اعلام کردند که به اعتصاب غذای خود پایان دادند. 

آرزوی سلامتی و تندرستی برای این همکار عزیز را داریم

انجمن صنفی معلمان فارس، از تمامی همکاران و فعالین صنفی سراسر کشور به خصوص فعالین صنفی معلمان البرز که پیگیر وضعیت آقایان ايرج رهنما و غلامرضا‌ غلامی کندازی بودند کمال تشکر را دارد.

*بازنشستگی اجباری و تقلیل گروه  حکم تخلفات اداری علیه کریم بستانچی 

کریم بستانچی خضرآباد از فعالین صنفی آذربایجان غربی با حکم هیات بدوی تخلفات اداری  به بازنشستگی پیش از موعد و  تقلیل گروه محکوم شده است.

 «استفاده از الفاظ نامتعارف و تصاویر تمسخر آمیز به مسئولین و مقامات ارشد نظام،زیر سئوال بردن حجاب و سیاست های حاکم بر آموزش و پرورش،مقایسه سه قوه پارس  با سران سه قوه،روضه خوانی یعنی دروغ خوانی و بی کفایت،حمایت از فعالین تشکل های غیر قانونی فرهنگیان،تبلیغ فرهنگ و پوشش غربی کراوات» بخشی از اتهامات کریم بستانچی است که منجر به بازنشستگی پیش از موعد او شده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*۵۷ روز بازداشت و قریب به یک ماه بی‌خبری مطلق از وضعیت شریفه محمدی در زندان سنندج

شریفه محمدی فعال کارگری در ۲۵ روز گذشته هیچ‌گونه تماسی با بیرون از زندان نداشته است و با گذشت نزدیک به دوماه از بازداشت، بازپرس پرونده‌ همچنان از پاسخ دادن به خانواده‌ی او امتناع می‌کند.

علی‌رغم پیگیری‌های بسیار و مراجعه‌های مکرر خانواده‌ی این زندانی به بازپرسی و زندان، کماکان از موارد اتهامی، مدت زمان تمدید قرار بازداشت و روند پرونده‌ی او اطلاعی در دست نیست.

علاوه بر این در طول این مدت، بازپرسی شعبه ۴ رشت درباره حق ملاقات و حق تماس این فعال کارگری نیز اظهار نظری نکرده است، چنانچه از حضور همسر وی را نیز جلوگیری کرده‌اند.

در چنین وضعیتی، برای «سیروس فتحی»، همسر شریفه محمدی نیز، پرونده‌ای تشکیل شده است که دلیل آن، پیگیری وضعیت همسرش و تلاش جهت آگاهی از روند بازداشت و پرونده‌سازی امنیتی علیه او بوده است. 

در هفته‌ی گذشته، اخباری از زندان سنندج مبنی بر دیده‌شدن آثار ضرب و شتم بر صورت شریفه محمدی و عفونت انگشت وی منتشر شده بود که نگرانی خانواده را افزایش داده است.

در شرایطی که تلفن‌های زندان‌های کردستان از جمله سنندج (در پی سرکوب‌های گسترده پس از اعدام چهار زندانی سیاسی کورد در زندان قزل‌حصار کرج) قطع است، نگرانی‌ها شدت یافته است. 

شریفه محمدی فعال کارگری ساکن رشت روز ۱۴ آذر در این شهر بازداشت شد و مدتی بعد به زندان سنندج برای بازجویی منتقل شد. 

عدم دسترسی به تلفن، ملاقات، ضرب و شتم در زمان بازجویی و تهدید خانواده با تشکیل پرونده قضایی از جمله موارد نقض حقوق قانونی شریفه محمدی است که مسئولیت آن با مقامات قضایی استان گیلان می‌باشد.

منبع:کانال بیدارزنی

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate