پرونده ها رومیشوند، اما قاتلان بی شرم درقدرتند!

در این چند روزاخیر ماجرای سفر مکرون ریئس جمهوری فرانسه به روندا و معذرت خواهی مکرون از آنها برای قتل عام مردم روندا شنیده ایم. در روندا از آوریل تا ژوئن در سال ۱۹۹۴ یعنی در صد روز بیش از هشتصد هزار نفر از قوم توتسی و مخالفین سیاسی حکومت قتل عام شدند. در آنزمان قبیله هوتو در قدرت بود و ریئس جمهور از قوم هو تو بود. ریئس جمهور وقت در فرانسه فرانسوا میترا بود که با قوم هو تو و ریئس جمهور روندا دوستی و روابط نزدیکی داشت. میتران بر تمام این جنایات ناظر بود و با سکوت خود و کمک نظامی به هوتوها این جنایات را تقویت و رسمیت بخشید.

بقول روز نامه فارسی،  بی بی سی !

(قتل عام بسیار منظم و سازمان یافته بود. اسامی سران مخالفان به شبه نظامیان داده می‌شد و سپس، آنها برای کشتار می‌رفتند. شبه نظامیان و جنگجویان نه تنها این عده را بلکه تمام اعضای خانواده شان را هم به قتل می‌رساندند. در جریان این قتل عام، همسایه ها همسایه های خود را کشتند و بعضی از مردان حتی همسران توتسی خود را به قتل رساند. به آنها گفته شده بود اگراین کاررا نکنند خودشان کشته خواهند شد.

در آن زمان کارت های شناسایی مردم، قومیت آنها را نشان می‌داد. شبه نظامیان جاده ها را می‌بستند و توتسی ها را پیدا می کردند تا بکشند. هزاران زن توتسی هم به عنوان برده جنسی به اسارت گرفته شدند.)

حال دولت فخیمه آلمان بعد از پنج سال بحث در پارلمان خود به کشتار دو قوم ناما و هیریرو در نامیبیا (که در اویل قرن بیست بدست نظامیان اشغالگر آلمانی اتفاق افتاد) اذعان میکند و قرار است یک میلیارد یورو به نامیبیا بپردازند.

آری جانیانی که امروز مدافع حقوق بشر هستند اینطوری بقدرت رسیده اند و مشغول چپاول دنیا هستند. این نمونه ها اولا کهنه شده ثانیا معذرت خواهی و اعانه دادن رنج انسانهارا کم نمیکند.

 مثلا در نظر بگیرید که ده سال دیگر حاکمان(المان، انگلیس، روسیه، چین، آمریکا و…)  اذعان کنند که (با سکوت و کمک نظامی و لجستیکی خود به رژیم فاشیست اسلامی در ایران)  آنها مسبب قتل عام زندانیان سیاسی در ایران در سالهای سی خرداد شصت و مرداد شصت و هفت در ایران بودند. یا اینکه شارلاتانی مثل باراک اوباما بیاید بگوید با کمک من اعتراضات ۱۳۸۸ در ایران سرکوب شد ( ببخشید!!؟؟؟؟) یا اینکه کشورهای محترم دمکراسی طلب بگویند با کمک ما و سکوت ما ، اعتراضات کارگری، اعتراضات اجتماعی در ایران از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ سرکوب شدند. دختران مدرسه شین آباد در آتش سوختند و یا کولبران برای لقمه نانی در خون خود غلطیدند. شاید اقرار کرد ند که مسبب جنگ    ایران و عراق بودند وهزاران جنایت دیگر در منطقه خاورمیانه که این روز ها ما شاهد آن هستیم.

بعد بیایند بگویند،ببخشید که خاورمیانه را به جهنمی برای بیش از یک میلیارد انسان بوجود آوردند.

جالب است به نسلهای بعد از ما بگویند معذرت میخواهند و یا مورد تفقد قرارشان بدهند و چند صد دلاری به حاکمان وقت بدهند. این نمونه ها فاسد بودن و فاشیست بودن نظام سرمایه داری را به نمایش میگذارند.

آری جامعه فاسد و ضد بشر سرمایه داری براین قتل عامها زنده است، تا زمانی که سرمایه در حاکمیت باشد این وضعیت ضد انسانی تداوم خواهد یافت.

مرگ بر سیستم فاشیستی سرمایه!

زنده با سوسیالیسم!

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate