سرنگونی فاشیسم اسلامی در ایران نزدیک است!

سرنگونی فاشیسم اسلامی در ایران نزدیک است!

در حاشیه روز دانشجو، درود بر رزمتان قهرمانان خیابانهای ایران

تاریخا ۱۶ آذر روز دانشجو نام گرفته است. اگر قبلا ۱۶ آذر محدود بود به خواستهای رفاهی و در بهترین حالت مسئله مبارزه با عوامل رژیم در دانشگاه بود. امروز ۱۶ آذر باید به بستر اعتراض گسترده جامعه و تعرض به بساط حکومت مذهبی و بر چیدن بساط فاشیسم مذهبی سرمایه در تبدیل کنیم. در هفت هفته اخیر مبارزات کارگران و مردم آزادیخواه و برابری طلب فاشیسم اسلامی را به تنگنای مرگ انداخته است. امروز ۱۶ آذر نمودی از جریان مبارزات جاری مردم برای برابری، رفاه، امنیت اجتماعی و سیاسی باید باشد. .ملزومات این نوع حرکت با توجه به موقعیت مبارزه آزادیخواهانه کارگران، زنان، دانشجویان و مردم آزاده ایران وجود دارد. اکنون باید خیابانها را سنگر بندی کنیم. ماتریال این شرایط در جامعه حی و حاضر وجود دارد فقط باید آنرا متحد و متشکل و سراسری کرد.
یعنی جنبش دانشجویی امروز به یکی از صحنه های مبارزات مردم در ایران تبدیل شده است. مهمترین مسئله سرنگونی رژیم فاسد اسلامی سرمایه و برقراری امنیت و رفاه ، آزادی و برابری که خواست همگان است. البته تاکنون این جنبش دستاوردهای فراوانی داشته. رو به جلو و جدی دارد پیش میرود و تلاش میکند موقعیت و حتی محتوای سیاسی و افق سیاسی خودرا عوض کند. برای اینکه این عوض شدن جدی و پایدار باشد لازم است که پرچم سوسیالیستی و دفاع قاطع از آزادیهای بیقید و شرط ، آزادی کلیه زندانیان سیاسی را در جامعه باید بلند کند. نباید اجازه دهیم بنام شعار همه با هم بوسیله مزدوران سازمانهای جاسوسی آمریکا و اروپا خاک به چشم جامعه بپاشند. جنبش کنونی اساسا علیه فقر، نا امنی اجتماعی و سیاسی است. علیه قوانین ضد بشری مذهبی و حکومت فاسد سرمایه داری است. یعنی اینها همه دست در دست هم میباشند و با هم معنی درستی خواهند داشت.. پیوستن این اعتراضات بهم و کوشش برای رسیدن به یک پلاتفرم مشترک سوسیالیستی میتواند نیروی مبارزاتی این جنبش بیشتر و قویتر و سراسری تر کند. توان و انرژی آنرا افزایش دهد تا بتواند صف خودرا از طبقه دارا جدا کند.
امروز از هر دوره ای بیشتر به اتحاد و متشکل شدن طبقه ندار و مزد بگیر جامعه نیاز داریم. ما اکثریت جامعه فعال جامعه هستیم. ما چرخ تولید و روند جامعه را در دست داریم. طبقه دارا و حکومت مداران با ایجا ترور و اختناق در ۴۳ سال اخیر مارا از هم جدا کرده اند. اعتراضات اخیر نور امید و همبستگی را در جامعه دوباره زنده کرده وباید آنرا شدیدا حفظ کنیم و گسترش دهیم. میتوانیم امروز روز دانشجو را یا ۱۶ آذر را به روز سرنگونی فاشیسم حاکم تبدیل کنیم..
زنده با اتحاد و همبستگی ما
زنده باد ۱۶ آذر
زنده باد سوسیالیسم

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate