کارگران مبارز درود بر رزمتان!

وظیفه فوری ماایجاد تشکل واتحاد سراسری است!

مبارزات و اعتصابات اخیر در صنعت نفت ایران نشان داد اگر چه درابعادی گسترده تر از سابق است اما برای پیروزی آن کافی نیست. در همه اداوار تاریخ مبارزه در جامعه طبقاتی، این اصل مارکس برای مبارزه طبقه کارگر به ثبوت رسیده (تا تشکل و برنامه طبقاتی نباشد مبارزه کارگران به نتیجه مطلوب نخواهد رسید) نقل به معنی از مبارزه طبقاتی در فرانسه.

 

سیاست امروز فاشیسم اسلامی در مقابل مبارزات محلی و صنفی طبقه کارگر این است؛

الف : از سال ۱۳۹۶ تاکنون دیدیم که فاشیسم حاکم با ضرب و شتم در مقابل تظاهرات و اعتراضات کارگران و مردم مبارز ظاهر شده.

 

ب : بعد از رسوایی شکست فاحشی که در انتخابات (۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خورشیدی) از جامعه دیدند خودرا زخم خورده میبینند. مثلا سعی میکنند در صف کارگران و مردم مبارز تفرقه ایجاد کنند، تهدیدشان میکنند و جاسوس و مزدور به میانشان میفرستند. در عین حال مزدران مسلح هم در کنار این تهدیدات حاضر به یراق و چنگ و دندان نشان میدهند.

 

حاکمیت فاشیست اسلامی کثیف تر از هر دم و دستگاه حکومتی تا کنونی در جهان است و از کثیف ترین و رزیلانه ترین شیوه قرون وسطی استفاده میکند. ترور شخصیتی و آزار روحی مخالفان، گرو گرفتن نان روزانه کارگران و مردم، تحمیل بی حقوقی و فقر به جامعه در عین حال سخاوتمند در مقابل گله مزدوران وطنی و خارجی در منطقه.

 

مسله روشن است ما با رژیمی هار ، فاشیست و درنده درگیر هستیم که گذشته از درندگی حرمت انسانی در جامعه را به لجن کشیده و هویت انسانی آدمهارا به سخره گرفته، مردم و رفتار و فرهنگ جامعه را بیمار روانی کرده اند. میلیونها مزدور ریز و درشت مسلح را خریده و آنها را به جان جامعه انداخته اند. رژیم در تمام زمینه ها بصورت متشکل و سازماندهی کار میکند، مساجد، کمیته وانواع و اقسام تشکلهای ریز و درشت تا ایجاد دسته های سینه زنی و زیارتی. همه و همه بیان این واقعیت است باید طبقه کارگر و مردم زحمتکش خودرا متشکل کنند. از تجربیات طبقه کارگر و نیز مبارزات متشکل باید استفاده کرد و متحد و متشکل شد.

 

قطعا رهبران کارگری و جنبش کارگری ایران در این دوره از تجربیات گذشته خود درس گرفته اند مثلا هم اکنون اعتصاب سراسری کارگران پیمانی و غیر رسمی صنعت نفت و پتروشیمی که از هفته پیش با اعتصاب کارگران پروژه ای شرکت فرآب نیروگاه بیدخون آغاز گشته . و طبق آخرین بیانیه کمیته کارگران اعتراضی قرار است روز ۹ تیر ماه ۱۴۰۰ اعتراضات سراسری و همه گیر شود. باید برایش کار کرد باید در بعد سراسری و با ایجاد تلفیق کار علنی و مخفی خودرا سازمان داد. نباید اجازه داد رهبران کارگری را شکار کنند قطعا باید طبقه کارگر بتواند و برنامه داشته باشد برای محافظت از رهبران خود. شعار آزادی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط باید یکی از خواستها باشد. در دل این اوضاع باید حزب کارگری با رهبران مورد اعتماد بوجود آورد که بتواند با برنامه مشخص در مقابل این اوضاع بدرستی موضع بگیرد. زیرا همین چند هفته اخیر یا در این سه ماه اخیر همه ما آگاه هستیم که نبودن حزب کارگری و کمونیستی چه ضربه و خسارت زیادی به مبارزات طبقه کارگر زده.

 

 وظیفه عاجل ما در این مقطع ایجاد اتحاد و تشکل سراسری که در نهایت از دل این مبارزه زنده و جدی حزب کارگران کمونیست بدرآید. تا بتواند موقعیت خودش و توازن نیرویش را محاسبه روشنی کند و بداند کجا ضربه بزند و چگونه خودرا سازمان دهد در مقابل توطئه های دشمن.

 

تنها با اتحاد سراسری و ایجاد تشکل است میتوان فاشیسم اسلامی را سرنگون کرد.

Esmail Moloudi Socionom & Samtalsterapeut  Tel: 0046-704920349 www.emoloudi.blogspot.com
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate