اخباروگزارش های کارگری ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲

– اعتصاب جمعی از بازاریان در اعتراض به اعدام ها روز سه شنبه ۱۰ بهمن  درشهرهای:

– ارومیه

– بوکان

– دهگلان

– دیواندره

– روانسر

– سروآباد

– سقز 

– سمیرم (استان اصفهان)

– سنندج

– قروه

– کرمانشاه

– مریوان

– مهاباد

– بند زنان زندان اوین به اعتصاب غذای زندانیان قزلحصار پیوست. این دومین اعتصاب غذای عمومی در بند زنان سیاسی اوین طی یک هفته اخیر در اعتراض به اعدام‌ها در ایران است.

– پیام زندانیان سیاسی زندان قزلحصار به عموم مردم ایران

 صدای ما و خانواده‌هایمان باشید

– سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع در استان های مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

کرمانشاه(شهرکرمانشاه)

مرکزی(شهر اراک)

ویزد( شهریزد مقابل ساختمان کانون بازنشستگان)

و

خوزستان تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مقابل استانداری در شهر اهواز

– سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری نسبت به عدم تبدیل وضعیت،اجرانشدن کامل طرح طبقه بندی مشاغل،عدم برخورداری وشرایط ناایمن کاری  ونامناسب زیستی از نفت کارت و بن کارت با برپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت و دکل‌های ۲۱ ، ۲۵ و۳۳

– پنجمین سه شنبه اعتراضی جمعی از اهالی اراک نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند

– آخرین خبرها از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد:

۱- اعتصاب وتجمع کارگران شفق

۲- با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، همچنان پای عهد خود می‌مانیم.

– ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مازندران درساری

– اعتصاب جمعی از کسبه  بازار خیابان طالقانی جیرفت وتجمع مقابل فرمانداری در اعتراض به برگزاری نمایشگاه عرصه کالا

– روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

هجدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

– خطر اخراج اسماعیل عبدی از آموزش و پرورش

– تینا دلجو برای گذراندن دوران یک ساله حبس راهی زندان لاکان رشت شد

– جان باختن یک کارگر شهرداری قیامدشت حین کار براثرتصادف

– جان باختن یک کارگر در سرخس زیر سازه فلزی

*******

*اعتصاب جمعی از بازاریان در اعتراض به اعدام ها روز سه شنبه ۱۰ بهمن  درشهرهای:

– ارومیه

– بوکان

– دهگلان

– دیواندره

– روانسر

– سروآباد

– سقز 

– سمیرم (استان اصفهان)

– سنندج

– قروه

– کرمانشاه

– مریوان

– مهاباد

‏*بند زنان زندان اوین به اعتصاب غذای زندانیان قزلحصار پیوست. این دومین اعتصاب غذای عمومی در بند زنان سیاسی اوین طی یک هفته اخیر در اعتراض به اعدام‌ها در ایران است.

 

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*پیام زندانیان سیاسی زندان قزلحصار به عموم مردم ایران

 صدای ما و خانواده‌هایمان باشید

زندانیان زندان قزلحصار، با اشاره به اینکه هرلحظه جانشان در معرض خطر قرار دارد، در پیامی از به آحاد مردم در سراسر ایران خواستند از هم‌بندی‌ها و خانواده‌هایشان حمایت کنند.

این زندانیان، روز جاری را با دو هدف اعتراض به اجرای حکم اعدام وفا آذربار، محمد فرامرزی، پژمان فاتحی و محسن مظلوم و همچنین، لغو حکم غیرانسانی اعدام در اعتصاب به سر بردند.

آن‌ها اعلام کردند که سه‌شنبه هر هفته را در اعتراض به موج اعدام‌ها و در راستای توقف آن، در اعتصاب غذا سپری خواهند کرد.

زندانیان معترض، می‌گویند به دلیل روز سه‌شنبه را برای اعتصاب و اعتراض خود انتخاب کرده‌اند که بیشتر اعدام‌ها در زندان قزلحصار در سحرگاه این روز هفته اجرا می‌شود.

زندانیان سیاسی زندان قزلحصار

جعفر ابراهیمی، زرتشت احمدی راغب، سپهر امام جمعه، لقمان امین پور، احمد رضاحائری، میثم دهبانزاده، رضا سلمان زاده، حمزه سواری، سعید ماسوری، رضا محمدحسینی

*سه شنبه های اعتراضی بازنشستگان کشوری نسبت به عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان(اجرا نشدن ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه)با تجمع در استان های مقابل صندوق بازنشستگی کشوری در استان های

کرمانشاه(شهرکرمانشاه)

مرکزی(شهر اراک)

ویزد( شهریزد مقابل ساختمان کانون بازنشستگان)

و

خوزستان تجمع مشترک بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی مقابل استانداری در شهر اهواز

شعارها:

«چهل سال دروغ شنیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«عدالتی ندیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«حمایتی ندیدیم ما دیگه رای نمی دیم»

«عدالتی ندیدیم چهل سال دروغ شنیدیم»

«ایران پردرآمد دولت بی کفایت چه برسر توآورد»

«حاصل کاردولت غارت جیب ملت»

«به دزدی عادت کردند مارو بیچاره کردند»

« فقط کف خیابان به دست میاد حق مان»

«لشکری کشوری تامین اجتماعی فرهنگی اتحاد اتحاد»

«بازنشسته بپاخیز علیه ظلم وتبعیض»

«ازخوزستان تا تهران ننگ برمدیران»

«مدعی عدالت خجالت خجالت»

«ظلم فساد اختلاس بلای جان ملت»

«نه صدقه نه منت حق و بدین با عزت»

«زیربار ستم نمی کنیم زندگی جان فدا می کنیم در ره آزادگی ننگ براین بردگی»

«نه تسلیم  نه سازش گرفتن حقمون»

«حق تو فریاد بزن نیفته دست رهزن

«اتحاد اتحاد علیه فقر وفساد»

«دشمن ما همینجاست دروغ میگند آمریکاست»

«قانون کی شکسته دولت ورشکسته»

«رئیسی دروغگو حاصل وعده هات کو»

«ننگ ما ننگ ما صدا وسیمای ما»

«حسین حسین شعارشون دروغ و دزدی کارشون»

«کومهارتورم دروغ نگید به مردم»

«وزیر رفاه با دولته دستش توجیب ملته»

تصاویر:

اراک:

کرمانشاه:

*سه شنبه اعتراضی کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری نسبت به عدم تبدیل وضعیت،اجرانشدن کامل طرح طبقه بندی مشاغل،عدم برخورداری وشرایط ناایمن کاری  ونامناسب زیستی از نفت کارت و بن کارت با برپایی تجمع مقابل ساختمان مرکزی شرکت و دکل‌های ۲۱ ، ۲۵ و۳۳

تجمع اعتراضی کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری با وجود حضور ماموران انتظامی و کارشکنی عوامل حراست و مدیریت شرکت، در مقابل ساختمان مرکزی شرکت و دکل‌های ۲۱، ۲۵ و ۳۳ اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

همکارانمان اعلام نمودند، با شناسایی عوامل کارشکنی مدیریت که قصد داشتند تجمع ما را کمرنگ و محدود به نشستی با نمایندگان مدیریت شرکت نمایند، ما تجمع در مقابل ساختمان مرکزی شرکت را برگزار نمودیم تا اصرار خود بر روال اعتراضات هفتگی نفت را عملی سازیم.

اهم مطالبات کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری، حذف کامل شرکتهای پیمانکاری، اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، بهره مندی از نفت-بن کارت، بدون تبعیض در پرداخت و…می‌باشد.

 شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) نماینده خواست و درد کارگران غیر رسمی نفت، اعلام مینماید، در اتحاد و همبستگی کارگران نفت با گروه ملی فولاد اهواز و دیگر کارگران معترض، بر تجمعات هفتگی خود اصرار داریم و کارگران دیگر بخشهای نفت را به آن فرامی خوانیم.

*پنجمین سه شنبه اعتراضی جمعی از اهالی اراک نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند

روز سه شنبه ۱۰ بهمن برای پنجمین هفته متوالی، جمعی از اهالی اراک برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به مازوت سوزی نیروگاه شازند دست به  راهپیمایی در خیابان و تجمع  در در سطح این شهرستان در استان مرکزی زدند.

*آخرین خبرها از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد:

۱- اعتصاب وتجمع کارگران شفق

۲- با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، همچنان پای عهد خود می‌مانیم.

صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد:

۱- اعتصاب پرسنل شفق گروه ملی امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن

امروز صبح به‌دنبال مطالبه تبدیل وضعیت کارگران شفق به قراردادی، با وجود عدم امنیت شغلی آنها اعتصاب را ادامه دادند که با برخورد تیم حراست با پشتوانه نهادهای امنیتی مواجه شدند.

همکاران شفق می‌گویند: وقتی کسی ما را نمی‌بیند. هیچ کس مارا یاری نمیکند و ترس ما را فرا گرفته است، حجت بر ما تمام شد چون هیچ پشتوانه‌ای نداریم.

امروز مدیر حراست آقای پاژنگی در کمال بی‌شرمی و وقاحت بین شفقی‌ها اعلام کرد: همتون رو مثل آب خوردن اخراج میکنیم میریم از سر فلکه کارگر میاریم! 

محمدی و پاژنگی و دریکوند و دوستان ارازل و اوباش که به کارگر و زحماتش حقیرانه نگاه می‌کنند بدانند پاسخ این توهین و تهدید را به وقتش خواهیم داد.

۲- اطلاعیه: با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، همچنان پای عهد خود می‌مانیم.

از ابتدا می‌دانستیم قدم در راه طولانی و پر مخاطره گذاشتیم و برای رسیدن به مطالبات چاله‌های زیادی در مسیر است. هربار که اعتصابی را سازمان می‌دهیم و قدرت بی‌همتای گروه ملی را به نمایش می‌گذاریم، مسئولین و عوامل تحت امرشان به هر طریقی ما را پای مذاکره می‌برند و از طریق فشار و تطمیع نمایندگان، پیشنهادی را مطرح می‌کنند که باعث ایجاد دودستگی از طریق موافقت یا مخالفت با آن می‌شود. 

این‌بار با اعمال تغییراتی در فیش‌های حقوقی تمام پرسنل قراردادی و پیمانکاری و خروج آیتم‌های فریزشده، گروهی از همکاران را دیشب در شیفت شب به سر کار برگرداندند. ضمن محافظت از دستاوردهای این دوره، لازم است نکاتی را خاطر نشان کنیم:

هرگونه توقف یا تعلیق در اعتصابات به‌حق کارگران، تنها با تصمیم‌ جمعی و اراده خود کارگران انجام می‌گیرد.

لیستی از مطالبات معوق موجود است که هربار با تمام همکاران عهد می‌بندیم تا تحقق آنها اعتراض را ادامه دهیم. اما همواره گروهی از همکاران محافظه‌کار، با پذیرش حیله‌ها و ابهامات مدیریت و کارفرما، با درصدی از مطالبات اعلام رضایت می‌کنند و به کار و تولید بازمی‌گردند. تولیدی که عایدش برای ما رنج‌ها و اعتراضات پی‌درپی و برای مدیران سود و مزایا و بریز‌ و بپاش بوده است. از این دوستان همکار باید پرسید کسانیکه خواهان ادامه اعتصاب قدرتمند در حد و اندازه تمام مطالبات هستند، مگر درد معیشت و خانواده ندارند؟ مگر کریم‌سیاحی در همین خیابان‌های اهواز به‌دنبال حق کارگر نبود؟ 

امنیت شغلی برادران شفق چه شد؟ که به‌دنبال فریب‌خوردن برخی همکاران برای اتمام اعتصاب، پاژنگی حراست با تهدید و توهین به استقبالشان رفت؟ 

با وجود پایان مشروط و موقت اعتصاب درخشان گروه ملی در این نوبت، همچنان پای عهد خود می‌مانیم. ما ایستادیم تا وسوسه‌ها و فریب‌ها را شناسایی کنیم و امید داریم که در آینده نزدیک با اعتصاب‌های دیگری در کف خیابان‌، جای هیچ تردیدی در دل همکاران باقی نماند. 

صدای مستقل گروه ملی فولاد اهواز – سه‌شنبه ۱۰بهمن

۳- افزایش دستمزد کلیه سطوح شغلی بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل برای تمام همکاران استوار اعم از پرسنل قراردادی گروه ملی فولاد و کارگران شرکت شفق راهیان اکسین؛ 

نتیجه مستقیم همبستگی و اتحاد عمل و خردجمعی در میان تمام کارگران شرکت عظیم گروه ملی صنعتی فولاد ایران-اهواز است که زیر بار زور و فشار و تهدید نرفتند و اعتصاب قدرتمندی را در برابر چشم مردم به نمایش گذاشتند. 

این دستاوردها را مغتنم می‌شماریم و باور داریم به بقیه مطالبات زیر سایه عزم فولادین گروه ملی خواهیم رسید. 

رمز پیروزی ما همدلی و اتحاد جمعی است. 

ما کارگران فولاد علیه ظلم‌و بیداد می‌جنگیم می‌جنگیم

*ادامه اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مازندران درساری 

روز سه شنبه ۱۰ بهمن، اعتراضات پرستاران کشورنسبت به سطح نازل حقوق ،عدم پرداخت بموقع مطالبات،کمبود نیرو و شرایط سخت کاری با برپایی تجمع پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مازندران در شهرستان ساری استان مازندران با شعارهای«پرستار دادبزن حق تو فریاد بزن»،«تجمع تحصن ازاین به بعد همینه»و… ادامه یافت.

*اعتصاب جمعی از کسبه  بازار خیابان طالقانی جیرفت وتجمع مقابل فرمانداری در اعتراض به برگزاری نمایشگاه عرصه کالا

صبح روز سه شنبه ۱۰ بهمن، جمعی از کسبه  بازار خیابان طالقانی جیرفت برای اعتراض به برگزاری نمایشگاه عرصه کالاکرکره های مغازه هایشان را بالا نکشیدند و مقابل فرمانداری این شهرستان دراستان کرمان تجمع کردند.

*روز شمار اعتصاب غذای  غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما 

هجدهمین روز از اعتصاب غذای دو فعال صنفی معلمان فارس

از معادلات آزادی : 

اگر هر گنجشک

محتاج به اجازه ی 

وزیر کشور بود 

تا پرواز کند، 

و اگر هر ماهی 

نیازمند روادید 

تا به سفر رود 

ماهی ها و گنجشک ها منقرض می شدند.

جان غلامرضا غلامی کندازی و ایرج رهنما در خطر است. 

صدایشان باشیم 

غلامرضا غلامی کندازی

محمدعلی زحمتکش 

ایرج رهنما

افشین رزمجویی

فراموش نخواهید شد

لحظه به لحظه با شما هستیم

انجمن صنفی معلمان فارس

*خطر اخراج اسماعیل عبدی از آموزش و پرورش

در حالی که دیوان عالی کشور پس از گذشت هشت سال و شش ماه زندان، حکم صادره برای اسماعیل عبدی عضو هیات مدیره #کانون_صنفی_معلمان را نقض کرد و این فعال صنفی با وثیقه آزاد شد، وزارت آموزش و پرورش با بازگشت به کار یا بازنشستگی این معلم مخالف است و تاکنون پیگیریهای وکلا در این رابطه بی نتیجه بوده است. از سویی در پی طرح شکایت این معلم در #دیوان_عدالت_اداری از صندوق بازنشستگی کشوری و اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران جهت الزام به پذیرش و احتساب سنوات بیمه ای، متاسفانه شعبه ۲۵ دیوان عدالت این شکایت را رد کرده است.

در آخرین پیگیری ها مسئولان ذیربط در وزارت آموزش و پرورش گفته اند: ” نهادهای امنیتی با استمرار شغلی یا بازنشستگی #اسماعیل_عبدی موافق نیستند ” و از او خواسته اند که تقاضای بازخرید بدهد که با مخالفت او پرونده برای تعیین تکلیف به #هیات_تخلفات_اداری رفته و این معلم با بیش از ۲۴ سال سابقه کار در آستانه اخراج قرار گرفته است.

اسماعیل عبدی در ۶ تیر سال ۱۳۹۴ به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، لیدری اعتراضات کشوری فرهنگیان، تبلیغ علیه نظام و دبیرکلی #کانون_صنفی_معلمان بازداشت شد و در دو پرونده به ۱۶ سال حبس محکوم و در آبان ۱۴۰۲ پس از گذراندن هشت سال و شش ماه حبس در زندانهای #اوین،#رجایی_شهر، #ندامتگاه_مرکزی_کرج و #کچویی، با پذیرش اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و با تودیع وثیقه تا صدور رای نهایی آزاد و پرونده او برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه انقلاب تهران(شعبه۲۹) محول شده است.

#شورای_هماهنگی_تشکلهای_صنفی_فرهنگیان_ایران با تاکید بر حق این معلم برای بازگشت به کار، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به رویه جانب دارانه  هیاتهای تخلفات اداری آموزش و پرورش در صدور احکام ناعادلانه برای فعالان صنفی اعلام می دارد. 

#جای_معلم_زندان_نیست

#اخراج_معلم_را_متوقف_کنید

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*تینا دلجو برای گذراندن دوران یک ساله حبس راهی زندان لاکان رشت شد

صبح دوشنبه نهم بهمن‌ماه، تینا دلجو فعال سیاسی_اجتماعی گیلان و دانشجوی دکتری علوم‌سیاسیِ ساکن رشت، برای گذراندان دوران حبس یک‌ساله خود راهی زندان لاکان رشت شد. 

او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» در شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به یک‌سال حبس تعزیری محکوم شده است.

*جان باختن یک کارگر شهرداری قیامدشت حین کار براثرتصادف

روزدوشنبه ۹ بهمن، یک کارگر شهرداری قیامدشت حین کار در خیابان آزادی شهرقیامدشت براثر تصادف جان باخت.

*جان باختن یک کارگر در سرخس زیر سازه فلزی

یک کارگر ۳۵ ساله حین کارجوشکاری سرند ۵ متری تفکیک شن ماسه در یک کارگاه شن‌شویی در روستای آبروان سرخس دراستان خراسان رضوی بر اثر رها شدن زنجیر و برخورد سرند با سرش در دم جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate