اخباروگزارش های کارگری یکم تیرماه ۱۴۰۲

اخباروگزارش های کارگری یکم تیرماه ۱۴۰۲

– ازسرگیری اعتراض کارگران پیمانی مجتمع کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت  ووعده های توخالی مسئولان با اعتصاب و تجمع

– تجمع اعتراضی جمعی از دانش آموزان مشهد با والدین نسبت به نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان

– بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص برگزاری دادگاه های همکاران فارس و خوزستان  

– مصاحبه فریب‌دهنده و یک طرفه خبرنگار صدا وسیما از مسافران درباره سیستم سرمایشی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی

– دیوارنویسی در اعلام حمایت و همبستگی با دانشجویان دانشگاه هنر؛ دانشگاه جندی شاپور اهواز

– – نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره خطاب به رئیس دانشگاه، رئیس حراست و معاون فرهنگی دانشگاه درباره ترمی که گذشت

– ممانعت از شرکت در آخرین امتحانِ آخرین ترم!

– دو ترم محرومیت از تحصیل به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری

– محکومیت انضباطی در دانشگاه خوارزمی

– جان باختن یک کارگردرملایر بر اثر ریزش چاه 

مرگ ومصدومیت ۲ کارگر جوشکار درمشهد براثر سقوط از ارتفاع

*******

*ازسرگیری اعتراض کارگران پیمانی مجتمع کشت و صنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت  ووعده های توخالی مسئولان با اعتصاب و تجمع

برپایه فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی، روز پنج شنبه یکم تیر،کارگران پیمانی مجتمع کشت و صنعت کارون با اعتصاب و تجمع در محل کارشان واقع در شوشتر اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت و وعده های توخالی مسئولان ازسرگرفتند.

یادآوری:

+دور جدید اعتصاب و تجمع کارگران پیمانی مجتمع  کشت و صنعت کارون در اعتراض به  عدم تبدیل وضعیت،همسان‌سازی نشدن حقوق با شرکتهای مشابه،تعلیق از کار ۱۶ همکار حق طلب و اجرا نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل کشورو وعده های توخالی مسئولان شهرستان شوشتر و استان خوزستان دوازدهمین روز را پشت سر گذاشت

از روزسه شنبه یکم شهریور ماه ۱۴۰۱، دور جدید اعتصاب و تجمع کارگران پیمانی مجتمع  کشت و صنعت کارون در اعتراض به  عدم تبدیل وضعیت،همسان‌سازی نشدن حقوق با شرکتهای همجوار و مشابه کشت و صنعت نیشکری ،تعلیق از کار ۱۶ همکار حق طلب و اجرا نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل بر اساس رای سازمان تعزیرات کشورو وعده های توخالی مسئولان شهرستان شوشتر و استان خوزستان آغاز وکماکان ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ ۱۲ شهریور،حدود ۱۲ روز از اعتراض کارگران «پیمانکاری شرکت کشت و صنعت کارون» واقع در شهرستان شوشتر استان خوزستان می‌گذرد اما آنها می‌گویند که مدیران این شرکت تمایلی برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها ندارند.

طبق اظهارات کارگران؛ مسائل و مشکلاتی سبب ایجاد اختلاف میان مدیران شرکت کشت و صنعت کارون و کارگران شده است. یکی از این موارد، اجرا نشدن رای انفصال از خدمت مدیرعامل مجتمع بر اساس رای سازمان تعزیرات کشور که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری صادر شده است، می‌باشد. موارد بعدی همسان‌سازی حقوق و مزایای کارگران با شرکت‌های همجوار و مشابه کشت و صنعت نیشکری، تبدیل وضعیت شغلی کارگران پیمانکاری و قراردادی و لغو تعلیق از کار ۱۶ نفر از همکاران در جریان اعتراضات روزهای اخیر است.

کارگران گفتند: ماه پیش پس از شدت گرفتن تنش‌ها، نمایندگان کارگران با عبدالمجید میرزاپور (مدیرعامل کشت و صنعت کارون) با حضور نمایندگانی از اداره کار و فرمانداری تشکیل جلسه دادند و خواسته‌های خود را بیان کردند. در آن جلسه مدیرعامل کشت صنعت کارون از رسیدگی به خواسته همسان‌سازی حقوق کارگران تا پایان مرداد ماه خبر داد.

کارگران گفتند: متاسفانه در پیگیری مطالباتمان بعد از پایان موعد مقرر متوجه شدیم کارفرما فقط با افزایش ۱۰ درصد حقوق با اضافه کردن کردن مزایای بدی آب و هوا می‌خواهد از اجرای کامل همسان‌سازی طفره رود که مورد مخالفت کارگران قرار گرفت.

کارگران در ادامه با انتقاد از مواضع مسئولان در پیگیری مطالباتشان تصریح کردند: تقریبا ۱۲ روز است که دست از کار کشیده‌ایم و خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم. هیچیک از مسئولان شرکت حاضر به مذاکره و شنیدن خواسته‌ها نیستند. ما نیز ترجیح می‌دهیم تا مدیرعامل شرکت کارون در جمع کارگران حاضر شود و به سولات ما پاسخ دهد. مسئولان شهرستانی و شورای تامین از رسیدگی به خواسته‌هایمان وعده می‌دهند اما مدیران شرکت تمایلی به حل مشکلات ما ندارند.

آن‌ها درباره پیگیری موضوع تعلیق از کار حدود ۱۶ همکار خود نیز گفتند: مدیران شرکت معتقدند این ۱۶کارگر مسئولیت رهبری کارگران را در اعتراضات اخیر برعهده داشتند به همین دلیل آن‌ها را بدون برگزاری جلسه کمیته انظباتی تعلیق از کار کرده‌اند این در حالیست که اعتراضات کارگران خودجوش بوده و فرد یا شخص خاصی مسئول این اقدام جمعی کارگران نیست.

++اعتصاب وتجمع کارگران کشت و صنعت کارون برای افزایش دستمزد منجمله همسان سازی

روز چهارشنبه ۲ شهریور۱۴۰۱، کارگران مجتمع کشت و صنعت کارون برای افزایش دستمزد منجمله همسان سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه دست از کارکشیدند ودراین مجتمع واقع درشهرستان شوشتردراستان خوزستان تجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفت: قرار بود در آخرین جلسه‌ای که به دنبال اعتراض کارگران شکل گرفت، با تشکیل هیاتی برای بررسی مطالبات کارگران با مقایسه‌سازی با شرکت‌های همتراز و مشابه، همسان‌سازی برای کارگران کشت و صنعت کارون در چند مرحله اجرایی شود.

او با بیان اینکه مرحله نخست اجرای همسان‌سازی رضایت کارگران را در پی نداشته و طبق توافق انجام نشده است، افزود: ۲ شاخص مدت زمان بیمه‌پردازی و مبلغ بیمه‌پردازی عوامل تعیین‌کننده در فرمول محاسبه همسان‌سازی حقوق است. بنابراین مبلغ همسان‌سازی برای هر کارگر کشت و صنعت کارون از پیش تعیین شده و بر اساس میزان سابقه پرداختی و آورده‌ای که داشته، محاسبه شده است.

او گفت: کشت و صنعت کارون به دلیل افزایش قیمت شکر در وضعیت خوب مالی به سر می‌برد با این حال دلیلی وجود ندارد که به دلیل کمبود منابع مالی از پرداخت کامل رقم همسان‌سازی حقوق به کارگران خوداری شود.

*تجمع اعتراضی جمعی از دانش آموزان مشهد با والدین نسبت به نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان

روز پنج شنبه یکم تیر، جمعی از دانش آموزان مشهد با والدین برای اعتراض به نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان دست به تجمع زدند.

روز پنج شنبه یکم تیر،آزمون تیز هوشان در چند حوزه امتحانی در مشهد همزمان با سراسر کشور برگزار شد که در یکی از این حوزه های اعتراض جمعی از دانش آموزان مشهدی نسبت به نحوه برگزاری آزمون تیزهوشان امتحانی  با بیش از ۲۰۰ دانش آموز دختر، مراقب زمان آزمون را به اشتباه ۵۰ دقیقه اعلام کرد. 

این در حالی است که  زمان اصلی آزمون مدت ۷۵ دقیقه بود و به گفته دانش آموزان این زمانبندی نادرست سبب بروز استرس در تعدادی از دانش آموزان شد.

دانش آموزان تجمع کننده به خبرنگار رسانه ای گفتند: با وجود اعلام به مراقبان که زمان اصلی آزمون ۷۵ دقیقه است برگه برخی دانش آموزان راس ۵۰ دقیقه جمع آوری شد اما به برخی از دانش آموزان ۲۵ دقیقه دیگر زمان داده شد.

*بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در خصوص برگزاری دادگاه های همکاران فارس و خوزستان  

در هفته جاری احکام قضایی علیه فعالین صنفی فارس و خوزستان صادر شد و در تداوم خط سرکوب حاکمیت برای ۸ نفر از فعالین فارس حکم ۳۴ سال زندان  صادر شده است 

(زهرا اسفندیاری، مژگان باقری، 

و اقایان اصغر امیرزادگان، عبدالرزاق امیری،ایرج رهنما،غلامرضا غلامی،محمدعلی_زحمتکش، افشین رزمجو از استان فارس و همچنین ۶ ماه زندان تعزیری برای پیروز نامی از خوزستان) 

این در حالیست که هنوز همکاران دیگری هم تحت پیگرد قضایی قرار دارند که به مرحله صدور حکم نرسیده‌اند. این اقدامات دستگاه قضایی حکایت از چرخش در بر همان پاشنه سابق دارد .

یکی از تفاوت‌های بنیادی میان حقوق جدید(مدرن) با نگاه حقوقی قدیم که ریشه در قرون وسطی دارد نوع نگاه به موضوع مجازات است. در حقوق جدید مجازات جنبه اصلاح و آگاه‌سازی دارد،حال آن‌که در حقوق قدیم ، مجازات برای عبرت‌آموزی و شدت عمل هرچه بیشتر برای برحذر داشتن دیگران، تلقی می شود.

متاسفانه  این نگاه دارای تأخر تاریخی، بر نظام قضایی کشور مسلط شده و از آن برای کنترل جامعه  استفاده می‌شود؛ هرچند در طول بیش از چهار دهه ناکارآمدی آن در همه زمینه‌ها به اثبات رسیده است.‌ 

این روش قرون وسطایی در مواجهه با اعتراضات صنفی و سیاسی در سال‌های اخیر هم ادامه داشته و همه شواهد به وضوح شکست آن را نشان می‌دهند.

از اوایل دهه هشتاد که نهادهای مدنی و صنفی گسترش بیشتری یافتند و معلمان نیز در قالب تشکل‌های صنفی خود، مطالباتی را که جزو حقوق بدیهی و اولیه آنها است، مطرح نمودند، مواجهه با آن‌ها به قصد مهار و تحت نفوذ گرفتن به روش‌های مختلف از جمله برخورد قضایی با چهره‌های شناخته شده نیز آغاز شد و تا حدود دو سال اخیر که شدیدترین برخوردها با کنشگران مدنی و صنفی از طریق نهادهای امنیتی، وزارت آموزش و پرورش و قوه قضاییه صورت گرفته است؛ ادامه دارد و اتهام های بی اساس ،تبلیغ علیه نظام و اقدام  علیه امنیت ملی و …. ترجیع‌بند تکراری، اتهامات همه کنشگران شده تا… محروم کردن صدها معلم از دریافت رتبه‌بندی به خواست حراست‌ها و صدور حکم انفصال و اخراج برای برخی از معلمانی که کمترین کنش اعتراضی نسبت به مطالبات صنفی برآورده نشده متعدد خود داشته‌اند. 

مهمترین پرسش از ادامه دهندگان این روش باطل و شکست خورده می‌تواند این باشد که چرا واقعیت‌ها را نمی‌بینند؟؟

با ادامه این روش نه‌تنها کمکی به رفع نابسامانی های  فعلی نمی‌کنند بلکه روز به روز آگاهانه یا ناخود اگاه گام‌های معکوس برمی‌دارند. 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران وارد نمودن اتهامات بی‌اساس به معلمان و کنشگران صنفی و صدور احکامی این چنین را شدیداً محکوم نموده و این احکام را  نشانی از جاماندگی تاریخی و فرهنگی ذهن‌های منجمد و ناتوانی می‌داند که توان درک درست مسائل جامعه را از دست داده‌اند.

آن ها آسیب ها و شکاف‌های عمیق ایجاد شده در جامعه را نمی‌بینند و تنها راه  سرکوب و ارعاب را برای ادامه حکومت‌داری برگزیده‌اند.

شورای هماهنگی با تاکید بر قانونی بودن مطالبه گری و اعتراضات معلمان بر تداوم اعتراضات معلمان تا حصول مطالبات پای می‌فشارد و به مسئولین گوشزد می‌کند که در دو دهه‌ی گذشته هر قدر احکام قضائی صادره نسبت به حق قانونی معلمان در اعتراض به شرایط اسفبار آموزش و پرورش و شرایط شغلی، بیشتر شده، نتیجه عکس داشته به طوری که ناامیدی در اصلاح پذیری حاکمان، کنشگران صنفی را در راه خود مصم تر نموده و این شکاف بین ملت-دولت در نهایت به شدت و گستردگی اعتراضات افزوده است.

۱۴۰۲/۰۴/۰۱

*مصاحبه فریب‌دهنده و یک طرفه خبرنگار صدا وسیما از مسافران درباره سیستم سرمایشی اتوبوس‌های بی‌آر‌تی

اخیراً خبرنگار صدا و سیما کلیپی‌ را در فضای مجازی از مصاحبه مسافران خطوط بی‌آر‌تی راجع به گرما در اتوبوس‌ها تنظیم و پخش کرده است که در آن کلیپ، طوری وانمود می‌شود که گویا راننده مقصر این موضوع است که اتوبوس‌ها فاقد کولر هستند و یا این طور نمایش می‌دهند که راننده از قصد کولر را روشن نمی‌کند.

مسئله اینجا است که:

۱. اگر خبرنگار نمایشی صدا و سیما واقعاً قصد روشنگری و شفاف‌سازی برای مردم را داشت، می‌بایست همزمان با انجام مصاحبه با مسافران، از سمت دیگر  با رانندگان نیز در این خصوص مصاحبه می‌کرد تا واقعیت را از دهان خود رانندگان برای مخاطبان و شهروندان بازگو می‌‌کرد. 

۲. مگر می‌شود اتوبوس شرکت واحد کولر داشته باشد ولی راننده از روشن کردن آن خودداری کند، آخر کدام عقل سلیمی این ادعا را می‌پذیرد که راننده بر خودش در گرمای تابستان این سختی و اذیت را بدهد اما کولر را خاموش نگه دارد؟ 

اگر مسافر قرار است در طول روز و در طول  یک نیم راه نهایتاً نیم ساعت و یا کمی کمتر و یا بیشتر در اتوبوس بماند، راننده باید در طول روز به مدت حداقل ۸ ساعت در زیر گرما در پشت فرمان بنشیند و با این وضعیت کار کند، پس لزومی ندارد که راننده از روشن کردن کولر سرباز بزند و اگر به خاطر خودش هم باشد این کار را نمی‌کند.

۳. مشکل از جای دیگر آب می‌خورد: یعنی تیم ضعیف مدیریتی که برای شهروندان و رانندگان ارزش و بهایی قائل نیست، مشکل بر می‌گردد به مسئولینی که هیچ گونه تخصصی در امور حمل و نقل ندارند و با رانت وارد شرکت شده‌اند و قدرت اداره و مدیریت شرکت با این وسعت و گستردگی را ندارند و مدیریتی بر پایه رانت، سود، چپاول و ناکارآمدی که بودجه‌ای را برای تامین قطعات اتوبوس و همچنین تامین نیروی انسانی متخصص در بخش فنی اختصاص نمی‌دهند و یا حتی هیچ گونه تجربه‌ای در مذاکره و رایزنی با شهرداری و شورای شهر در جهت تامین بودجه برای شرکت واحد را ندارند. البته این ناکارآمدی همیشه در شرکت واحد و در تمام دوره های مدیریت به وضوع دیده شده ولی در دوره ی تیم مدیریتی جدید مسئله فراتر از ناکارآمدی و یا سومدیریت می‌باشد، چرا که مسئولین رده بالای شرکت از بهره‌برداری بگیر تا فنی و اداری و اجرایی هیچ گونه آشنایی با سیستم حمل ونقل عمومی ندارند و همگی از بیرون از شرکت با رانت وارد شده و پست های کلیدی شرکت را قبضه کرده‌اند. 

نمونه بارز  ارسال پیام‌های همکاران به سندیکا در زمینه‌ی مشکلات محیط کار و همچنین برخوردهای چکشی همین معاونین با  ارباب رجوع طبق گزارشات ارسالی همکاران و معوقه شدن بیش از حد مطالبات رانندگان و سایر کارگران است.

لازم است که راجع به سیستم سرمایشی اتوبوس‌ها توضیحات لازم در این خبر داده شود تا برای مخاطبان روشنگری گردد:

۴. ۵۰درصد اتوبوس‌های شرکت واحد فاقد کولر هستند یعنی دارای سیستم سرمایشی خراب هستند که نیاز به تعمیر دارند، اما ۵۰ درصد سیستم سرمایشی آنها به اصطلاح خودشان تعمیر و درست شده است، ولی چه تعمیری آخر؟

۵. با توجه به گزارشات رانندگان به سندیکا،  اتوبوسی که جهت تعمیر و شارژ کردن گاز کولر به تعمیرگاه اعزام می‌شود -طبق مشاهدات عینی رانندگان- گاز کولر به اندازه کافی و لازم که جوابگوی یک اتوبوس ۲۰ متری و با گنجایش مسافر ۱۰۰ نفری باشد، شارژ نمی‌‌شود و تنها به اندازه‌ای شارژ می‌شود که فقط جوابگوی اتوبوس خالی و بدون مسافر باشد. به همین دلیل در مواقع ازدحام مسافر، کابین اتوبوس دم می‌کند و جوابگو نیست و در نتیجه منجر به اعتراضات مسافر می‌شود.

۶. اتوبوس‌ها از طرفی، آن قدر نقص فنی دارند که اگر اتوبوسی هم کولر سالم داشته باشد، در حین گرفتن کولر درجه حرارت موتور اتوبوس بالا می‌رود و منجر به جوش آوردن وپس زدن آب از رادیات می‌شود و در نتیجه راننده مجبور است کولر را خاموش و یا با درجه پایین از کولر استفاده نماید که همین امر هم باعث اعتراضات مسافران به راننده می‌شود.

اگر هم کولر را خاموش نکند مجبور است در طول مسیر مسافرها را در آن هوای گرم به خاطر جوش آوردن پیاده کند تا آسیبی به موتور وارد نشود و اتوبوس را با هماهنگی امداد خودرو به تعمیرگاه اعزام نماید.

در فیلم مذکور مسافری از راننده می‌پرسد که چرا اعتراض نمی کنید، مسافر گرامی! کارگران در کشور ما در قبال اعتراض متهم به اقدام علیه امنیت ملی می‌شوند. هر چند که این اتهامات بی‌پایه مانع از اعتراض ما رانندگان و‌دیگر کارگران نمی‌شود و مبارزات کارگران شرکت واحد دلیلی بر این مدعا است. اما مسافران هم بایستی به طور گسترده به مجموعه مدیران شهری اعتراض نمایند و خواهان امکانات بهتر باشند. 

همه این دلایل روشنگر وضعیتی است که نشان می‌دهد مسئله فراتر از یک مصاحبه گمراه کننده میان راننده و مسافر است که در آن اثری از نقش مدیریت و عدم تخصیص بودجه وجود ندارد و طبق معمول می‌خواهد این معضل را تا این سطح نمایش دهد. حمل و نقل شهری با کیفیت مناسب  و رایگان حق همه‌ی شهروندان می‌باشد و برای رسیدن به این حق بایستی شما مسافران عزیز در کنار ما رانندگان و‌کلیه کارگران باشید. مشکل ما نیستیم مشکل سیستمی است که برایش انسانها اهمیتی ندارد و فقط سود برایش مهم است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه به مصاحبه نمایشی و یکطرفه خبرنگار صداو سیما شدیدا معترض می‌باشد و راه حل چنین معضلاتی را پیگیری تشکل یافته رانندگان و‌کلیه کارگران می‌داند و برحق تشکل یابی مستقل کارگران تاکید می‌کند.

چاره کارگران وحدت و تشکیلات

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۱ تیر  ۱۴۰۲

*دیوارنویسی در اعلام حمایت و همبستگی با دانشجویان دانشگاه هنر؛ دانشگاه جندی شاپور اهواز.

۳۱خرداد۱۴۰۲

*نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره خطاب به رئیس دانشگاه، رئیس حراست و معاون فرهنگی دانشگاه درباره ترمی که گذشت

قسمت‌هایی از این نامه؛

«….نگاه امنیتی حراست که دانشگاه را با یک مرکز نظامی اشتباه گرفته‌است. حراستی که مسائلی که در خارج دانشگاه به نفعش نیست را گردن نمی‌گیرد (ماجرای قمه‌کشی)، اما به نوع پوشش و استعمال دخانیات در همان محیط با بی‌احترامی هرچه‌تمام واکنش نشان‌ می‌دهد و تهدید می‌کند.

باید فاتحه دانشگاهی را خواند که هم و غمش افتادن مقنعه یا یک وجب بالا یا پایین بودن شلوار یا پیرسینگ دانشجو و‌ استاد است و هیچ اهمیتی به کیفیت آموزش و تدریس و کیفیت امکانات و کیفیت ابزار و وسایل کارگاهی و زیبای ظاهری دانشگاه نمی‌دهد.»

«…لطفا دیگر با ظاهر شیک و مرتب و‌ اتوکشیده در مراسمات از نام و رسم و جایگاه دانشجو استفاده نکنید که این نام خیلی باارزش‌تر از این حرف‌هاست.»

*ممانعت از شرکت در آخرین امتحانِ آخرین ترم!

در ادامه محرومیت از شرکت در امتحان برای چندین‌تن از دانشجویان دانشگاه بهشتی به بهانه پوشش، اینبار در دانشکده علوم‌سیاسی برگه یکی از دانشجویان در هنگام برگزاری جلسه گرفته شد و این دانشجو از شرکت در امتحان محروم شد.

دینا قالیباف دانشجوی کارشناسی علوم‌سیاسی ورودی ۹۸، دیروز برای گذراندن آخرین امتحان دوره کارشناسی‌اش، در سالن امتحانات حاضر شد. در بدو ورودش، مراقب جلسه به او گفت که از شرکت در امتحان منع شده‌است. اما با توجه به اینکه ‌ از سمت دانشگاه چیزی به او ابلاغ نشده‌بود (کتبی یا شفاهی)، او با تایید استاد در جلسه امتحان حاضر می‌شود. 

کمی بعدتر اما، یکی از کارمندان آموزش وارد سالن برگزاری امتحان شده و به استاد می‌گوید که باید مانع از حضور دانشجو در جلسه امتحان شود. در ادامه مدیرگروه اساتید هم در جلسه حاضر می‌شود و درنهایت برگه دانشجو را از زیر دستش بیرون می‌کشد. 

پس از اعتراض دینا و استادش به این موضوع، نامه‌ای مبنی بر محرومیت از شرکت در آخرین امتحان به او نشان‌ می‌دهند که از سمت کمیته‌انضباطی و آموزش کل یک روز قبلتر ارسال شده‌است. با اینکه استاد درس، کارمند آموزش و مدیرگروه دانشجو را محق می‌دانستند اما در نهایت برگه وی به او بازگردانده نمی‌شود. 

سرکوب دانشجویان در آخرین هفته‌های ترم در اغلب دانشگاه‌ها شدت گرفته‌است. حالا هم ممانعت از شرکت در آخرین امتحان دوره کارشناسی یک دانشجو. شیوه‌هایی از سرکوب که گویی برای گرفتن انتقام از دانشجویان اعمال می‌شوند. ‌امتحانات و امور آموزشی-پژوهشی‌ برای اینگونه افراد تنها ابزاری برای آزار بیشتر دانشجویان هستند.

*دو ترم محرومیت از تحصیل به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری

صبا اسکندری دانشجوی مشاوره و راهنمایی دانشگاه تهران توسط شورای بدوی این دانشگاه به اتهام “عدم رعایت پوشش اسلامی و یا ضوابط پوششی وزارتین” به دو نیمسال محرومیت از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شد.

گفتنی است حداکثر حکم ممکن، در توبیخ این دانشجو منظور شده است.

*محکومیت انضباطی در دانشگاه خوارزمی

ثمین نثاری دانشجوی کارشناسی رشته تاریخ دانشگاه خوارزمی، بر اساس حکم کمیته انضباطی این دانشگاه به یک نیمسال منع موقت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم گردید.

این دانشجو ترم قبلی خود را بدلیل ممنوع‌الورودی از دست داده بود. در نیسمال جاری هم پس از چند هفته ممنوع‌الووردی، توانست به دانشگاه بازگردد.

همچنین با اطلاع‌رسانی در هفته‌های پایانی ترم، دانشگاه حداکثر فشار ممکن را متحمل این دانشجو کرده‌است.

*جان باختن یک کارگردرملایر بر اثر ریزش چاه 

یک کارگر حین کار لایروبی دریک حلقه چاه  به عمق ۲۲ متری واقع در روستای منگاوی شهرستان بر اثر ریزش چاه  وگرفتارشدن زیر تلی از آوارجان خود را از دست داد.

*مرگ ومصدومیت ۲ کارگر جوشکار درمشهد براثر سقوط از ارتفاع

۲ کارگر جوشکار حین کار برپا کردن آهن‌آلات اسکلت یک ساختمان در حال ساخت واقع در بلوار میثاق از ارتفاع سقوط کردند ویک کارگر جان باخت ودیگری بشدت مصدوم ودربیمارستان بستری شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate